Das te makkelijk.quote:Op zondag 23 juli 2006 20:21 schreef __Saviour__ het volgende:
de gefrituurde aardappelreepjes heten in ieder geval friet.
waar je ze haalt, dat is snackbar/friettent/frituur, da's allemaal tof.
jajaja, nou weten we het welquote:Op zondag 23 juli 2006 20:21 schreef Kindervriend het volgende:
Ik kom uit Brabant, maar ik gebruik nooit het woord 'friture' hoor, da's me iets te Vlaams. Ik zeg altijd 'friettent'.
waarom zo in hokjes denken. dit is ruim te benoemen. de tent zelf dan he.quote:
Ik denk dat WFL wel op zn plaats zou zijnquote:Op zondag 23 juli 2006 20:22 schreef Silven het volgende:
Schopje naar TRU of WFL?
Oh, als ik er zo eens over nadenk haal ik echt wel eens friet bij de snackbar. Ik ben net nog bij de snackbar geweest, ik kan me alleen niet meer herinneren wat ik tegen mijn huisgenote zei. Zou best 'friet' kunnen zijn geweest.quote:Op zondag 23 juli 2006 20:19 schreef vosss het volgende:
[..]
Frietkraam, friettent, vetbak, etc, maargoed, ik hoor NOOIT iemand zeggen:
1) ik ga ff friet halen bij de snackbar
2) ik ga ff patat halen bij de friettent/friture/vetbak etc
En als je het thuis bakt, bak je ze in de frietpanquote:Op zondag 23 juli 2006 20:21 schreef Kindervriend het volgende:
Ik kom uit Brabant, maar ik gebruik nooit het woord 'friture' hoor, da's me iets te Vlaams. Ik zeg altijd 'friettent'.
Ik heb nog nooit een Vlaming de term patat horen gebruiken. Of toch niet in die context, enkel als het over een aardappel in zijn geheel gaat.quote:Op zondag 23 juli 2006 20:44 schreef Vanderdonk het volgende:
Denk inderdaad dat je teveel samson en gert kijkt...
Friture, frietkot is belgisch. Daarentegen is het woord friet weer typisch nederlands, de vlamen spreken heel consequent over patatekes of patat om zich te onderscheiden van de waloniers die het frites gebruiken.
Nietwaar, je komt uit Turnhoutquote:Op zondag 23 juli 2006 20:21 schreef Kindervriend het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |