abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 juli 2006 @ 18:47:39 #1
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_40109291
quote:
Telegraaf

AMSTERDAM - De berichten over de Nederlandse commando's, die in Afghanistan bij verschillende acties achttien Taliban-strijders hebben gedood, hebben op de website van De Telegraaf voor een storm aan reacties gezorgd. Honderden lezers van www.telegraaf.nl uitten op de site hun trots, hun ongerustheid of hun onbegrip.

Hoewel een aantal lezers nog altijd van mening is dat Nederlandse militairen niets in Afghanistan te zoeken hebben, overheerst trots, wat betreft het doortastende optreden van de Nederlandse commando's.

Zo meldt een inwoner uit Boxmeer: " Ze pakken het nu goed aan. Goed materieel en goede manschappen. Ik ben trots op de Nederlandse soldaten." En lezer uit Katwoude zegt "eindelijk weer eens trots te zijn op Nederland". Uit Arnhem schrijft ene Robin: "Ahhhh, dat klinkt mij als muziek in de oren. Ik ben trots op dit getal, als klein landje ben ik blij dat wij toch een mooie bijdrage leveren aan het uitschakelpercentage van vijanden van de wereld. Ga zo door!"

Dat gevoel deelt hij met Martijn uit Breda: "Het spijt me, maar ik kan een klein gevoel van trots toch niet onderdrukken! Mijn complimenten aan onze jongens in Afghanistan."

Bedenkingen zijn er ook, bijvoorbeeld over de bekendmaking van de wapenfeiten. Will Bakema uit Eindhoven vraagt zich af of dat nu wel zo verstandig is. " Nu krijgen onze jongens en meiden het in Afghanistan misschien nog moeilijker. Dat ze het gedaan hebben is volgens mij begrijpelijk in een oorlog. Prima dus, maar om dan de publiciteit te zoeken lijkt me dom."

Een aantal lezers vreest dat het openbaar ministerie de acties op Afghaans grondgebied nauwlettend gaat onderzoeken, zoals eerder ook al in de geruchtmakende zaak rond marinier Erik O. het geval was. Zo vindt Marjan uit Bergen: "Och jeetje, wat zullen deze militairen weer worden aangepakt door het openbaar ministerie. Want ze hebben nu niet een Eric O. te pakken, maar vast een aantal militairen tegelijk die alleen maar hun taak deden en probeerden aanslagen te voorkomen. " Een Amsterdammer vindt dat onze jongens helemaal niet in Afghanistan horen te zitten: "We zijn helemaal gestoord om daar de oliebelangen van de familie Bush te beschermen." Daarin staat zij niet alleen, maar toch overheerst de trots bij de lezers van telegraaf.nl. En dus vraagt John uit Heerenveen zich af: "Kan iemand deze reacties naar ze doorsturen? Dan weten ze in ieder geval dat ze niet weer alleen staan!"
Ik ben zeer trots op onze jongens. Neerlandsch bloed dat vergoten is in den vreemde, dient altijd en onder elke omstandigheid gewroken te worden. Bevrijd dat land van achterlijke mannen met lange baarden en jurken, het lieve vaderland rekent op jullie.

HULDE!!!!

zondag 23 juli 2006 @ 19:38:00 #2
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_40110464
quote:
Op zondag 23 juli 2006 18:47 schreef Ippon het volgende:

[..]

Ik ben zeer trots op onze jongens. Neerlandsch bloed dat vergoten is in den vreemde, dient altijd en onder elke omstandigheid gewroken te worden. Bevrijd dat land van achterlijke mannen met lange baarden en jurken, het lieve vaderland rekent op jullie.

HULDE!!!!
Ik ben ook trots.

Ik weet alleen even niet of je post een vruchteloze poging tot ridiculiseren van onze krijgsmacht is of een daadwerkelijke uiting van enige trots voor mannen en vrouwen die in een ver en warm land dat het hunne niet is zich tóch uit de naad werken voor een betere toekomst.

Nederland is aan het revalideren van de tijd dat 'krijgsmacht' een vies woord was en bij voorkeur op last van de VN achteruit gelopen werd terwijl Nederlanders (die categorisch alles beter lijken te weten) over elkaar heen vielen om te roepen dat het Nederlandse leger niets voorstelde.

Voor sommigen is het een bittere pil dat de Nederlandse krijgsmacht wel degelijk scherpe tanden heeft en die ook durft te laten zien.

'Onze jongens' kunnen het dus wel degelijk en konden het eigenlijk altijd al.

Get used to it.

Jawohl Herr Kaloin!
  zondag 23 juli 2006 @ 19:38:46 #3
104871 remlof
Europees federalist
pi_40110479
nou wat ben ik trots op onze schoothondjes van papa Bush
  zondag 23 juli 2006 @ 19:42:25 #4
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_40110567
quote:
Op zondag 23 juli 2006 19:38 schreef remlof het volgende:
En waarom moet jij van de mensen die aan het werk zijn in Afghanistan ?

Of is je post eigenlijk een slag in de lucht.
Jawohl Herr Kaloin!
  zondag 23 juli 2006 @ 19:42:53 #5
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_40110578
Misschien omdat we er niks te zoeken hebben?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_40110583
Een onderzoek onder Telegraaf lezers .
Maurice de Hond is betrouwbaarder .
pi_40110590
Whehe, de website van de telegraaf niet zo gek dat ze dan tot die conclusie komen

Ze hadden gewoon nooit moeten gaan...
  zondag 23 juli 2006 @ 19:45:09 #8
104871 remlof
Europees federalist
pi_40110627
quote:
Op zondag 23 juli 2006 19:42 schreef Captain_Chaos het volgende:

[..]

En waarom moet jij van de mensen die aan het werk zijn in Afghanistan ?

Of is je post eigenlijk een slag in de lucht.
Nee, de OP:
quote:
Op zondag 23 juli 2006 18:47 schreef Ippon het volgende:

[..]

HULDE!!!!

[afbeelding]
Daar krijg ik dus echt braakneigingen van... We hebben er sowieso inderdaad niets te zoeken in de eerste plaats.
pi_40110639
Nou, noem mij maar een Belg dan....
ijs_beer fan!
  zondag 23 juli 2006 @ 19:46:08 #10
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_40110645
Ik kots niet op de Nederlandse soldaten, maar op de Nederlandse politiek.
Face it, Nederland heeft helemaal niks te zoeken in Uruzgan.
Het is een Amerikaanse oorlog die ze zelf zijn begonnen, ik ben ervoor om die troepen zo snel mogelijk weg te halen en ze te sturen naar plaatsen waar ze echt nodig zijn.
Bijvoorbeeld Somalië.
  zondag 23 juli 2006 @ 19:49:14 #11
121310 venomsnake
El Saltador
pi_40110705
quote:
Op zondag 23 juli 2006 19:38 schreef remlof het volgende:
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_40110884
quote:
Op zondag 23 juli 2006 19:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Misschien omdat we er niks te zoeken hebben?
Waarom hebben we daar niets te zoeken? We zijn daar op verzoek van de Afghaanse overheid.
  zondag 23 juli 2006 @ 19:57:02 #13
66444 Lord_Vetinari
pi_40110903
quote:
Op zondag 23 juli 2006 19:56 schreef nikk het volgende:

[..]

Waarom hebben we daar niets te zoeken? We zijn daar op verzoek van de Afghaanse overheid.
Ja hoor. En Sinterklaas bestaat. We zijn er op verzoek van de marionetten van Bush, die zelf de rotzooi die hij gemaakt heeft niet wil opruimen.
  zondag 23 juli 2006 @ 20:00:22 #14
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_40110985
quote:
Op zondag 23 juli 2006 19:38 schreef Captain_Chaos het volgende:

[..]

Ik ben ook trots.

Ik weet alleen even niet of je post een vruchteloze poging tot ridiculiseren van onze krijgsmacht is of een daadwerkelijke uiting van enige trots voor mannen en vrouwen die in een ver en warm land dat het hunne niet is zich tóch uit de naad werken voor een betere toekomst.:)
Niks ridicuul, dit is mijn manier om mijn patriotische gevoelens te uiten.
pi_40111015
Voor mij gaat het sec om de jongens die daar zitten.

Of we daar terecht zitten of onder valse voorwendselen doet niet zo
ter zake voor mij, het feit dat we er zitten is er nou eenmaal.
De militairen zullen misschien ook hun bedenkingen wel hebben maar ze moeten
ook doen wat de politiek van hun verlangd.

Dus om nederlandse jongens die daadwerkelijk elk uur van de dag doodgeschoten
kunnen worden af te vallen, zoals veel internet-hooligans doen, gaat mij te ver.
Vandaar dat ik trots ben op deze jongens en ze zal steunen waar mogelijk.
  zondag 23 juli 2006 @ 20:02:25 #16
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_40111044
quote:
Op zondag 23 juli 2006 19:45 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, de OP:
[..]

Daar krijg ik dus echt braakneigingen van... We hebben er sowieso inderdaad niets te zoeken in de eerste plaats.
De contouren van het woord landverraad beginnen op te doemen in mijn hersenschors, ik zeg het alleen nog niet.
pi_40111052
quote:
Op zondag 23 juli 2006 19:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja hoor. En Sinterklaas bestaat. We zijn er op verzoek van de marionetten van Bush, die zelf de rotzooi die hij gemaakt heeft niet wil opruimen.
Geef eens antwoord op de vraag. Waarom horen we daar niet?
  zondag 23 juli 2006 @ 20:03:20 #18
66444 Lord_Vetinari
pi_40111080
quote:
Op zondag 23 juli 2006 20:02 schreef Ippon het volgende:

[..]

De contouren van het woord landverraad beginnen op te doemen in mijn hersenschors, ik zeg het alleen nog niet.
Je posts worden hoe langer hoe stommer... Landverraad, waar haal je het zelfs maar vandaan?
pi_40111090
quote:
Op zondag 23 juli 2006 20:02 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik zou graag eens een duidelijk en kort antwoord willen waarom wij daar wel horen?
ijs_beer fan!
  zondag 23 juli 2006 @ 20:03:33 #20
104871 remlof
Europees federalist
pi_40111094
quote:
Op zondag 23 juli 2006 20:01 schreef Incomplete het volgende:
Voor mij gaat het sec om de jongens die daar zitten.

Of we daar terecht zitten of onder valse voorwendselen doet niet zo
ter zake voor mij, het feit dat we er zitten is er nou eenmaal.
De militairen zullen misschien ook hun bedenkingen wel hebben maar ze moeten
ook doen wat de politiek van hun verlangd.

Dus om nederlandse jongens die daadwerkelijk elk uur van de dag doodgeschoten
kunnen worden af te vallen, zoals veel internet-hooligans, doen gaat mij te ver.
Vandaar dat ik trots ben op deze jongens en ze zal steunen waar mogelijk.
En nog vragen mensen zich af hoe het mogelijk was dat het duitse volk zo massaal Hitler steunde...
  zondag 23 juli 2006 @ 20:04:56 #21
66444 Lord_Vetinari
pi_40111139
quote:
Op zondag 23 juli 2006 20:02 schreef nikk het volgende:

[..]

Het dient geen enkel Nederlands of Europees belang. Als we dan zo nodig spierballen willen laten zien, wees dan een vent en ga in de Soedan een grote bek opzetten.
pi_40111209
quote:
Op zondag 23 juli 2006 20:03 schreef remlof het volgende:

[..]

En nog vragen mensen zich af hoe het mogelijk was dat het duitse volk zo massaal Hitler steunde...
Fijn dat je even jouw verhelderende visie hebt willen loslaten op mijn post.
  zondag 23 juli 2006 @ 20:07:09 #23
104871 remlof
Europees federalist
pi_40111214
quote:
Op zondag 23 juli 2006 20:02 schreef Ippon het volgende:

[..]

Anders dan jij steun ik mijn land en leger niet onvoorwaardelijk, en ik vind inderdaad dat de politiek af en toe hele bedenkelijke bislisingen neemt. Maar gelukkig leven we nog in een democratie dus laat ik blijken dat ik het er niet mee eens ben...
  zondag 23 juli 2006 @ 20:08:36 #24
104871 remlof
Europees federalist
pi_40111255
quote:
Op zondag 23 juli 2006 20:07 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Fijn dat je even jouw verhelderende visie hebt willen loslaten op mijn post.
Lees zelf nog maar eens wat je precies geschreven hebt, met het verhaal van de opkomst van het nazisme in Duitsland in je achterhoofd.
pi_40111306
quote:
Op zondag 23 juli 2006 20:08 schreef remlof het volgende:

[..]

Lees zelf nog maar eens wat je precies geschreven hebt, met het verhaal van de opkomst van het nazisme in Duitsland in je achterhoofd.
Is mij bekend en kan geen parallel vinden tussen wat ik vind en denk en periode AH.
Dat jij het zo wilt lezen is aan jou, evenals jouw mening,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')