abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40105829
13 juli heb ik de sleutel van mijn (tijdelijke) kamer gekregen. Deze kamer is in een gezinswoning in de Utrechtse wijk Ondiep. Samen met 1 huisgenoot heb ik een woonkamer, keuken, douche, toilet, tuin en schuur tot mijn beschikking. De tuin ligt op het zuiden en ik heb een dubbele openslaande deur naar de tuin (ik slaap dus beneden).

Hier zal ik foto's plaatsen van wat ik doe/gedaan heb en wat het me heeft gekost. Het streven is om binnen de 1000 euro te blijven zitten.

De plannen zijn:

1 muur bruin schilderen
1 slaapbank (wit)
1 Kast (kersenhout)
1 bureau/eettafel
1 salon tafel
1 zitzak (oranje)
2 stoelen (voor bureau/eettafel) (bruin of oranje)
vloerbedekking (oranje)

Een kennis van mij wou me wel helpen met het inrichten van mijn kamer, dus zij heeft een ontwerp gemaakt en enkele dingen veranderd;
De muur werd dus niet zo bruin als ik hoopte, dus deze wordt nu oranje. Daarvoor in de plaats is hoogpolig bruin tapijt gekomen, hierdoor komt de zitzak ook beter uit. De lampen, accesoires en salon tafel worden later gekozen en waarschijnlijk 2e hands en dan zelf iets veranderen.

Het bureau/salontafel ga ik zelf maken, op maat voor de kamer zodat het goedkoop blijft en perfect in de kamer past. De slaapbank wordt er een uit de Begginge(??) serie van de Ikea, deze is niet goedkoop, maar ligt erg goed en zit ook erg goed.

Morgen zal ik foto's maken van de huidige situatie en ga ik die muur dus oranje verfen en hoop ik het ondertapijt en eventueel ook het gewone tapijt op maat te kunnen snijden. Ik zal het nog niet vast leggen, aangezien ik de muur misschien nog een keer moet schilderen.

Woensdag ga ik de slaapbank, kast en mn koelkast ophalen samen met een vriend.

Tot nu toe uitgegeven:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Rollers:           ¤ 5,99 (kwamtum)
Muurverf:       ¤ 10,99 (12 L) (kwamtum)
Oranje verf:   ¤ 10,14 (1 L) (kwantum)
Ondertapijt:    ¤ 31,94 ( ¤4,99 /m 6,4m) (kwantum)
Tapijt 'swift'   ¤ 62,97 (¤ 19,99/m 3,15m) (Leenbakker)
Zitzak 230L   ¤ 20,00 (Kwantum)
Stofzuiger     ¤ 50,00 (Aldi)
---------------------------------------------
Totaal:           ¤ 192,03
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_40106602
veel succes er mee!
I'm not the man you think I am!
pi_40108588
benieuwd naar de foto's
pi_40108623
Succes ermee
Ben ook benieuwd naar de foto's!
pi_40108680
Vergeet het groen niet, mooi jaren 70 interieurtje.
pi_40109448
Hoe groot is het? Ik ben benieuwd naar het bureau/salontafel die je zelf gaat maken
pi_40110498
groen komt er niet in denk ik, al is er nog niks besloten over de kleur van m'n bureau en salontafel.

Ik zal even kijken of ik de plattegrond al on-line kan zetten.

het is 304cm breed en 343cm lang.
pi_40112513
Hier onder de tekening, ik resize hem niet omdat deze op schaal is (1:20) mochten mensen er problemen mee hebben maak ik er een tumbnail van.

De tekening is ongeveer in kleur gemaakt (voor zover mogelijk met paint) alleen het bureau heb ik zomaar een kleur gegeven. De muur achter mijn slaapbank wordt net zo oranje als de zitzak en stoel.
  zondag 23 juli 2006 @ 22:48:48 #9
141482 Q.
JurassiQ
pi_40116426
Ondiep Zuidzijde?
For great justice!
pi_40137300
De deuren van je kledingkast gaan niet helemaal meer open, klopt dat?
pi_40144173
Vanochtend vroeg opgestaan en op tijd in de auto naar Utrecht, om kwart voor 8 was ik er al. Om 10u had ik de eerste laag oranje verf op de muur zitten en het ondertapijt gesneden. Toen ik na wat gedronken te hebben een 2e laag wou smeren zat ik dat die 16m² die de pot beloofde bij lange na niet haalbaar was en ik dus eerst een pot moest bijhalen. Toen kwam ik er dus achter dat de kwantum om 11u opent op maandag (moest 40min wachten). Voor de lunch zat de 2e laag erop.

Na de lunch (op kantoor) had ik een afspraak op het werk over mijn contract (wat erg positief verliep), hierna was ik om half 3 weer thuis om het ondertapijt vast te maken. Vervolgens kon ik het gewone tapijt op maat snijden en vast plakken. Rond 17u was ik daarmee klaar, na opgeruimt te hebben ben ik toen weer gegaan.

Helaas was ik in m'n snelheid vanochtend de digi-cam vergeten. Ik heb dus even geen foto's. Woensdag zal ik hem zeker niet vergeten.
quote:
Op maandag 24 juli 2006 16:40 schreef JanisJoplin het volgende:
De deuren van je kledingkast gaan niet helemaal meer open, klopt dat?
Dat ligt eraan hoe lang m'n kast is, ik ben namelijk vergeten of deze nu 180 of 200m breed was. Mijn huidige kledingkast kan ook niet helemaal open trouwens dus ik ben het wel gewend.
pi_40144306
quote:
Op zondag 23 juli 2006 22:48 schreef Q. het volgende:
Ondiep Zuidzijde?
Ondiep:
Zuidzijde:

Ik weet het niet, als ik m'n deur uitloop en rechtdoor de straat uit, kom ik bij lijn 36 naar Maarssen uit. Bij een groot schoolgebouw voor een of ander vaag iets (niet de rietendakschool).
pi_40160498
BUURMAN !!!

* RoaRRR woont ook in ondiep.
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_40214663
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 11:13 schreef RoaRRR het volgende:
BUURMAN !!!

* RoaRRR woont ook in ondiep.
Waar in Ondiep? Ik woon een straat achter de staat 'ondiep'

*update is in de maak*
Een aantal foto's van mn huisje en mn kamer, ze zijn klikbaar vanwege het formaat (ff geen zin om tumbnails te maken)
Voorkant van mn huisje, met mijn auto recht voor de deur
Achterkant plus inkijk in mn kamer zoals hij was
Mijn kamer zoals ik em vanmiddag achter gelaten heb

Wat heb ik vandaag gedaan: 's ochtends de 2e hands kast opgehaald (1500m verderop )
Daarna de slaapbank gekocht bij de Ikea (Beddinge, wit met harde matras en extra kussens en kussenbak). Om in A'dam een koelkast bij een vriend op te halen.

Kosten gemaakt:
Kast E 60,-
Koelkast E 50,-
Slaapbank incl acc. 409,-
Huur bus E39,- (dankzij mn werk)
Brandstof bus E39,-

Ik reken de bus en brandstof voor de bus erbij, omdat ik echt elke cent noteer, alleen de km's die ik van mn ouders naar mijn huis rij niet. Zodat ik exact weet wat de totale verhuizig mij heeft gekost op het einde.

Totaal kosten tot nu toe: E 785,20
(hier kan een verschil in zitten met wat jullie uitrekenen, maar heb tussendoor nog tapijttape en andere kleine dingen gekocht.

[ Bericht 14% gewijzigd door PeuRac op 26-07-2006 21:10:29 ]
pi_40214815
Bij het voetbalveld
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_40214919
Heb je nou een vaste baan of ben je student?
pi_40215142
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 21:01 schreef skiczukie het volgende:
Heb je nou een vaste baan of ben je student?
Ik heb nu een vaste baan, maar stop met werken (altans, ga van 45 uur naar 10 uur) en ga voltijd studeren.
pi_40215231
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 20:57 schreef RoaRRR het volgende:
Bij het voetbalveld
In die eenrichtingsstraat naast het badhuis daaro? Dan woon ik zowat vlak achter je als je bij het badhuis links gaat, 1e weer links, dan rechts dan kan je mijn auto zien staan als ik thuis ben
pi_40215467
Je inrichting plannen in paint
Oja een slaapbank zuigt behoorlijk, zit je lekker te bieren flikkert er natuurlijk een flesje om op je slaapbank
pi_40215589
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 21:18 schreef Dementor het volgende:
Je inrichting plannen in paint
Oja een slaapbank zuigt behoorlijk, zit je lekker te bieren flikkert er natuurlijk een flesje om op je slaapbank
Er zit een hoes overheen die ik er voor t slapen gaan afhaal. Deze hoes is 3cm dit en sterk absorberend. Dus dat moet goedkomen volgens mij.

En mn inrichting staat hier op een hele mooie tekening, maar ik had geen scanner of fotocamera bij de hand, dus ff in paint nagemaakt
pi_40228238
Ziet er tot nu toe netjes uit Peu, van wat ik ervan kan zien .
  donderdag 27 juli 2006 @ 08:53:19 #22
12079 koele
The Koeler, the better
pi_40228289
waar heb je die garderobekast vandaan?!
pi_40228294
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 08:53 schreef koele het volgende:
waar heb je die garderobekast vandaan?!
quote:
Wat heb ik vandaag gedaan: 's ochtends de 2e hands kast opgehaald (1500m verderop )
  donderdag 27 juli 2006 @ 08:54:33 #24
12079 koele
The Koeler, the better
pi_40228304
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 08:53 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

[..]
tis nog vroeg...
pi_40228309
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 08:54 schreef koele het volgende: