abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 juli 2006 @ 11:41:31 #26
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_40098802
quote:
Op zondag 23 juli 2006 11:38 schreef rival het volgende:
vertel dat onze bedrading maar! R.I.P
Nou ok dat alleen. Maar doelde op dat ze je verders niets doen hoor. Ze gaan je niet als je slaapt op lopen eten hoor of in je bek schijten.
pi_40099004
quote:
Op zondag 23 juli 2006 10:47 schreef Deadl0ck het volgende:
Als je het over humaan wilt hebben, moet je muisvriendelijke vallen kopen. Klapvallen zijn afschuwlijk. Beesten gaan 90% van de tijd niet in 1 keer dood, en spartelen vaak nog uren na, zijn verlamd, or sterven van honger of dorst.
Dan heb je de verkeerde klapvallen
Ik heb in mijn jeugd regelmatig een klapval gehad op mijn slaapkamer, dat was altijd *klap* *1x spartel* *stil*

Een muisvriendelijke val, de muis buiten neer zetten en ze rennen net zo snel weer naar binnen (of ze gaan buiten dood van de honger of worden gepakt door roofvogels omdat ze niet gewend zijn om in de natuur te overleven)
pi_40099031
Het is ook niet dat ik echt bang ben. Ik heb maar één van de muizen echt goed gezien, dat was die in m'n woonkamer anderhalve week geleden en dat vond ik ook een schatje om te zien. Het is meer de schrikreactie als je er plotseling één ziet. En als ik 's nachts lig te pitten dan wil ik gewoon echt niet dat er misschien opeens een muis over me heen loopt, ik zou me een hartverzakking schrikken.

Het is net als met wachten tot je boterham uit de broodrooster komt: als je wéét dat die boterham er zometeen plotseling uit gaat springen dan schrik je erger dan wanneer het gebeurt terwijl je er verder niet over nagedacht had. Ik zag vanmorgen in bed iets zwarts voorbij flitsen, ik had m'n hart in m'n keel zitten. En dat gevoel heb ik nu ook telkens als ik een kussen opzij trek op m'n bank, of als ik kleding wil pakken die ik in van die lades op wielen onder mijn bed heb. Het idee dat er misschien plotseling een muis uit wegschiet, ik weet nu al dat ik me een hoedje schrik als dat gebeurt.
  zondag 23 juli 2006 @ 11:55:01 #29
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_40099161
quote:
Op zondag 23 juli 2006 11:40 schreef nerd4sale het volgende:
- ze brengen ziektes over (m.n. door de uitwerpselen)
Nee, dat is een beetje een vooroordeel. Ze kunnen ziekten over brengen. Dat kan elk dier wel. Het zijn erg schone, hygienistische dieren eigenlijk. Een mens brengt meer bacterien over met elkaar een hand geven, dus dat zegt al genoeg.
pi_40099411
een mensen hand is ook wat groter dan een muis, over het algemeen genomen, dus dat is ook wel logisch niet?
www.splinteronline.com Nederlandse Progressieve Rock Band. Worden in diverse internationale reviews vergeleken met Yes, Spock's Beard, Flowerkings. Check them out!
  zondag 23 juli 2006 @ 12:09:59 #31
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_40099577
quote:
Op zondag 23 juli 2006 12:04 schreef Deadl0ck het volgende:
een mensen hand is ook wat groter dan een muis, over het algemeen genomen, dus dat is ook wel logisch niet?
In verhouding
  dinsdag 25 juli 2006 @ 11:37:05 #32
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_40161229
n kat schijnt overigens helemaal geen goede oplossing te zijn, schijnt dat ze juist toenemen doordat ze dan n vrije voedselplaats hebben. (bakje met eten van de kat)
/-=]
|o-0
~~~`
pi_40166136
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 11:37 schreef DeWaasheid het volgende:
n kat schijnt overigens helemaal geen goede oplossing te zijn, schijnt dat ze juist toenemen doordat ze dan n vrije voedselplaats hebben. (bakje met eten van de kat)
Nergens last van

Zodra poes ontdekte hoe de keukenkastjes open gingen.. nooit meer last gehad van muizen
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_40167651
quote:
Op zondag 23 juli 2006 11:55 schreef TechXP het volgende:

[..]

Nee, dat is een beetje een vooroordeel. Ze kunnen ziekten over brengen. Dat kan elk dier wel. Het zijn erg schone, hygienistische dieren eigenlijk. Een mens brengt meer bacterien over met elkaar een hand geven, dus dat zegt al genoeg.
Mwah, als een muis zomaar in je keukenkastjes poept is dat niet hygienisch, én dat zal je buurman of huisgenoot toch niet zo snel flikken.
pi_40167992
Ik heb gisteren m'n hele slaapkamer ondersteboven gehaald, gestofzuigd etc. Ben geen muis meer tegengekomen. Ik heb alle kieren en gaten gevuld met van die pannensponsjes gemaakt van metaaldraad en er staan sinds gisteren vier muizenvallen in mijn slaapkamer, maar het lijkt erop dat muislief 'm toch uit zichzelf weer gepeerd is. Ik kan weer opgelucht ademhalen (en slapen).
pi_40169270
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 14:49 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Mwah, als een muis zomaar in je keukenkastjes poept is dat niet hygienisch, én dat zal je buurman of huisgenoot toch niet zo snel flikken.
Dat zou hij toch maar 1x hoeven proberen

Daarentegen geef ik hem een stuk vaker een hand dan de gemiddelde muis

Denk dat we alles wel een beetje in proporties moeten blijven zien
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')