abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40638223
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 17:16 schreef Exision het volgende:
Wat is het verschil van zo'n fiets met n trek van 250euro?
Remmen? nah, niet boeiend in the dirt. Als het werkt werkt het.
vork? ja, kan handig zijn. Maar om nou te zeggen dat het zoveel scheelt als hij net wat beter veert?
Frame? Hoeveel gram?
Versnellingen? trappen moet je toch?
Overall kwaliteit?

Of zeg ik nu iets geks. Begrijp me niet verkeerd, ik fiets ook wel eens af en toe. Voornamelijk voor conditie (ik cross). Maar ik kan niet zeggen dat die mensen met zo'n dure fiets nou sneller gaan hoor...
Duurzaamheid, comfort. Rijgedrag.

Als je veel downhill rijdt in de ardennen zijn goede remmen wel prettig
Ik had een fiets van 550 euro, deze schakelde een stuk minder snel, en stuurde veel minder direct. Scheelt echt veel. Maar ik ga ook wel voor merk en status, eerlijk...
pi_40686554
Goed topic

Ik wil ook gaan mountainbiken (2x in de week, hiervan 1x in bossen)
en ben op zoek naar een mountainbike. Budget ¤ 800,-.

Iemand tips?
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 16:36:16 #53
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_40687509
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 16:05 schreef partyyboyy het volgende:
Goed topic

Ik wil ook gaan mountainbiken (2x in de week, hiervan 1x in bossen)
en ben op zoek naar een mountainbike. Budget ¤ 800,-.

Iemand tips?
Hele goede vraag. Er zijn zooooo ontzettend veel mountainbikes te koop.

Kijk anders eens forum.mountainbike.nl . Met de zoekfunktie kun je al een heel stuk wijzer worden.
pi_40687748
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 16:36 schreef pdiscs het volgende:

[..]

Hele goede vraag. Er zijn zooooo ontzettend veel mountainbikes te koop.

Kijk anders eens forum.mountainbike.nl . Met de zoekfunktie kun je al een heel stuk wijzer worden.
ik ben me al een beetje aan het inlezen ja.
Maar wat zou jij mij aanraden?
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_40690178
-

[ Bericht 99% gewijzigd door partyyboyy op 10-08-2006 19:55:27 ]
pi_40690261
Ik ben nu net aan het kijken naar 2 MTB's, namelijk:

Cube LTD Comp: http://www.bike-zone.nl/webwinkel/index.php?main_page=product_info&cPath=123_11_12_17&products_id=199

Cube Acid HS-11 http://www.bike-zone.nl/webwinkel/index.php?main_page=product_info&cPath=123_11_12_17&products_id=197

Zou een van beide iets voor mij zijn of zijn er betere modellen in deze prijsklasse?
Ik ga 2x in de week fietsen, waarvan 1x in de bossen.
pi_40788949
Ik heb zelf na veel onderzoek, het hele mountainbike forum en mtbr doorgelezen te hebben en ervaringen van mensen met een Cube zelf de Cube LTD Comp besteld.
Waarom: ik heb ook naar andere fietsen gekeken zoals de Scott Scale 60 en de de Specialized Rockhopper Pro. Deze fietsen zijn allemaal even duur, de Cube heeft alleen een betere afmontage (op de voorvork en het krankstel van de specialized na). En ik geloof ook wel dat het frame van een Cube ook goed is. Je hebt altijd weer betere fietsen met net een betere voorvork of wielset maar eens houd het op. Tevens had ik een betere houding op het 18" Cube frame dan de 19" van Scott of Specialized. Normaal ben ik zo iemand die vaak toch voor het merk gaat en dan maar wat meer betaald. Maar met Cube heb ik het gevoel dat dat niet nodig is. Verder kreeg ik bij mn lbs 15% aan waardebonnen over de aankoopwaarde, dus dat was wel erg interessant. Gratis accesoires uitkiezen

Nog een week wachten en dan fietsen maar!

ow ja, ik heb de Acid niet gekozen maar 100 euro meer besteed omdat de Comp betere remmen heeft, andere shifters, betere naven en er mooier uit vindt zien...
pi_40789536
Ff wat anders:
Ik heb een specialized hardrock met voor en achter mechanische schijremmen (wat een bagger).
Het remt voor geen meter!
Wat kan ik eraan doen??
Only when the last tree has died and the last river has been poisoned and the last fish has been caught will we realize we cannot eat money.
  maandag 14 augustus 2006 @ 16:26:13 #59
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_40797709
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 16:45 schreef partyyboyy het volgende:

[..]

ik ben me al een beetje aan het inlezen ja.
Maar wat zou jij mij aanraden?
Wat voor bike zou je willen hebben? Als je een full suspension wil, dan moet je echt naar 2e hands bikes kijken.

Wil je een hardtail (met alleen voorvering), dan kun je bij veel merken shoppen. Trek, Giant, Cube noem maar op. Vertel eens wat meer, van wat je voor soort bike zou willen en waarvoor je het ding zou gaan gebruiken.
  maandag 14 augustus 2006 @ 16:27:26 #60
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_40797772
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 10:09 schreef dekilo het volgende:
Ff wat anders:
Ik heb een specialized hardrock met voor en achter mechanische schijremmen (wat een bagger).
Het remt voor geen meter!
Wat kan ik eraan doen??
Andere remmen erop zetten. En dan geen mechanische schijfjes meer, maar hydraulische.
pi_40799073
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 16:26 schreef pdiscs het volgende:

[..]

Wat voor bike zou je willen hebben? Als je een full suspension wil, dan moet je echt naar 2e hands bikes kijken.

Wil je een hardtail (met alleen voorvering), dan kun je bij veel merken shoppen. Trek, Giant, Cube noem maar op. Vertel eens wat meer, van wat je voor soort bike zou willen en waarvoor je het ding zou gaan gebruiken.
Ik ben er bijna zeker uit. Het zal een Cube LTD Comp worden
Woensdag ga ik langs de winkel, want morgen is hij gesloten i.v.m. feestdag in België

[ Bericht 1% gewijzigd door partyyboyy op 15-08-2006 11:27:00 ]
  maandag 14 augustus 2006 @ 20:05:26 #62
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_40805506
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 16:58 schreef partyyboyy het volgende:

[..]

Ik ben er bijna zeker uit. Het zal een Cube LTD Comp worden
Woensdag ga ik langs de winkel, want morgen is hij gesloten i.v.m. feestdag in België
Goed keuze! Ik hoor heel goede geluiden over Cube (en had er ook bijna eentje gekocht).
pi_40878530
Prijs/kwaliteitverhouding van Cube is goed. Mijn vriendin fiets nu op een Cube en heeft geen minuut spijt van de aankoop.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')