abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 22 juni 2007 @ 18:25:12 #276
104963 ETA
European Travel Author
pi_50736894
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 17:27 schreef Slaapkopjes het volgende:
Haay, wij zijn van plan om van de zomer naar Rome te gaan(01-08 - 15-08 oid), we vragen ons af wat de beste plek is om te gaan zitten qua hotel? Zijn er in de stad zelf openbare zwembaden om een beetje af te koelen, of is het een beter idee om aan zee te gaan zitten? Hoe is het openbaar vervoer daar?
Verder nog dingen waar we rekening mee moeten houden? Thank you
Meer dan de metro heb je niet nodig in Rome, en pas beetje op die zakkenrollers vooral rond Roma termini en in metros, meesten zijn te herkennen aan hun zigeunerkledij (helaas maar waar).
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  zondag 24 juni 2007 @ 11:33:08 #277
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_50781687
We zijn terug van onze huwelijksreis naar Italië.

Mooi land mooie steden. Vooral Venetië is ons goed bevallen ondanks dat het heel erg warm en benauwd was hebben we toch erg genoten.

Toscane is een mooie omgeving de sfeer in de steden die we bezocht hebben was prettig. Vooral Lucca vond ik erg geslaagd. Zeker het met een golfkarretje rijden over de muur en dan vooral ook niet te vergeten van het parkeerterrein naar en van Lucca rijden met zo,n ding. Je moet toch nog een stukje door het heerlijke Italiaanse verkeer. Een ervaring opzich.

Lang leven de TOM TOM. Iedereen raadde ons af om met de auto naar de steden te gaan maar zowel in Pisa, Lucca als Florence gewoon met de auto naar toe en in Pisa en Florence gewoon in de stad kunnen parkeren. In Pisa stonden we vlakbij de toren geparkeerd. In Florence vonden we een mooie parkeergarage in de stad. Zonder deuken ook weer gewoon uitgekomen. Ook bijzonder was de rit naar Fiesole. Stukken bergop met de auto... brrr dat was knappies klimmen op smallen wegen maar voor het uitzicht wat we daar over florance hadden was het gewoon top.
http://youtube.com/watch?v=s3SSIR2RaUs
Filmpje gemaakt met fotocamera. Moest een beetje snel had niet veel ruimte meer op de kaart maar voor een indruk best aardig.

Wat ons wel is tegengevallen is de bediening in de restaurants. Ok we hebben geen toptenten bezocht misschien maar alleen de bediening in ons hotel was vriendelijk en aardig de rest had er blijkbaar niet veel zin in. We hebben eigenlijk toch al een beetje de gedachten dat de Italianen zelf weten dat ze in een toeristisch land wonen maar dat eigenlijk een beetje tegen wil en dank is. Je kreeg echt zo af en toe het idee dat ze je liever kwijt dan rijk zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door marky op 24-06-2007 19:51:07 ]
pi_50794086
't is Florence trouwens, met een E. (Of Firenze op z'n Italiaans...)
Krijg helemaal de kriebels van die A :s

En over de restaurants. Ik heb er zelf nog nooit problemen mee gehad, maar ga ik niet zoooooooooo heel vaak uit eten in Italië (meestal camping, dus zelf eten koken).
People live to learn things, and I learn to live...
  zondag 24 juni 2007 @ 22:59:00 #279
1762 YPPY
Yppiaans
pi_50802945
De TomTom was bij juist ons geen succes. Zeker in Florence was het drama, we stonden zogenaamd bij een parkeergarage, maar daar was niks te bekennen. Na heel lang rondrijden kwamen we bij een heel vaag iets waar je je autosleutels af moest geven. Hebben we maar niet gedaan. Uiteindelijk zelf een parkeerplaats gevonden.
Ook een keer een weg gehad die ophield en als grind-iets (mag geen weg heten) verder ging. Wat was ik bang voor de banden toen de weg steeds slechter werd. Keren kon niet (in het bos) en we moeten erg blij zijn dat er geen tegenliggers kwamen. Avontuurlijk was het wel.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 25 juni 2007 @ 07:36:20 #280
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_50809834
Het afgeven van de sleutels was ik na een paar dagen Venetië wel gewend en ze gaven netjes een briefje af bij de garage en de sleutel hing aan een groot bord netjes in het zicht. Alles goed bewaakt.

We hebben alleen een paar keer gehad dat de Tom Tom rechtdoor wilde en dat er inmiddels in de weg een rotonde was gemaakt want daar zijn Italianen gek op.
  maandag 25 juni 2007 @ 08:20:08 #281
104963 ETA
European Travel Author
pi_50810119
quote:
Op zondag 24 juni 2007 18:44 schreef Piepje het volgende:
't is Florence trouwens, met een E. (Of Firenze op z'n Italiaans...)
Krijg helemaal de kriebels van die A :s

En over de restaurants. Ik heb er zelf nog nooit problemen mee gehad, maar ga ik niet zoooooooooo heel vaak uit eten in Italië (meestal camping, dus zelf eten koken).
is dat niet beetje zonde, naar italie en dan zelf gaan koken? Ondanks een paar onvriendelijke restaurants in Rome, zijn er genoeg restaurants in heel Italie waar je heerlijk kunt eten voor redelijke prijzen
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_50811121
quote:
Op maandag 25 juni 2007 08:20 schreef ETA het volgende:

[..]

is dat niet beetje zonde, naar italie en dan zelf gaan koken? Ondanks een paar onvriendelijke restaurants in Rome, zijn er genoeg restaurants in heel Italie waar je heerlijk kunt eten voor redelijke prijzen
Of nog beter; doe een soort bed & breakfast. Italiaans eten en wonen bij een gast gezin. Dat is wel heel leuk.
pi_50813734
quote:
Op maandag 25 juni 2007 08:20 schreef ETA het volgende:

[..]

is dat niet beetje zonde, naar italie en dan zelf gaan koken? Ondanks een paar onvriendelijke restaurants in Rome, zijn er genoeg restaurants in heel Italie waar je heerlijk kunt eten voor redelijke prijzen
Sja, op campings sta ik met mijn ouders, en mijn vader lust dus echt niks. Wij nemen dan ook aardappels en groente mee van huis
En als we dan wel met het gezin uit eten gaan, is het in het restaurant van de camping, en dat is meestal ook wat toeristisch...
Met school in Rome ook met tentjes gestaan, en dan is zelf koken ook goedkoper natuurlijk.

Zelf vind ik uit eten wel leuk hoor, maja, kan moeilijk in mijn eentje gaan. Miss dit jaar iets vaker, als ik mn vriendje mee kan krijgen


en ach: volgend jaar kans genoeg, als ik een semester in Siena ga studeren
People live to learn things, and I learn to live...
pi_50813771
Over enkele dagen (30 juni) vertrekken mijn vriendin en ik voor 2 weken naar Italie.
We hebben 1 week Sicilie in Giardini Naxos, vlakbij Taormina en daarna nog 1 week in Calabrie bij Tropea.

Zijn er mensen die al eens eerder in die regio's zijn geweest? En dan vooral in Calabrie.

Voor Sicilie hebben we wel een en ander rond, wat we gaan doen. Hebben een huurauto en gaan lekker het eiland verkennen.
Week Calabrie is voornamelijk een weekje rust met strand en af en toe kleine uitstapjes.
Weten jullie aanraders in die regio?
  maandag 25 juni 2007 @ 11:16:55 #285
104963 ETA
European Travel Author
pi_50813977
quote:
Op maandag 25 juni 2007 09:28 schreef Knipkip het volgende:

[..]

Of nog beter; doe een soort bed & breakfast. Italiaans eten en wonen bij een gast gezin. Dat is wel heel leuk.
Of helemaal goed is om bij een Italiaan in te trekken die goed kan koken en regelmatig lekkere zelfgemaakte pastasauzen en lappen vlees meeneemt van zijn moeder Ongelovelijk hoe die gast van een paar blaadjes verse kruiden, wat pasta, olijfolie, parmegiano en een stukje aardappel een heerlijke maaltijd in elkaar draaide
quote:
Op maandag 25 juni 2007 11:09 schreef Piepje het volgende:

[..]

Sja, op campings sta ik met mijn ouders, en mijn vader lust dus echt niks. Wij nemen dan ook aardappels en groente mee van huis
En als we dan wel met het gezin uit eten gaan, is het in het restaurant van de camping, en dat is meestal ook wat toeristisch...
Met school in Rome ook met tentjes gestaan, en dan is zelf koken ook goedkoper natuurlijk.

Zelf vind ik uit eten wel leuk hoor, maja, kan moeilijk in mijn eentje gaan. Miss dit jaar iets vaker, als ik mn vriendje mee kan krijgen


en ach: volgend jaar kans genoeg, als ik een semester in Siena ga studeren
Italiaans eten is half the fun in Italie Jammer dat je ouders niet zo graag de restaurantjes opzoeken. Maar gedurende een half jaar in Siena, dat moet echt leuk worden. Kan je al Italiaans? Probeer dan bij wat Italianen in te trekken ipv een huis met alleen buitenlanders, dan krijg je zoveel meer mee van de lokale cultuur.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_50824997
quote:
Op maandag 25 juni 2007 11:16 schreef ETA het volgende:

[...]

Italiaans eten is half the fun in Italie Jammer dat je ouders niet zo graag de restaurantjes opzoeken. Maar gedurende een half jaar in Siena, dat moet echt leuk worden. Kan je al Italiaans? Probeer dan bij wat Italianen in te trekken ipv een huis met alleen buitenlanders, dan krijg je zoveel meer mee van de lokale cultuur.
Ken redelijk Italiaans. Zal me wel kunnen redden, hoop alleen dat colleges niet te snel gaan... Maar dat zien we dan wel weer

En sja, je hebt gelijk dat het beter is om cultuur en taal te leren in een huis met Italianen dan met andere buitenlandse studenten. Maar ik heb geen geld! En het gebouw voor internationale studenten is nu eenmaal het goedkoopst, dus ik ga proberen daar een plekje te krijgen. Maar zoveel plaats is daar niet dat alle buitenlandse studenten er passen, lang niet, dus wie weet kom ik wel bij allerlei Italianen in ja... Zou leerzaam zijn
People live to learn things, and I learn to live...
  maandag 25 juni 2007 @ 17:45:31 #287
128384 mcwops
gat in je glas
pi_50827434
gaaf !! studeren in Siena! Italliaans, (kunst)geschiedenis?, Linux?
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
pi_50830360
quote:
Op maandag 25 juni 2007 11:10 schreef morm het volgende:
Over enkele dagen (30 juni) vertrekken mijn vriendin en ik voor 2 weken naar Italie.
We hebben 1 week Sicilie in Giardini Naxos, vlakbij Taormina en daarna nog 1 week in Calabrie bij Tropea.

Zijn er mensen die al eens eerder in die regio's zijn geweest? En dan vooral in Calabrie.

Voor Sicilie hebben we wel een en ander rond, wat we gaan doen. Hebben een huurauto en gaan lekker het eiland verkennen.
Week Calabrie is voornamelijk een weekje rust met strand en af en toe kleine uitstapjes.
Weten jullie aanraders in die regio?
Toarmina ben ik geweest een paar jaar geleden.
Super knus en levendig stadje.
Wel klein het heeft 1 lange winkelstraat en dan allemaal kleine zijstraatjes met restaurantjes enzo.
Ik vond dit een van de gezelligste plaatjes van italie en ben dr al op heel wat geweest.

Eind september en begin oktober ga ik naar het Gardameer waarschijnlijk camping Bella Italia en dan in een sta caravan.
Iemand daar geweest?
  maandag 25 juni 2007 @ 22:21:30 #289
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_50838218


Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  maandag 25 juni 2007 @ 22:26:33 #290
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_50838434
Goed ik gooi mijn probleem/vraag hier ook maar even neer.

Wij zijn van plan om vanuit La Rochelle (Frankrijk) richting Italie te rijden. Wat ik hier zo lees is de streek cinque terre erg mooi. Zijn er ook mooie stranden (als ik het goed heb gezien zijn er alleen kleine strandjes) ? Welke plaatsen zijn aan/af te raden ?

Dit is nog wel te rijden met de auto denk ik zo. Uurtje of twaalf staat er volgens de routeplanning.

Wat ik mij vooral afvraag, is 1,5 week genoeg om daar te zijn en is het mogelijk om puur op de gok daar heen te gaan en nog een appartementje te vinden ?

We gaan trouwens wel in het hoogseizoen, vanaf 4 juli ofzo.
Kut uni.

[ Bericht 5% gewijzigd door Pizzaman op 25-06-2007 23:26:33 ]
pi_50848297
quote:
Op maandag 25 juni 2007 19:12 schreef lausiswaus het volgende:

[..]


Eind september en begin oktober ga ik naar het Gardameer waarschijnlijk camping Bella Italia en dan in een sta caravan.
Iemand daar geweest?
jep, ikke!

Al 6 keer ( ) naar t Gardameer geweest, en ook 1 keer op Bella Italia gestaan.
Ik herinnerde me dat ik t strand van die camping t minst leuk/mooi vond van andere campings waar ik ben geweest. T was kiezelstrand, en liep heel langzaam af, dus je moest wel een heel eind lopen wou je diep staan... Wat wel weer leuk was, 's avonds naar Peschiera lopen langs t strand, dat vond ik toch wel leuk altijd
Verder goede camping, voor zover ik me kan herinneren.
People live to learn things, and I learn to live...
pi_50848323
quote:
Op maandag 25 juni 2007 17:45 schreef mcwops het volgende:
gaaf !! studeren in Siena! Italliaans, (kunst)geschiedenis?, Linux?
Italiaans ja. Naja, moet 2 vakken volgen die ik anders ook hier had moeten volgen, en bachelor scriptie schrijven, en dan nog vrije ruime opvullen. Dat laatste moet geen probleem zijn...
People live to learn things, and I learn to live...
  woensdag 27 juni 2007 @ 20:49:22 #293
4593 Marty
Digi-babe
pi_50913371
quote:
Op maandag 25 juni 2007 19:12 schreef lausiswaus het volgende:

Eind september en begin oktober ga ik naar het Gardameer waarschijnlijk camping Bella Italia en dan in een sta caravan.
Iemand daar geweest?
Daar ben ik toevallig dit weekend op bezoek geweest, want vrienden van ons zitten er in een stacaravan.
Hele mooie camping vond ik. Erg groot, maar niet ongezellig.
Ze hebben leuke pleintjes gemaakt met restaurantjes en appartementen er omheen zodat het net lijkt of je op een italiaans dorpsplein zit.
Verder zit er een heel groot zwembad bij en het meer is ook mooi.
Alleen een beetje jammer dat het een kiezelstrand is inderdaad.
Ik zat vroeger altijd met mijn ouders op een camping in Lazise en daar hadden we wel een zandstrand.
Forza Juve!
  dinsdag 10 juli 2007 @ 00:06:46 #294
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_51310677
Jaaaaaa de knoop is doorgehakt.

Anders naar gepland:

5 dagen naar het Lago Maggiore, in Stresa.
5 dagen naar de Bloemenriviera, in Santa Margherita

Ik heb er zin in, iemand nog wereldtips ?
pi_52161430
Hallo, wij gaan 6 dagen naar Milaan. Hebben jullie nog goede tips. Wat we onder andere willen is combinatie van:
- uitgaan, terassen, uiteten (maar niet al te duur, las ergens dat drankjes daar 10 euro kosten, zijn er ook goedkopere mogelijkheden?)
- bezienswaardigheden ( kathedralen, parken etc)

Daarnaast dachten we er nog aan om een paar dagen dingen in de buurt te bezoeken, wat met het openbaar vervoer goed te doen is.
We dachten aan:
- Genova (kustplaats)
- Bologna (studentenstad)
- Lago magiorre

Wie heeft er tips ???
pi_52161953
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 20:49 schreef Marty het volgende:

Ik zat vroeger altijd met mijn ouders op een camping in Lazise en daar hadden we wel een zandstrand.
idd: begin jaren 90 drie keer naar Camping Ideal geweest
vorig jaar weer, maar toen op de bonefooi en toen kon ik de camping niet meer vinden bleek dat ze van eigenaar veranderd zijn en nu Camping De La Rosa te heten

Lazise



en Lago di Garda



ik wil weer terug!
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_52166212
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 00:06 schreef Pizzaman het volgende:
5 dagen naar het Lago Maggiore, in Stresa.
Stresa is leuk! Echt een schattig dorpje

Mijn tip:

Isola Bella, een van de drie eilanden in het meer met een ontzettend kitscherig paleis en dito tuin. Heel erg mooi om te zien.

Verbania is ook een leuk stadje (ligt op ongeveer 20 minuten rijden).
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
pi_52171646
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 10:34 schreef ryan_atwood het volgende:
Hallo, wij gaan 6 dagen naar Milaan. Hebben jullie nog goede tips. Wat we onder andere willen is combinatie van:
- uitgaan, terassen, uiteten (maar niet al te duur, las ergens dat drankjes daar 10 euro kosten, zijn er ook goedkopere mogelijkheden?)
- bezienswaardigheden ( kathedralen, parken etc)

Daarnaast dachten we er nog aan om een paar dagen dingen in de buurt te bezoeken, wat met het openbaar vervoer goed te doen is.
We dachten aan:
- Genova (kustplaats)
- Bologna (studentenstad)
- Lago magiorre

Wie heeft er tips ???
Niemand tips?
pi_52172907
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 16:25 schreef ryan_atwood het volgende:

Niemand tips?
Staan er niet al genoeg in dit topic

Een manier om de 10 euro voor een drankje te ontlopen én goedkoop te eten, is om omstreeks 5 uur wat te gaan drinken bij een willekeurige bar. Voor 5 - 10 euro krijg je dan een cocktail en kun je onbeperkt hapjes eten van het buffet.
Verder is pizza en pasta gewoon goedkoop.

In de stad kun je je geen 6 dagen vermaken, zoveel is er niet te zien. Galleria, kathedraal en stadion moet je wel gezien hebben. Met een beetje geluk is er ook nog wel wat te doen in het grote park (concert ofzo).

In de omgeving is Bologna zeker leuk om te bezoeken. Studentenstad, niet al te groot, maar een leuke treinreis. Ook Bergamo is aan te raden. Een schilderachtig stadje tegen de bergen aan.
pi_52310132
Driewerf hoera! Ik en mijn lief hebben eindelijk besloten hoe we onze drie vrije weken in oktober gaan besteden: Italië!

We zijn er geen van beiden ooit geweest, en zelf weet ik er niet zoveel van. Als ik mijzelf en mijn lief voorstel op wat voor plek dan ook in Italië, dan zitten we steevast op een ezeltje met in de ene hand een ijsje, en in de andere hand een bord lasagna terwijl er clowns en mimespelers op de achtergrond dansen en de zon schijnt. Tijd voor een wat bredere definitie van het land, dus!

We gaan niet vliegen, we zijn van plan om gewoon in ons blitse, kleine, zuinige autootje te stappen en zelf rond te gaan rijden. Is ons in andere landen tot nu toe ook prima bevallen.
Het plan is: via Frankrijk het land in, door Toscane heen naar Rome, dan naar Napels, dan helemaal naar het zuidelijke puntje, de boot op en een paar dagen bruin worden op Sicilië. Moe en voldaan weer terugrijden en als we nog puf hebben misschien nog een stad of wat meenemen.

Nooit eerder deden we zoiets in een 'warm' land, dus we zijn helemaal in onze nopjes. Toen ik heel klein was ben ik wel eens in Spanje geweest, maar onze gezamelijke reizen hebben zich tot nu toe vooral beperkt tot noord-Frankrijk, Duitsland en meermaals Engeland. Natuurlijk is mijn nogal beperkte beeld van Italë vast hopeloos overdreven, maar vooralsnog stuiteren we van plezier als we denken aan een land, zo vol van zon, voortreffelijk eten, fraaie natuur en eindeloze hoeveelheden cultuur en historie.
Steden als Florence en Rome, Toscane, de vulkaan de Etna, de ruines van Pompeii in Napels, zóveel waar ik van gehoord heb eindelijk eens in levende lijve zien moet haast wel heel erg gaaf zijn!

Voordat ik me in al die volgeschreven topics over Italië stort: een vraag aan de kenners.
Ik en mijn lief zijn niet moeilijk. We vinden veel leuk, lusten bijna alles, vinden álles interessant en we redden ons altijd wel overal uit. Ik twijfel daarom een beetje of ik me vooraf flink in Italë en haar gebieden en steden moet gaan verdiepen, of dat het leuker is om zelf op onderzoek uit te gaan.
Gezegd moet worden dat we onze spaarzame kennis over het land vooral uit Bassie en Adriaan geleerd hebben, aangevuld met cliché's, het repertoire van Roberto Benigni en de vakantiefoto's van de buren en geschiedenisles op de middelbare school.

Wat te doen? Topics doorlezen, Lonely Planet-bijbeltje aanschaffen, andermans vakantieverslagen doorspitten en de reisgidsen-plank van de bieb leegplukken? Ik heb het gedaan toen we twee weken door heel Engeland zijn gaan rijden, en ik heb er best wat aan gehad.
Maar misschien is het wel net zo leuk om gewoon een woordenboekje in de broekzak te steken, de auto vol te laden met kleren voor alle omstandigheden en te vertrouwen op geluk, toeval en creditcard.
Wat vinden jullie? Heb je veel voorkennis nodig om goed van Italië te kunnen genieten? Mis je veel zonder al die tips van iedereen, of werkt het "dáár moet je zeker heen!" vooral beperkend?
Ik wacht jullie suggesties af voordat ik de rest van het topic lees.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')