abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40074931
Mijn vriendin is waarschijnlijk donderdagavond gebeten of gestoken door een insect.
Het is geen wesp of bijensteek, en voor een mug is het iets te erg.
Het was vrijdag nog zwaar opgezwollen op de'r voet en de plek waar het gestoken/gebeten is was rood.
Nu is het echter iets minder met de zwelling, maar waar het gestoken is is nu paars/blauwachtig... Erom heen nogwel wat gezwollen, en wat roodachtig, wat aanvoelt als een blauwe plek...
Kriebel is er ook....

Medicijnen zijn al geprobeerd.. Sirtek (pilletje tegen allergische reactie) en zalf (Nestocyl).

Iemand enig idee wat het kan zijn en waar het minder door kan worden?
O+ BlaBlub O+
  zaterdag 22 juli 2006 @ 14:38:53 #2
138590 Forcefuzz
Hard truth soldier
pi_40075011
doe eens normaal

[ Bericht 76% gewijzigd door DarkElf op 24-07-2006 00:31:22 ]
De enige echte 40.000.000e reply :)
Don't stop te movement!
  zaterdag 22 juli 2006 @ 14:41:24 #3
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_40075073
mischien een teek?
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_40075107
Zou je dan niet iets moeten zien, van een kopje ofzo?
O+ BlaBlub O+
  zaterdag 22 juli 2006 @ 14:44:57 #5
17864 Ablaze
Is niet meer te houwe!
pi_40075203
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 14:42 schreef neggix het volgende:
Zou je dan niet iets moeten zien, van een kopje ofzo?
Een klein zwart beestje, maar die kan ook al weg zijn.
Van een tekenbeet heb je in principe weinig pijn, behalve dat je een grote rode plek kunt krijgen.

Ik denk dat ze waarschijnlijk gewoon gestoken is door een insect. Duurt een paar dagen.
Ga doorrrrrr!
pi_40075282
Zit sowiezo niets in... Hooguit wat gif o.i.d. Na die zalf is het ook wel weer iets minder. Doet er btw alleen omheen pijn als je er op drukt. De steek/beet zelf niet
O+ BlaBlub O+
pi_40075854
Misschien zo'n vlieg met van die grote(re) gevlekte vleugels, die zitten ook vaak bij paarden enzo, krijgen ze van die dikke bulten van. Ik zou echt niet weten hoe ze heten of wat je er aan kunt doen.
know'm sayin?
word? word.
pi_40083253
Dazen.

Als die steken, zwelt de plek flink op en gaat het meestal jeuken. Vaak in de buurt van water en/of dieren. Je kan ze niet vermijden, als ze je moeten hebben, prikken ze toch wel, want de vrouwtjes hebben dat bloed nodig om eitjes te leggen. (Eitwitten uit ons bloed helpt het ontwikkelen van de eitjes)

Wel de plek in de gaten houden, als het er echt funky uit gaat zien, moet je even naar de dokter, want soms wil het nog wel eens gaan ontsteken en dan moet je antibiotica slikken.

Niks helpt om de steken te voorkomen en als je gestoken bent, kan je er ook geen kont aan doen.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_40115077
Laatst ook met motorles van Brummen terug naar Zupthen over een 100 weg.
Ik voelde wat aan de binnenkant van me bovenbeen echt gewoon 3x gestoken ofzo.
Deed echt pijn maja om nouw rare dingen te doen bij 100 per uurr dusja maar ff doorbijten.

Gevolg 1 grote plaat jeuken als hel helemaal hard en verder niet echt beten te zien ofzo terwijl ik toch duidelijk drie helse steken voelde.
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 23 juli 2006 @ 22:38:02 #10
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_40116013
quote:
Op zondag 23 juli 2006 22:11 schreef Geerd het volgende:
Laatst ook met motorles van Brummen terug naar Zupthen over een 100 weg.
Ik voelde wat aan de binnenkant van me bovenbeen echt gewoon 3x gestoken ofzo.
Deed echt pijn maja om nouw rare dingen te doen bij 100 per uurr dusja maar ff doorbijten.

Gevolg 1 grote plaat jeuken als hel helemaal hard en verder niet echt beten te zien ofzo terwijl ik toch duidelijk drie helse steken voelde.
Dwars door een leren pak heen???
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_40145662
Leer?
Nee joh gewoon van dat andere spul textiel ofzo.
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 24 juli 2006 @ 21:49:52 #12
62210 Double-U
Yeah I'm a girl
pi_40145799
Ik ben pas ook gestoken door een onbekend beest in de berm van een snelweg (lekke band ) Met dezelfde gevolgen als TS. Waarschijnlijk heeft dat beest rechtstreeks in een ader gestoken.
Nee hoor, mijn hond bijt niet .... hij knuffelt je dood!
pi_40145896
ik had er ook 2, door een mug zelfde verhaal!
Mega bulten op mijn bovenbeen en het werd later gewoon blauw alsof ik me gestoten had.
Ik denk een vieze angel des mugs ofzo
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_40149895
Ik ben een jaar geleden op de tennisbaan (ligt vlak bij sloten enzo) gestoken door een zwart beest, leek niet echt op iets bekends. Ik probeerde hem met mn tennisracket weg te slaan (dus serieus gewoon hard met een tennisracket op je arm slaan ) en zag hem dus maar heel kort. Nou een kleine week lang een grote schijf onder mn huid gehad en wat jeuk maar niet bijzonder erg, ik zag geen reden om er voor langs de dokter te gaan. Als ik nu een fysieke inspanning lever dan komt het af en toe wel eens voor dat er een bultje terug komt op die plek wat veel weg heeft van een muggenbult, het jeukt een beetje en gaat na een tijdje weer weg (ik weet niet precies hoe lang, ik tracht jeuk altijd te negeren en heb dus niet echt in de gate waneer het weer weg is). Iemand enig idee wat het is? Ik heb er geen last van dus ben niet van plan er voor naar de dokter te gaan maar wil het, puur uit nieuwsgierigheid, wel weten
  dinsdag 25 juli 2006 @ 10:22:35 #15
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_40159097
Waarschijnlijk gaat het om dit beest:

Dazen (Tabanidae)

Hoewel de meeste vliegen alleen 'vies' zijn, kunnen een paar pijnlijk bijten. De bekendste daarvan zijn de dazen of paardenvliegen. Met name de Regendaas kan zeer pijnlijk bijten. Het vrouwtje heeft, net als veel vrouwtjesmuggen, bloed nodig om eitjes te kunnen maken. Muskieten echter hebben een injectienaaldje dat ze bijna pijnloos door de huid steken. Dat het later toch jeukt, komt door een allergische reactie van het lichaam op de bloedverdunners die muggen in de wond spuiten. Vrouwtjesdazen echter hebben een paar vlijmscherpe kaken. Hiermee snijden ze een klein stukje huid en het daaronder liggende vlees kapot. Het bloed dat dan naar buiten komt zuigen ze op met een zuigtong. De beet voel je goed en als er veel dazen zijn, wordt je er helemaal gek (daas) van. De regendaas bijt vooral vlak voor een regenbui of onweer. In rust vouwen dazen hun vleugeltjes als een dakje boven hun lichaam op, zoals linksonder. Als ze actief rondlopen dan worden de vleugels iets gespreid gehouden. Je kunt dan mooi het gestreepte lichaam van de Regendaas zien, maar ook de prachtige tekening op de vleugels. Het allermooiste aan de dazen zijn echter de ogen. Die hebben schitterend gekleurde streepjes, of een spel van lijnen, zoals bij de Regendaas. Een aantal soorten kun je thuisbrengen aan de hand van het patroon of de kleur van lijntjes in de ogen. Linksonder een vrouwtje. Haar ogen zijn kleiner dan dat van het mannetje, maar ze hebben meer strepen en zijn veel opvallender. Het mannetje, rechtsonder, heeft grote, bruine ogen met alleen maar gekleurde banden in het onderste gedeelte.
* I intend to live forever, so far so good! *
  dinsdag 25 juli 2006 @ 11:45:02 #16
37887 Dauthi
Progressive
pi_40161530
Ja het zijn dazen. der zijn er op het moment ongelooflijk veel van, en met dit warme vochtige weer voelen ze zich vreselijk op een gemak. Zeker als je zweet komen ze op je af. En het steken en de bult zijn 10000x erger dan die van muggen naar mijn mening. pestbeesten.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  dinsdag 25 juli 2006 @ 13:29:05 #17
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_40165108
afterbite? dat helpt bij mij altijd tegen alles
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')