Ik zag het net, dank je. Ziet er geweldig uit. Ik denk dat ik het gewoon eens ga proberen op een betaalbaar maatje.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 08:35 schreef Lienzz het volgende:
om sponsor tegenmoet te komen.. klik op het bovenste topic in het subforum fotografie. daar staat al iets
Wat waren de specs van die fotoquote:Op zaterdag 22 juli 2006 08:53 schreef Mauro het volgende:
Eigen ervaring:
foto op canvas laten afdrukken bij de canvascompany. 120x80 cm.
Binnen 10 werkdagen in huis, goede kwaliteit.
Eén en al lof
Hoe bedoelt u meneer De Hoog?quote:
Je hebt de vraag al beantwoordquote:Op dinsdag 25 juli 2006 15:45 schreef Mauro het volgende:
[..]
Hoe bedoelt u meneer De Hoog?
6.1 MP, iso 200. Wat de A en de F is geweest, weet ik niet meer.
Wel dat ie met PS zwartwit is gemaakt
Volgens mij kun je het beste een zo hoog mogelijke resolutie aanleverenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:39 schreef Puckzzz het volgende:
ik wil ook twee foto's op canvas laten drukken. op welke resolutie kan je die het beste aanleveren?
Dit klopt, maar alleen voor minuscule details.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:41 schreef Gizz het volgende:
Let erop dat kleine details sowieso verdwijnen, ook al lever je een foto met een hele hoge resolutie aan. Dit komt door de grofheid van het materiaal stof.
Dit klopt nietquote:Verder worden je foto's veel doffer dan op normaal papier of op je beeldscherm, doordat de contrastomvang van je inkt op die stof vrij laag is.
Ik wel. Het is een strakke muurdecoratie, met een exclusievere feel dan een foto-print. En het schijnt duurzamer te zijn dan een foto-pint. (dat het gehyped is helpt ook.quote:Zelf snap ik dan ook niet echt waarom afdrukken op canvas de laatste maanden zo populair is.
Canvas afdruk heeft ruimschoots genoeg detail en contrast voor familie- en vakantiefoto's. Als ik zo lees wat jij schrijft, heb jij zo'n ding nog niet in handen gehad, of in ieder geval geen goedequote:Bij een mooie fine-art foto waar de fotograaf bewust weinig contrast en detail in stopt kan het best mooi zijn, maar de meeste mensen laten toch een vakantie of familiefoto afdrukken waar dat lage contrast en lage detail eigenlijk helemaal niet bij past.
quote:Op woensdag 26 juli 2006 10:53 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Dit klopt, maar alleen voor minuscule details.
[..]
Dit klopt niet
[..]
Ik wel. Het is een strakke muurdecoratie, met een exclusievere feel dan een foto-print. En het schijnt duurzamer te zijn dan een foto-pint. (dat het gehyped is helpt ook.)
[..]
Canvas afdruk heeft ruimschoots genoeg detail en contrast voor familie- en vakantiefoto's. Als ik zo lees wat jij schrijft, heb jij zo'n ding nog niet in handen gehad, of in ieder geval geen goede
Kan je misschien wat meer informatie geven, ik woon er onwijs dichtbij en heb wel interesse in een mooie afdruk.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 10:27 schreef elvy het volgende:
Ik heb ruim een jaar geleden een eigen foto op linnen laten printen. Deze hangt boven onze keukentafel, maar daar weer boven is het dak van glas (beetje Serre-effect).
Helaas was de foto binnen twee weken volledig verkleurd. het blijkt dat pigment (met name het rode) afgebroken wordt door zonlicht.
Gelukkig kregen we zonder problemen een nieuwe versie, ditmaal met andere verf op een andere printer geprint, en deze hangt nu reeds meer dan een jaar op dezelfde plek, en is nog even prachtig!!!![]()
Ow, ja, alles geregeld met www.hoogduijn.nl
Wat ik hiermee probeerde duidelijk te maken: er is dus wel degelijk kwaliteitsverschil, en het is belangrijk hier even goed naar te informeren!
Dus een canvasprint heeft een hoger contrastbereik dan een goed beeldscherm? Zelfs hoogglans papier (dat echt diep zwart kanhebben en vrij helder wit) heeft een lager contrastbereik dan een beeldscherm. Op matpapier heb je al een stuk minder contrastbereik dan bij hoogglans en canvas is al helemaal mat vergeleken met hoogglans. Toch zeg je erg stellig dat het onzin is wat ik zeg?quote:
Zeg ik dat? Waar dan?quote:Op woensdag 26 juli 2006 21:21 schreef Gizz het volgende:
[..]
Dus een canvasprint heeft een hoger contrastbereik dan een goed beeldscherm?
Lees je eigen eerste tekst nog even terug voor je mij woorden in de mond legt. Je zegt daar: "Verder worden je foto's veel doffer dan op normaal papier of op je beeldscherm,..." Dat is simpelweg niet waar. Ik heb de canvas print naast een afgedrukte foto gehouden en er is geen zichtbaar verschil, laat staan dat de canvas afdruk "veel doffer" zou zijn.quote:Zelfs hoogglans papier (dat echt diep zwart kanhebben en vrij helder wit) heeft een lager contrastbereik dan een beeldscherm. Op matpapier heb je al een stuk minder contrastbereik dan bij hoogglans en canvas is al helemaal mat vergeleken met hoogglans. Toch zeg je erg stellig dat het onzin is wat ik zeg?
Ik zeg dat het contrastbereik lager is. Jij zegt op jouw beurt weer dat het onzin is wat ik zeg. Verder gaf je geen onderbouwing (beetje jammer die one-liners), maar dat duidt er volgens mij op dat jij het contrastbereik hetzelfde vindt als op een beeldscherm, of hoger.quote:
Klinkt zeker het proberen waard.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:17 schreef Individual het volgende:
Canvas kan je ook op A4 en A3 krijgen voor in je huis-, tuin- en keukenprinter. Ik heb een vrij oude HP compact printer en die print heel scherp en dus ook op canvas.
Het ziet er idd geweldig uit!
quotequote:Op maandag 7 augustus 2006 12:17 schreef Individual het volgende:
Canvas kan je ook op A4 en A3 krijgen voor in je huis-, tuin- en keukenprinter. Ik heb een vrij oude HP compact printer en die print heel scherp en dus ook op canvas.
Het ziet er idd geweldig uit!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |