abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_40058867
Ik heb gehoord dat er veel mensen afvallen voor de grading omdat ze niet goed genoeg geleerd hebben. Je krijgt een overhoring aan het begin, en als het onvoldoende is, ben je meteen klaar. Geen test dan. LVNL schijnt mensen te bellen om te waarschuwen.

vorige topic: Luchtverkeersleider (deel 2)

[ Bericht 19% gewijzigd door Five_Horizons op 22-07-2006 00:13:59 ]
pi_40058916
Ze krijgen altijd veel aanmeldingen en de eisen zijn strikt, dus het klinkt wel efficient.
pi_40062362
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 21:43 schreef NightH4wk het volgende:
Ze krijgen altijd veel aanmeldingen en de eisen zijn strikt, dus het klinkt wel efficient.
Ja, dat vind ik ook!!

waar gaat dit over?
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_40062487
LVNL is luchtverkeersleiding, het gaat dus denk ik over de opleiding die erbij hoort.
pi_40062535
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 00:08 schreef NightH4wk het volgende:
LVNL is luchtverkeersleiding, het gaat dus denk ik over de opleiding die erbij hoort.
Dus dit is een vervolg op: Luchtverkeersleider (deel 2) ?

Ander verander ik even de TT en de OP
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_40062585
Het lijkt er wel op idd.
pi_40076192
tvp
  zaterdag 22 juli 2006 @ 16:59:33 #8
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_40079459
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 21:43 schreef NightH4wk het volgende:
Ze krijgen altijd veel aanmeldingen en de eisen zijn strikt, dus het klinkt wel efficient.
Ik noem het bovenmodaal onhandig als je gewoon voor deze theorietoets niet een voldoende haalt. Het gaat puur over de 'spelregels' die er tijdens de grading zijn. Als je de theorie al niet snapt/begrijpt/beheerst zul je de test ook niet met een voldoende resultaat kunnen afronden.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_40081006
Volgens de voorlichter bij LVNL moet zelfs een aap de theorietoets kunnen halen. Dus bovenmodaal onhandig is eigenlijk nog slap uitgedrukt
pi_40090092
quote:
Ik heb gehoord dat er veel mensen afvallen voor de grading omdat ze niet goed genoeg geleerd hebben.
Yep tijdens mijn aanstellingsgesprek hoorde ik dit inderdaad. Zonde, daaruit blijkt wel het gebrek aan motivatie van die mensen. Ik heb mezelf helemaal sufgeleerd voor de grading.
pi_40110737
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 23:48 schreef Druid het volgende:

[..]

Yep tijdens mijn aanstellingsgesprek hoorde ik dit inderdaad. Zonde, daaruit blijkt wel het gebrek aan motivatie van die mensen. Ik heb mezelf helemaal sufgeleerd voor de grading.
Als ik de kans krijg zal ik dat ook doen

Vind het echt zo stom dat mensen daar te weinig voor leren. Dan hadden beter een paar beter gemotiveerde mensen die eventueel een twijfelgeval waren bij de vorige testen de kans kunnen krijgen om zich te bewijzen op de grading... Maarja, dat is ook niet haalbaar natuurlijk.
pi_40111081
ik ga morgen naar de eerste selectiedag.
Vind het erg spannend, wil het namelijk supergraag.
Kan iemand mij misschien vertellen op welke manier ik getest ga worden?
Ben erg nieuwsgierig..
pi_40113072
Hmm zal ik t dan maar even zeggen, ondanks dat er in de vorige deeltjes al veel info stond over de eerste ronde?!

De eerste test is een capaciteitentest. Een soort IQ-test waarbij je binnen bepaalde tijdsblokken vragen moet beantwoorden, voornamelijk multiple choice. Ook een aantal specifiekere testjes waarbij wordt gekeken of je enig inzicht hebt in luchtverkeersleiding. Duurt ongeveer 2 uur.

Daarna lunchpauze. Na de pauze hoor je of je door bent naar de psychologiche test. Ongeveer 500 vragen waarin ze kijken hoe je reageert op stress, of je sociaal bent, beslissingen kunt nemen, kickt op risiovolle situaties etc.

Vrij snel daarna hoor je de uitslag en mag je (als t goed genoeg was) op gesprek komen. Daarbij gaat het vooral om je stem: duidelijkheid, volume, accentjes enz.

Piece of cake.
Ik zoek niet, ik vind.
  maandag 24 juli 2006 @ 00:51:07 #14
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_40120118
quote:
Op zondag 23 juli 2006 21:10 schreef Wakey het volgende:
Vrij snel daarna hoor je de uitslag en mag je (als t goed genoeg was) op gesprek komen. Daarbij gaat het vooral om je stem: duidelijkheid, volume, accentjes enz.

Piece of cake.
Is dat nieuw ofzo? Want volgens mij bestaat de 2e dag nog steeds uit het assessment met daarna een gesprek.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_40120553
Speert.flies vroeg toch naar de eerste selectiedag?

Daar heb je aan het eind van de dag een heel kort gesprekje, waarin ze dus vooral letten op je stem/toon en niet zo zeer op de inhoud van je verhaal.

Een paar dagen ná dat gesprek krijg je een telefoontje dat je door bent naar de 2e ronde, of een email waarin staat dat je niet verder mag. (mij is verteld dat je t wel heel bont moet maken als je na dat gesprekje niet doorgaat: zwaar accent, mompelen oid).

En dan in de 2e ronde begint 't pas echt...
Ik zoek niet, ik vind.
pi_40203167
Maandag a.s. mag ik komen voor de grading, ben naast m'n werk en de hitte druk aan het leren en oefenen. Kan iemand mij vertellen of een vliegtuig uit zichzelf het paseren van de verschillende markers meldt? (Fix, TV en Marker) Of moet je hierom vragen bij een van de eerder gegeven klaringen om te dalen?

groet,

Luuk
pi_40204199
Gewoon veel oefenen met MS Flight Stimulator en het komt wel goed joh
bla
blabla
blablabla
blablablabla
pi_40208670
quote:
Kan iemand mij vertellen of een vliegtuig uit zichzelf het paseren van de verschillende markers meldt? (Fix, TV en Marker)
Het passeren van die markers wordt gemeld.
pi_40227945
Hoeveel is het salaris waar je aan moet denken en hoeveel toekomst zit er in?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_40228867
Van de site:
quote:
In het begin is dat zo'n ¤ 22.000,- bruto per jaar, in de loop van de opleiding stijgt het. Het startsalaris van een bevoegd luchtverkeersleider ligt op ongeveer ¤ 50.000,- bruto per jaar.
Ik weet niet helemaal wat je bedoelt met het tweede deel van je vraag.
  donderdag 27 juli 2006 @ 11:03:19 #21
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_40231138
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 08:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoeveel is het salaris waar je aan moet denken en hoeveel toekomst zit er in?
Als je de opleiding afgerond hebt dan ben je meteen aan het werk. Het is dus niet een opleiding waarvan je maar af moet wachten of je wel kunt beginnen met werken. Het werken begint eigenlijk al op dag 1 van de opleiding.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_40243586
Wat je zo´n beetje kan verdienen als je 5,10,15,20 of 25 jaar aan de gang bent en of er veel promotiekansen zijn
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_40244685
Gisteren ben ik gebeld door LVNL dat ik de 2e ronde heb gehaald en mijn hopelijke talent mag komen tonen bij de grading. De grading heb ik op 4 of 6 september (volgens de LVNL mevrouw op maandag 6 september, maar dat kan niet helemaal). De definitieve datum lees ik wel als ik de uitnodiging opgestuurd krijg met het boekwerk.

Ik had ook 18 augustus de grading kunnen hebben, maar dan ben ik van mijn vakantie aan het genieten in Kusadasi. Ergens wel jammer dat het nu pas later word maar ach, de eerst volgende opleiding begint toch pas in januari (jaja, ook in september maar die zit toch vol). Als ik begin september de grading zou halen lijkt het me dat ik dan nog tijd zat heb voor de medische keuring.

Nu maar hopen dat de grading goed gaat. Ik ga er iig voor zorgen dat ik niet afval bij de theorie toets, dat zou wel ontzettend stom zijn.... Nu maar wachten op de boeken en dan flink blokken en oefenen!!
  donderdag 27 juli 2006 @ 21:23:14 #24
154417 Mederiacvm
Wie sjoon ôs Limburg is.......
pi_40250502
Ik heb op 4 juli jl. mijn eerste ronde gehad in Rotterdam, gelukkig met goed gevolg. Op 31 juli ben ik uitgenodigd voor een orientatiebezoek aan LVNL op Schiphol en op 3 augustus moet ik om 8.0 uur in Ouderker aan de Amstel zijn voor mijn tweede ronde. Heb er echt zin in.

Zijn er hier meer mensen die op een van deze data ook op Schiphol of bij Result moeten zijn?

Gr, Mederiacvm
The chances of anything coming from Mars are a million to one, they say.
The chances of anything coming from Mars are a million to one............. but still, they come.
  donderdag 27 juli 2006 @ 22:50:39 #25
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_40253416
Voor de mensen die deze nog niet kennen, misschien wel leuk om eens te lezen

http://www.businessballs.com/airtrafficcontrollersfunnyquotes.htm
* I intend to live forever, so far so good! *
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')