abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 december 2006 @ 12:40:57 #201
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_44624704
Ik ben ook een hyver
Leukste ervan vind ik wel het opzoeken van oude kennissen en vrienden die ik uit het oog ben verloren. Ik heb de laatste tijd iedereen uit m'n ouwe vriendencluppie van de middelbare school opgezocht via Hyves. Ook wel wat... echt iedereen die ik daarvan kende had zo'n profiel Dankzij Hyves hebben we binnenkort wel een reunietje
En een vriendin van mij heeft haar rl vrienden via Hyves op de hoogte gehouden van haar "weddingplannen". Stuk makkelijker om via Hyves 1 bericht te sturen aan 30 vrienden dan ze allemaal apart te bellen/msn-en/weetikwat... toch?

Maar ja, er zitten idd ook flink wat mensen op die puur "vriendjesverzamelen" om te kunnen showen. Zielig, zo'n Hyver met 500 vrienden
Life is a waste of time, time is a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life!
pi_44625004
quote:
Op donderdag 21 december 2006 12:40 schreef sponsje het volgende:
wat is dat toch met al die mensen die meteen roepen, ja als je geen hives hebt of het stom vind dan heb je geen vrienden ( iets in die zin )
Dat slaat inderdaad ook nergens op, maar dat is veelal de onzekerheid bij desbetreffende personen zelf. Desbetreffende personen hechten een dusdanige waarde aan hun Hyves deelname, dat het hen zwaar valt, wanneer anderen daar niets om geven. Als je goed oplet, dan zie je ook dat het altijd dezelfde type mensen zijn. Van die partygangers, nog niet eens zozeer dom, maar wel bijzonder oppervlakkig.
pi_44626182
quote:
Op donderdag 21 december 2006 12:40 schreef JX het volgende:
Stuk makkelijker om via Hyves 1 bericht te sturen aan 30 vrienden dan ze allemaal apart te bellen/msn-en/weetikwat... toch?
E-mail is geen optie ?
Secrets never die. Only people.
  donderdag 21 december 2006 @ 13:35:14 #204
150259 sponsje
Carpe Diem, pluk de dag!
pi_44626233
quote:
Ik ben ook een hyver
Leukste ervan vind ik wel het opzoeken van oude kennissen en vrienden die ik uit het oog ben verloren. Ik heb de laatste tijd iedereen uit m'n ouwe vriendencluppie van de middelbare school opgezocht via Hyves. Ook wel wat... echt iedereen die ik daarvan kende had zo'n profiel Dankzij Hyves hebben we binnenkort wel een reunietje
En een vriendin van mij heeft haar rl vrienden via Hyves op de hoogte gehouden van haar "weddingplannen". Stuk makkelijker om via Hyves 1 bericht te sturen aan 30 vrienden dan ze allemaal apart te bellen/msn-en/weetikwat... toch?

Maar ja, er zitten idd ook flink wat mensen op die puur "vriendjesverzamelen" om te kunnen showen. Zielig, zo'n Hyver met 500 vrienden
Je zou ze toch ook gewoon een e-mailtje kunnen sturen?... en mij lijkt het persoonlijk veel leuker om opgebelt te worden of een mailtje te krijgen ( want ga nou niet zeggen dat dat veel werk is ), dan zn advertentie wat ergens op een profielsite staat.

Maar dat is dan hoe ik het vind, kan ook zijn dat het sommige niet zo intereseert, toch zou ik de mensen persoonlijk uit willen nodigen dan op een hives pagina

PizzaSalami, niet zo snel ik was bezig
Vier de hele nacht dat je dit beleven mag
pi_44626945
quote:
Op donderdag 21 december 2006 12:40 schreef sponsje het volgende:
wat is dat toch met al die mensen die meteen roepen, ja als je geen hives hebt of het stom vind dan heb je geen vrienden ( iets in die zin )
Mensen die geen Hyves hebben, hebben geen vrienden!
  donderdag 21 december 2006 @ 14:02:34 #206
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_44627109
quote:
Inderdaad. Ik heb er...ff checken...63 op dit moment, en die ken ik dus gewoon van uitgaan enzo. Mensen die inderdaad in de honderden vriendjes lopen waarvan ze de helft nog nooit gezien hebben zijn wel een beetje kansloos, maar dat is volgens mij ook niet 'normaal'.

Wat ik trouwens wel apart vind is dat mensen dat 'vriendjes' zo letterlijk nemen. Een groot deel van de mensen in mijn lijst ken ik wel, maar zijn geen 'vrienden', juist daar is Hyves leuk voor, je secundaire netwerk uitbreiden. Echte vrienden bel ik wel.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_44628357
quote:
Op donderdag 21 december 2006 14:02 schreef Catbert het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik heb er...ff checken...63 op dit moment, en die ken ik dus gewoon van uitgaan enzo. Mensen die inderdaad in de honderden vriendjes lopen waarvan ze de helft nog nooit gezien hebben zijn wel een beetje kansloos, maar dat is volgens mij ook niet 'normaal'.

Wat ik trouwens wel apart vind is dat mensen dat 'vriendjes' zo letterlijk nemen. Een groot deel van de mensen in mijn lijst ken ik wel, maar zijn geen 'vrienden', juist daar is Hyves leuk voor, je secundaire netwerk uitbreiden. Echte vrienden bel ik wel.
En wat wil je precies doen met dat secundaire netwerk?
  donderdag 21 december 2006 @ 14:57:18 #208
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_44628761
quote:
Op donderdag 21 december 2006 14:43 schreef zwambtenaar het volgende:
En wat wil je precies doen met dat secundaire netwerk?
Contact houden, af en toe een berichtje achterlaten, als iemand jarig is bijvoorbeeld. Zo hou je het contact 'warm'. Als je iemand dan weer tegenkomt kun je er makkelijker op af stappen dan waneer je iemand 2 jaar terug voor 't laatst gezien hebt.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_44628793
quote:
Op donderdag 21 december 2006 14:57 schreef Catbert het volgende:

[..]

Contact houden, af en toe een berichtje achterlaten, als iemand jarig is bijvoorbeeld. Zo hou je het contact 'warm'. Als je iemand dan weer tegenkomt kun je er makkelijker op af stappen dan waneer je iemand 2 jaar terug voor 't laatst gezien hebt.
Goed, dat begrijp ik, maar wat haal je daar uit?
  donderdag 21 december 2006 @ 15:02:21 #210
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_44628903
quote:
Op donderdag 21 december 2006 14:58 schreef zwambtenaar het volgende:
Goed, dat begrijp ik, maar wat haal je daar uit?
Meer kennissen vooral, en als je die dan een keer weer tegenkomt kunnen dat vrienden worden. Ik heb ook wel eens gehad dat ik een vriendin van een vriendin een berichtje achterliet omdat ze jarig was, en die nodigde me toen uit voor d'r feestje. Ik heb gister nog een feestje gehad van een meisje met wie ik een keer gezoend heb, ik had d'r een SMSje gestuurd omdat ik op Hyves gezien had dat ze jarig was. Dat had ik nooit geweten zonder dat hyves account. Op haar feestje een paar collega's van haar leren kennen, en die zitten nu dus ook in m'n netwerk.

Dat is dus het 'nut', en de mensen die ik ken die Hyves hebben gebruiken het ook gewoon op die manier. Maargoed, die zijn 22+, voor kinderen zal het wel leuk zijn om te kunnen laten zien hoeveel vriendjes ze hebben, maar ik ga niet om met 16-jarigen.
pi_44629047
@Catbert, als je inderdaad het leuk vindt om meer en meer mensen te leren kennen, kan ik mij het voorstellen. Echter, niet iedereen heeft die behoefte. Ik zelf moet er niet aan denken om mij met al die mensen bezig te moeten houden. Ik heb liever een aantal goede vrienden en meer hoeft voor mij niet. Voor mij is iets als Hyves dus ook niets.
  donderdag 21 december 2006 @ 15:13:17 #212
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_44629172
quote:
Op donderdag 21 december 2006 13:33 schreef PizzaSalami het volgende:

[..]

E-mail is geen optie ?
Tuulk ist een optie, maar via Hyves vond zij leuker, ieder z'n meug .
Mijn voorkeur voor dat soort dingen gaat overigens ook uit naar e-mail. Al heb ik wel berichtjes (geen "krabbels", dus alleen zichtbaar voor de ontvanger) gestuurd via Hyves naar mensen van wie ik geen mailadres had, dan ist wel weer handig.
Life is a waste of time, time is a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life!
pi_44629552
Hyves...partyflock...FOK!...allemaal een pot mongoalen nat. Mensen die de
hoeveelheid 'vrienden' tellen zijn op de eerste plaats contact gestoord.
Het zelfde slag dat buiten op straat je als mongoal aangaapt als je
even "hallo" zegt en zich geen houding weet te geven of bij colleges geen vraag
durft te stellen wanneer hierom wordt gevraagd maar daarna wel richting huis snelt
om ff hun ongezouten mening online te geven over hetgeen hun zojuist is overkomen.
31 december 2006: Inactive FOK!account
  donderdag 21 december 2006 @ 17:42:30 #214
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_44633557
quote:
Op donderdag 21 december 2006 15:08 schreef zwambtenaar het volgende:
@Catbert, als je inderdaad het leuk vindt om meer en meer mensen te leren kennen, kan ik mij het voorstellen. Echter, niet iedereen heeft die behoefte. Ik zelf moet er niet aan denken om mij met al die mensen bezig te moeten houden. Ik heb liever een aantal goede vrienden en meer hoeft voor mij niet. Voor mij is iets als Hyves dus ook niets.
Ik begrijp best dat niet iedereen die behoefte heeft, maar dat maakt Hyves (of Fok! for that matter) niet meteen een kutsite. Vind je het niks? Prima. Ik vind de mensen die meteen een oordeel vellen over mensen die 't wel leuk vinden een beetje kansloos alleen. Sowieso, iemand die je niet kent via een forum vertellen dat 'ie vast geen vrienden heeft =
quote:
Op donderdag 21 december 2006 15:29 schreef editor2 het volgende:
Hyves...partyflock...FOK!...allemaal een pot mongoalen nat. Mensen die de
hoeveelheid 'vrienden' tellen zijn op de eerste plaats contact gestoord.
Het zelfde slag dat buiten op straat je als mongoal aangaapt als je
even "hallo" zegt en zich geen houding weet te geven of bij colleges geen vraag
durft te stellen wanneer hierom wordt gevraagd maar daarna wel richting huis snelt
om ff hun ongezouten mening online te geven over hetgeen hun zojuist is overkomen.
Aan 't projecteren?
pi_44642620
Catbert, in hoeverre ben jij betrokken bij Hyves? Het valt een beetje op dat je Hyves op zowel technisch als inhoudelijk vlak nogal fel verdedigt. Ik kan me niet voorstellen dat je dat als neutrale bezoeker doet.
pi_44643731
Het zou inderdaad best eens kunnen dat Catbert betrokken is (geweest) bij de ontwikkeling van Hyves.
pi_44649443
Het is een top site!
It's never too late to be, what you might have been...
pi_44650998
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 06:48 schreef MalibuBarbie het volgende:
Het is een top site!
Je username voorspelt dan ook geen andere houding .
  vrijdag 22 december 2006 @ 10:25:14 #219
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_44651790
quote:
Op donderdag 21 december 2006 22:38 schreef Kontiki het volgende:
Catbert, in hoeverre ben jij betrokken bij Hyves? Het valt een beetje op dat je Hyves op zowel technisch als inhoudelijk vlak nogal fel verdedigt. Ik kan me niet voorstellen dat je dat als neutrale bezoeker doet.
Ik ben op geen enkele manier betrokken bij de ontwikkeling van Hyves, ik vind het gewoon een leuke site. En dat ik wat 'fanatiek' ben is om de discussie aan te wakkeren. Je moet toch wat als je je op kantoor verveelt
pi_44652017
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 10:25 schreef Catbert het volgende:

[..]

Ik ben op geen enkele manier betrokken bij de ontwikkeling van Hyves, ik vind het gewoon een leuke site. En dat ik wat 'fanatiek' ben is om de discussie aan te wakkeren. Je moet toch wat als je je op kantoor verveelt
Je moet toch wat als je je op kantoor verveelt? Wat dacht je van werken!

vrijdag 22 december 2006 @ 13:42:58 #221
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_44656813
quote:
Op donderdag 21 december 2006 13:35 schreef sponsje het volgende:

[..]

Je zou ze toch ook gewoon een e-mailtje kunnen sturen?... en mij lijkt het persoonlijk veel leuker om opgebelt te worden of een mailtje te krijgen ( want ga nou niet zeggen dat dat veel werk is ), dan zn advertentie wat ergens op een profielsite staat.
Vaak heb je zelf het email adres of nummer niet en door drukte of wat dan ook contact verloren. Grappig dat zij jou of jij hun dan op een pagina van een andere bekende tegenkomt.

Ik was trouwens ook altijd anti-hyves, vooral vanwege die mailtjes, maar ben toch overstag gegaan, leuker dan ik dacht .

En nee het is niet om te pimpen met het aantal vrienden, vooral het tegenkomen van oude bekenden maakt het leuk.
Krekker is de bom!
pi_44658167
Ik heb net even getest hoe efficient Hyves was, met een pagina als google.nl gebruikte firefox 25MB aan geheugen, Toen ik naar hyves.nl ging was stond de teller direct op 57MB samen met een processor belasting van bijna 95%

Laat ze die site eerst even optimaliseren...
Bovenstaande post hoeft geen waarheden te bevatten
  vrijdag 22 december 2006 @ 14:48:07 #223
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_44658605
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 14:32 schreef RainofDeath het volgende:
Ik heb net even getest hoe efficient Hyves was, met een pagina als google.nl gebruikte firefox 25MB aan geheugen, Toen ik naar hyves.nl ging was stond de teller direct op 57MB samen met een processor belasting van bijna 95%

Who cares, echt...
pi_44658729
quote:

Als ik vraag of je een nerd bent, durf je dan nee tegen me te zeggen?
  Redactie Games vrijdag 22 december 2006 @ 15:04:35 #225
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_44659070
quote:

Dat vind ik dan nog niet zo erg, ik vind het pas erg dat het heel m'n Internet Explorer, Firefox en op m'n andere computer Safari eruit klapt met meerdere tabbladen open, waardoor ik dus al mijn eerder geopende pagina's kwijt ben door sommige kut gempimpte profielenpagina's. En dat is echt knap als je met je site een browser kan laten crashen...
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')