Ben jij dan een echte volendammer trouwens? die was ik op Fok nog niet tegengekomen...quote:Op vrijdag 21 juli 2006 17:19 schreef Jolige_Joffer het volgende:
He, die tweede foto is bijna op mijn "voorstraat" genomen.
Tenminste vanaf a.s. zondag mijn huis, na een verbouwing van 4 maanden....
toch geen dwarse he hahahhaquote:Op vrijdag 21 juli 2006 17:25 schreef Jolige_Joffer het volgende:
Nee, het huis is van mijn vriendin d'r oma geweest.
Daarna hebben haar ouders er gewoond en nu hebben wij het gekocht.
Mijn vriendin is dus wel een Volendamse, ik ben van oorsprong Edammer :-)
Wat lukt er niet dan? Is toch een goede openingspost? Ik zou er juist wat tekst aan toevoegen, dat kan makkelijk met het editknopjequote:Op vrijdag 21 juli 2006 17:15 schreef purmernoord het volgende:
Kan een modje deze even verwijderen, wilde slechts de images beter invoeren, is helaas niet gelukt,, ben toch nog niet helemaal thuis hierin...
Nee. Mag wel, hoeft niet.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 17:26 schreef sendmeel2me het volgende:
moet ik nou ook een topic openen waar ik woon
Hee, nog een volendammerquote:Op vrijdag 28 juli 2006 20:51 schreef PHteV het volgende:
Nu een paar foto's van ons dorp in de winter,ook mooi
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik moet zeggen, het klinkt enorm aantrekkelijk om daar te wonen.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 21:01 schreef Maja het volgende:
Ik kom eens in de 2 weken in Volendam als de plaatselijke FC moet voetballen![]()
Heel af en toe ga ik er uit. In het begin kijken ze je verbaasd aan, omdat je een onbekend gezicht heb, later valt er wel een leuk praatje te maken, als je ze tenminste kunt verstaan![]()
Opvallend in Volendam is natuurlijk ook de status. Iedereen wil elkaar overtreffen. De een een erker, de buurman ook. Ook is uiterlijk vertoon erg belangrijk. Als men eenmaal iets mankeert, hoort men er direct niet meer bij, al is dat na de nieuwjaarsbrand wel veel beter geaccepteerd.
En dan de kermis natuurlijk. Het hele jaar sparen om in vier dagen tijd honderden euro's aan bier te besteden! Dat is in veel dorpen zo, maar Volendam spant toch wel de kroon, zeker qua grootte.
De ondernemersgeest woedt ook erg onder Volendammers. Vele tientallen bouwbedrijven, Chrisine le Duc, Bart Smit en noem maar op.
Blijft een apart dorp, Volendam...
en dan heb ik de palingsound nog niet eens genoemd...
Het is maar net wat je er zelf van maaktquote:Op zaterdag 29 juli 2006 10:28 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik moet zeggen, het klinkt enorm aantrekkelijk om daar te wonen.
Zolang je je staande kunt houden in de "Moe 'k òk 'è" cultuur zonder je erdoor gek te laten maken is het hier prima toevenquote:Op zaterdag 29 juli 2006 19:50 schreef purmernoord het volgende:
haha ja inderdaad, je blijft een "jas"
en inderdaad, het is heel aantrekkelijk om er te wonen hoor!
maar ja, jij bent ook een eidammer en die liggen nou eenmaal altijd dwars.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:25 schreef tanna het volgende:
Toch wel geinig dit, ik heb er als Edamse ooit een half jaar gewoond (hééél lang geleden in een buurtje met veel oudere mensen) en toen kon ik -godzijdank- in Edam een huissie huren. Dat halve jaar was lang genoeg wat mij betreft![]()
bedanktquote:Op zaterdag 29 juli 2006 10:25 schreef purmernoord het volgende:
[..]
Hee, nog een volendammerwordt het dan toch nog gezellg op fok? Leuke website heb je trouwens!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |