abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40052611
Comments! En graag opbouwend! Dus niet 'kut' of 'leuk', maar 'kut, omdat...' of 'leuk, omdat...'
Suggesties voor verbeteringen zijn altijd welkom!

http://members.home.nl/timenpetra/project%20X%20final.mp3
(ik hoop dat mijn webspace het aankan qua dataverkeer)

[ Bericht 9% gewijzigd door tbenschop op 21-07-2006 17:18:37 ]
pi_40052787
fruitige loopjes???

klinkt niet onaardig, beetje fruityloops geluidjes enzo , maar als het langs zou komen op een feestje zou ik niet gillend wegrennen ofzo..
pi_40052843
Niet slecht!

Duurt alleen zo lang voor "het nummer" begint. en voordat er echt een lekkere beat in komt.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 17:20:45 #4
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_40052866

Kut, omdat…
…er niet gezongen wordt
...er iemand doorheen praat.
...het geluid irritant is (Heb je het geluid van een pot met zoemende bijen opgenomen ofzo? )
...het niets meer met muziek te maken heeft.
Als ik die minpunten op een rijtje zet kan ik niets anders dan concluderen dat het wel heul slecht is...
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_40053089
Klinkt goed, mag alleen wel iets harder.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 17:30:15 #6
75659 Kwezel
Masturbation is a crime.
pi_40053167
Ik denk dat je je gain wat minder volluit moet zetten. Vooral bij de hoge tonen van je melodie lijkt het of het geluid aan het clippen is. Of zorgen dat je melodie wat minder overheerst, want die is teveel op de voorgrond aanwezig.

De snare zou ik wat eerder laten beginnen.
Labia: vrouwelijke variant van een labrador gekruisd met een cavia.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 17:30:51 #7
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_40053187
fruityloops is erg duidelijk aanwezig. teveel spacy geluiden die alleen in je intro gebruikt worden en in de basis en/of je outtro niet terugkomen.

het "live" idee op de achtergrond ben ik persoonlijk niet zo gecharmeerd van en op 5 minuut 30 knalt het live geluid er overigens veel te hard in. dat moet je echt beter afmixen. weglaten is nog beter. eindigen met een kale beat is ook een optie trouwens.

vocalen (vanaf 3 minuut 40) zijn in eerste instantie slecht te verstaan, kun je vast beter afmixen. 2de helft van de vocalen zijn beter te verstaan. owh en probeer het nummer eens wat minder te compressen. er zit veel te weinig dynamiek in en wordt daardoor erg vlak.

en het allerbelangrijkste is nog wel dat ik de opbouw naar een climax mis in deze plaat. ook het deel tot 3 minuut 13 beschouw ik niet als zodanig. het zou een plaat kunnen zijn voor de 3de cdspeler of draaitafel maar dan moet er nog veel gesleuteld worden.

mijn conclusie is dat het een 20 in een dozijn nummer is waarbij het ook nog redelijk moeilijk te bepalen is wanneer je dit zou moeten draaien. ik zou het in ieder geval niet in een set opnemen.
Neerkomen wel!
  vrijdag 21 juli 2006 @ 17:32:44 #8
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_40053230
rommelig
pi_40053292
klinkt niet onaardig...
duurt idd wel wat lang voordat het "begint".
ook komt hij na het intro té hard binnen.

mja thats just me...
voor de rest klinkt hij wel lekker
pi_40053811
Goed. Opsturen deze versie en reacties afwachten. Daarna kun je altijd (of iemand anders) de boel afmixen of aanpassen.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 17:57:22 #11
140099 Goomba
Stinkzwam
pi_40053869
Niet slecht, maar ook niet speciaal of catchy. Verder editten, daarna misschien ergens heensturen.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 18:00:59 #12
117283 Kreupelhout
C'est Jaques Plafond!
pi_40053972
Beetje jaren 90 begin stijl met het geluid van 3 jaar geleden...

Het gejuich mag na een minuut wel weg, er mag wel een sequenser bij die heel melodisch een soort van melodie riedelt als de slag strings bezig zijn.
Het gebruik van de filters is niet helemaal netjes,
Niet teveel wisselen van stacatto naar en dante
Het eind is ook ineens abrubt dat er weer hard gejoel komt.

De sound is verder prima, maar een climax ontbreekt.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 18:02:26 #13
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_40054010
kut natuurlijk, maar dat geldt wat mij betreft in het algemeen voor dit soort gepriegel.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_40054096
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 17:30 schreef Freeflyer het volgende:
fruityloops is erg duidelijk aanwezig. teveel spacy geluiden die alleen in je intro gebruikt worden en in de basis en/of je outtro niet terugkomen.

het "live" idee op de achtergrond ben ik persoonlijk niet zo gecharmeerd van en op 5 minuut 30 knalt het live geluid er overigens veel te hard in. dat moet je echt beter afmixen. weglaten is nog beter. eindigen met een kale beat is ook een optie trouwens.

vocalen (vanaf 3 minuut 40) zijn in eerste instantie slecht te verstaan, kun je vast beter afmixen. 2de helft van de vocalen zijn beter te verstaan. owh en probeer het nummer eens wat minder te compressen. er zit veel te weinig dynamiek in en wordt daardoor erg vlak.

en het allerbelangrijkste is nog wel dat ik de opbouw naar een climax mis in deze plaat. ook het deel tot 3 minuut 13 beschouw ik niet als zodanig. het zou een plaat kunnen zijn voor de 3de cdspeler of draaitafel maar dan moet er nog veel gesleuteld worden.

mijn conclusie is dat het een 20 in een dozijn nummer is waarbij het ook nog redelijk moeilijk te bepalen is wanneer je dit zou moeten draaien. ik zou het in ieder geval niet in een set opnemen.
Kijk, dat soort reacties zijn waardevol.
De rest ook bedankt btw.

Ik zal je punten nog eens bekijken.
Het is idd gedaan met FL Studio, maar ik heb nauwelijks standaard geluiden hieruit gebruikt. Grotendeels van de synths zijn afkomstig van Absynth!

Wat dat compressen betreft: heb ik juist heel weinig gedaan; er is niet veel verschil met de ongecompresste versie

Dat applaus op het einde: WAATT !! Dat is een foutje!! Hoe kan dat?! Ik ga het meteen verbeteren.. Raar zeg! edit: verbeterd.

Met die climax ben ik het niet eens: ik vind dat het weldegelijk een climax is vlak voor 3:13.

De vocalen zijn idd nit al te best te verstaan. Nu hoeft dat ook niet per se vind ik, maar het geluid ervan vind ik zelf ook niet zo super. Ik ga es kijken of ik die beter in de mix kan zetten

Ennuh, sja originaliteit.. Ik ken eigenlijk weinig muziek die echt origineel is. Bijna alles is al wel eens gedaan binnen een genre. Noem jij eens een recent origineel dance/trance nummer?

[ Bericht 4% gewijzigd door tbenschop op 21-07-2006 18:11:55 ]
  vrijdag 21 juli 2006 @ 18:07:17 #15
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_40054122
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 18:00 schreef Kreupelhout het volgende:
Beetje jaren 90 begin stijl met het geluid van 3 jaar geleden...

Het gejuich mag na een minuut wel weg, er mag wel een sequenser bij die heel melodisch een soort van melodie riedelt als de slag strings bezig zijn.
Het gebruik van de filters is niet helemaal netjes,
Niet teveel wisselen van stacatto naar en dante
Het eind is ook ineens abrubt dat er weer hard gejoel komt.

De sound is verder prima, maar een climax ontbreekt.
Dat was ook het eerste wat me opviel, de sound is een beetje die van de hoogtijdagen van de trance...het klinkt nogal gedateerd dus...
Daarnaast krijg ik een beetje het idee dat je je opbouw op Magik Journey hebt geinspireerd.
En zoals ook eerder gezegd, het mist een climax...

edit: ook 3:13 vind ik geen climax
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
  vrijdag 21 juli 2006 @ 18:09:15 #16
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_40054173
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 18:06 schreef tbenschop het volgende:
Met die climax ben ik het niet eens: ik vind dat het weldegelijk een climax is vlak voor 3:13.
dat mag natuurlijk, het is jouw creatie.
ik blijf er bij dat ik het geen climax vindt. althans niet voldoende, je zou dat nog veel beter uit kunnen werken.
Neerkomen wel!
  vrijdag 21 juli 2006 @ 18:15:10 #17
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_40054305
* DemonRage denkt er ff een centraal topique van te maken door ook ff mee te doen...

« mijn trancenummer » (Gemaakt met Reason 3.0)

Kickje naar MUZ kan wel btw...
pi_40054592
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 18:15 schreef DemonRage het volgende:
* DemonRage denkt er ff een centraal topique van te maken door ook ff mee te doen...

Fokking iritante kutbass in het begin!
Daarna wel beter.

Bij de 2e minuut beetje darude - sandstorm achtig
Maar vind de eerste uit deze topic wel iets beter.
pi_40054689
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 18:15 schreef DemonRage het volgende:

k vind t wel lekker klinken
a dirty mind is a joy forever
Forum admin Jump: webicon weggehaald wegens veiligheidswaarschuwing.
pi_40054908
mwah, op die lange bass na, en het eentonige op het einde, is het wel ok.

en ik heb geleerd, dat je pas iets af mag kraken waneer je hetzelf beter kunt
pi_40054930
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 18:33 schreef stribe het volgende:

[..]

k vind t wel lekker klinken
pi_40056355
Tis veels te langzaam

TIs veels te saai

Tis veels te veel het zelfde saaie deuntje

Tis gewoon 3 x niks
pi_40056401
Er zit 1 geluidje in, waardoor het net lijkt of de kwaliteit van het nummer heel erg slecht is!
Het is niet echt mijn smaak, maar verder wel leuk gedaan opzich
Noot noot.
pi_40056465
Je beweert trouwens dat er rond 3:13 een climax zit. Maar dat is het echt niet.

Neem een voorbeeld aan rank 1 - opus 17, daar zit pas een kei van een climax in.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 19:53:30 #25
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_40056547
Mjah, beetje standaard allemaal en vooral emotieloos. Het klinkt zo 'koud'.

Niet dat ik het zelf wel kan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')