quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 17:30 schreef Freeflyer het volgende:fruityloops is erg duidelijk aanwezig. teveel spacy geluiden die alleen in je intro gebruikt worden en in de basis en/of je outtro niet terugkomen.
het "live" idee op de achtergrond ben ik persoonlijk niet zo gecharmeerd van en op 5 minuut 30 knalt het live geluid er overigens veel te hard in. dat moet je echt beter afmixen. weglaten is nog beter. eindigen met een kale beat is ook een optie trouwens.
vocalen (vanaf 3 minuut 40) zijn in eerste instantie slecht te verstaan, kun je vast beter afmixen. 2de helft van de vocalen zijn beter te verstaan. owh en probeer het nummer eens wat minder te compressen. er zit veel te weinig dynamiek in en wordt daardoor erg vlak.
en het allerbelangrijkste is nog wel dat ik de opbouw naar een climax mis in deze plaat. ook het deel tot 3 minuut 13 beschouw ik niet als zodanig. het zou een plaat kunnen zijn voor de 3de cdspeler of draaitafel maar dan moet er nog veel gesleuteld worden.
mijn conclusie is dat het een 20 in een dozijn nummer is waarbij het ook nog redelijk moeilijk te bepalen is wanneer je dit zou moeten draaien. ik zou het in ieder geval niet in een set opnemen.
Kijk, dat soort reacties zijn waardevol.
De rest ook bedankt btw.
Ik zal je punten nog eens bekijken.
Het is idd gedaan met FL Studio, maar ik heb nauwelijks standaard geluiden hieruit gebruikt. Grotendeels van de synths zijn afkomstig van Absynth!
Wat dat compressen betreft: heb ik juist heel weinig gedaan; er is niet veel verschil met de ongecompresste versie
Dat applaus op het einde: WAATT !! Dat is een foutje!! Hoe kan dat?! Ik ga het meteen verbeteren.. Raar zeg! edit: verbeterd.
Met die climax ben ik het niet eens: ik vind dat het weldegelijk een climax is vlak voor 3:13.
De vocalen zijn idd nit al te best te verstaan. Nu hoeft dat ook niet per se vind ik, maar het geluid ervan vind ik zelf ook niet zo super. Ik ga es kijken of ik die beter in de mix kan zetten
Ennuh, sja originaliteit.. Ik ken eigenlijk weinig muziek die echt origineel is. Bijna alles is al wel eens gedaan binnen een genre. Noem jij eens een
recent origineel dance/trance nummer?
[ Bericht 4% gewijzigd door tbenschop op 21-07-2006 18:11:55 ]