dat was het dusquote:Op vrijdag 21 juli 2006 02:09 schreef Aurelium het volgende:
anyway, een ster die implodeert geeft geen fille flits. Dat zie je volgens mij alleen als een ster die even groter wordt en vervolgens verdwijnt
marsmannetjes reclame?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 02:08 schreef Harry_Sack het volgende:
het was gewoon reklame, ga weer slapen
klopt, heb ik laatst wat interessants over gezien op tv.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 03:32 schreef TLC het volgende:
Je kunt nooit "live" sterren zien exploderen![]()
Als sterren exploderen duurt dat (veeeeeeele) jaren voordat het op aarde waarneembaar is.
Heeft iets met lichtsnelheid en zo te maken, heel natuurwetenschappelijk, ik kan dat nu wel helemaal gaan uitleggen mja tis al laat![]()
![]()
Daar is heul niks wetenschappelijks aanquote:Op vrijdag 21 juli 2006 03:32 schreef TLC het volgende:
Je kunt nooit "live" sterren zien exploderen![]()
Als sterren exploderen duurt dat (veeeeeeele) jaren voordat het op aarde waarneembaar is.
Heeft iets met lichtsnelheid en zo te maken, heel natuurwetenschappelijk, ik kan dat nu wel helemaal gaan uitleggen mja tis al laat![]()
![]()
Nee.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 04:09 schreef Zyggie het volgende:
In feite zie je ze dus wel live uiteenbarsten.
Lijkt me sterk dat je een filmpje hebt waarbij een ster implodeert.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 02:00 schreef weasel85 het volgende:
Ik zat net op mijn stoelkussen op de kiezelstenen t luchtruim te bewonderen...
het zicht is enorm prachtig, geen wolkje aan de lucht, gewoon je volle gezichtsveld vól met sterren en sterren en nog eens sterren....
ik staarde naar een bepaald punt, en opeens zag ik dus een felle flits!
een paar seconden later weer een enorme felle flits, ik dacht wtf?
1... is dit een ster explosie? ( meen eens op de nijl met de boot toen, een film gemaakt te hebben waarbij een ster implodeert?)
2... is dit de hubble telescoop met zijn zonnepanelen? dat die deze reflecteert? ( zon staat nu aan de andere kant van de aarde)
ben erg benieuwd namelijk...
Sterren bestaan officieel niet meer?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 06:50 schreef Dragunov het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat je een filmpje hebt waarbij een ster implodeert.
1. die dingen bestaan al niet eens meer officieel.
Het zou natuurlijk zo maar kunnen, al zou een (super)novaeu veel langer (tot maanden) zichtbaar moeten zijn.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 06:50 schreef Dragunov het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat je een filmpje hebt waarbij een ster implodeert.
1. de meeste sterren bestaan al niet eens meer
2. dat proces duurt eeuwen dus niet even in een paar seconden dus lijkt me sterk dat je dat zo meemaakt aangezien de dichtbijzijnde ster al 4.22 lichtjaar erover doet.
Sterren zijn nep. Die witte puntjes in de lucht zijn niks meer dan hulp middelen voor richting te vinden in de nacht.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 06:56 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Sterren bestaan officieel niet meer?
is die foto dan vanaf aarde genomen of van erg dichtbij?quote:
ik denk niet van erg dichtbijquote:Op vrijdag 21 juli 2006 10:58 schreef weasel85 het volgende:
[..]
is die foto dan vanaf aarde genomen of van erg dichtbij?
* ah las eroverheen, dus als een ster ontploft wordt deze 100x veel groter dan de zon, nou dan is het idd geen explosie geweest, danwel een metoriet inslag danwel het de hubble telescoop is, maar ik kan proberen een btje een plaatje te bewerken hoe het erop leek....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |