abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40027443
Ik moet bloed laten prikken.
Eigenlijk moest ik dat in Eindhoven doen ipv in Rijen (daar woon ik) maar op het moment dat ik dat te horen kreeg was het prikcentrum al dicht.
Er moet dus morgen bloed geprikt worden maar dat kan ook in Rijen zelf gedaan worden is mij gezegd. Alleen is het prikcentrum hier alleen 's ochtends open en dan moet ik eigenlijk werken.

Mijn vraag is: kan ik ook ergens anders zomaar bloedlaten prikken?
Ik heb wel een verwijsbrief van een dokter. Maar kan ik dan overal zomaar binnenlopen?
Anders moet ik dus of niet gaan werken of weer helemaal terug naar Eindhoven.
En zo ja, waar dan?
Kan dat bij de GGD ofzo? (dat zegt mijn vriend namelijk maar ik kan daar niks over vinden)
pi_40027529
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 22:37 schreef appelsap het volgende:
Ik moet bloed laten prikken.
Eigenlijk moest ik dat in Eindhoven doen ipv in Rijen (daar woon ik) maar op het moment dat ik dat te horen kreeg was het prikcentrum al dicht.
Er moet dus morgen bloed geprikt worden maar dat kan ook in Rijen zelf gedaan worden is mij gezegd. Alleen is het prikcentrum hier alleen 's ochtends open en dan moet ik eigenlijk werken.

Mijn vraag is: kan ik ook ergens anders zomaar bloedlaten prikken?
Ik heb wel een verwijsbrief van een dokter. Maar kan ik dan overal zomaar binnenlopen?
Anders moet ik dus of niet gaan werken of weer helemaal terug naar Eindhoven.
En zo ja, waar dan?
Kan dat bij de GGD ofzo? (dat zegt mijn vriend namelijk maar ik kan daar niks over vinden)
In ieder dorp is er wel een plek waar je je kan laten prikken. Rijen zal daar geen uitzondering op zijn. Waarom moest je het eigenlijk in Eindhoven doen? Had je arts daar een reden voor?

Misschien heb je hier nog wat aan: bloedafname rijen
stupidity has become as common as common sense was before
pi_40027619
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 22:40 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

In ieder dorp is er wel een plek waar je je kan laten prikken. Rijen zal daar geen uitzondering op zijn. Waarom moest je het eigenlijk in Eindhoven doen? Had je arts daar een reden voor?
Ik was in Eindhoven bij een arts, dus die schrijft daar automatisch een brief voor uit, voor het prikcentrum in Eindhoven.
Ja, Rijen heeft een prikcentrum maar die is op tijden open dat ik niet kan.
Dus ik vroeg me af of je dan ook zomaar naar een ander prikcentrum in de buurt kon.
Of dat zomaar mag.
pi_40027697
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 22:42 schreef appelsap het volgende:

[..]

Ik was in Eindhoven bij een arts, dus die schrijft daar automatisch een brief voor uit, voor het prikcentrum in Eindhoven.
Ja, Rijen heeft een prikcentrum maar die is op tijden open dat ik niet kan.
Dus ik vroeg me af of je dan ook zomaar naar een ander prikcentrum in de buurt kon.
Of dat zomaar mag.
De vraag is alleen of die de brief van jouw huisarts kennen. Zal vaak wel goed gaan. Ga er wel vanuit dat alle prikcentra in de ochtend prikken (op de ziekenhuizen na).
pi_40027815
In Rotterdam kan je niet zomaar bij de GGD naar binnen lopen om bloed te laten prikken, daar heb je de STAR voor. Deze heeft door heel Rotterdam prikcentra's waar je naar binnen kan lopen. Ik neem aan dat je zoiets in Eindhoven toch ook wel zal hebben? Je huisarts moet het trouwens weten waar je terecht kan.
pi_40027877
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 22:46 schreef eos het volgende:
In Rotterdam kan je niet zomaar bij de GGD naar binnen lopen om bloed te laten prikken, daar heb je de STAR voor. Deze heeft door heel Rotterdam prikcentra's waar je naar binnen kan lopen. Ik neem aan dat je zoiets in Eindhoven toch ook wel zal hebben? Je huisarts moet het trouwens weten waar je terecht kan.
Maar je kan met je verwijzing wel overal terecht in prikcentra's of ziekenhuizen (uit ervaring). In Eindhoven heb je een zelfde systeem (nog meer ervaring).
Rijen heeft iig een bloedafname post waar men terecht kan.
pi_40028258
Hm, nou ik denk dat ik maar niet moeilijk ga doen en gewoon naar Eindhoven ga.
Dan weet ik zeker dat het goed zit.
Probleem opgelost.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 00:09:50 #8
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_40030902
Breda?
pi_40034789
NEE! HOU OP MET DAT BLOEDPRIKKEN!

* Xenwolfie kan daar echt niet tegen maar moet het om de 3 maanden .
Ich bin der Führer.
pi_40055113
Ik vind t wel mooi. Naald erin en zonder dat je t voelt lopen die buisjes vol ^^
Gek meisje
  zaterdag 22 juli 2006 @ 20:26:24 #11
147338 miss_schaapje
schaapjes zijn lief..
pi_40085141
ligt er aan waar het voor is?

ik kon voor mijn trombose ook gewoon bij een verzorgingstehuis bij bejaarden bij de prikpost bloed laten prikken of gewoon op het ziekenhuis zelf
miss_schaapje
pi_40085255
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 20:26 schreef miss_schaapje het volgende:
ligt er aan waar het voor is?

ik kon voor mijn trombose ook gewoon bij een verzorgingstehuis bij bejaarden bij de prikpost bloed laten prikken of gewoon op het ziekenhuis zelf
Je kan de meeste bloedonderzoeken gewoon bij een prikpost laten doen (zo niet allemaal).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')