abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40019991
Hey,
Ik heb een probleem waar ik heel erg mee zit. Eigenlijk vind ik het verschrikkelijk.
Het is maandag begonnen. Ik werd 's morgens wakker (rond 8u, terwijl ik er pas rond 5u 's nachts inlag) en moest dringend plassen. Dus ik uit m'n bed, naar het toilet, maar m'n onderbroek voelde vochtig aan, alsof ik opeens mijn regels had gekregen ofzo, wat eigenlijk niet kon. Op het toilet gekomen zag ik dat er in mijn onderbroek en pyjamabroekje een grote natte plek was. De enige logische verklaring die ik hiervoor kan vinden, is dat ik in mijn broek geplast heb... :s Maar het rare hieraan is, dat ik op mijn onderlaken of matras geen vlekken gevonden heb. Kan dat zo snel "opdrogen"? (Heb trouwens wel de lakens ververst, natuurlijk :s.)
Hoewel ik hier al erg mee inzat, probeerde ik te denken dat het eenmalig was. Een ongelukje, ofzo. Dat één keer in m'n leven zou voorkomen.

Maar nee hoor. Dinsdag was alles in orde, goed geslapen, geen "ongelukjes" gehad.
Maar vanmorgen werd ik weer wakker, moest weer dringend plassen, weer natte plek in m'n broek . En weer niks te vinden op m'n lakens/matras.
Ik heb niet meer in m'n bed geplast sinds ik een peuter ofzo was, mss als kleuter een enkele keer, maar daar weet ik iig niks meer van.

Ik vind het ronduit VERSCHRIKKELIJK . Plus dat ik volgende week voor een week of 2 vertrek op reis naar familie. Wat als ik daar zoiets voorheb??
Ik wil het liever niet tegen m'n ouders vertellen, ook liever niet naar de dokter gaan. Als het echt moet, tja, dan zal ik het wel doen.

Weten jullie mss wat de oorzaken hiervan zijn?? En vooral: hoe het op te lossen is?

Graag alleen serieuze reacties, geen lompe opmerkingen, ik zit er al genoeg mee in.
  donderdag 20 juli 2006 @ 18:27:33 #2
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_40020028
Kunnen vrouwen ook al natte dromen hebben?
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_40020033
Mja, inkoppertje natuurlijk, maar weet je heel zeker dat het geen zweet of afscheiding was?
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_40020062
kom maar bij mij in bed plassen
Nothing to see here, carry on
  donderdag 20 juli 2006 @ 18:30:16 #5
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_40020100
Zijn het rode vlekken? Die pas lopen als je gaat staan?

Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  donderdag 20 juli 2006 @ 18:30:23 #6
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_40020110
Misschien houd je je urine te lang op? Waardoor je blaas het dus niet meer houd? Probeer even naar het toilet te gaan voor het slapen, niet teveel drinken en anders even naar de dokter.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
pi_40020155
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 18:30 schreef boekenworm het volgende:
Misschien houd je je urine te lang op? Waardoor je blaas het dus niet meer houd? Probeer even naar het toilet te gaan voor het slapen, niet teveel drinken en anders even naar de dokter.
Drinken moet je zeker nu wel goed blijven doen natuurlijk, maar plassen voordat je naar bed gaat is wel goed. Je kan ook 's nachts de wekker zetten en dan tussendoor even gaan plassen.

Kindertrucje, maar het werkt wel.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  donderdag 20 juli 2006 @ 18:34:56 #8
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_40020235
Ik zeg ook niet dat je helemaal moet stoppen met drinken. Maar je kunt best wel twee uur voor het slapen zonder drinken.
  donderdag 20 juli 2006 @ 18:36:32 #9
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_40020268
Boeiend, ik ben ook wel 's wakker geworden met een superkater en nat bed.
Is stoer tegenover je vriendinnen
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_40020287
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 18:30 schreef boekenworm het volgende:
Daar dacht ik ook meteen aan. Warm weer, veel drinken. Niet meer plassen voor naar bed gaan. Misschien kan je blaas het even niet aan, iets te veel ontspanning.

Wat ook goed helpt is bij drinken 's avonds zoutjes dan wel chips te eten. Door het zout hou je het vocht langer vast in je bloed waardoor je dus minder hoeft te plassen.
pi_40020307
misschien moet je wat vaker mastruberen om zo je blaas te stimuleren, of/en na het mastruberen gaan plassen !
Nothing to see here, carry on
pi_40020383
een potje naast je bed zetten kan ook natuurlijk
pi_40020701
Bedankt voor de ernstige reacties!

En ja, ik ben er zeker van dat het urine was een geen afscheiding of zweet.

Minder drinken ga ik idd proberen, de laatste tijd dronk ik wel veel voor het slapengaan). En 's nachts opstaan is mss ook een goed idee, ja.

Ik vind het ZO enorm kut, vooral omdat ik er nu plotseling last van krijg, terwijl ik er hiervoor nog NOOIT last van heb gehad.
  donderdag 20 juli 2006 @ 18:55:51 #14
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_40020774
En het is misschien ook wel handig om na te gaan of alles wel oké in de privésituatie? Je hoord wel vaker dat problemen ook tot bedplassen kan leiden.
(Toen ik veertien was waren er wat narigheden en toen plaste ik soms ook ineens in mijn bed).
pi_40020857
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 18:55 schreef boekenworm het volgende:
En het is misschien ook wel handig om na te gaan of alles wel oké in de privésituatie? Je hoord wel vaker dat problemen ook tot bedplassen kan leiden.
(Toen ik veertien was waren er wat narigheden en toen plaste ik soms ook ineens in mijn bed).
Niet alles is in orde, ik heb ook mijn problemen, maar niet extreem, er zijn ergere tijden geweest. Nu is dit mijn grootste probleem, ik zit er echt mee in. Mss dat het door die stress nog extra "opgewekt" wordt ofzo?
  donderdag 20 juli 2006 @ 19:08:48 #16
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_40021121
Stres is in elk geval niet bevordelijk.
pi_40021485
draag je strings? Ik heb laatst gelezen dat de hitte van de afgelopen dan en het dragen van strings een zwakke urinebuis kunnen opleveren. Of misschien is het wel sperma?!?
  donderdag 20 juli 2006 @ 19:48:16 #18
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_40022101
Vervelend zeg. Je weet zeker dat het urine is, en niet toevallig zweet?
Als het inderdaad urine is, kan inderdaad stress de oorzaak zijn, maar het kan ook zijn dat je last hebt van een urineweginfectie (blaasonsteking bijvoorbeeld, maar in dat geval zou je ook last moeten hebben van onder andere pijn bij het plassen). Als dat niet het geval kan het ook zijn dat je de laatste dagen erg diep geslapen hebt. Sommige mensen merken in dat geval niet dat hun blaas vol zit en waar ze normaal naar het toilet gaan, laten ze het nu lopen.
Natuurlijk kan het ook een heel simpele oorzaak hebben, zoals anderen al zeiden; veel drinken en niet plassen voor je naar bed gaat. Van alcohol moet je vaak ook extra plassen, misschien heeft dat er ook mee te maken. Misschien heb je de afgelopen dagen wat meer alcohol gedronken (als in lekker roseetje s'avonds op het terras) en kan het zijn dat je daardoor in je bed plast.
Ik zou zelf eventjes afwachten of het uit zichzelf overgaat nadat je voor het slapen gaan geplast hebt en mocht het daarna nog niet over zijn, dan zou ik even een bezoekje aan de huisarts brengen. Het kan misschien dan toch zijn dat er een infectie sluimert.
  donderdag 20 juli 2006 @ 21:56:27 #19
48233 Auticia
warriorette
pi_40025796
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 18:37 schreef RijstNatie het volgende:
misschien moet je wat vaker mastruberen om zo je blaas te stimuleren,
Eh? .
I bet you are flying inside.
  donderdag 20 juli 2006 @ 22:56:42 #20
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_40028201
Plas heeft best wel een bepaalde lucht. Wellicht dat het gewoon zweet was. Als je echt plast in je bed TS dan was het wel wat natter denk ik. Dus niks aan de hand denk ik.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_40028865
Komt bij mij ook wel eens voor; de plas zit zeg maar alleen in mijn onderbroek/pyjamabroek en niet op mijn matras. Meestal kan ik me nog herinneren dat ik "plas" zeg maar, en dan wordt ik wakker omdat het een beetje nattig aanvoelt. En het is niet echt plassen zoals op de wc dat je blaas zich leegt, het is een soort van klein teugje, alsof je plast en je spant je bekkenbodemspier aan en dan plas je in kleine etappes (weet niet precies hoe ik het moet uitleggen).
Dit is naar mijn weten altijd in combinatie geweest met naar de wc gaan in mijn droom. Misschien is dit bij jou ook het geval?
Hebban olla vogala nestas hagunnan, hinase hic anda thu
{o,o}
|)__)
-"-"-
  donderdag 20 juli 2006 @ 23:59:54 #22
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_40030497
Ik ben geen vrouw maar als je het niet meer kan inhouden en je het echt laat gaan dan ben je een stuk natter. En bij voelt de aandrang ook echt heel sterk. Een van de dingen die je kan doen is spieren beter trainen wellicht. Maar in mijn geval is er ook een medische oorzaak en als ik wakker ben kan ik het redelijk tot goed onder controle houden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 00:05:28 #23
84524 Morwen
I got life
pi_40030725
Het lijkt mij geen plas eerlijk gezegd, dan is namelijk alles nat. Alleen een volle blaas zal zich legen 's nachts. En zenuwen kunnen zeker tijdelijk bedplasproblemen geven, alleen denk ik niet dat dat het geval is bij TS.
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_40032096
Ik heb in een periode van veel stress wel gehad dat ik in m'n slaap het eigenlijk net niet/net wel merkte dat ik moest plassen.Als ik lag kon ik het nog ophouden maar zodra ik ging staan was het rennen geblazen en tja dan kan je wel eens te laat zijn... Dat is gelukkig vanzelf over gegaan maar wat wel hielp was tussendoor 1 of 2x de wekker zetten om te gaan plassen.
01-08-2008
pi_40033852
idd een wekker zetten op het midden van de nacht. even plassen en wrs slaap je gewoon weer heerlijk door , je bent erg kort "wakker"

en het kan best dat het een klein beetje is. je hersenen zullen ongetwijfeld door krijgen dat dit geen wc is en dus ga je niet voluit.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')