SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ha, je zit er dicht bij, maar dat komt omdat je met zulke grote getallen bent gaan werken. Daarom is de vraag waarschijnlijk met een zwemmer bedacht, zodat die 1 km relatief belangrijk is.quote:Op donderdag 20 juli 2006 21:18 schreef Bosbeetle het volgende:
als het bv een boot is die 80 km per uur gaat dan is het
= 22,2 m/s dan is het hout een km weg de boot gaat een half uur door
doet dan 40 km en terug gelijk met de boot (2 x een half uur) plus 1 km = 45 sec dat betekend dat het hout er een 1 uur en 45 sec over gedaan = 0,27 m/s = 0,98 km/h
quote:Op donderdag 20 juli 2006 21:45 schreef Bosbeetle het volgende:
het klopt dus niet want hij zwemt een uur + een kilometer ! als hij heel langzaam zwemt wordt die km essentieel voor hoe hard het water stroomt !
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 20 juli 2006 21:51 schreef M.e.g.a.t.r.o.n. het volgende:
[..]
door de stroming is een half uur heen zwemmen niet gelijk aan de tijd die hij terug moet zwemmen.. dus je weet niet of hij een uur zwemt en dan moet hij ook nog de km zwemmen .. klopt dus nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
bij jou ga je ervan uit dat hij in een half uur terug is bij punt a ! dat hoeft nietEn mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
er staat nergens dat hij daar een half uur over doetquote:Op donderdag 20 juli 2006 20:41 schreef M.e.g.a.t.r.o.n. het volgende:
Een man gaat zwemmen. Bij punt A gaat hij te water. na 1 km stroomopwaarts zwemmen komt hij een stuk drijfhout tegen, Hij zwemt nu nog een half uur tegen de stroom in en keert daarna om.
Hij blijkt tegelijkertijd met het stuk drijfhout aan te komen bij punt A.
Hoe snel stroomt het water?
Ben je me het met me eens dat wanneer de zwemmer vanaf punt B een half uur zwemt met 5 km per uur, gehinderd door 1 km per uur stroomsnelheid hij 2 km verder komt dan de kurk. hij is dan 3 km verwijderd van punt A.quote:Op donderdag 20 juli 2006 21:54 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
door de stroming is een half uur heen zwemmen niet gelijk aan de tijd die hij terug moet zwemmen.. dus je weet niet of hij een uur zwemt en dan moet hij ook nog de km zwemmen .. klopt dus niet
Daarom gingen alle VWO'ers er op stuk, omdat je het niet kunt berekenen, alleen beredeneren.quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:03 schreef Bosbeetle het volgende:
Je hebt een vergelijking met 2 onbekenden en maar 1 formule dat is niet op te lossen
onbekend zijn snelheid van man en snelheid van het water (=houtblok)
er moet gewoon bij staan dat hij na een half uur weer bij punt A is gelijk met het hout dan klopt het ! anders nietquote:Op donderdag 20 juli 2006 22:01 schreef M.e.g.a.t.r.o.n. het volgende:
[..]
Ben je me het met me eens dat wanneer de zwemmer vanaf punt B een half uur zwemt met 5 km per uur, gehinderd door 1 km per uur stroomsnelheid hij 2 km verder komt dan de kurk. hij is dan 3 km verwijderd van punt A.
Wanneer hij met 5 km per uur terug zwemt van 3 km, zwemt hij 5 km per uur geholpen door 1 km stroomsnelheid, dus 6 km per uur. Zodoende moet hij weer ene half uur zwemmen om deze 3 km af te leggen, en is hij precies een uur onderweg geweest.
In dit uur heeft de kurk dan ook 1 km afgelegd, namelijk van punt B naar punt A.
Je zult zien, verander je de snelheid van de zwemmer dan veranderd er niets, verander je de snelheid van de stroom dan klopt het niet meer.
Een man gaat zwemmen. Bij punt A gaat hij te water. na 1 km stroomopwaarts zwemmen komt hij een stuk drijfhout tegen, Hij zwemt nu nog een half uur tegen de stroom in en keert daarna om.quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:05 schreef M.e.g.a.t.r.o.n. het volgende:
[..]
Daarom gingen alle VWO'ers er op stuk, omdat je het niet kunt berekenen, alleen beredeneren.
Het uitleggen van dit raadsel is nog moeilijker dan het oplossen, blijkt![]()
Klopt.quote:
Dat is dus de grap, dit feit is te beredeneren. Het moet wel zo zijn. Ik had jook wel e direct kunnen vertellen dat het water 1 km stroomt, maar dat was het raadsel wel heel erg makkelijk geweest.quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
er moet gewoon bij staan dat hij na een half uur weer bij punt A is gelijk met het hout dan klopt het ! anders niet
nee dat is niet te beredeneren want hij keert om en komt weer bij punt A ... als hij daar nu een uur over doet dan klopt je hele verhaal niet meerquote:Op donderdag 20 juli 2006 22:10 schreef M.e.g.a.t.r.o.n. het volgende:
[..]
Dat is dus de grap, dit feit is te beredeneren. Het moet wel zo zijn. Ik had jook wel e direct kunnen vertellen dat het water 1 km stroomt, maar dat was het raadsel wel heel erg makkelijk geweest.
LUISTERquote:Op donderdag 20 juli 2006 22:09 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Een man gaat zwemmen. Bij punt A gaat hij te water. na 1 km stroomopwaarts zwemmen komt hij een stuk drijfhout tegen, Hij zwemt nu nog een half uur tegen de stroom in en keert daarna om.
Hij blijkt na een half uur tegelijkertijd met het stuk drijfhout aan te komen bij punt A.
Hoe snel stroomt het water?
jou antwoord is het antwoord op deze vraag en niet op die vraag die jij stelde !
quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:14 schreef Bosbeetle het volgende:
Oh okay nu zie ik het zonder stroming is hij naar een uur bij het hout en met stroming is hij ook na een uur bij het hout maar ze zijn bijde een km verplaatst !
haha dit is gewoon relativiteits theorie .. damn you einstein !quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:14 schreef M.e.g.a.t.r.o.n. het volgende:
[..]
![]()
Dank je wel voor het nog net op tijd redden van mijn hart
Je bedoeltquote:Op donderdag 20 juli 2006 22:17 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
haha dit is gewoon relativiteits theorie .. damn you einstein !
Antwoordquote:There are 5 houses in 5 different colors. In each house lives a person with a different nationality. The 5 owners drink a certain type of beverage, smoke a certain brand of cigar, and keep a certain pet. No owners have the same pet, smoke the same brand of cigar, or drink the same beverage.
The question is: Who owns the fish?
Hints:
* The Brit lives in the red house.
* The Swede keeps dogs as pets.
* The Dane drinks tea.
* The green house is on the left of the white house.
* The green homeowner drinks coffee.
* The person who smokes Pall Mall rears birds.
* The owner of the yellow house smokes Dunhill.
* The man living in the center house drinks milk.
* The Norwegian lives in the first house.
* The man who smokes Blend lives next to the one who keeps cats.
* The man who keeps the horse lives next to the man who smokes Dunhill.
* The owner who smokes Bluemaster drinks beer.
* The German smokes prince.
* The Norwegian lives next to the blue house.
* The man who smokes Blend has a neighbor who drinks water.
Einstein wrote this riddle early during the 19th century. He said 98% of the world could not solve it. Its not hard, you just need to pay attention and be patient.
Now see the answer below:
En van de turtles was je wel onder de indruk?quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:22 schreef LasTeR het volgende:
Hej! Die heb ik al eens gedaan, en hij lukte
edit: Oh Fuck Me, God!quote:Op donderdag 20 juli 2006 20:19 schreef LasTeR het volgende:
OFMG
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |