abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40011584
Hoi allemaal!

Misschien wordt dit wel een heel warrig verhaal, maar ik zal proberen het zo duidelijk mogelijk te doen. Ik voel me gigantisch klote. Na anderhalf jaar met mijn ex samen te zijn geweest en te hebben samen gewoond, kon ik er niet meer tegen, en besloot om bij hem weg te gaan. We hadden best wel een heftige relatie, met heel veel letterlijk slaande ruzies, heel veel wantrouwen en weinig vrijheid.

Ik heb hem toendertijd leren kennen via internet. Eerst hebben we een paar keer afgesproken. De derde keer dat we afgesproken hadden, stond zijn ex voor de deur. Ze vertelde me dat ze met hem naar bed ging, terwijl ik een relatie met hem had. Ook vertelde ze me al zijn leugens: zo bleek dat hij werkloos was (hij zei dat hij bij Philips werkte), dat de twee auto's die volgens hem van hem waren, eigenlijk van haar waren, dat hij heeel veel schulden en achterstallige rekeningen had en verder had hij over nog veeeel meer kleine dingen gelogen.

Toch hield ik superveel van hem, en besloot toch met hem verder te willen, maar ik kon het nooit loslaten, ik bleef bang dat hij zou blijven liegen en bedriegen. Daardoor werd ik heel jaloers en bang voor alles. Onze relatie gleed langzaam af. De ruzies werden steeds erger en we sloegen elkaar ook. Hij vond dat ik mijn angsten maar eens los moest laten en hem moest vertrouwen, maar voor mijn gevoel hebben we alles nooit echt uitgepraat, waardoor ik er mee bleef zitten. Halverwege vorig jaar kwam ik erachter dat ik zwanger van hem was, en heb abortus laten plegen. Gelukkig maar achteraf. Maar toen waren mijn motieven eerder dat ik geen geld had, nog op school zat, en dus helemaal niet voor een kind kon zorgen.

Maar zoals je leest, is er best veel gebeurd. Uiteindelijk heb ik toch de stap durven zetten om bij hem weg te gaan. Heb toen ook het contact helemaal verbroken. Ik ben terug naar mijn ouders gegaan, maar sinds een tijdje woon ik weer op mezelf. Hij stond nog in mijn msn lijst en vroeg of hij mocht komen kijken naar mijn nieuwe huis. Ik heb daarop ja gezegd, het was immers al een half jaar geleden en ik dacht dat ik het weer aan kon.

Die avond zijn we ook met elkaar naar bed geweest, en de twee avonden erop is hij weer blijven slapen. Hij heeft me de sleutel van zijn huis gegeven. Gister kreeg ik ineens het gevoel dat er iets niet klopte, en ben naar zijn huis gegaan om te zoeken naar iets was mijn gevoel zou kunnen bevestigen. Daar vond ik een kaart van ene I. waarin o.a. stond: Lieve P, ik vind je ontzettend lief, leuk en lekker, ik mis je, en ik kan niet wachten je weer te voelen en horen.

|k heb hem meteen opgebeld om te vragen wie Irene was. Hij zei dat het een collega was, die een beetje gek was. Moet ik dit nu geloven? Ik weet dat hij al eerder gelogen heeft. Ook tijdens onze relatie loog hij, maar hij zal het nooit toegeven, al liggen de bewijzen op tafel, dus dan kun je er ook weinig mee.

Vanavond komt hij langs, om het uit te leggen. Maar ik vrees dat hij weer niet eerlijk zal zijn. Ik ben ontzettend bang dat het weer uitdraait op slaande ruzie, maar ik wil eigenlijk wel weten hoe het zit. Je kan je afvragen: wat zie je in godsnaam nog in die gozer, maar liefde kun je niet beredeneren. Je hebt gewoon gevoelens voor iemand of niet, en mijn gevoelens voor hem zijn ontzettend sterk. Misschien ook door alles wat we meegemaakt hebben. Ik weet niet meer wat ik wil of hoop. Want aan de ene kant hoop ik zo dat hij met mij verder wil, maar aan de andere kant zou ik hem dan NOG minder vertrouwen, gezien bovenstaande.
Wat als hij zegt dat het allemaal een geintje is bijvoorbeeld, dat die collega van hem echt een beetje gek blijkt te zijn. Het is onwaarschijnlijk imo, maar het kan natuurlijk altijd........Hoe moet ik van mijn achterdocht afkomen.

Ik voel me superkut in ieder geval, en ben ontzettend in de war
Hippopotomonstrosesquippedaliophobia
pi_40011969
Na zoveel tijd kan het in principe niet meer verliefdheid zijn, als je alle wetenschappelijke onderzoeken naar liefde mag geloven. Het is dus waarschijnlijk iets anders dat je naar hem toetrekt. Het is aan jezelf om uit te zoeken wat dit is. Iemand die liegt en bedriegt is niet lief, is het niet waard om mee te neuken, is niet een geschikte partner.

Waarom kan je voor jezelf dit niet vaak genoeg zeggen, contact verbreken en verder gaan met je leven? Waarom ben je jaloers terwijl je niet eens meer een relatie had bijvoorbeeld? Vergis je niet, jaloezie heeft met veel meer dingen te maken dan liefde. Het woord liefde wordt sowieso constant als excuusje gebruikt voor dwaas gedrag. Verval niet in dat patroon, maar kijk diep naar jezelf en bedenk wat je nou echt wilt.

Sterkte in elk geval.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_40011985
Heb je het verhaal zelf al eens doorgelezen en zegt het je dan niet genoeg?

Wil jij een relatie waarin jouw vriend niet vreemdgaat? Volgens mij is het vrij duidelijk dat hij niet te vertrouwen is.
C.M.O.N.
C.M.O.N.C.M.O.N.
C.M.O.N.C.M.O.N.C.M.O.N.
C.M.O.N.C.M.O.N.C.M.O.N.C.M.O.N.
pi_40012171
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 14:41 schreef WeirdMicky het volgende:

Waarom kan je voor jezelf dit niet vaak genoeg zeggen, contact verbreken en verder gaan met je leven? Waarom ben je jaloers terwijl je niet eens meer een relatie had bijvoorbeeld? Vergis je niet, jaloezie heeft met veel meer dingen te maken dan liefde. Het woord liefde wordt sowieso constant als excuusje gebruikt voor dwaas gedrag. Verval niet in dat patroon, maar kijk diep naar jezelf en bedenk wat je nou echt wilt.

Sterkte in elk geval.
Het doet me pijn, dat hij zegt met mij verder te willen terwijl hij waarschijnlijk weer een ander heeft. Ik heb dan wel geen relatie meer met hem, maar waarom is hij er dan niet eerlijk over?
En waarom wekt hij de schijn dat hij een relatie wil? Ik ben inderdaad jaloers geworden, en baal daar ontzettend van, maar ik hou toch echt van hem tegelijkertijd. Ik zou ook graag van die jaloezie afwillen........
pi_40012189
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 14:31 schreef Dewoesjka het volgende:
Hoi allemaal!

Misschien wordt dit wel een heel warrig verhaal, maar ik zal proberen het zo duidelijk mogelijk te doen. Ik voel me gigantisch klote. Na anderhalf jaar met mijn ex samen te zijn geweest en te hebben samen gewoond, kon ik er niet meer tegen, en besloot om bij hem weg te gaan. We hadden best wel een heftige relatie, met heel veel letterlijk slaande ruzies, heel veel wantrouwen en weinig vrijheid.

Ik heb hem toendertijd leren kennen via internet. Eerst hebben we een paar keer afgesproken. De derde keer dat we afgesproken hadden, stond zijn ex voor de deur. Ze vertelde me dat ze met hem naar bed ging, terwijl ik een relatie met hem had. Ook vertelde ze me al zijn leugens: zo bleek dat hij werkloos was (hij zei dat hij bij Philips werkte), dat de twee auto's die volgens hem van hem waren, eigenlijk van haar waren, dat hij heeel veel schulden en achterstallige rekeningen had en verder had hij over nog veeeel meer kleine dingen gelogen.

Toch hield ik superveel van hem, en besloot toch met hem verder te willen, maar ik kon het nooit loslaten, ik bleef bang dat hij zou blijven liegen en bedriegen. Daardoor werd ik heel jaloers en bang voor alles. Onze relatie gleed langzaam af. De ruzies werden steeds erger en we sloegen elkaar ook. Hij vond dat ik mijn angsten maar eens los moest laten en hem moest vertrouwen, maar voor mijn gevoel hebben we alles nooit echt uitgepraat, waardoor ik er mee bleef zitten. Halverwege vorig jaar kwam ik erachter dat ik zwanger van hem was, en heb abortus laten plegen. Gelukkig maar achteraf. Maar toen waren mijn motieven eerder dat ik geen geld had, nog op school zat, en dus helemaal niet voor een kind kon zorgen.

Maar zoals je leest, is er best veel gebeurd. Uiteindelijk heb ik toch de stap durven zetten om bij hem weg te gaan. Heb toen ook het contact helemaal verbroken. Ik ben terug naar mijn ouders gegaan, maar sinds een tijdje woon ik weer op mezelf. Hij stond nog in mijn msn lijst en vroeg of hij mocht komen kijken naar mijn nieuwe huis. Ik heb daarop ja gezegd, het was immers al een half jaar geleden en ik dacht dat ik het weer aan kon.

Die avond zijn we ook met elkaar naar bed geweest, en de twee avonden erop is hij weer blijven slapen. Hij heeft me de sleutel van zijn huis gegeven. Gister kreeg ik ineens het gevoel dat er iets niet klopte, en ben naar zijn huis gegaan om te zoeken naar iets was mijn gevoel zou kunnen bevestigen. Daar vond ik een kaart van ene I. waarin o.a. stond: Lieve P, ik vind je ontzettend lief, leuk en lekker, ik mis je, en ik kan niet wachten je weer te voelen en horen.

|k heb hem meteen opgebeld om te vragen wie Irene was. Hij zei dat het een collega was, die een beetje gek was. Moet ik dit nu geloven? Ik weet dat hij al eerder gelogen heeft. Ook tijdens onze relatie loog hij, maar hij zal het nooit toegeven, al liggen de bewijzen op tafel, dus dan kun je er ook weinig mee.

Vanavond komt hij langs, om het uit te leggen. Maar ik vrees dat hij weer niet eerlijk zal zijn. Ik ben ontzettend bang dat het weer uitdraait op slaande ruzie, maar ik wil eigenlijk wel weten hoe het zit. Je kan je afvragen: wat zie je in godsnaam nog in die gozer, maar liefde kun je niet beredeneren. Je hebt gewoon gevoelens voor iemand of niet, en mijn gevoelens voor hem zijn ontzettend sterk. Misschien ook door alles wat we meegemaakt hebben. Ik weet niet meer wat ik wil of hoop. Want aan de ene kant hoop ik zo dat hij met mij verder wil, maar aan de andere kant zou ik hem dan NOG minder vertrouwen, gezien bovenstaande.
Wat als hij zegt dat het allemaal een geintje is bijvoorbeeld, dat die collega van hem echt een beetje gek blijkt te zijn. Het is onwaarschijnlijk imo, maar het kan natuurlijk altijd........Hoe moet ik van mijn achterdocht afkomen.

Ik voel me superkut in ieder geval, en ben ontzettend in de war
Heb je slachtoffersyndroom ofzo, dat je werkelijk vraagt hoe je van je je achterdocht af moet komen?

Die gast is gewoon onbetrouwbaar, je bent dom dat je voor hem blijft vallen.
Er is niemand op de wereld die je kan helpen met het dumpen van die gast, dat moet je zelf doen.

Je blijft hem zelf toelaten in je leven, je beloont hem zelfs door nog steeds sex met hem te hebben.
Denk je dat je met een post op een forum via een slimmem tip van je leugenachtige ex een betrouwbare partner kunt maken? Get real.

Je bent een overduidelijk geval van iemand die er zelf met open ogen voor kiest om slachtoffer te zijn.
twee violen en een trommel en een fluit
pi_40012350
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 14:45 schreef Dewoesjka het volgende:
[..]
Het doet me pijn, dat hij zegt met mij verder te willen terwijl hij waarschijnlijk weer een ander heeft. Ik heb dan wel geen relatie meer met hem, maar waarom is hij er dan niet eerlijk over?
Daarom. Omdat hij het kan. Omdat het werkt. Omdat zijn oneerlijkheid niet door jou wordt afgestraft.
quote:
En waarom wekt hij de schijn dat hij een relatie wil?
Omdat hij daarmee van je krijgt wat hij wil.
quote:
Ik ben inderdaad jaloers geworden, en baal daar ontzettend van, maar ik hou toch echt van hem tegelijkertijd. Ik zou ook graag van die jaloezie afwillen........
Vooral van je jaloezie afwillen, en vooral niet van die knul afwillen!
twee violen en een trommel en een fluit
pi_40012396
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 14:46 schreef Roquefort het volgende:

Je bent een overduidelijk geval van iemand die er zelf met open ogen voor kiest om slachtoffer te zijn.
Ja maar ze houdt van hem
------------------------------------------

Oplossing:
Nooit meer mee praten, nooit meer kontakt mee zoeken, etc.. etc...

Doe je dat niet.. tja, dan ga je een nog (lang? en) ongelukkig leven tegemoet, waarvoor je zelf kiest
pi_40012420
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 14:45 schreef Dewoesjka het volgende:

[..]

En waarom wekt hij de schijn dat hij een relatie wil? Ik ben inderdaad jaloers geworden, en baal daar ontzettend van, maar ik hou toch echt van hem tegelijkertijd. Ik zou ook graag van die jaloezie afwillen........
Je kiest bewust voor die rol gek genoeg. Je wilt graag een slachtoffer zijn, want je bent bewust met hem naar bed geweest. Hij bleef enkele dagen, maar je eigen verstand had ook kunnen zeggen: 'ga weg'.

Waarom wil je een relatie terwijl je keer op keer op keer wordt bevestigd dat hij geen relatie waardig is? Dit is een typisch vrouwensyndroom overigens. Je begint eng veel te lijken op die vrouwen die hun vriend/man niet kunnen verlaten terwijl hij haar mishandelt. 'Maar ik hou van hem' is weer dat excuus waar ik het over had.

Je moet niet alleen de situatie evalueren, maar ook het gedrag wat je bijvoorbeeld in vorige relaties had. Ik snap niet dat je jaloers bent op degene die je misbruikt. Ik snap niet dat je constant op zoek bent naar problemen en dan een topic opent over dié problemen.
pi_40012433
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 14:46 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Heb je slachtoffersyndroom ofzo, dat je werkelijk vraagt hoe je van je je achterdocht af moet komen?

Die gast is gewoon onbetrouwbaar, je bent dom dat je voor hem blijft vallen.
Er is niemand op de wereld die je kan helpen met het dumpen van die gast, dat moet je zelf doen.

Je blijft hem zelf toelaten in je leven, je beloont hem zelfs door nog steeds sex met hem te hebben.
Denk je dat je met een post op een forum via een slimmem tip van je leugenachtige ex een betrouwbare partner kunt maken? Get real.

Zit zeker een kern van waarheid in..

Je gevoel is heel sterk voor hem, maar maakt hij je wel echt gelukkig ? Zo klink je namelijk niet.
C.M.O.N.
C.M.O.N.C.M.O.N.
C.M.O.N.C.M.O.N.C.M.O.N.
pi_40012439
Gast, ik weet ook wel dat het naief overkomt.
Maar hoe kan ik het helpen? Ik heb echt heel veel gevoelens voor die jongen.....Kan dan niets ons meer redden? Wat moet ik vanavond doen als hij komt. Hem ernaar vragen? Of gewoon een beetje kil doen alsof er niets aan de hand is, en wachten totdat hij erover begint.....
pi_40012451
Ga bij hem weg en kom er nooit meer terug. Sommige mensen kun je nou eenmaal nooit vertrouwen.

Zhelayu vsego khoroshego.
pi_40012492
Spasibo
  donderdag 20 juli 2006 @ 14:54:31 #13
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_40012520
Kun je jezelf die ex nog herinneren die bij je aan de deur stond?
JIJ bent nu die ex.
Meneer draait hetzelfde plaatje gewoon voor de zoveelste keer af.
Jij laat je gebruiken.
Denk toch na.

DIE ACHTERDOCHT ZIT ER NIET VOOR NIKS. LUISTER ER NAAR!!!!
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_40012533
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 14:52 schreef Dewoesjka het volgende:
Gast, ik weet ook wel dat het naief overkomt.
Maar hoe kan ik het helpen? Ik heb echt heel veel gevoelens voor die jongen.....Kan dan niets ons meer redden? Wat moet ik vanavond doen als hij komt. Hem ernaar vragen? Of gewoon een beetje kil doen alsof er niets aan de hand is, en wachten totdat hij erover begint.....
Een wijs filosoof zei ooit: 'wees geen speelbal van je gevoelens'. Doe eens even normaal en laat je niet als een primitief wezen controleren door je irrationele emoties. Je moet gewoon het contact verbreken. Je hoeft hem niks te vertellen. Je hoeft niet met hem af te spreken, toch kies je er elke keer zelf voor.

Het is je eigen fout, niet die van hem. Hij gebruikt je alleen, maar is dat gek als de ander zich op een dienblad opdient. ?
pi_40012559
Vrouwen, je kan beter kippen houden.

Laat die kerel in z'n sop gaarkoken. "Maar ik hou zo van hem "

Dan moet je ook niet zeiken!
  donderdag 20 juli 2006 @ 14:57:33 #16
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_40012651
Meisje..

Het is heel simpel.. je wil niet van je achterdocht en wantrouwen af.. maar van hem... en dat weet je donders goed...
Waarom dan toch steeds weer hem opzoeken.... of hem jou laten opzoeken.. .

Kun je niet alleen zijn... is hij zo goed in bed... vind je het lekker geslagen te worden...
Echt...
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_40012673
Eerste klas eikel; laat je niet door hem inpalmen met zn gezwets over gekke mensen.. de enige die een steekje los heeft zitten is hij.
Nothin' happened the way it was supposed to happen..
  donderdag 20 juli 2006 @ 14:58:39 #18
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_40012688
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_40012711
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 14:57 schreef avotar het volgende:
Meisje..

Het is heel simpel.. je wil niet van je achterdocht en wantrouwen af.. maar van hem
Welnee. Dat hele jankverhaal hierboven is uitermate triest, maar eigenlijk wil ze helemaal niet van hem af. Dáár ligt het probleem, niet bij zijn leugenachtige agressieve karakter.

Lastig hè, knopen doorhakken.
pi_40012741
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 14:58 schreef spinnertje het volgende:
Eerste klas eikel; laat je niet door hem inpalmen met zn gezwets over gekke mensen.. de enige die een steekje los heeft zitten is hij zij .
Het is haar eigen keuze telkens terug te gaan. Het is háár fout. Die kerel is constant zo, maar zij is elke keer zo naïef om hem het voordeel van de twijfel te geven, terwijl ieder weldenkend mens weet dat dit niet zou moeten. Eigen keuze, eigen schuld als ze weer gekwetst wordt.
pi_40012745
Dat je hem nog langs laat komen!

Hij had geen voet meer op mijn erf hoeven zetten na zoveel geintjes (hij heeft je zelfs geslagen!?)..
C.M.O.N.
C.M.O.N.C.M.O.N.
C.M.O.N.C.M.O.N.C.M.O.N.
  donderdag 20 juli 2006 @ 15:01:19 #22
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_40012798
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 15:00 schreef Veroniek het volgende:
Dat je hem nog langs laat komen!

Hij had geen voet meer op mijn erf hoeven zetten na zoveel geintjes (hij heeft je zelfs geslagen!?)..
volgens mij heeft zij geslagen.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_40012847
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 14:59 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Het is haar eigen keuze telkens terug te gaan. Het is háár fout. Die kerel is constant zo, maar zij is elke keer zo naïef om hem het voordeel van de twijfel te geven, terwijl ieder weldenkend mens weet dat dit niet zou moeten. Eigen keuze, eigen schuld als ze weer gekwetst wordt.
ja goed kerel, hij doet net zo goed mee.. hoe je het ook went of keert, ze moet het gewoon afkappen..
Nothin' happened the way it was supposed to happen..
pi_40012858
we sloegen elkaar......volgens mij was ik zelfs degene die begonnen was met hem te slaan, omdat ik GEK werd van z'n ontkennende houding
pi_40012877
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 15:01 schreef DoctorB het volgende:

[..]

volgens mij heeft zij geslagen.
Ook. Fantastische relatie...
Bleh! Kan er nog pissig om worden als ik hoor hoe mensen misbruik van zich laten maken..
C.M.O.N.
C.M.O.N.C.M.O.N.
C.M.O.N.C.M.O.N.C.M.O.N.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')