abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39993143
Waarom kunnen duitsers niet gewoon nederlands leren? Vandaag ook weer;

Ik werk bij de albert heijn in terneuzen, een stadje gelegen dicht bij een strand. er komen veel toeristen omdat terneuzen een coffeeshop heeft en veel supermarkten die in prijzen oorlog zijn.

Nu was ik lekker aan het vakkenvullen, komt er een meneer aan met een vraag.
Op het eerst verstond ik het niet, dus ik vraag; Sorry? De meneer , vroeg het nog een keer.
Toen , tot mijn verbasing, verstond ik er wederom niets van. Dit kwam omdat het een duitser was.
Na veel geklungel had ik verstaan wat de beste man zei, en kon ik hem helpen.

Mijn klacht;
WAAROM KUNNEN BUITENLANDERS NIET GEWOON NEDERLANDS LEREN, ALS IK IN "GERMANY" ZIT PRAAT IK TOCH OOK EEN BEETJE DUITS
the blues or not the blues
pi_39993191
Ik heb er dit jaar pas 1 gezien die Nederlands probeerde te praten. De rest haat ik.
All we know is rocks and presidents like Mount Rushmore
  woensdag 19 juli 2006 @ 23:24:34 #3
3185 Adelante
To let it go now
pi_39993208
als jij een beetje duits kunt praten in duitsland, on je die klant ook wel verstaan en dus prima helpen met zijn vraag/verzoek
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_39993216
Je bent vreemd met Duits?
pi_39993480
hou je bek joh domme zeeuw, zeeuwen kunnen geen abn
Nothing to see here, carry on
pi_39993507
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 23:24 schreef OldJeller het volgende:
Ik weiger het te praten, ik heb tenminste talen om op terug te vallen als ik iemand niet versta of die brak nederlands spreek. Ik kan dus engels frans ( beetje ) en duits ( beetje ). maar , waarom leren die mensen geen engels of een universele taal?
  woensdag 19 juli 2006 @ 23:33:26 #7
104871 remlof
Europees federalist
pi_39993545
ik antwoord ze altijd in het engels, als ze dat niet verstaan hebben ze pech
pi_39993559
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 23:31 schreef RijstNatie het volgende:
Ik kom uit brabant maar om persoonlijke redenen wilden mijn ouders naar zeeland verhuizen
pi_39993569
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 23:22 schreef puNxje het volgende:

Ik werk bij de albert heijn in terneuzen, een stadje gelegen dicht bij een strand. er komen veel toeristen omdat terneuzen een coffeeshop heeft en veel supermarkten die in prijzen oorlog zijn.

Op het eerst verstond ik het niet, dus ik vraag; Sorry? De meneer , vroeg het nog een keer.
Toen , tot mijn verbasing, verstond ik er wederom niets van. Dit kwam omdat het een duitser was.

Mijn klacht;
WAAROM KUNNEN BUITENLANDERS NIET GEWOON NEDERLANDS LEREN, ALS IK IN "GERMANY" ZIT PRAAT IK TOCH OOK EEN BEETJE DUITS
En ook Frans als je in Frankrijk zit en Spaans als je in Spanje komt ?
pi_39993597
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 23:24 schreef Adelante het volgende:
als jij een beetje duits kunt praten in duitsland, on je die klant ook wel verstaan en dus prima helpen met zijn vraag/verzoek
Daar gaat het niet om... wij stupide nederlanders passen ons wel aan als we in Poepenland zijn, maar zij gaan vrolijk verder in hun schijt taaltje als ze in Nederland zijn....

Keer op keer op keer
  Forum Admin woensdag 19 juli 2006 @ 23:34:57 #11
58651 crew  murp
murp
pi_39993601
ooit een duits lerares nederlands gezien...

echt heeeeel vreemd
  woensdag 19 juli 2006 @ 23:37:28 #12
135436 puNxje
blueslover
pi_39993693
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 23:34 schreef murp het volgende:
ooit een duits lerares nederlands gezien...

echt heeeeel vreemd
Die heeft vast ander werk moeten zoeken
  woensdag 19 juli 2006 @ 23:38:31 #13
97199 netto_m
Save the cheerleader...
pi_39993738
Duits is gewoon een wereldtaal, net zoals engels en frans. We moeten niet teveel zeiken. Als ik een Duitser was geweest, ging ik ook niet dat nietig Nederlands leren. (maar ze zijn nog steeds geen echte vrienden van mij)

Ikzelf werk in een Outlet Store en bij ons komen alleen maar Duitsers. Als op een dag 2 van de 500 mensen Nederlands spreken, heb ik geluk.
What makes something special is not just what you have to gain, but what you feel there is to lose
pi_39993799
Duits is niks mis mee.
pi_39993898
Ik was op vakantie

En een Duitser daar had een andere DUitser onder gekotst
  Forum Admin woensdag 19 juli 2006 @ 23:43:25 #16
58651 crew  murp
murp
pi_39993931
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 23:37 schreef puNxje het volgende:

[..]

Die heeft vast ander werk moeten zoeken
ook zo lekker nederlands met zo'n zwaar duits accent
pi_39996584
En het ergste is nog ook dat de Duitse boeken die wij hebben (middelbare school zit ik) ons willen doen geloven dat ze Nederlands leren! Echt waar! Dan had je zo'n brief van ene Rudi die je moest vertalen, en dan vertelde hij doodleuk dat ie, net als vele anderen in Duitsland Duits geleerd hat!!!!11!!
What Would Goku Do
  donderdag 20 juli 2006 @ 01:14:52 #18
114869 Bar-Le-Duc
drinkt nu Spa
pi_39996738
stop eens met gaten graven op strand. ik val er elke keer in
pi_39996824
En als je in Noorwegen bent praat je dan ook gewoon Noors?
  Moderator / Redactie FP donderdag 20 juli 2006 @ 01:56:09 #20
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_39997856
quote:

Mijn klacht;
Terneuzen, das dichtbij Kom je wel es in de Kalashnikov of Black Lotus?
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  Moderator / Redactie FP donderdag 20 juli 2006 @ 01:57:27 #21
Rawr
pi_39997895
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 23:40 schreef eBay het volgende:
Duits is niks mis mee.
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  donderdag 20 juli 2006 @ 02:03:34 #22
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_39998012
Ja en ook klagen als je in het zuiden van België op vakantie gaat en ze spreken alleen Frans.

En ook klagen dat ze in Vlaanderen niet op dezelfde manier spreken als in Nederland zeker. (En in dit geval zelfs Zeeuws-Vlaanderen... Flikker toch op. De enige grote stad in jouw buurt is Gent, dus leer eerst maar eens het Gentse dialect voor je gaat klagen over Duitsers...)
---verdwijnt---
  Moderator / Redactie FP donderdag 20 juli 2006 @ 02:15:56 #23
Rawr
pi_39998302
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 02:03 schreef Clourhide het volgende:
Ja en ook klagen als je in het zuiden van België op vakantie gaat en ze spreken alleen Frans.

En ook klagen dat ze in Vlaanderen niet op dezelfde manier spreken als in Nederland zeker. (En in dit geval zelfs Zeeuws-Vlaanderen... Flikker toch op. De enige grote stad in jouw buurt is Gent, dus leer eerst maar eens het Gentse dialect voor je gaat klagen over Duitsers...)
Antwerpen
pi_39998391
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 23:24 schreef OldJeller het volgende:
Ja. Nja, een beetje, lijkt veel op Nederlands....
  donderdag 20 juli 2006 @ 02:34:22 #25
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_39998670
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 02:15 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Antwerpen
TS werkt in Terneuzen, daar had ik het over.

En ik woon dus zelf in Antwerpen.
---verdwijnt---
  Moderator / Redactie FP donderdag 20 juli 2006 @ 04:35:42 #26
Rawr
pi_40000512
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 02:34 schreef Clourhide het volgende:

[..]

TS werkt in Terneuzen, daar had ik het over.

En ik woon dus zelf in Antwerpen.
En dan vergeet ge uw eigen stad maar even te noemen?
  donderdag 20 juli 2006 @ 04:57:32 #27
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_40000539
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 04:35 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

En dan vergeet ge uw eigen stad maar even te noemen?
Dat kan me weinig schelen, eerlijk gezegd. Het is ook niet mijn "eigen" stad, ik heb op 7 verschillende plaatsen in Vlaanderen gewoond. (Maar meestal wel in de "Kempen", dus de provincie Antwerpen).
---verdwijnt---
pi_40000595
quote:

Mijn klacht;
Ja een heeeel klein beetje zeker ...als je die Duitser in de winkel zelfs de tweede keer niet verstaat ,blijkbaar niet eens doorhad dat het Duits was , en ' na veel geklungel ' kon je het eindelijk verstaan

Ja ik merk echt dat je in Duitsland wel Duits spreekt (oja, je zei 'een beetje ' maar dat is wel een understatement volgens mij )

[ Bericht 1% gewijzigd door Limburger_noord op 20-07-2006 06:15:36 ]
  donderdag 20 juli 2006 @ 06:01:06 #29
71115 Rnej
I walk the line
pi_40000598
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 23:31 schreef RijstNatie het volgende:
je bedoelt: "Zeeuwen spreken geen ABN"

donderdag 20 juli 2006 @ 08:07:42 #30
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_40001116
Duitse vrouwen.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_40001166
quote:

Mijn klacht;
Wat loop je nu te zeuren? Jij spreekt Duits in je eigen land en die man (of vrouw) is vast blij om met jou te communiceren en komt de volgende keer weer. Da's weer meer omzet voor je baas.
pi_40001210
kuilen gravers
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_40001211
duitsers er moet een grote muur om dat land heen gebouwd worden,
met een dak
en 1 deur waar duitsers die ergens anders zijn in kunnen maar niet meer uit

zo
pi_40001252
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 08:20 schreef TwyLight het volgende:
duitsers er moet een grote muur om dat land heen gebouwd worden,
met een dak
en 1 deur waar duitsers die ergens anders zijn in kunnen maar niet meer uit

zo
Trieste reactie weer.
pi_40001264
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 08:23 schreef staticdata het volgende:

[..]

Trieste reactie weer.
pi_40001297
als de duitsers er niet zouden zijn, zou de gehele economie van zeeland een stuk minder zijn.
pi_40001401
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 08:28 schreef staticdata het volgende:
als de duitsers er niet zouden zijn, zou de gehele economie van zeeland een stuk minder zijn.
niet alleen zeeland.
Stop rockin' the boat.
pi_40001419
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 08:23 schreef staticdata het volgende:

[..]

Trieste reactie weer.
flikker toch op, landverrader. Als je ergens op vakantie bent pas je je aan, ben je in nederland, probeer je nederlands te praten, ben je in duitsland op vakantie, probeer je duits te praten
't enige wat ik wil is de mogelijkheid om te bewijzen dat veel geld niet gelukkig maakt....
pi_40001504
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 08:41 schreef the_jestert het volgende:

[..]

flikker toch op, landverrader. Als je ergens op vakantie bent pas je je aan, ben je in nederland, probeer je nederlands te praten, ben je in duitsland op vakantie, probeer je duits te praten
Leer eerst maar eens normaal Nederlands te typen door landen met een hoofdletter te schrijven, een komma niet te gebruiken voor je "stotter" en punten te gebruiken om het einde van een zin aan te geven.
pi_40001560
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 08:41 schreef the_jestert het volgende:

[..]

landverrader jij noemt duitser zeker ook standaard moffen.

blijkbaar zie je nog geneens waar ik op reageerde dus is het wel een hele domme reactie van je.
pi_40001593
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 08:48 schreef Integrity het volgende:

[..]

Leer eerst maar eens normaal Nederlands te typen door landen met een hoofdletter te schrijven, een komma niet te gebruiken voor je "stotter" en punten te gebruiken om het einde van een zin aan te geven.
huillie
't enige wat ik wil is de mogelijkheid om te bewijzen dat veel geld niet gelukkig maakt....
pi_40001617
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 08:54 schreef the_jestert het volgende:

[..]

huillie
hehehehe
pi_40001629
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 08:54 schreef the_jestert het volgende:

[..]

huillie
pi_40001661
In de tijd dat ik beroepsmatig nog veel met Duitsers in aanraking kwamen vielen een aantal dingen mij op:

-Je had duitsers die Nederlands probeerden te praten. Zeer cool!
-Je had duitsers die engels probeerden te praten. Kon ik zeker ook waarderen.
-Je had duitsers die duits praatten en nederlands verstonden. Had ik ook geen moeite mee omdat ik duits op zich wel kan volgen (behalve dan die duitse boerenlullendialecten)
-Je had duitsers die steevast weigerden een andere taal dan duits te praten/verstaan en elk woord in een andere taal beantwoordden met een keihard gegild 'WAS'. Deze duitsers kregen van mij altijd de mededeling dat het geen wasserette was, en dat ze hun witte en bonte was maar lekker in hun vette reet moesten steken...
bla
blabla
blablabla
blablablabla
pi_40001679
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 08:59 schreef tuiterdespuiter het volgende:
In de tijd dat ik beroepsmatig nog veel met Duitsers in aanraking kwamen vielen een aantal dingen mij op:

-Je had duitsers die Nederlands probeerden te praten. Zeer cool!
-Je had duitsers die engels probeerden te praten. Kon ik zeker ook waarderen.
-Je had duitsers die duits praatten en nederlands verstonden. Had ik ook geen moeite mee omdat ik duits op zich wel kan volgen (behalve dan die duitse boerenlullendialecten)
-Je had duitsers die steevast weigerden een andere taal dan duits te praten/verstaan en elk woord in een andere taal beantwoordden met een keihard gegild 'WAS'. Deze duitsers kregen van mij altijd de mededeling dat het geen wasserette was, en dat ze hun witte en bonte was maar lekker in hun vette reet moesten steken...
Hehe
pi_40001711
Ah, Holland! Lecker koilen graben.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')