Ik weiger het te praten, ik heb tenminste talen om op terug te vallen als ik iemand niet versta of die brak nederlands spreek. Ik kan dus engels frans ( beetje ) en duits ( beetje ). maar , waarom leren die mensen geen engels of een universele taal?quote:
Ik kom uit brabant maar om persoonlijke redenen wilden mijn ouders naar zeeland verhuizenquote:Op woensdag 19 juli 2006 23:31 schreef RijstNatie het volgende:
hou je bek joh domme zeeuw, zeeuwen kunnen geen abn
En ook Frans als je in Frankrijk zit en Spaans als je in Spanje komt ?quote:Op woensdag 19 juli 2006 23:22 schreef puNxje het volgende:
Waarom kunnen duitsers niet gewoon nederlands leren? Vandaag ook weer;
Ik werk bij de albert heijn in terneuzen, een stadje gelegen dicht bij een strand. er komen veel toeristen omdat terneuzen een coffeeshop heeft en veel supermarkten die in prijzen oorlog zijn.
Nu was ik lekker aan het vakkenvullen, komt er een meneer aan met een vraag.
Op het eerst verstond ik het niet, dus ik vraag; Sorry? De meneer , vroeg het nog een keer.
Toen , tot mijn verbasing, verstond ik er wederom niets van. Dit kwam omdat het een duitser was.
Na veel geklungel had ik verstaan wat de beste man zei, en kon ik hem helpen.
Mijn klacht;
WAAROM KUNNEN BUITENLANDERS NIET GEWOON NEDERLANDS LEREN, ALS IK IN "GERMANY" ZIT PRAAT IK TOCH OOK EEN BEETJE DUITS![]()
Daar gaat het niet om... wij stupide nederlanders passen ons wel aan als we in Poepenland zijn, maar zij gaan vrolijk verder in hun schijt taaltje als ze in Nederland zijn....quote:Op woensdag 19 juli 2006 23:24 schreef Adelante het volgende:
als jij een beetje duits kunt praten in duitsland, on je die klant ook wel verstaan en dus prima helpen met zijn vraag/verzoek
Die heeft vast ander werk moeten zoekenquote:Op woensdag 19 juli 2006 23:34 schreef murp het volgende:
ooit een duits lerares nederlands gezien...
echt heeeeel vreemd![]()
ook zo lekker nederlands met zo'n zwaar duits accentquote:Op woensdag 19 juli 2006 23:37 schreef puNxje het volgende:
[..]
Die heeft vast ander werk moeten zoeken![]()
Terneuzen, das dichtbijquote:Op woensdag 19 juli 2006 23:22 schreef puNxje het volgende:
Ik werk bij de albert heijn in terneuzen, een stadje gelegen dicht bij een strand. er komen veel toeristen omdat terneuzen een coffeeshop heeft en veel supermarkten die in prijzen oorlog zijn.
Op het eerst verstond ik het niet, dus ik vraag; Sorry? De meneer , vroeg het nog een keer.
Toen , tot mijn verbasing, verstond ik er wederom niets van. Dit kwam omdat het een duitser was.
Mijn klacht;
WAAROM KUNNEN BUITENLANDERS NIET GEWOON NEDERLANDS LEREN, ALS IK IN "GERMANY" ZIT PRAAT IK TOCH OOK EEN BEETJE DUITS![]()
quote:Op woensdag 19 juli 2006 23:40 schreef eBay het volgende:
Duits is niks mis mee.
Antwerpenquote:Op donderdag 20 juli 2006 02:03 schreef Clourhide het volgende:
Ja en ook klagen als je in het zuiden van België op vakantie gaat en ze spreken alleen Frans.
En ook klagen dat ze in Vlaanderen niet op dezelfde manier spreken als in Nederland zeker. (En in dit geval zelfs Zeeuws-Vlaanderen...Flikker toch op. De enige grote stad in jouw buurt is Gent, dus leer eerst maar eens het Gentse dialect voor je gaat klagen over Duitsers...)
TS werkt in Terneuzen, daar had ik het over.quote:
En dan vergeet ge uw eigen stad maar even te noemen?quote:Op donderdag 20 juli 2006 02:34 schreef Clourhide het volgende:
[..]
TS werkt in Terneuzen, daar had ik het over.
En ik woon dus zelf in Antwerpen.
Dat kan me weinig schelen, eerlijk gezegd. Het is ook niet mijn "eigen" stad, ik heb op 7 verschillende plaatsen in Vlaanderen gewoond. (Maar meestal wel in de "Kempen", dus de provincie Antwerpen).quote:Op donderdag 20 juli 2006 04:35 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
En dan vergeet ge uw eigen stad maar even te noemen?
Ja een heeeel klein beetje zeker ...als je die Duitser in de winkel zelfs de tweede keer niet verstaat ,blijkbaar niet eens doorhad dat het Duits was , en ' na veel geklungel ' kon je het eindelijk verstaanquote:Op woensdag 19 juli 2006 23:22 schreef puNxje het volgende:
Mijn klacht;
je bedoelt: "Zeeuwen spreken geen ABN"quote:Op woensdag 19 juli 2006 23:31 schreef RijstNatie het volgende:
hou je bek joh domme zeeuw, zeeuwen kunnen geen abn
Wat loop je nu te zeuren? Jij spreekt Duits in je eigen land en die man (of vrouw) is vast blij om met jou te communiceren en komt de volgende keer weer. Da's weer meer omzet voor je baas.quote:Op woensdag 19 juli 2006 23:22 schreef puNxje het volgende:
Mijn klacht;
Trieste reactie weer.quote:Op donderdag 20 juli 2006 08:20 schreef TwyLight het volgende:
duitserser moet een grote muur om dat land heen gebouwd worden,
met een dak
en 1 deur waar duitsers die ergens anders zijn in kunnen maar niet meer uit
zo
niet alleen zeeland.quote:Op donderdag 20 juli 2006 08:28 schreef staticdata het volgende:
als de duitsers er niet zouden zijn, zou de gehele economie van zeeland een stuk minder zijn.
flikker toch op, landverrader. Als je ergens op vakantie bent pas je je aan, ben je in nederland, probeer je nederlands te praten, ben je in duitsland op vakantie, probeer je duits te pratenquote:
Leer eerst maar eens normaal Nederlands te typen door landen met een hoofdletter te schrijven, een komma niet te gebruiken voor je "stotter" en punten te gebruiken om het einde van een zin aan te geven.quote:Op donderdag 20 juli 2006 08:41 schreef the_jestert het volgende:
[..]
flikker toch op, landverrader. Als je ergens op vakantie bent pas je je aan, ben je in nederland, probeer je nederlands te praten, ben je in duitsland op vakantie, probeer je duits te praten
landverraderquote:Op donderdag 20 juli 2006 08:41 schreef the_jestert het volgende:
[..]
flikker toch op, landverrader. Als je ergens op vakantie bent pas je je aan, ben je in nederland, probeer je nederlands te praten, ben je in duitsland op vakantie, probeer je duits te praten
quote:Op donderdag 20 juli 2006 08:48 schreef Integrity het volgende:
[..]
Leer eerst maar eens normaal Nederlands te typen door landen met een hoofdletter te schrijven, een komma niet te gebruiken voor je "stotter" en punten te gebruiken om het einde van een zin aan te geven.
Hehequote:Op donderdag 20 juli 2006 08:59 schreef tuiterdespuiter het volgende:
In de tijd dat ik beroepsmatig nog veel met Duitsers in aanraking kwamen vielen een aantal dingen mij op:
-Je had duitsers die Nederlands probeerden te praten. Zeer cool!![]()
-Je had duitsers die engels probeerden te praten. Kon ik zeker ook waarderen.![]()
-Je had duitsers die duits praatten en nederlands verstonden. Had ik ook geen moeite mee omdat ik duits op zich wel kan volgen (behalve dan die duitse boerenlullendialecten)![]()
-Je had duitsers die steevast weigerden een andere taal dan duits te praten/verstaan en elk woord in een andere taal beantwoordden met een keihard gegild 'WAS'. Deze duitsers kregen van mij altijd de mededeling dat het geen wasserette was, en dat ze hun witte en bonte was maar lekker in hun vette reet moesten steken...![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |