Heel simpel, Volksduitsers zijn alle Duitsers die geen Rijksduitsers zijn. Dus de etnische Duitsers die destijds buiten Duitsland woonde. Etnische minderheden van Duitsers in bijvoorbeeld Sudetenland (Tsjechoslowakije), Schlesien (deels in Polen), Siebenbürgen(wat wij Transsylvanië noemen in Roemenië), Zuid Tirol (Italië) etc. etc.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 06:37 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Wat betekent het volgens jou dan ?
Dus al je geboren was in Duitsland en \of Duitse ouders had...maar aangezien bv de SS allen Volkduitsers in de SS mochten werd deze term steeds ' losser ' gebruikt en was ook van toepassing op mensen met ' duitse ' kenmerkenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:01 schreef Agag het volgende:
[..]
Heel simpel, Volksduitsers zijn alle Duitsers die geen Rijksduitsers zijn. Dus de etnische Duitsers die destijds buiten Duitsland woonde. Etnische minderheden van Duitsers in bijvoorbeeld Sudetenland (Tsjechoslowakije), Schlesien (deels in Polen), Siebenbürgen(wat wij Transsylvanië noemen in Roemenië), Zuid Tirol (Italië) etc. etc.
Ja, maar de vraag van TS is nu juist hoe de Duitsers wisten in en op welke persoonsbewijzen ze die grote zwarte J moesten drukken.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 22:06 schreef Center het volgende:
[afbeelding]
Gedeelte uit een Joods Persoonsbewijs waaruit duidelijk blijkt dat het voorzien is met een letter J
Voor joden was het persoonsbewijs ook nog aan de voor- en achterzijde bedrukt met een grote zwarte J. Medio 1941 had SS-obengrüppenführer en politiechef Hanns Rauter verordineerd dat deze J op het persoonsbewijs van de Joden moest worden aangebracht. Bij de deportaties van Joden naar Polen was dit een belangrijk hulpmiddel om Joden te identificeren.
Lees anders het topic even voordat je post...quote:Op donderdag 3 augustus 2006 22:28 schreef Center het volgende:
Van de meesten was het al bekent, je weet toch ook wie van je kennisen marrokaans, engels of italiaans is? Of men was religieus en aangesloten bij een joodse gemeenschap en kwam er voor uit. En er was nog zoiets als verraad etc
Een nationaliteit is iets anders dan een geloof.... een nationaliteit heb je niet voor het kiezenquote:Op donderdag 3 augustus 2006 22:28 schreef Center het volgende:
Van de meesten was het al bekent, je weet toch ook wie van je kennisen marrokaans, engels of italiaans is? Of men was religieus en aangesloten bij een joodse gemeenschap en kwam er voor uit. En er was nog zoiets als verraad etc
Of je moet emigrerenquote:Op donderdag 3 augustus 2006 23:08 schreef PietjePuk2 het volgende:
[..]
Een nationaliteit is iets anders dan een geloof.... een nationaliteit heb je niet voor het kiezen
Wat ik bedoel met denkbeeld is dat ,hoewel de nazi's ons anders willen doen geloven , de Duitsers en Volksduitsers of ' Germanen\Ariers ' als je wilt , geen bijzondere kenmerken hadden om zich te onderscheiden van andere mensenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:01 schreef Agag het volgende:
[..]
Heel simpel, Volksduitsers zijn alle Duitsers die geen Rijksduitsers zijn. Dus de etnische Duitsers die destijds buiten Duitsland woonde. Etnische minderheden van Duitsers in bijvoorbeeld Sudetenland (Tsjechoslowakije), Schlesien (deels in Polen), Siebenbürgen(wat wij Transsylvanië noemen in Roemenië), Zuid Tirol (Italië) etc. etc.
quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 07:56 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Wat ik bedoel met denkbeeld is dat ,hoewel de nazi's ons anders willen doen geloven , de Duitsers en Volksduitsers of ' Germanen\Ariers ' als je wilt , geen bijzondere kenmerken hadden om zich te onderscheiden van andere mensen
Net als ze deden voorkomen dat alle Joden uiterlijke kenmerken hadden
Marokkaans genoemd inderdaad.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 04:14 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Marokkanen spreken toch gewoon Arabisch? Al dan niet in een regionaal veranderde vorm...
Gewoon Arabisch bestaat nietquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 04:14 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Marokkanen spreken toch gewoon Arabisch? Al dan niet in een regionaal veranderde vorm...
Ik denk dat je mij idd niet begrijptquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 10:41 schreef Agag het volgende:
[..]
![]()
Natuurlijk wel, net als elk ander volk hebben de Duitsers (Germanen) ook hun eigen kenmerken, cultuur en taalgerelateerd.
Ik denk overigens dat ik je verkeerd begrijp, want dit lijkt me té voor de hand liggend. Net alsof je geen verschillen ziet in culturele kenmerken tussen autochtone Duitsers en bijvoorbeeld Turken uit Kreuzberg Neuköln (*).![]()
Sowieso heb je natuurlijk ook weer regiogebonden cultuurverschillen innerhalb Duitsland. Niet alleen tussen autochtone Slaven (Sorben), en de Germaanse meerderheid, maar ook tussen 'Germanen' onderling natuurlijk.
(*)
Is hier trouwens wel eens iemand in Neuköln geweest? Dat is echt niet normaal... Dan hebben ze het hier wel eens over onveilig wijken in Rotterdam en Den Haag (daar heb ik sowieso nooit iets van gemerkt), maar dat staat echt in geen vergelijking met wijken als Neuköln en Kreuzberg. Daar moet je je 's avonds als jonge blanke Duitser écht niet vertonen als je geen allochtone vrienden bij je hebt. Dit is verder érg offtopic trouwens.![]()
In het nazi tijdperk werd het joodse ras en geloof vervolgd wijsneus, als je als jood geboren werd had je dat ook niet voor het kiezen. Joods zijn kan betekenen dat je het jodendom aanhangt maar je kan ook joods zijn omdat je tot het joodse volk behoord, in dat geval wordt je zo geboren.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 23:08 schreef PietjePuk2 het volgende:
[..]
Een nationaliteit is iets anders dan een geloof.... een nationaliteit heb je niet voor het kiezen
Mag je mij vertellen waarom mijn post niet aansluit op het topicquote:Op donderdag 3 augustus 2006 22:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Lees anders het topic even voordat je post...![]()
Omdat waar je om vraagt / op doelt al voorbij gekomen is in het topic...quote:Op maandag 7 augustus 2006 21:02 schreef Center het volgende:
[..]
Mag je mij vertellen waarom mijn post niet aansluit op het topic
De reden dat velen nu nog steeds op hun achterste benen gaan staan als de overheid weer eens wat extra informatie van ons wil hebben.quote:Op woensdag 19 juli 2006 19:04 schreef nietzman het volgende:
[..]
Vergeet niet dat in Nederland verhoudingsgewijs de meeste Joden zijn afgevoerd omdat wij de administratie zo netjes op orde hadden.
Dus het lijkt me dat het behoorlijk veel had gescheeld als het nergens geregistreerd had gestaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |