Te technischquote:Op woensdag 19 juli 2006 17:06 schreef broodje_poep het volgende:
je kan toch gewoon een waterleiding aanleggen en de afvoer splitsen? Er zijn wel splitkranen te koop trouwens, maar ik zou gewoon een paar knelfittingen en een buisje kopen en 2 losse kranen en klaar.
quote:Op woensdag 19 juli 2006 17:06 schreef broodje_poep het volgende:
je kan toch gewoon een waterleiding aanleggen en de afvoer splitsen? Er zijn wel splitkranen te koop trouwens, maar ik zou gewoon een paar knelfittingen en een buisje kopen en 2 losse kranen en klaar.
Hiervoor is gewoon een Y-stuk te koop. Hangt in de bouwmarkt naast de was/vaatwas machinekranen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 16:56 schreef Tomaz het volgende:
In het pand waar ik sinds kort woon wil ik graag een vaatwasser aansluiten. Het punt is dat de enige kraan (naast de normale kraan) die we hebben, gebruikt wordt voor de wasmachine. Het vuile water van die wasmachine loodsen we overigens door de douche, dus een echte afvoer is er ook niet
Mijn vraag is nu of er een split-stukje bestaat om dat ene kraantje te gebruiken voor én een wasmachine én een vaatwasser? Hoe ik de afvoer van de vaatwasser dan laat verdwijnen is een ander topic waard
En vergeet ook niet om je afvoer te splitsenquote:Op woensdag 19 juli 2006 17:12 schreef Kwezel het volgende:
ja dat bestaat.
bij de gamma ligt een foldertje hoe je het moet doen. Is echt simpel. Je huidig buis zaag je doormidden, splitsing ertussen en vastdraaien en buisje erin en een kraan eraan en klaar. Je hoeft niet eens te solderen ofzo. Heb je geen loodgieter bij nodig.quote:Op woensdag 19 juli 2006 17:17 schreef Tomaz het volgende:
[..]
Te technisch
Voordat ik er een loodgieter bij haal wilde ik weten of er gewoon een makkelijk splitstuk bestaat dat ik zelf kan aansluiten. Volgens Kwezel wel.
quote:Op woensdag 19 juli 2006 19:33 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En vergeet ook niet om je afvoer te splitsen
quote:Op woensdag 19 juli 2006 16:56 schreef Tomaz het volgende:
Het vuile water van die wasmachine loodsen we overigens door de douche, dus een echte afvoer is er ook niet
Als ik een beetje tussen de regels doorlees denk ik dat er een keukenblokje met afvoer is, en een douche, met een kraan daarnaast. De gootsteen heeft dan vermoedelijk wel een eigen afvoer.quote:Op donderdag 20 juli 2006 09:15 schreef Conflict het volgende:
Het water van de gootsteen loodsen jullie ook in de douche?
quote:Op woensdag 19 juli 2006 19:33 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En vergeet ook niet om je afvoer te splitsen
Correct, anti-kraak in een kantoorpand. Er is een keukenblokje met eigen afvoer idd. Behalve het kraantje waar de wasmachine op aangesloten is kon ik verder niets vinden. Vandaar dat ik me afvroeg of de vaatwasser tegelijkertijd op dat kraantje kan worden aangesloten. Het wasmachine water loodsen we het doucheputje in, maar misschien dat dat met een vaatwasser een beetje smerig wordt?quote:Op donderdag 20 juli 2006 09:17 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Als ik een beetje tussen de regels doorlees denk ik dat er een keukenblokje met afvoer is, en een douche, met een kraan daarnaast. De gootsteen heeft dan vermoedelijk wel een eigen afvoer.
E.e.a. klinkt trouwens als 'anti-kraak-wonen'?
quote:Op donderdag 20 juli 2006 16:17 schreef Marsepein het volgende:
Mmmm, je vindt vies waswater uit de wasmachine wel ok, maar uit een vaatwasser niet...
Dat wat uit de wasmachine komt is echt vies (Is buitenvuil, en alle resten uit onderbroeken, zakdoeken en sokken.) en alles uit de vaatwasser heb je zelfs eerst gegeten. Ik denk dat het uit de vaatwasser schoner is dan uit de wasmachine.
Jep zelf ook een tijd lang gehad gaat prima gewoon een Y spliter er tussen en wassen maarquote:Op donderdag 20 juli 2006 16:23 schreef Tomaz het volgende:Als je het zo bekijkt klinkt het idd minder erg dan het me lijkt. Dus met een splitstukje kan ik ook een vaatwasser op dat kraantje gooien? Tijd voor de praxis!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |