abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 juli 2006 @ 13:48:14 #1
81237 releaze
best of both worlds
pi_39973444
Onze kat spuugt vrijwel altijd z'n droogvoer vijf minuten na het innemen uit, dus we zijn opzoek naar een alternatief. hij krijgt sochtends maaltijdzakjes, maar om die nou 2x per dag te geven gaat ons een beetje veel kosten...
van iemand had ik gehoord dat het misschien verstandig was om de kat vis te geven. viszakjes lijkt ie ook veel beter te verdragen dan vleesvoer, dus ik dacht OK!
Dus net heb ik ff goedkope euroshopper koolvis gekocht uit de diepvries.. en zie ik bij het afrekenen: bij voorkeur niet ontdooien!

Dus toen rees de vraag, die ik zo snel niet via google kon vinden, mag ik de kat ontdooide koolvis geven of moet ik het echt voor hem koken?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 19 juli 2006 @ 13:51:15 #2
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_39973564
Volgens mij moet je het wel even koken, af laten koelen (of je kat leren blazen ) en dan happen maar!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_39974539
Ja, je moet het wel koken en af laten koelen, onze kat vind het heeeeerlijk.
Ze krijgt ook wel eens hart, mss ook een idee?
pi_39974557
gewoon ontdooien en aan de kat voeren. het verschilt trouwens per kat, maar je kunt ook eens kip proberen. de onze doet daar een moord voor.
pi_39974592
Gewoon ontdooien die zooi.
Een kat vindt rauwe vis net zo lekker als gekookt.
pi_39974754
De kat die wij vroeger hadden kreeg ook altijd gekookte koolvis 's-avonds. Hij is 18 jaar oud geworden erop icm 's-ochtends halfdroog voer (Delicat).
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
  woensdag 19 juli 2006 @ 14:27:00 #7
81237 releaze
best of both worlds
pi_39974836
rauwe kip? en kan ik ook bijvoorbeeld het runderhart kopen wat je bij de albert heijn kan halen?
pi_39975073
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 14:27 schreef releaze het volgende:
rauwe kip? en kan ik ook bijvoorbeeld het runderhart kopen wat je bij de albert heijn kan halen?
En waar vind ik dit runderhart bij de AH? Ik heb er al meerdere keren naar gezocht, maar ik vind het nergens. In wat voor verpakking zit het en hoe ziet die eruit?
pi_39975310
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 14:34 schreef _Nienna_ het volgende:

[..]

En waar vind ik dit runderhart bij de AH? Ik heb er al meerdere keren naar gezocht, maar ik vind het nergens. In wat voor verpakking zit het en hoe ziet die eruit?
Het ligt tussen het rundvlees op de vleesafdeling, het zit in zo'n groen bakje waar alle rundvleesdingen in zitten en er zit een (Geelgroene ??) sticker op met een hondje. Het gaat hier over een AH XL Er is ook gemalen lamshart bij de AH en bij de meeste andere supermarkten te koop, dat vind je in de vriezer, bruinige pakken van het merk Rodi met een hond op de voorkant.
  Moderator / Miss SHO woensdag 19 juli 2006 @ 14:43:00 #10
22592 crew  Ole
pi_39975352
ik geef mijn schatjes wel eens kipfilet. Ik maak het gaar in de magnetron. koken kan ook. Ze zijn er iig gek op!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_39975434
die van ons krijgt ook koolvis .

gewoon paar minuutjes in een pannetje koken en klaar, en binnen 3 minuten is het hele bakkie leeg
pi_39975665
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 14:27 schreef releaze het volgende:
als je kat daar goed op reageert wel.

Ik voer zelf helemaal geen brokken, ook bijna geen blik, maar kant-en klaar versvlees (KVV). Dat is ongeveer even duur in het gebruik als de meeste merken premium brokken. Mijn katten eten Carnibest, dat is een soort gemalen vlees/bot/orgaan, ziet er een beetje uit als heel fijn gehakt. Je bewaart het in de vriezer. Op de site van Carnibest staan verkooppunten, andere KVV merken voor de kat zijn Bibi, Bandit, Tolerant en Prins total care indoor cat. Misschien ook een goed alternatief voor jouw kat ?

Als je rauw vlees wilt voeren zoals runderhart is dat prima, maar pas wel op dat je het niet overdrijft, dus niet een al te groot stuk van het dieet van je kat vervangen door bijvoorbeeld enkel runderhart. Een kat eet normaal namelijk een uitgebalanceerd dieet van +/- 80% vlees, 10-15% eetbaar bot en 5-10% orgaan. Ga je dus ineens structureel (een keer als tussendoortje is iets anders) een buitenproportionele hoeveelheid hart (orgaan) voeren dan kan dat problemen veroorzaken. Brokken zijn wel soort van uitgebalanceerd, complete/volledige (itt aanvullende) blikvoeders en KVV ook, wil je structureel zelf een gedeelte van je kat's dieet samenstellen dan kan dat best en het is ook nog eens gezond, maar dan moet je je wel wat inlezen, bijvoorbeeld op www.barfplaats.nl

Als je vaker kipfilet enzo gaat geven (itt tot als tussendoortje) kun je dat het beste rauw laten, want door koken gaan de goede voedingsstoffen zoals taurine kapot en loop je weer kans op tekorten.
pi_39975723
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 14:41 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Het ligt tussen het rundvlees op de vleesafdeling, het zit in zo'n groen bakje waar alle rundvleesdingen in zitten en er zit een (Geelgroene ??) sticker op met een hondje. Het gaat hier over een AH XL Er is ook gemalen lamshart bij de AH en bij de meeste andere supermarkten te koop, dat vind je in de vriezer, bruinige pakken van het merk Rodi met een hond op de voorkant.
Thanx! Vandeweek weer eens op zoek dan. Is hier alleen geen XL, maar die zit een eind verderop wel. Rodi heb ik wel gezien ja, wist niet dat je dat ook aan katten kon geven Is alleen die lamshart ook geschikt voor katten of ook de andere 'smaken'?
pi_39975961
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 14:53 schreef _Nienna_ het volgende:

[..]

Thanx! Vandeweek weer eens op zoek dan. Is hier alleen geen XL, maar die zit een eind verderop wel. Rodi heb ik wel gezien ja, wist niet dat je dat ook aan katten kon geven Is alleen die lamshart ook geschikt voor katten of ook de andere 'smaken'?
Misschien dat de kleinere AH's ook gewoon runderhart hebben, maar ik winkel bij de XL dus ik weet het alleen daarvan.
Ik heb die andere smaken nog nooit gevoerd, ik weet wel dat er in een paar soorten pens zit en dan stink je de tent uit plus dat sommige katten het dan niet moeten, maar dat zou je zelf moeten proberen. Ik heb even op de website gekeken en mij (kattenvoerfundi ) spreken de "vlees" en "lam/rijst" varianten nog het meeste aan.
  woensdag 19 juli 2006 @ 15:11:33 #15
81237 releaze
best of both worlds
pi_39976347
bij mn moeder bij een superkleine albertheijn verkopen ze gewoon runderhart bij de vleeswaren. staat duidelijk op dat het voor dieren is, niet voor de mensch

tja, ik zit wel een beetje met het voer voor de kat. we hebben in princiepe niet echt genoeg geld om heel duur voer te gaan kopen. daarnaast weet ik eigenlijk ook niet hoevéél een kat binnen moet krijgen. sochtends krijgt ie altijd een whiskas maaltijdzakje, en voor de rest stond de droogvoerbak voor hem klaar. hij at daar in princiepe helemaal niet veel uit, maar omdat het zo'n schrokop is, denken we zelf, kwam dat er binnen de kortste keren weer uit, compleet onverteerd, sommige stukjes waren nog hard..

dus, we zijn een beetje opzoek naar alternatieven. als we de brokjes natmaken dan kijkt ie d'r helemaal niet naar.

ik zat er aan te denken hem sochtends een zakje te geven, smiddags een handje droogvoer en dan savonds misschien een stukje echte vlees of vis? klinkt dat goed voor een katertje van 3?

de vorige kat was niet zo kieskeurig, die kreeg een zakje sochtends en voor de rest droogvoer. hartstikke oud geworden.. Maar Xi uit het asiel... het is een beetje aankijken met die knul. Maar ik kan het niet meer aanzien dat ie onderhand twee keer per dag z'n eten uitkotst. Het komt van zo diep van binnen, het lijkt me gewoon niet gezond voor z'n gestel. Ik zou d'r zelf iig niet aan moeten denken 2x per dag over te geven...
Er werd me verteld dat dat vrij normaal is voor katten uit het asiel, omdat ze daar als een gek moeten eten zodat de andere katten hun maaltijden niet opeten.
pi_39976640
Ah nou, ik ga gewoon eens kijken wat ze hebben en wat me aanspreekt. En dan of de katten het nog wel eten

Ik dacht eraan om het in het weekend te geven, als vervanging van het natvoer wat ze nu krijgen. Gewoon eens uitproberen hoe het ze bevalt

Nog bedankt voor die link pumpkin ruby, ik ga daar zeker eens meer lezen over barf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')