bij mn moeder bij een superkleine albertheijn verkopen ze gewoon runderhart bij de vleeswaren. staat duidelijk op dat het voor dieren is, niet voor de mensch
![]()
tja, ik zit wel een beetje met het voer voor de kat. we hebben in princiepe niet echt genoeg geld om heel duur voer te gaan kopen. daarnaast weet ik eigenlijk ook niet hoevéél een kat binnen moet krijgen. sochtends krijgt ie altijd een whiskas maaltijdzakje, en voor de rest stond de droogvoerbak voor hem klaar. hij at daar in princiepe helemaal niet veel uit, maar omdat het zo'n schrokop is, denken we zelf, kwam dat er binnen de kortste keren weer uit, compleet onverteerd, sommige stukjes waren nog hard..
![]()
dus, we zijn een beetje opzoek naar alternatieven. als we de brokjes natmaken dan kijkt ie d'r helemaal niet naar.
ik zat er aan te denken hem sochtends een zakje te geven, smiddags een handje droogvoer en dan savonds misschien een stukje echte vlees of vis? klinkt dat goed voor een katertje van 3?
de vorige kat was niet zo kieskeurig, die kreeg een zakje sochtends en voor de rest droogvoer. hartstikke oud geworden..
![]()
Maar Xi uit het asiel... het is een beetje aankijken met die knul. Maar ik kan het niet meer aanzien dat ie onderhand twee keer per dag z'n eten uitkotst. Het komt van zo diep van binnen, het lijkt me gewoon niet gezond voor z'n gestel. Ik zou d'r zelf iig niet aan moeten denken 2x per dag over te geven...
Er werd me verteld dat dat vrij normaal is voor katten uit het asiel, omdat ze daar als een gek moeten eten zodat de andere katten hun maaltijden niet opeten.