Dat is het denk ik. Onze hersenen smelten, daar onder die licht doorlatende schedelpan.quote:Op woensdag 19 juli 2006 10:57 schreef timmeeeh het volgende:
Dit is gewoon geen weer voor een blanke.
Maar, om effe on topic te reageren, die mensen werken vanaf 5 uur s'ochtends, tot 12 uur. Dan gaan ze pitten en in de namiddag staan ze weer op.quote:dacht je nu echt dat ze in Andalusië of Griekenland of Sicilië moeilijk gaan klagen als het een paar dagen boven de 30oC is? dacht het niet.
Dan ga je dáár wat aan veranderen. Calvinistische werkethiekquote:Op woensdag 19 juli 2006 10:59 schreef Cheesecake het volgende:
Daar komt bij dat wij itt. Surinamers en Spanjaarden veel minder lui zijn en ook nog geen siesta mogen/kunnen houden, want daar is geen tijd voor. Daar gaat iedereen op zijn achterste onder een boom zitten of even lekker slapen. Hier moet er gewoon gewerkt worden.
Wij zijn het gewoon niet gewend itt die andere landen. Als het vaker en langer dit weer is zouden we ook niet klagen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 10:56 schreef Ringo het volgende:
Sjongejongejonge.![]()
Die hitte hè, poehee, wat een last. In meer ontwikkelde regio's is dit soort weer heel normaal; dacht je nu echt dat ze in Andalusië of Griekenland of Sicilië moeilijk gaan klagen als het een paar dagen boven de 30oC is?dacht het niet.
Maar hier hee.. constant op het nieuws, er worden evenementen afgelast, waarschuwingen uitgegeven, en deskundigen rollen over elkaar heen om ons te vertellen dat het NIET, herhaal NIET slim is om bier te drinken in de warmte.
Wat drinken de mensen in Suriname als het lekker weer is, heren knowitalls?? Grenadine met een vleugje mint? Rot toch op met je calvinistische onheilsprofetieën.
Hitte![]()
Zon![]()
Bier drinken in de hitte![]()
Nog nooit ergens geweest zekerquote:Op woensdag 19 juli 2006 11:09 schreef vanBoeschoten het volgende:
Heel dat "ja maar daar voelt het heel anders aan........." gedoetje vind ik altijd zoiets...
![]()
2 maar.quote:Op woensdag 19 juli 2006 10:56 schreef Jo0Lz het volgende:
Valt wel mee man.
Niet iedereen valt dood neer.
Precies, iets met luchtvochtigheid etc. Dacht eerst ook dat het gelul was tot ik het zelf meemaakte.quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:10 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Nog nooit ergens geweest zekerAnders wist je wel wat mensen er mee bedoelen.
Klopt, je moet je er gewoon een beetje op instellen. Nadenken wanneer je je ramen, rolluiken etc openzet. Goed drinken, misschien op andere tijden eten. Lekker rustig aan doen, dutje tussen de middag. Eigenlijk net zo leven als mensen in bv Surinamequote:Op woensdag 19 juli 2006 11:11 schreef Ronaldsen het volgende:
De meeste mensen vinden het wel lekker hoor, ik hoor nauwelijks mensen echt klagen.
Het slaapt wat minder, maar goed.... ik heb nu vakantie
Idd. overdreven. Luchtvochtigheid is hier wel wat hoger maar zo extreem als sommige beweren dat het is, is het nou ook weer niet. Ik ben ook wel in Griekenland, Portugal, Italie etc. geweest maar daar was het ook flink warm. Voor mij was het grootste verschil dat ik daar met vakantie was en dus amper wat hoefde te doen en hier meestal gewoon moet werken, boodschappen moet doen, studeren etc. Hier moet je je veel meer inspannen terwijl je daar gewoon lekker aan het zwembad of strand zit.quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:09 schreef vanBoeschoten het volgende:
Heel dat "ja maar daar voelt het heel anders aan........." gedoetje vind ik altijd zoiets...
![]()
Maar dat kan dus heel vaak niet. Ik wil me er best op instellen, maar de baas niet.quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:13 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Klopt, je moet je er gewoon een beetje op instellen. Nadenken wanneer je je ramen, rolluiken etc openzet. Goed drinken, misschien op andere tijden eten. Lekker rustig aan doen, dutje tussen de middag. Eigenlijk net zo leven als mensen in bv Suriname
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |