abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40029339
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:03 schreef CoolGuy het volgende:
Voor zover ik zie dwing jij jezelf in dat hoekje. Ten eerste begin je al met te vertellen dat je 'iets' hebt. Dan zeg je dat je niet wil zeggen wat het is, om vervolgens een hele zooi hints te gaan neerplempen. Ik denk dat als je NIETS had gezegd daarover, je minder van dat soort reacties had gekregen als nu, want nu vraag je er gewoon zowat om.
Ik was er niet direct klaar voor om te onthullen dat ik autisme had, maar op een gegeven moment kom je er gewoon niet meer onderuit. Dan rest het alleen nog maar om het op die manier te zeggen die de minste relreacties oplevert.

En 'gewoon niets zeggen' beschouwde ik niet als een optie. Waar had ik met 'gewoon niets zeggen' moeten beginnen, denk je?
quote:
Die laatste opmerking van je is nogal sneu, want je wil juist eigenlijk niet dat je dat soort opmerkingen krijgt, maar plaatst er nu zelf een, met andere woorden, je springt nu zelf al in die underdogpositie.
Ik weet dat het een eigenschap is die vaak voorkomt bij autisten en ik weet dat ik er zelf last van heb. Wat is er dan sneu aan om dat te zeggen? Als iemand anders het had gezegd, zou het niet minder waar zijn geweest. Ik heb moeite met die generalisaties die niet waar zijn.
  Moderator donderdag 20 juli 2006 @ 23:25:05 #252
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_40029383
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:20 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Ik moest dit toch ff 2x lezen hoor.
Maar ik neem aan dat ze het als een soort uitleg voor haar veel bekritiseerde obesessiviteit, in die zin werden er dus wel opmerkingen gemaakt over een eigenschap van d'r.
[..]

Dat is waar, dat zeg ik nou ook altijd, of toch in ieder geval de laatste jaren

Overigens is het nog gewoon soms ook wel leuk om ergens helemaal mee bezig te zijn terwijl je verder niet direct iets met het onderwerp hebt, vind ik. In zoverre begrijp ik haar wel weer.
Wel, het is laat he, dus dan wordt het wat moeilijker om helder te formuleren...of helder te lezen
Natuurlijk, in dat licht is dat ook een eigenschap die bij haar...ziekte (mag je dat zo noemen?) hoort, maar goed, die obsessie werd door niemand gelinkt naar asperger, dat gaat nu pas gebeuren, dat snap je wle. In dat opzicht was het niet zo slim om dat te noemen.

Dat verklaart nog niet waar dat gedraai voor nodig is? Ze wil het laten weten, of niet. Zo niet, dan geef geen hints, en wil je het wel laten weten, zeg het dan gewoon ipv hints te gaan geven. Lijkt me makkelijker dan dit hele gedoe?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_40029400
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:22 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

B_T staat een glorieuze toekomst bij een verzekeraar te wachten.
"Nee mevrouw, dit wordt niet gedekt door uw polis, want hier staat toch echt.."

(smiliefouten voorbehouden)
  donderdag 20 juli 2006 @ 23:27:04 #254
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_40029456
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:25 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Achja, inderdaad, ik zeg altijd maar "ja iets kan ook je karakter zijn" dat weet je soms niet heh.
[KNE]-Mod
  donderdag 20 juli 2006 @ 23:27:32 #255
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_40029473
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:25 schreef HPoi het volgende:

[..]

(smiliefouten voorbehouden)
Niet mijn vriendin uitlachen heh, anders trek ik je internetkabel eruit.
[KNE]-Mod
pi_40029533
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:27 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Niet mijn vriendin uitlachen heh, anders trek ik je internetkabel eruit.
Ik lach jou uit.
  Moderator donderdag 20 juli 2006 @ 23:29:16 #257
16180 crew  CoolGuy
pi_40029538
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:23 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Ik was er niet direct klaar voor om te onthullen dat ik autisme had, maar op een gegeven moment kom je er gewoon niet meer onderuit. Dan rest het alleen nog maar om het op die manier te zeggen die de minste relreacties oplevert.

En 'gewoon niets zeggen' beschouwde ik niet als een optie. Waar had ik met 'gewoon niets zeggen' moeten beginnen, denk je?
[..]

Ik weet dat het een eigenschap is die vaak voorkomt bij autisten en ik weet dat ik er zelf last van heb. Wat is er dan sneu aan om dat te zeggen? Als iemand anders het had gezegd, zou het niet minder waar zijn geweest. Ik heb moeite met die generalisaties die niet waar zijn.
Met het eerste gedeelte van je reactie geef je antwoord op wat ik mijn post voor deze vroeg, dus dat is al opgelost Ik denk dat als je er gewoon eerlijk voor uit was gekomen, of eerlijk...beter gezegd, directer, voor uit was gekomen, je dat minder gedoe had opgeleverd.

Dat dat een eigenschap is die vaak bij autisten voorkomt weet ik niet. Je doelt nu op dat 'in de slachtofferrol kruipen' neem ik aan? Als dat waar is is de helft van de mensen in TRU een autist hoor Nou, ik vond het sneu omdat je wel kunt bepalen dat je dergelijke 'flauwe' reacties zult krijgen, om vervolgens direct er zelf achteraan zo;n opmerking zelf te plaatsen.

Als je blijkbaar kunt beredeneren dat dat soort reacties mogelijk zijn EN je kunt blijkbaar ook beredeneren dat dat een eigenschap is van autisten, dan heb je toch ook de mogelijkheid om zelf te zeggen van "ow ik constateer dat ik dit wil gaan zeggen, dus kan ik er ook voor kiezen omdat niet te doen"?

Maar je weet t van jezelf, je weet dat je een bepaalde eigenschap hebt, je realiseert je dat ook tijdens het typen van je reactie, en dan alsnog plaats je hem. Dan plaats je jezelf toch in een beetje een moeilijke positie?
pi_40029704
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:23 schreef Black_Tulip het volgende:
Ik was er niet direct klaar voor om te onthullen dat ik autisme had, maar op een gegeven moment kom je er gewoon niet meer onderuit.
Ik zie hier dat je dat in 2004 al deed
Benoem hier je "eigenaardige" karaktereigenschappen
pi_40029707
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:18 schreef Xennia het volgende:

[..]

Typisch Asperger weer dit, draaien met woorden. Ik ben niet van de strikte zin en mij is zojuist een koelkast door de neus geboord.

U had beter moeten opletten, mevrouw.. *duivels gegniffel*

pi_40029757
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:33 schreef Xennia het volgende:

[..]

Ik zie hier dat je dat in 2004 al deed
Benoem hier je "eigenaardige" karaktereigenschappen
In dit topic dus. Ik verwacht namelijk niet dat mensen ook echt ingaan op mijn voorstel mijn postgeschiedenis door te spitten.

Wederom teleurgesteld in mijn verwachtingen dus
  Moderator donderdag 20 juli 2006 @ 23:37:31 #261
16180 crew  CoolGuy
pi_40029837
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:34 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

In dit topic dus. Ik verwacht namelijk niet dat mensen ook echt ingaan op mijn voorstel mijn postgeschiedenis door te spitten.

NU draai je wel met je woorden. Want je zei net dat je er niet klaar voor was, maar je had niet verwacht dat iemand in je postgeschiedenis ging snuffelen. Dan blijkt dat er 2 jaar geledne al een topic is geweest waar je het kenbaar maakte, en dan ineens maak jij ervan 'in dit topic'. Dat valt hardstikke onder draaien met woorden....niet dat ik je nou ineens wil aanvallen, maar ik ben wel gewoon eerlijk in wat ik vind
pi_40029897
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:25 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wel, het is laat he, dus dan wordt het wat moeilijker om helder te formuleren...of helder te lezen
Natuurlijk, in dat licht is dat ook een eigenschap die bij haar...ziekte (mag je dat zo noemen?) hoort, maar goed, die obsessie werd door niemand gelinkt naar asperger, dat gaat nu pas gebeuren, dat snap je wle. In dat opzicht was het niet zo slim om dat te noemen.
Ik noem het een afwijking. En ik heb liever dat mensen een obsessie linken naar de ware oorzaak dan dat ze denken dat ik me gewillig aanbied aan Kasta.
quote:
Dat verklaart nog niet waar dat gedraai voor nodig is? Ze wil het laten weten, of niet. Zo niet, dan geef geen hints, en wil je het wel laten weten, zeg het dan gewoon ipv hints te gaan geven. Lijkt me makkelijker dan dit hele gedoe?
Ik wilde het liever niet laten weten, maar vooruit, als het nou echt moet.. Dat typeert ook mijn algemene houding tegenover 'zou ik mensen vertellen dat ik autisme heb of niet'. Als ik het echt nodig acht, ben ik bereid om het te doen, maar ik ga het niet van de daken schreeuwen. En geloof het of niet, maar ik hoopte dat mensen genoeg zouden hebben aan die minieme 'hints' en dat ze me met rust zouden laten.
pi_40029931
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

NU draai je wel met je woorden. Want je zei net dat je er niet klaar voor was, maar je had niet verwacht dat iemand in je postgeschiedenis ging snuffelen. Dan blijkt dat er 2 jaar geledne al een topic is geweest waar je het kenbaar maakte, en dan ineens maak jij ervan 'in dit topic'. Dat valt hardstikke onder draaien met woorden....niet dat ik je nou ineens wil aanvallen, maar ik ben wel gewoon eerlijk in wat ik vind
Of je overweegt de mogelijkheid dat ik in gedachten die toevoeging al maakte, maar het niet typte, omdat ik verwachtte dat het wel duidelijk zou zijn.

Zit niet zo te mierenneuken.
  Moderator donderdag 20 juli 2006 @ 23:42:08 #264
16180 crew  CoolGuy
pi_40029984
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:39 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Ik noem het een afwijking. En ik heb liever dat mensen een obsessie linken naar de ware oorzaak dan dat ze denken dat ik me gewillig aanbied aan Kasta.
[..]

Ik wilde het liever niet laten weten, maar vooruit, als het nou echt moet.. Dat typeert ook mijn algemene houding tegenover 'zou ik mensen vertellen dat ik autisme heb of niet'. Als ik het echt nodig acht, ben ik bereid om het te doen, maar ik ga het niet van de daken schreeuwen. En geloof het of niet, maar ik hoopte dat mensen genoeg zouden hebben aan die minieme 'hints' en dat ze me met rust zouden laten.
Als jij hier al sinds 2004 komt zou je beter moeten weten. Dit is Fok! hier laten mensen je niet met rust als de kans krijgen, zeker niet met zoiets. Tja, wat betreft het wel of niet 'melden' van je autisme. Het is niet aan je te zien natuurlijk, dus het hangt van de situatie af, of van het gesprek af. Zeg je het terwijl het niet nodig is, dan krijg je het label 'aandachtvrager' opgeplakt, en blijf je er omheen draaien als het al 'duidelijk' is, dan wordt er wel weer iets anders gezegd.
  Moderator donderdag 20 juli 2006 @ 23:44:05 #265
16180 crew  CoolGuy
pi_40030031
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:40 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Of je overweegt de mogelijkheid dat ik in gedachten die toevoeging al maakte, maar het niet typte, omdat ik verwachtte dat het wel duidelijk zou zijn.

Zit niet zo te mierenneuken.
Nee zie, nu is het geen mierenneuken meer. Er is net vastgesteld dat het draaien met woorden een 'thing' is bij een autist (ik vind dat een vervelend woord)...bij een autistisch persoon, en vervolgens ga jij iets doen wat daar heel sterk op lijkt.

Als je echt wil dat je goed begrepen wordt hier @ Fok! dan moet je niet dingen aannemen, dan moet je nu echt goed gaan formuleren
pi_40030237
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:29 schreef CoolGuy het volgende:
Met het eerste gedeelte van je reactie geef je antwoord op wat ik mijn post voor deze vroeg, dus dat is al opgelost Ik denk dat als je er gewoon eerlijk voor uit was gekomen, of eerlijk...beter gezegd, directer, voor uit was gekomen, je dat minder gedoe had opgeleverd.
Dat is altijd achteraf. Ik kan mezelf ook vaak best voor mijn kop slaan. Maar ik moet zeggen dat ik ook met jouw tip echt niet weet hoe ik het in hemelsnaam wel had aan moeten pakken.
quote:
Dat dat een eigenschap is die vaak bij autisten voorkomt weet ik niet.
Nou ja, dat is dus wel zo. Kenmerkend voor autisme is een onderontwikkeld inschattingsvermogen wat bepaalde (verbale of non-verbale) acties bij een ander teweeg zullen brengen. Waar ik een beetje moe van word, is dat je van mij schijnt te eisen dat ik precies weet wat mijn woorden tot gevolg zullen hebben terwijl ik je probeer duidelijk te maken dat dat nou precies is waar het aan schort.
quote:
Je doelt nu op dat 'in de slachtofferrol kruipen' neem ik aan? Als dat waar is is de helft van de mensen in TRU een autist hoor
En bedankt. Maar goed, ik hoop dat ik hier van kan leren, dat ik op een gegeven moment zal doorkrijgen welke dingen die ik zeg andere mensen doen vinden dat ik me in een slachtofferrol nestel
quote:
Nou, ik vond het sneu omdat je wel kunt bepalen dat je dergelijke 'flauwe' reacties zult krijgen, om vervolgens direct er zelf achteraan zo;n opmerking zelf te plaatsen.
Nu denk ik dat ik je toch niet helemaal snap.
quote:
Als je blijkbaar kunt beredeneren dat dat soort reacties mogelijk zijn EN je kunt blijkbaar ook beredeneren dat dat een eigenschap is van autisten, dan heb je toch ook de mogelijkheid om zelf te zeggen van "ow ik constateer dat ik dit wil gaan zeggen, dus kan ik er ook voor kiezen omdat niet te doen"?
Nee, want jouw posts maakten het duidelijk dat het broodnodig was om jou een eigenschap van autisme uit te leggen
quote:
Maar je weet t van jezelf, je weet dat je een bepaalde eigenschap hebt, je realiseert je dat ook tijdens het typen van je reactie, en dan alsnog plaats je hem. Dan plaats je jezelf toch in een beetje een moeilijke positie?
Nogmaals, ik snap je niet helemaal. Maar als ik iets wil zeggen, hoor ik inderdaad soms een alarm afgaan dat het wel eens negatieve consequenties zou kunnen hebben. Maar ik zeg iets niet zonder doel natuurlijk. En als ik even geen betere manier weet om te zeggen wat ik wil zeggen, dan zal ik toch iets moeten zeggen om dat doel te bereiken. Capiche?
pi_40030366
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:42 schreef CoolGuy het volgende:
Als jij hier al sinds 2004 komt zou je beter moeten weten. Dit is Fok! hier laten mensen je niet met rust als de kans krijgen, zeker niet met zoiets.
Begrijp je nou eindelijk dat ik als de dood was om het woord autisme in de mond te nemen? Maar verder kan het toch geen kwaad om een beetje duidelijkheid over mijn gedrag proberen te verlenen, of wel soms? Het is alleen, hoe ver kan je gaan totdat mensen gek worden van de zogenaamde hints. En de hints die ik bewust achterliet, waren voor die mensen die zouden weten wat er aan de hand was, er begrip voor zouden hebben en zo lief en aardig zouden zijn om er volgens niet over te gaan zeiken.
quote:
Tja, wat betreft het wel of niet 'melden' van je autisme. Het is niet aan je te zien natuurlijk, dus het hangt van de situatie af, of van het gesprek af. Zeg je het terwijl het niet nodig is, dan krijg je het label 'aandachtvrager' opgeplakt, en blijf je er omheen draaien als het al 'duidelijk' is, dan wordt er wel weer iets anders gezegd.
Inderdaad. Het is dus niet makkelijk.
pi_40030468
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:44 schreef CoolGuy het volgende:
Nee zie, nu is het geen mierenneuken meer. Er is net vastgesteld dat het draaien met woorden een 'thing' is bij een autist (ik vind dat een vervelend woord)...bij een autistisch persoon, en vervolgens ga jij iets doen wat daar heel sterk op lijkt.
Xennia was daar (hopelijk) niet serieus over. Wat wel een 'thing' is, is dat een autist op een andere manier communiceert en dat dat de nodige interpretatieproblemen oplevert. Dat kan je 'draaien met woorden' noemen, maar ik doe het niet opzettelijk. Dat het in deze situatie een grap werd, doet daar niks aan af.
quote:
Als je echt wil dat je goed begrepen wordt hier @ Fok! dan moet je niet dingen aannemen, dan moet je nu echt goed gaan formuleren
Ik doe mijn godsgloeiende best.
  Moderator vrijdag 21 juli 2006 @ 00:00:34 #269
16180 crew  CoolGuy
pi_40030526
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:50 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Dat is altijd achteraf. Ik kan mezelf ook vaak best voor mijn kop slaan. Maar ik moet zeggen dat ik ook met jouw tip echt niet weet hoe ik het in hemelsnaam wel had aan moeten pakken.
[..]

Nou ja, dat is dus wel zo. Kenmerkend voor autisme is een onderontwikkeld inschattingsvermogen wat bepaalde (verbale of non-verbale) acties bij een ander teweeg zullen brengen. Waar ik een beetje moe van word, is dat je van mij schijnt te eisen dat ik precies weet wat mijn woorden tot gevolg zullen hebben terwijl ik je probeer duidelijk te maken dat dat nou precies is waar het aan schort.
[..]

En bedankt. Maar goed, ik hoop dat ik hier van kan leren, dat ik op een gegeven moment zal doorkrijgen welke dingen die ik zeg andere mensen doen vinden dat ik me in een slachtofferrol nestel
[..]

Nu denk ik dat ik je toch niet helemaal snap.
[..]

Nee, want jouw posts maakten het duidelijk dat het broodnodig was om jou een eigenschap van autisme uit te leggen
[..]

Nogmaals, ik snap je niet helemaal. Maar als ik iets wil zeggen, hoor ik inderdaad soms een alarm afgaan dat het wel eens negatieve consequenties zou kunnen hebben. Maar ik zeg iets niet zonder doel natuurlijk. En als ik even geen betere manier weet om te zeggen wat ik wil zeggen, dan zal ik toch iets moeten zeggen om dat doel te bereiken. Capiche?
Nee ik had wel door dat je me niet helemaal snapt. Nu kan ik dat wel heelmaal gaan uitleggen, maar om heel eerlijk te zijn heb ik daar geen zin in, omdat ik dan dalijk net zulke lange posts ga plaatsen als jij doet

Wat ik met mijn posts duidelijk probeerde te maken is heel wat anders dan de conclusie die jij nu trekt, nl dat jij mij iets duidelijk moest maken En als ik heel eerlijk ben, ik zie het hier nu 0:01 worden, en aangezien ik geen vakantie heb, en morgen moet werken, moet ik nu echt wel gaan slapen

Een prettige avond/nacht alvast, en wellicht dat ik morgen weer wat reageer
pi_40030712
Welterusten Ik moet om dezelfde reden ook naar mijn nest.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 00:06:01 #271
82136 Xennia
gekroond
pi_40030751
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:34 schreef Black_Tulip het volgende:

Tsja, het is jammer dat ik het letterlijk nemen van woorden niet op mijn autisme kan schuiven

Ik was eigenlijk op zoek naar het topic waarin jij eerder een aanvaring had met kasta, heb je een linkje?

Is je trouwens wel opgevallen hoe subtiel ik kasta uit de spotlights heb gehaald en jou erin gezet?
pi_40030887
BT, van mijn kant slechts de opmerking dat het meest autistische gedrag dat op deze laatste paar bladzijden vertoond werd niet van jou afkomstig was..
  vrijdag 21 juli 2006 @ 00:10:00 #273
82136 Xennia
gekroond
pi_40030906
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:59 schreef Black_Tulip het volgende:
Xennia was daar (hopelijk) niet serieus over. Wat wel een 'thing' is, is dat een autist op een andere manier communiceert en dat dat de nodige interpretatieproblemen oplevert. Dat kan je 'draaien met woorden' noemen, maar ik doe het niet opzettelijk. Dat het in deze situatie een grap werd, doet daar niks aan af.
Het was inderdaad een grap en je hebt het juist geinterpreteerd
pi_40030982
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 21:32 schreef Black_Tulip het volgende:
maar Kasta mag me toevoegen op MSN.
pi_40031434
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 00:06 schreef Xennia het volgende:

[..]

Tsja, het is jammer dat ik het letterlijk nemen van woorden niet op mijn autisme kan schuiven
Sorry, dat is niet voor iedereen weggelegd inderdaad. Misschien troost het je dat 'woorden te letterlijk nemen' niet alleen een autistische eigenschap is?
quote:
Ik was eigenlijk op zoek naar het topic waarin jij eerder een aanvaring had met kasta, heb je een linkje?
Ik ben er hard naar op zoek, maar ik kan het niet vinden Maar als je wil mee helpen met zoeken, het was in de periode 6 tot 20 juni 2005 en het ging over het soort mannen wat ik wel of niet zou kunnen krijgen (ahhh de ironie als je op zulke dingen terug kijkt..)
quote:
Is je trouwens wel opgevallen hoe subtiel ik kasta uit de spotlights heb gehaald en jou erin gezet?
Nee. Bij mijn weten stond ik in de spotlights vanaf de eerste reacties over mijn obsessiviteit. Wat ik wel merk is dat je een goede psycholoog bent.

Edit: JuNi dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')