Je hebt in een diesel les gehad en nooit geleerd om een beetje gas bij te geven bij het aangrijpingspunt van de koppeling?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:23 schreef Thrilled het volgende:
ja ik heb mn rijbewijs, kheb een citroën xantia 1.8i (uit 1995)
ja vanaf 1 en hoger gaat het wel, maar ik heb nu over stil staan en dan wegrijdenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:29 schreef HansU het volgende:
Echt snel optrekken is o.a. optrekken tot het aantal toeren dat de auto beter kan overgaan naar de volgende versnelling. Laag in de toeren heb je namelijk minder trekkracht dan hoog.
wat ik je vraag klopt niet?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:43 schreef Thrilled het volgende:
[..]
ja vanaf 1 en hoger gaat het wel, maar ik heb nu over stil staan en dan wegrijden
Dat geldt natuurlijk alleen voor über Estolan'squote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:01 schreef Estolan het volgende:
in een 1.8i moet je zelfs in zn 2e versnelling gewoon zonder gas te geven kunnen optrekken hoor, in zn 1e al helemaal, zelfs op LPG lukt het ( nog gevoeliger dan benzine )
mijn idee zou zijn: 3500 a 4000 toeren maken, koppeling zo op laten komen dat het toerental weinig/niet zaktquote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:43 schreef Thrilled het volgende:
[..]
ja vanaf 1 en hoger gaat het wel, maar ik heb nu over stil staan en dan wegrijden
wat voor auto bedoel je met een 404 want de 404 die ik heb rijdt in zijn 3e versnelling nog zonder gas weg en in de 4e versnelling mischien ook welquote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:04 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Dat geldt natuurlijk alleen voor über Estolan's
Mijn 404 gaat op gas trouwens makkelijker weg dan op benzine
interessante opmerkingquote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:04 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Dat geldt natuurlijk alleen voor über Estolan's
Mijn 404 gaat op gas trouwens makkelijker weg dan op benzine
Voor iemand met gevoel is het inderdaad niet moeilijk echter iemand die zo'n topic opent zal waarschijnlijk met alle respect, niet ongelovelijk veel gevoel hebben, vandaar.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:34 schreef Estolan het volgende:
[..]
interessante opmerking
maar ach, maat niet uit ik kan er om lachen
tis iig wel zo, vanaf zn 3e word het wel moeilijk
in zn 5 kan wel, met gas erbij uiteraard
Heb je ook een Peugeot 404quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:28 schreef densmee het volgende:
[..]
wat voor auto bedoel je met een 404 want de 404 die ik heb rijdt in zijn 3e versnelling nog zonder gas weg en in de 4e versnelling mischien ook wel![]()
Dit is het helemaal. Echt hoger dan 3000 zou ik met de meeste auto's niet doen. Of je geeft er niet om om de koppeling zo nu en dan te moeten vervangen. Zowiezo niet te vaak sprinten natuurlijk.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:28 schreef DiGuru het volgende:
Gas geven, koppeling rustig op laten komen en zorgen dat je niet onder de 3000 toeren komt, als je snel weg wilt sprinten.
Maar voorwielaandrijving werkt dat tegen. Achterwielaandrijving is veel beter daarvoor. En als je vierwielaandrijving hebt, dan kun je de motor naast je bijhouden.
Dat ligt er denk ik een klein beetje aan welke motor je naast je hebt staan. 80% van de motoren is sowieso sneller weg dan jij in je autootje.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:28 schreef DiGuru het volgende:
Maar voorwielaandrijving werkt dat tegen. Achterwielaandrijving is veel beter daarvoor. En als je vierwielaandrijving hebt, dan kun je de motor naast je bijhouden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |