Ja aan de doek dus, maar voel ik er dan iets van ?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 16:43 schreef Repeat het volgende:
door verdamping van water zou er warmte aan je omgeving onttrokken moeten worden.
Je hangt de doek natuurlijk niet over de motor heen, maar alleen over het fan rooster. Verder is de doek ook niet zo nat dat het water er uit druipt. Vandaar dat ik zeg "vochtige doek"quote:Op dinsdag 18 juli 2006 16:45 schreef Gluckskafer het volgende:
Elektronica en vochtigheid gaat niet goed samen.
hmmm, dat is wel een goed idee.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 16:48 schreef Jarno het volgende:
Je kunt er wel een flinke bak ijsblokjes (met zout erover gestrooid geloof ik?) voor zetten, poor man's airco heet dat dacht ik.
Je moet de doek er inderdaad niet compleet voor doen, dan blokkeer je de complete luchtstroom.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 16:51 schreef J3113 het volgende:
Er kwam bijna geen wind meer doorheen met mn doek erop, nu wappert hij erboven en dat helpt ook al niet..
Hmmm, je verklaring klinkt logisch maar betekent dus ook dat het kant en klare systeem van Mr-Z niet zou werken, alleen zijn filter koelt tenslotte af. Als ik hem moet geloven werkt z'n apparaat echter wel goed.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:16 schreef dahei het volgende:
[..]
Wat jij doet zorgt ervoor dat je ventilator koeler wordt, maar dit gaat zo langzaam dat jij er (zeker met die wind) niets van merkt.
Ik denk dat het gaat om de hoeveelheid water. Een waterkoeler bevat veel meer water dan een theedoek en zal waarschijnlijk continue circuleren.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:20 schreef GateWayX het volgende:
[..]
Hmmm, je verklaring klinkt logisch maar betekent dus ook dat het kant en klare systeem van Mr-Z niet zou werken, alleen zijn filter koelt tenslotte af. Als ik hem moet geloven werkt z'n apparaat echter wel goed.
Ja, verdamping ontrekt warmte aan de vochtige doek. Toch zou het theoretisch moeten werken omdat de doek door verdamping dus koeler wordt. Door de luchtstroom langs die koele doek zou ik het dus ook koeler moeten krijgen. Ik denk alleen dat de hudiige doek (theedoek) de luchtstroom teveel blokkeert. Vandaar dat het filtersysteem van Mr-Z wel werkt.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:20 schreef Palomar het volgende:
Het werkt alleen als je die vochtige doek over het object zelf hangt; jijzelf dusDat is ook de logica achter zweten; door verdamping van het zweet/vocht koel je af.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |