Wie kent ze niet, die Breezerboys a la Lee Hotti en de zijnen. Als ik even zo vriendelijk mag zijn om een klein onderscheid te maken tussen de kaaskop en de couscous. Sinds die metroseksueel met zijn nummer Sunshine (hoe heet dat flauwe bandje ook alweer) op een of andere Mediterraneïsche rots stond te zingen, menen de Mederlandse kaascousen ook aan dat ideaal te moeten voldoen. Met als gevolg dat iedereen nu opzichtige D&G riemen draagt, de haren in een windturbine-coupe moet hebben gestyled en het liefst van die loze termen als "matties", "spang", "chickie" en "breezer" aan het volk ten toon te spreiden. En de Hollandse kaasmeiskes trappen er natuurlijk wel weer in: ja, liever zo'n boef met een diamanten oorbelletje dan zo'n intelligente, aardige Nederlandse jongen. Vanzelfsprekend, want de Nederlandse jongen heeft misschien een bierbuik en voldoet niet aan het TMF-ideaal, en de kaascous heeft zijn studie-uren doorgebracht in de sportschool, samen met zijn tjappies. Hoe meer blokjes, hoe meer aanzien bij de nieuwe breezer-generatie. Rondhangend op pleintjes kijken ze met hun vuile oogjes naar de eerste de beste breezer die met haar pas gekochte chiwawa-hondje a la Paris Hilton voorbij komt lopen om haar vervolgens toe te juichen met kreten als: "Hoer", "pijp me voor beltegoed" en zulks. Om dan weer verder te gaan met het nonchalant bijwerken van hun windturbinekapsel, dat inmiddels al een overdosis aan gel heeft gehad. O ja, even naar de Gucci-store, anders ben je niet spang. School, bah, dat is echt niks! Je kunt beter op een plein hangen, net alsof je in Salou of in Bodrum bent, waar de lokale bevolking de onwillige vrouwelijke toeristen naar haar bed lokt en je weer een leuke nacht hebt gehad. En de Hollandse meiden trappen er altijd weer in...
"Ik heb begrepen dat mijn DNA voor 99 procent overeenkomt met dat van Bokito. Maar voor die ene procent ben ik wel heel erg dankbaar" - Frans Timmermans, Staatssecretaris van Europese Zaken, 2007