quote:Op maandag 17 juli 2006 19:03 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
eensch is
Hee spaarlamp... Die eisen ze niet, ze hebben gewoon voorrang. Ongeacht of er een jochie in een autootje aankomt.quote:Op maandag 17 juli 2006 19:02 schreef angel008 het volgende:
of van die oude mensen die van de fiets afstapen en dan op het zebrapad gaan lopen zodat ze voorrang _eisen_ (dit doen overgens ook mid age mensen)
En een voetganger met een fiets aan de hand is... jawel... een voetganger... Geen fietser.quote:Op maandag 17 juli 2006 19:02 schreef angel008 het volgende:
en een zebrapad is voor voetgangers geen fietsers je moet maar lekker op je beurt wachten..
hier idemquote:Op maandag 17 juli 2006 19:12 schreef Omkron het volgende:
Zodra ze op hun fiets zitten, rij ik altijd door. Als ze naast de fiets staan, dan stop ik netjes.
En toch als je er een op een fiets aanrijdt, wie is er dan fout, juist dat ben jij!quote:Op maandag 17 juli 2006 19:12 schreef Omkron het volgende:
Zodra ze op hun fiets zitten, rij ik altijd door. Als ze naast de fiets staan, dan stop ik netjes.
nee ik heb niet net mijn rbw..quote:Op maandag 17 juli 2006 19:12 schreef Nlx het volgende:
[..]
Hee spaarlamp... Die eisen ze niet, ze hebben gewoon voorrang. Ongeacht of er een jochie in een autootje aankomt.
[..]
En een voetganger met een fiets aan de hand is... jawel... een voetganger... Geen fietser.
Zeker net je rijbewijs, en nu al denken dat je alles weet...![]()
Laat me raden... Al 2 hele jaren o.i.d.?quote:nee ik heb niet net mijn rbw..
Hoef je mij niet proberen wijs te maken. Rij maar eens tegen een voetganger aan dan die net een half been op het zebrapad zet... Mag je het de rechter uitleggen, en ik weet wie er aan het kortste eind gaat trekken.quote:en een zebrapad is geen verplichte voorrang deze hoef je alleen te geven waar mogelijk is (lees als je gewoon rustig kan stoppen)
Goede reden om je zorgen te gaan maken...quote:gelukkig is blijkbaar meerendeel hier het wel met mij eens
Als een voetganger met een fiets aan de hand een voetganger is, dan is een voetganger met een auto aan de hand ook een voetganger. Handig om te weten, als ik 50 meter mijn auto over het voetpad duwt bespaar ik elke dag 10 minuten omrijden.quote:Op maandag 17 juli 2006 19:12 schreef Nlx het volgende:
En een voetganger met een fiets aan de hand is... jawel... een voetganger... Geen fietser.
Zeker net je rijbewijs, en nu al denken dat je alles weet...![]()
quote:Op maandag 17 juli 2006 19:03 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
eensch is
Als?quote:Op maandag 17 juli 2006 19:35 schreef kansloze_dertiger het volgende:
Als een voetganger met een fiets aan de hand een voetganger is
Geboortedatum: 1987-01-25quote:Op maandag 17 juli 2006 19:22 schreef angel008 het volgende:
[..]
nee ik heb niet net mijn rbw..
en een zebrapad is geen verplichte voorrang deze hoef je alleen te geven waar mogelijk is (lees als je gewoon rustig kan stoppen)
sterk 14.gifquote:Op maandag 17 juli 2006 19:35 schreef kansloze_dertiger het volgende:
[..]
Als een voetganger met een fiets aan de hand een voetganger is, dan is een voetganger met een auto aan de hand ook een voetganger. Handig om te weten, als ik 50 meter mijn auto over het voetpad duwt bespaar ik elke dag 10 minuten omrijden.
Ik had mn rijbewijs ook pas toen ik 22 was, dus je post slaat nergens opquote:Op maandag 17 juli 2006 19:44 schreef nsfw het volgende:
[..]
Geboortedatum: 1987-01-25
Je bent net 19! Je hebt dus gewoon NET je rijbewijs
quote:Op maandag 17 juli 2006 19:48 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ik had mn rijbewijs ook pas toen ik 22 was, dus je post slaat nergens op
TS beweert dat hij al lang z'n rijbewijs heeft. Maar als TS pas 19,5 jaar is, kan ie nooit z'n rijbewijs langer hebben dan anderhalf jaar. (je mag pas rijlessen volgen op je 18e)quote:Op maandag 17 juli 2006 19:48 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Maargoed, jij hebt je rijbewijs ook pas netquote:Op maandag 17 juli 2006 19:48 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Mag ik het op de hitte steken?quote:Op maandag 17 juli 2006 19:52 schreef nsfw het volgende:
[..]
TS beweert dat hij al lang z'n rijbewijs heeft. Maar als TS pas 19,5 jaar is, kan ie nooit z'n rijbewijs langer hebben dan anderhalf jaar. (je mag pas rijlessen volgen op je 18e)
Al anderhalf jaar je rijbewijs hebben is niet "Lang je rijbewijs hebben"
Snap je het nu?![]()
Het is je vergeven voor deze keerquote:Op maandag 17 juli 2006 20:00 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Mag ik het op de hitte steken?![]()
quote:
2 jaar en een paar maanden ja + meerdere VRO cursusen enz ben ook al bezig met mn A rbw.quote:Op maandag 17 juli 2006 19:31 schreef Nlx het volgende:
[..]
Laat me raden... Al 2 hele jaren o.i.d.?
[..]
Hoef je mij niet proberen wijs te maken. Rij maar eens tegen een voetganger aan dan die net een half been op het zebrapad zet... Mag je het de rechter uitleggen, en ik weet wie er aan het kortste eind gaat trekken.
[..]
Goede reden om je zorgen te gaan maken...
heb ik ook maar mensen die je zo proberen te naaien of moeilijk doen..quote:Op maandag 17 juli 2006 19:31 schreef longinus het volgende:
Heb respect voor de oudere medemens, eens hoop je dat jij ook respect krijgt.
Dat doe ik altijd! Ik heb gisteren nog een mevrouw in een Scootmobiel voor laten gaan terwijl ik voorrang had!quote:Op maandag 17 juli 2006 19:56 schreef wouterwashere het volgende:
Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990
Artikel 49
1.
Bestuurders moeten blinden, voorzien van een witte stok met één of meer rode ringen, en overigens alle personen die zich moeilijk voortbewegen, voor laten gaan.
Samengevat: Bij mensen die recht hebben op voorrang loop je op ze te kankeren, en bij motorrijders die er geen recht op hebben, vind je het wel normaal?quote:ga ook altijd netjes aan de kant voor motoren die gedoogd file rijden
Da's prima... Zolang je mijn ouders maar wel geeft waar ze recht op hebben.quote:zoals mijn pa zegt : jongen als ik straks in een verzorgings tehuis zit dan mag je dr een eind aan maken dan ben ik meer een last dan een hulp voor jou
Had ik het toch goed.quote:2 jaar en een paar maanden ja + meerdere VRO cursusen enz ben ook al bezig met mn A rbw.
wss vanwege mijn voorliefde van motoren en die jongens hebben meer problemen met auto's dan dat ouderen hebben met het oversteken..quote:Op maandag 17 juli 2006 20:09 schreef Nlx het volgende:
[..]
Samengevat: Bij mensen die recht hebben op voorrang loop je op ze te kankeren, en bij motorrijders die er geen recht op hebben, vind je het wel normaal?
[..]
Da's prima... Zolang je mijn ouders maar wel geeft waar ze recht op hebben.
[..]
Had ik het toch goed.
quote:Op maandag 17 juli 2006 19:12 schreef Omkron het volgende:
Ja, wie niet? Ze zijn alleen op 1 hand te tellen. De meeste willen zo snel mogelijk van A naar B, zo snel zelfs dat ze gaan lopen vitten op voetgangers met een fiets aan de hand. Sommige maken het zelfs zo bont dat ze dat ook nog doen als deze mensen gebruik maken van een zebrapad.quote:heb liever een jong iemand die nog alles voorzicht aan het doen is en alles netjes doet
Helemaal mee eens. Maar dat was ook totaal niet mijn redenering. Eerder omgekeerd: Je kan zeker nog niet goed rijden als je nog niet voor lange tijd je rijbewijs hebt. (De heel enkele uitzondering daargelaten)quote:overigens wilt jaren je rbw hebben niet gelijk zeggen dat je goed kan rijden
Zie boven...quote:lengte van je rbw hebben vind ik een totaal niet logische redenatie van jou
Daar ben ik het dus niet helemaal mee eens.quote:Op maandag 17 juli 2006 20:14 schreef angel008 het volgende:
[..]
edit: overigens wilt jaren je rbw hebben niet gelijk zeggen dat je goed kan rijden (lees mensen die hun eigen rijstijl hebben aangeleerd mensen die _niet_ meer knipperen
heb liever een jong iemand die nog alles voorzicht aan het doen is en alles netjes doet dan iemand die zijn auto overall nog wel ff voor durft te knallen met alle gevolgen van dien. lengte van je rbw hebben vind ik een totaal niet logische redenatie van jou
toen ik mijn auto kocht stond er net 100 dkm op.. op dit moment staat er 123 dkm op..quote:Op dinsdag 18 juli 2006 02:54 schreef Veulen het volgende:
Hmm me vader zegt altijd je kan pas autorijden als je minstens 25.000 km hebt afgelegd. Daar doe je als je 25 km van je werk afwoont dus gewoon 2 jaar over.
Een beetje gelijk heeft ie wel als ie dat zegt, je leert er beter door reageren, weet beter je auto in te schatten, mensen inschatten ook. Anderzijds ga je ook je eigen regeltjes maken, 'ik doe alleen me knipperlicht uit als er echt iemand aankomt' enz...
angel008:
Je hebt helemaal geen 2 jaar en een paar maanden je rijbewijs. Je bent net 19 en een half. Dat betekend dus dat je net 1 jaar en 4 maanden je rijbewijs hebt. Je hebt gewoon nog maar zo weinig rij ervaring. Het feit dat je maar 2 maanden maanden met een ervaren andere chauffeur naast je hebt gereden helpt daarin niet.
Verder is er niks mis mee om je beleeft te gedragen in het verkeer. Mensen die afstappen en bij het zebrapad oversteken zijn zich bewust van de algemene veiligheid. Ik zie liever zo'n kudde bejaarde oversteken bij het zebrapad, waar ik ze zie en inderdaad voorang moet verlenen.. Dan van die idiote scholiertjes die met oogkleppen op zomaar ergens oversteken. Als ze onder me wielen plakken moet ik evengoed nog stoppen.
Hier ben ik het dus niet helemaal mee eens. Ik denk dat er wel meer kilometers nodig zijn voor je jezelf een "ervaren" chaufeur kan noemen. 25.000km krijg je het idd wel een beetje onder de knie, maar om jezelf dan ervaren te nomeen (dat zeg je ook niet hoorquote:Op dinsdag 18 juli 2006 02:54 schreef Veulen het volgende:
Hmm me vader zegt altijd je kan pas autorijden als je minstens 25.000 km hebt afgelegd. Daar doe je als je 25 km van je werk afwoont dus gewoon 2 jaar over.
Een beetje gelijk heeft ie wel als ie dat zegt, je leert er beter door reageren, weet beter je auto in te schatten, mensen inschatten ook. Anderzijds ga je ook je eigen regeltjes maken, 'ik doe alleen me knipperlicht uit als er echt iemand aankomt' enz...
Dat vind ik een erg optimistische schatting van je vader. Mij lijkt een schatting van 5 jaar en 100.000 km nog aan de voorzichtige kant voor de gemiddelde bestuurder.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 02:54 schreef Veulen het volgende:
Mag het ook een 100 dkm minder zijn? (123 + 3 - 100 = 26 dkm...)quote:Op dinsdag 18 juli 2006 10:56 schreef angel008 het volgende:
[..]
toen ik mijn auto kocht stond er net 100 dkm op.. op dit moment staat er 123 dkm op..
+ dan ben ik nog eens met mijn ouders auto naar italie geweest voor 3 weken (wat ook zo'n 1444 km heen en terug was..) dus ik heb op dit moment 126 dkm gereden (give or take) dus volgens jou pa zou ik nu kunnen rijden ?
Het kan zijn dat de verkeersregels zijn gewijzigd maar ik heb toch echt geleerd dat voetgangers op een zebrapad voorrang hebben. En niet alleen als ze er al op zitten maar zelfs al als ze aanstalten maken om op het zebrapad te stappen moet jij al remmen.quote:Op maandag 17 juli 2006 19:22 schreef angel008 het volgende:
en een zebrapad is geen verplichte voorrang deze hoef je alleen te geven waar mogelijk is (lees als je gewoon rustig kan stoppen)
Dus terwijl jij weet dat er een grote kans is dat daar iemand stilstaat, (wel of niet terecht is absoluut onbelangrijk), rijdt je alsnog veel te hard op die situatie af...quote:Op dinsdag 18 juli 2006 13:35 schreef tuiterdespuiter het volgende:
Het gebeurt regelmatig dat dorpsdebieltjes hier de voetgangers/fietsers voorrang gaan geven. En dan kan ik effe m'n remmen testen omdat ik niet zie dat die debiel stilstaat![]()
![]()
![]()
Dat is idd gewoon gevaarlijk. Zeker bij het afrijden van de rotonde. Een Rotonde is een "Bewegend" apparaat waar continu auto's optrekken. Als je als automobilist optrekt om de rotonde op te rijden ben je druk bezig met kijken (of er niet toch een fietser voor je springt of dat er één of andere idioot met een noodgang die rotonde opgaat). Als dan plots voor je neus een auto gaat stilstaam omdat ie voorrang gaat geven aan een fietser terwijl die fietser daar geen recht op heeft en de andere automobilisten dit dus ook niet verwachten, kan het gewoon gevaarlijk worden.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 13:53 schreef dark_humanity774 het volgende:
mensen die stoppen voor een rotonde als ze voorrang hebben
Wie zegt dat ik veels te hard rij? Je kan in die situatie zowiezo amper harder dan 30 km/u omdat je anders uit de bocht vliegt, en als daar dan iemand stil gaat staan zit ie praktisch na de bocht... en dan moet je zelfs met een gangetje van 20 á 30 km/u flink op de rem hoor... heeft absoluut niks te maken met het feit dat ik te hard rij, maar dat die auto daar stil staat is het probleem...quote:Dus terwijl jij weet dat er een grote kans is dat daar iemand stilstaat, (wel of niet terecht is absoluut onbelangrijk), rijdt je alsnog veel te hard op die situatie af...
Dan blijkt er inderdaad, zoals je al vermoedde, iemand stil te staan en moet je vol in je ankers...
En dan is die andere persoon de debiel?
Nou... Om precies te zijn... JIJ.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 14:15 schreef tuiterdespuiter het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik veels te hard rij?
Niet het stilstaan van de auto is het probleem, het probleem is het ontbreken van verkeersinzicht bij jou.quote:heeft absoluut niks te maken met het feit dat ik te hard rij, maar dat die auto daar stil staat is het probleem...
Ik denk dat je eigen zinnetje al genoeg zegtquote:Op dinsdag 18 juli 2006 14:53 schreef tuiterdespuiter het volgende:
Zucht, houd mijn verkeersinzicht er buiten aub. Je weet helemaal niks van mijn rijstijl af en ook ken je die bocht niet waar ik het over heb.
Met andere woorden, jij zit niet op te letten en zit te dicht op je voorganger waardoor jij hard op je rem moet staan! Of je rijdt zo hard op die bochterige weg dat je niet voldoende tijd hebt om te remmen als dat plotseling moet!quote:Op dinsdag 18 juli 2006 13:35 schreef tuiterdespuiter het volgende:
En dan kan ik effe m'n remmen testen omdat ik niet zie dat die debiel stilstaat![]()
![]()
![]()
dus je hebt liever dat ze ongelukken veroorzaken omdat ze niet de tijd kunnen nemen om goed op het verkeer te letten? Laat ze wat meer tijd nemen, zodat ze veilig aan het verkeer kunnen deelnemen. Als je ze liever aanrijdt moet je dat zelf weten natuurlijk, je bent blijkbaar niet gehecht aan je rijbewijs.quote:Op maandag 17 juli 2006 19:02 schreef angel008 het volgende:
stomme vage mensen die oud zijn die altijd overall afstapen bij een kruising en dan gaan lopen
of van die oude mensen die van de fiets afstapen en dan op het zebrapad gaan lopen zodat ze voorrang _eisen_ (dit doen overgens ook mid age mensen)
waarom moeten jullie nou lopen ga gewoon fietsen ben je 10 x zo snel overgestoken en irriteer je de andere weggebruikers niet zo.. en een zebrapad is voor voetgangers geen fietsers je moet maar lekker op je beurt wachten..
Als je weet dat je bij 20km/u al vol in je remmen moet, mocht er inderdaad iemand stil staan, dan zorg je dus dat je daar 10km/u rijdt. En als zelfs dat te hard is, rijdt je daar gewoon 5 km/u. Punt.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 14:53 schreef tuiterdespuiter het volgende:
Zucht, houd mijn verkeersinzicht er buiten aub. Je weet helemaal niks van mijn rijstijl af
Dat is helemaal waar. Maar in het verkeer zul je nu eenmaal rekening moeten (leren) houden met de fouten die anderen KUNNEN maken.quote:Het punt wat ik duidelijk probeerde te maken met mijn eerste post is dat je voetgangers en fietsers geen voorrang moet geven als ze het toch al niet hebben, ZEKER niet op een plek waar het gevaarlijke situaties op kan leveren
Denk dat je ff mijn posts beter door moet lezen... hier ga ik verder niet op inquote:Met andere woorden, jij zit niet op te letten en zit te dicht op je voorganger waardoor jij hard op je rem moet staan!
Maak daar maar ¤ 130,- van.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 14:59 schreef desub het volgende:
[..]
enne, geen voorrang verlenen op/bij een zebrapad kost je ¤ 90.
Nu komen we bij de kern van het probleem...quote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:03 schreef tuiterdespuiter het volgende:
[..]
En zoals ik al zei: ik reed hooguit 25 km/u, dat vind ik geen gevaarlijk rijgedrag meer...
En jij hoort je auto normaal stil te kunnen zetten binnen het stuk weg dat voor jou vrij en te overzien is. Staat als zodaning in de verkeerswet.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:03 schreef tuiterdespuiter het volgende:
[..]
Denk dat je ff mijn posts beter door moet lezen... hier ga ik verder niet op in
En zoals ik al zei: ik reed hooguit 25 km/u, dat vind ik geen gevaarlijk rijgedrag meer... die andere auto heeft daar gewoon niet stil te gaan staan!
Maar met de fiets in de hand ben je een voetganger en heb je dus lekker voorrang op het zebrapadquote:Op maandag 17 juli 2006 19:02 schreef angel008 het volgende:
stomme vage mensen die oud zijn die altijd overall afstapen bij een kruising en dan gaan lopen
waarom moeten jullie nou lopen ga gewoon fietsen ben je 10 x zo snel overgestoken en irriteer je de andere weggebruikers niet zo.. en een zebrapad is voor voetgangers geen fietsers je moet maar lekker op je beurt wachten..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |