Dat]http://www.ccdominoes.com/lc/LooseChangeGuide.html[/quote]Dat[/url] is nou niet bepaald een objectieve of genuanceerde 'debunking'-site. Met van die schttige teksten als: 'Yes, Wittenburg is a pilot. He is also a conspiracy theorist who does not believe that ANY aircraft hit the Pentagon, which makes him stupid or insane.').quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:18 schreef ChOas het volgende:
[..]
Zie ook hier: [url=http://www.ccdominoes.com/lc/LooseChangeGuide.html
in '97 of '98 kon je al metasearchen op 't net, geen google maar searchengines genoeg, en bij de FBI zouden ze dat niet kunnen?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:40 schreef CeeJee het volgende:
En de technologie ontwikkelt zich veel sneller dan logge overheidsorganen kunnen bijhouden.Een van de zaken die uit het 9/11 onderzoek kwam is dat de FBI tot 2001 een zoekmachine had die maar op een term tegelijk kon zoeken. Je kon op "terrorist" zoeken of op "vliegschool" maar niet op allebei.
Er zitten idd bepaalde teksten in die niet echt objectief zijn (net als de debunking www.911myths.com site) maar over het algemeen kaarten ze wel de grootste fouten aan die heel veel mensen klakkeloos overnemen als ze Loose Change hebben gezien. Beter vind ik de screw Loose Change video die op google staat, duidelijk met beelden en feiten de fouten in Loose Change aan de kaak stellen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:35 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dat is nou niet bepaald een objectieve of genuanceerde 'debunking'-site. Met van die schttige teksten als: 'Yes, Wittenburg is a pilot. He is also a conspiracy theorist who does not believe that ANY aircraft hit the Pentagon, which makes him stupid or insane.').
Mocht je behoefte hebben aan wat gebalanceerder kritiek, die ook aangeeft wat wèl reële vragen zijn: http://911research.wtc7.n(...)ge/introduction.html
V.
Nou... wat mij voroal stoort is dat die sites erop gebrand lijken te zijn alles maar af te fikken, al deugen hun eigen argumentaties soms nog minder dan degene die ze aanvallen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:10 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Er zitten idd bepaalde teksten in die niet echt objectief zijn (net als de debunking www.911myths.com site) maar over het algemeen kaarten ze wel de grootste fouten aan die heel veel mensen klakkeloos overnemen als ze Loose Change hebben gezien.
Ga ik een keer bekijken.quote:Beter vind ik de screw Loose Change video die op google staat, duidelijk met beelden en feiten de fouten in Loose Change aan de kaak stellen.
Da's dus het hele punt. Die film is een dramatisering en zodoende kun je laten zien wat je wilt. De officiële versies en de versies van zowel Dod, FAA en NORAD/NEADS verschillen dusdanig van elkaar, dat dit natuurlijk niet de juiste versie hoeft te zijn (en als ik het zo lees ook niet is)quote:[quote]Afgelopen weekend de film United 93 gezien, erg goeie film waarin heel duidelijk zichtbaar wordt hoe slecht men samenwerkte tussen FAA en het leger en wat voor chaos het was die dag en helemaal interessant hoe het leger werkte die dag en dat ze niemand van de regering te pakken konden krijgen om clearance te krijgen voor het gebruik van afterburners en het neerschieten van vliegtuigen.
Dat dus.quote:Al is dit natuurlijk ook maar een kant van het verhaal (ik miste wat dingen die hier wel bekend zijn)
Maar je weet dus niet of en welke belangen zij hadden.quote:wel hebben veel mensen die er direct betrokken bij waren meegewerkt aan deze film.
quote:Rupert Murdoch, the Chairman and CEO of News Corp. News Corp. is a diverse media organization with film, newspaper, television, sports and print publishing assets. Under Mr. Murdoch's leadership, News Corp. has grown to represent some of America's best known brands, including the Fox Channel, 20th Century Fox,enz...
Daar geloof ik dus echt helemaal niets van. Waarom klaagt een pilotenblad dan steen en been dat er zo laks met die regels word omgesprongen?quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:29 schreef Verbal het volgende:
Feit is gewoon dat in het noord-westen van de VS (een van de, zoniet HET, drukste stukken luchtruim ter wereld er BIJZONDER duidelijke richtlijnen zijn over hoe om te gaan met noodsituaties. Een daarvan is, en die is echt duidelijk: als je niet zeker weet OF iets een noodsituatie is, behandel het dan ALS een noodsituatie. Met geen mogelijkheid kun je mij wijsmaken dat de mensen van de FAA uit hun neus hebben zitten vreten toen er transponders uitvielen en er van richting werd veranderd. ONMOGELIJK. Ik heb ergens een verklaring gelezen van een piloot die benadrukt hoeveel gesodemieter er ontstaat als er een transponder uitvalt (de blip op het scherm zonder transponder-tag verschijnt dan op het scherm van ELKE controller die een segment uit die regio onder zijn hoede heeft. Rondom gaan alarmbellen af).
Ik vind het vooral wonderbaarlijk dat mensen die vooral wijzen op onjuistheden en (onwelgevallige?) vragen stellen op voorhand al aanhangers van theorieën schijnen te zijn met nog veel meer gaten dan de officële versie/conspiracy theory (zo dat al mogelijk isquote:Op vrijdag 21 juli 2006 23:56 schreef LostFormat het volgende:
Ik heb het al vaker in 9/11 topics gezegd. Ik blijf het wonderbaarlijk vinden dat mensen die de gaten in het officiele verhaal verklaren met theorien waar nog veel grotere gaten in zitten.
Als je fervent Pim Fortuyn stemmer bent geloof je dit echt. Maar jij toch niet?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 11:17 schreef Verbal het volgende:
Hoe diep het konijnenhol gaat, zullen we zeer waarschijnlijk nooit weten, maar als iets eruit ziet als stront, voelt als stront en ruikt als stront, is het stront. En wat voor stront, daar zal onderzoek naar moeten worden gedaan.
V.
afgezien van de gaten weten we ook gewoon dat er onjuistheden instaan , daar bestaat geen twijfel over .quote:Op vrijdag 21 juli 2006 23:56 schreef LostFormat het volgende:
Ik heb het al vaker in 9/11 topics gezegd. Ik blijf het wonderbaarlijk vinden dat mensen die de gaten in het officiele verhaal verklaren met theorien waar nog veel grotere gaten in zitten.
Laks met regels omspringen is iets heel anders als het niet volgen van standaard procedures .quote:Op vrijdag 21 juli 2006 22:24 schreef klez het volgende:
[..]
Daar geloof ik dus echt helemaal niets van. Waarom klaagt een pilotenblad dan steen en been dat er zo laks met die regels word omgesprongen?
om een detail helder te maken. In de film United 93 wordt door een militair het order gegeven om nabranders te gebruiken. Toesteming om vliegtuigen neertehalen niet, dat kan alleen de president.quote:
Nee, in dit geval is het precies hetzelfde. Die procedures werden in de jaren voor 9/11 niet gevolgd, en daarna nog steeds niet. Al gaat het wel beter.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 21:13 schreef atmosphere1 het volgende:
[..]
Laks met regels omspringen is iets heel anders als het niet volgen van standaard procedures .
bronquote:Terms like Air Defense Identification Zone (ADIZ) and temporary flight restriction (TFR) quickly came into widespread use among the general-aviation pilot group. Those terms had been around for years. Military fighters and the ADIZ protected American coasts from intrusions by Russian Bear Bombers throughout the Cold War. TFRs were used for presidential security and other extraordinary events. But they weren’t part of a pilot’s everyday life. You didn’t get intercepted and forced down if you flew through a TFR.
Today, things are different. There’s an ADIZ that surrounds Washington, D.C. In the four years after 9/11, it was violated over 1,000 times. The North American Aerospace Defense Command (NORAD) has scrambled fighters for intercepts within U.S. borders over 1,600 times. In the year previous to 9/11, NORAD intercepted airplanes in the ADIZ only 67 times, none of which occurred within the U.S. borders. In 2003, the prohibited area that surrounds Camp David in Maryland was violated over 80 times, and the prohibited area called P-49, which surrounds the Bush ranch in Texas, was violated more than 140 times. For each violation, a standard 60-day suspension awaits the transgressor.
Geen idee waar je het over hebt. Nogmaals: wat is er mis met een onafhankelijk onderzoek naar zaken die de commissie (bewust) heeft laten liggen of heeft verdraaid?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 11:27 schreef klez het volgende:
[..]
Als je fervent Pim Fortuyn stemmer bent geloof je dit echt. Maar jij toch niet?
Sorry, hoor maar dit gaat over 9/11, niet over Nienke Kleissquote:
Je blijft in hetzelfde kringetje draaien.quote:Op zondag 23 juli 2006 09:48 schreef klez het volgende:
[..]
Nee, in dit geval is het precies hetzelfde. Die procedures werden in de jaren voor 9/11 niet gevolgd, en daarna nog steeds niet. Al gaat het wel beter.
[..]
bron
Dat hoezeer dingen ook op stront lijken, dat helemaal niet hoeft te betekenen dat het ook stront is (om in jouw termen te schrijvenquote:
Vrij weinig. Alleen zijn er blijkbaar vrij weinig Amerikanen die in de positie zitten om een dergelijk onderzoek te realiseren die het nodig vinden. Waarschijnlijk vinden alle machtige Amerikanen het normaal om 3000 van de eigen burgers te vermoorden...quote:Nogmaals: wat is er mis met een onafhankelijk onderzoek naar zaken die de commissie (bewust) heeft laten liggen of heeft verdraaid?
[..]
Ben je nu zo afgeleid dan? Beetje zwak zo'n beschuldiging. Ik heb al geschreven dat ik nog op jouw lijstjes in ga. Daar wil ik alleen ff goed voor gaan zitten en ik kan niet zomaar een dag vrijmaken om dat te doen.quote:Sorry, hoor maar dit gaat over 9/11, niet over Nienke KleissLeuk dat je probeert de boel af te leiden, daar niet van.
V.
Dan is mijn analogie niet correct of compleetquote:Op zondag 23 juli 2006 11:09 schreef klez het volgende:
[..]
Dat hoezeer dingen ook op stront lijken, dat helemaal niet hoeft te betekenen dat het ook stront is (om in jouw termen te schrijven).
'For the people, by the people'quote:Vrij weinig. Alleen zijn er blijkbaar vrij weinig Amerikanen die in de positie zitten om een dergelijk onderzoek te realiseren die het nodig vinden.
Wie zegt datquote:Waarschijnlijk vinden alle machtige Amerikanen het normaal om 3000 van de eigen burgers te vermoorden...![]()
Daar gaat het niet over... ik vraag me alleen af wat Kleiss in deze discussie moet.quote:Ben je nu zo afgeleid dan? Beetje zwak zo'n beschuldiging. Ik heb al geschreven dat ik nog op jouw lijstjes in ga. Daar wil ik alleen ff goed voor gaan zitten en ik kan niet zomaar een dag vrijmaken om dat te doen.
Als voorbeeld van een beschuldiging waar de overtuiging van de aanklagers de overhand neemt op de realiteit. Waarmee ik niet wil zeggen dat in het geval van 9/11 dat per definitie het geval is, maar voorzichtigheid lijkt me minimaal gepast bij dit soort zware beschuldigingen.quote:Op zondag 23 juli 2006 11:37 schreef Verbal het volgende:
Daar gaat het niet over... ik vraag me alleen af wat Kleiss in deze discussie moet.
V.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |