Dat het overgewaardeerd is wil nog niet zeggen dat het niet goed kan zijn.quote:Op maandag 17 juli 2006 12:33 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Metallica is toch sowieso al een overgewaardeerde kutband.
Gezien hun eerste 10/12 jaar natuurlijk niet, maar als je daarna redelijk matige albums blijft maken dan verlies je veel credit die je hebt opgebouwd. Ze hebben gewoon geen invloed meer maar ooit was het de meest invloedrijke metalband op deze planeet. Ik zou de band al lang opgedoekt hebben na Load.quote:Op maandag 17 juli 2006 12:33 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Metallica is toch sowieso al een overgewaardeerde kutband.
Let op het woordje kutbandquote:Op maandag 17 juli 2006 12:36 schreef Melkuniels het volgende:
[..]
Dat het overgewaardeerd is wil nog niet zeggen dat het niet goed kan zijn.
ik vond de nummers na load ook wel leuk eigenlijkquote:Op maandag 17 juli 2006 12:36 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Gezien hun eerste 10/12 jaar natuurlijk niet, maar als je daarna redelijk matige albums blijft maken dan verlies je veel credit die je hebt opgebouwd. Ze hebben gewoon geen invloed meer maar ooit was het de meest invloedrijke metalband op deze planeet. Ik zou de band al lang opgedoekt hebben na Load.
Mensen die muziek afwijzen "omdat het commercieel is"quote:Op maandag 17 juli 2006 12:39 schreef Juup© het volgende:
Laatste album wat in mijn ogen niet commercieel gericht was (en dus goed), was Master of Puppets.
Tegenwoordig vind ik Metallica maar een trieste commerciële band.
Wil een band echt lang bestaan, zal het wel commercieel moeten worden.quote:Op maandag 17 juli 2006 12:39 schreef Juup© het volgende:
Laatste album wat in mijn ogen niet commercieel gericht was (en dus goed), was Master of Puppets.
Tegenwoordig vind ik Metallica maar een trieste commerciële band.
Smaak genoeg.quote:Op maandag 17 juli 2006 12:40 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Mensen die muziek afwijzen "omdat het commercieel is"
Krijg een eigen smaak joh,man.
Eens met het laatste.quote:Op maandag 17 juli 2006 12:41 schreef Metal_Mart het volgende:
Metallica maakt geen goede albums meer. De concerten zijn nog tof, de nieuwe albums kun je voor kennisgeving aannemen en dan als onderzetter gebruiken.
Load vond ik een prachtige plaat als er een paar nummers waren weggelaten (Ronnie, Poor Twisting Me en Mama Said (wel mooi nummer maar niet voor Metallica). Reload heeft ook een aantal aardige songs.. maar het is het allemaal net niet weet je... niet voor Metallica. Die hadden moeten klinken zoals Disturbed of Stone Sour, een beetje die kant van de metal op...quote:Op maandag 17 juli 2006 12:37 schreef Melkuniels het volgende:
[..]
ik vond de nummers na load ook wel leuk eigenlijkNiet zo goed als ervoor natuurlijk, maar best te pruimen
Jij vindt het te soft. En dat zou komen door commerciele belangen?quote:Op maandag 17 juli 2006 12:46 schreef Juup© het volgende:
Smaak genoeg.
De sound van Metallica is enorm verandert doordat de band zich commerciëler is gaan instellen. Der muziek is soft geworden en lijkt mijn inziens nu meer of een rockbandje dat gemakkelijk geld probeert te verdienen dan een metalband met eigen persoonlijkheid.
Dus zeik niet over smaak.
Geld hebben zij al zat, maar tussen commercieel en commercieel zit een verschil. Om van de sound van een metalband naar de sound van een triest 12 in een dozijn rockbandje te gaan gaat mij te ver. Ik koop dus ook al jaren iets meer van Metallica.quote:Op maandag 17 juli 2006 12:43 schreef Melkuniels het volgende:
[..]
Wil een band echt lang bestaan, zal het wel commercieel moeten worden.
Geld in het laatje is altijd handig als je een band hebt.
En dan nog, neem nou some kind of monster. Oke, niet superfilm, maar voor de fans wel erg leuk om te zien. Beetje feedback terug van de band zelf
En de concerten zijn tof.
Softe rock is mijn inziens commercieel en dus kut.quote:Op maandag 17 juli 2006 12:48 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Jij vindt het te soft. En dat zou komen door commerciele belangen?
Wat denk je van ouder wordende rockers? Ook zij worden op zo'n moment toch iets milder.
Zeg dan gewoon dat je softe rock kut vindt....maar commercieel, dat vind ik altijd zo'n drogreden
Die top40 mensen waren er alleen rond The Black Album. Load verkocht de helft maar van dat album in de VS en het zou hier ook wel zoiets zijn geweest. 5 jaar is veel te lang voor die mensen om te wachten, die gasten hebben dan weer nieuwe ontdekkingen gedaan die veel interessanter waren.quote:Op maandag 17 juli 2006 12:49 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind Metallica een goeie band, ook al zijn de nieuwe nummers wat laffer dan de oude.
Ik vind Master of Puppets ook het laatste goeie album, ook al vind ik dat er op St. Anger ook nog wel wat goeie nummers staan.
Sommige klinken gewoon lekker.
Overigens zie je op de concerten van Metallica niet veel commerciele mensen lopen, van die top40 mensen ofzo, maar zie ik vooral mensen die met van die spike armbanden en zwarte haren + zwarte shirts lopen, totaal mijn volk niet.
Maar ik hou wel van de muziek.
Daarbij trekken ze ook altijd volle zalen, dus het gaat mijns insziens goed met die band
En daar hebben we het alquote:Op maandag 17 juli 2006 12:52 schreef Juup© het volgende:
[..]
Softe rock is mijn inziens commercieel en dus kut.
St. Anger was het minst commerciele (artistiek gezien) album dat ze gemaakt hebben.quote:Op maandag 17 juli 2006 12:50 schreef Juup© het volgende:
[..]
Geld hebben zij al zat, maar tussen commercieel en commercieel zit een verschil. Om van de sound van een metalband naar de sound van een triest 12 in een dozijn rockbandje te gaan gaat mij te ver. Ik koop dus ook al jaren iets meer van Metallica.
Het zelfde is met Testament gebeurd, de concerten zijn goed maar de albums niet.
Ik ben 2 jaar geleden in Eindhoven naar een concert van Testament geweest en het was weer perfect.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |