abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 oktober 2006 @ 11:31:40 #101
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_42765888
Vergeet het maar wat betreft uitgangen op die UPC doos.
Als UPC een decoder/hd recorder met een USB uitgang zouden leveren, zouden ze volgens door filmmaatschappijen / televisieproducenten e.d. een keer aangeklaagd kunnen worden dat ze behuplzaam zijn bij het verspreiden van opgenomen content. USB uitgang = mogelijkheid om bestanden naar je PC te zetten of op een DVD, en dan kan op bittorent of een nieuwsgroep worden gezet.
En aangezien UPC in handen is van een aan de Amerikaanse beurs genoteerd bedrijf, zijn ze daar heel voorzichtig in.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  woensdag 18 oktober 2006 @ 15:14:52 #102
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_42772327
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 11:31 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Vergeet het maar wat betreft uitgangen op die UPC doos.
Als UPC een decoder/hd recorder met een USB uitgang zouden leveren, zouden ze volgens door filmmaatschappijen / televisieproducenten e.d. een keer aangeklaagd kunnen worden dat ze behuplzaam zijn bij het verspreiden van opgenomen content. USB uitgang = mogelijkheid om bestanden naar je PC te zetten of op een DVD, en dan kan op bittorent of een nieuwsgroep worden gezet.
En aangezien UPC in handen is van een aan de Amerikaanse beurs genoteerd bedrijf, zijn ze daar heel voorzichtig in.
Maar ... ik kan dat toch ook met een "standaard" HDD/DVD recorder ook doen? Ook als ik het via UPC opneem. Wat is dan het verschil?
pi_42780048
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 15:14 schreef pdiscs het volgende:

[..]

Maar ... ik kan dat toch ook met een "standaard" HDD/DVD recorder ook doen? Ook als ik het via UPC opneem. Wat is dan het verschil?
Het verschil is dat je bij opname met een standaard HDD/DVD vanaf een digitale decoder altijd een analoog signaal opneemt (via de SCART aansluiting) dat dan door de recorder opnieuw wordt gedigitaliseerd. Dit werkt op zich heel goed maar er treedt toch een klein beetje kwaliteitsverlies op.

Bij digitale ontvangers met een ingebouwde harddisk en een USB aansluiting wordt de digitale stream in de ontvanger niet eerst naar analoog omgezet maar direct in digitale vorm op de schijf opgeslagen. Er treedt dan in principe geen kwaliteitsverlies op.

Overigens is het lulkoek om te veronderstellen dat UPC zou worden aangeklaagd als ze mediaboxen zouden uitleveren waarmee je het digitale signaal naar buiten toe kunt uitvoeren. Samsung wordt tenslotte ook niet aangeklaagd.
pi_42811249
Bovendien heb je in Nederland het recht om als consument dingen van TV op te nemen, dus dat argument is inderdaad een beetje onzin.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 23:11:35 #105
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_42821471
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 19:12 schreef Riparius het volgende:

[..]

Het verschil is dat je bij opname met een standaard HDD/DVD vanaf een digitale decoder altijd een analoog signaal opneemt (via de SCART aansluiting) dat dan door de recorder opnieuw wordt gedigitaliseerd. Dit werkt op zich heel goed maar er treedt toch een klein beetje kwaliteitsverlies op.

Bij digitale ontvangers met een ingebouwde harddisk en een USB aansluiting wordt de digitale stream in de ontvanger niet eerst naar analoog omgezet maar direct in digitale vorm op de schijf opgeslagen. Er treedt dan in principe geen kwaliteitsverlies op.

Overigens is het lulkoek om te veronderstellen dat UPC zou worden aangeklaagd als ze mediaboxen zouden uitleveren waarmee je het digitale signaal naar buiten toe kunt uitvoeren. Samsung wordt tenslotte ook niet aangeklaagd.
OK, duidelijk.
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 09:41:41 #106
153506 Captain_Fabulous
pi_42828310
quote:
Bovendien heb je in Nederland het recht om als consument dingen van TV op te nemen, dus dat argument is inderdaad een beetje onzin.
Je hebt overduidelijk het zinnetje waar staat dat het moederbedrijf van UPC aan de amerikaanse beurs genoteerd is gemist. Het moederbedrijf richt zich dus naar de Amerikaanse claimcultuur. Dus ik overdrijf mischien enigzins, maar complete onzin is het echt niet.

En Samsung is ook geen kabelbedrijf, dus UPC en Samsung vergelijken is niet een beetje, maar heel erg dom.

Zie de post even eerder van riparius, ik verrmoed dat dat direct opslaan van het digitale signaal vs analoog doorsturen ook een punt is. Het eerste zou lijkt me veel DRM systemen nutteloos maken, het tweede is gewoon doen wat de videorecorder ook altijd deed, en dus gewoon geaccepteerd door content providers.
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 15:14:37 #107
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_42836717
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 09:41 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Je hebt overduidelijk het zinnetje waar staat dat het moederbedrijf van UPC aan de amerikaanse beurs genoteerd is gemist. Het moederbedrijf richt zich dus naar de Amerikaanse claimcultuur. Dus ik overdrijf mischien enigzins, maar complete onzin is het echt niet.

En Samsung is ook geen kabelbedrijf, dus UPC en Samsung vergelijken is niet een beetje, maar heel erg dom.

Zie de post even eerder van riparius, ik verrmoed dat dat direct opslaan van het digitale signaal vs analoog doorsturen ook een punt is. Het eerste zou lijkt me veel DRM systemen nutteloos maken, het tweede is gewoon doen wat de videorecorder ook altijd deed, en dus gewoon geaccepteerd door content providers.
Misschien moeten we even wachten tot een handige tweaker iets leuks heeft verzonnen.
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 15:26:09 #108
153506 Captain_Fabulous
pi_42837057
Dus een maandje wachten na de introductie van het ding

Ik zou het niet kunnen wegens gebrek aan soldeerkunde
maar als er een harddisk in dat ding zit, dan moet er lijkt me dus ook een kabel of verbinding zijn, die het beeldsignaal naar de HD transporteerd om op te worden geslagen. Als je dat kan aftappen naar je mediacenter of PC....

Als er standaard geen USB uitgang op komt, is een software tweak lijkt me niet de oplossing, helaas..
pi_46396190
Wij hebben van UPC een brief en een telefoontje gehad dat we van 16 t/m 26 februari 10 dagen lang gratis film 1, film 2 en sport 1 konden ontvangen, bij wijze van promotie van die kanalen. Dus ik dacht: "leuk, ik ga vrijdag eens lekker King Kong kijken!"... alleen we hebben nog steeds geen toegang tot die kanalen..? (ze zitten op 101, 102 en 103). Iemand een idee waarom die kanalen nu niet bereikbaar zijn? En vooral ook waarom UPC ons blij denkt te maken met een dode mus?
Beter 1 vogel op FOK! dan 87 op Tweakers.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 14:13:08 #110
167723 sanni
Acima de seu
pi_46397898
Maat van mij die in een gebied woont waar UPC zo een beetje heilig is,
heeft zo een box en is er zeer tevreden itt tot ik die indertijd die hele handel
terug stuurde aangezien ik toch schotel had. Maar er zijn dus nog heel veel
mensen die schijtziek van dat hele UPC worden vanwege ?
pi_46398438
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 15:26 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dus een maandje wachten na de introductie van het ding

Ik zou het niet kunnen wegens gebrek aan soldeerkunde
maar als er een harddisk in dat ding zit, dan moet er lijkt me dus ook een kabel of verbinding zijn, die het beeldsignaal naar de HD transporteerd om op te worden geslagen. Als je dat kan aftappen naar je mediacenter of PC....

Als er standaard geen USB uitgang op komt, is een software tweak lijkt me niet de oplossing, helaas..
De data wordt AES-gecodeerd opgeslagen op de harddisk.. waarschijnlijk zal je het onversleutelde signaal niet makkelijk af kunnen tappen.
pi_46398449
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 14:13 schreef sanni het volgende:
Maat van mij die in een gebied woont waar UPC zo een beetje heilig is,
heeft zo een box en is er zeer tevreden itt tot ik die indertijd die hele handel
terug stuurde aangezien ik toch schotel had. Maar er zijn dus nog heel veel
mensen die schijtziek van dat hele UPC worden vanwege ?
Dus jij hebt schotel én analoge kabel TV? Lekker dubbelop
pi_46414318
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 13:11 schreef Vogel87 het volgende:
Wij hebben van UPC een brief en een telefoontje gehad dat we van 16 t/m 26 februari 10 dagen lang gratis film 1, film 2 en sport 1 konden ontvangen, bij wijze van promotie van die kanalen. Dus ik dacht: "leuk, ik ga vrijdag eens lekker King Kong kijken!"... alleen we hebben nog steeds geen toegang tot die kanalen..? (ze zitten op 101, 102 en 103). Iemand een idee waarom die kanalen nu niet bereikbaar zijn? En vooral ook waarom UPC ons blij denkt te maken met een dode mus?
Ik las gisteren dat film1 heeft besloten die actie niet door te laten gaan. Alleen de sportkanalen zullen het tijdelijk doen.
(:
pi_46422102
Ik las het ook net ja. Lekker klantvriendelijk hoor
Beter 1 vogel op FOK! dan 87 op Tweakers.
pi_46426183
quote:
Geachte lezer,

In de afgelopen weken heeft digitale TV zender Film1 Sport1 via uw Digitale TV aanbieder UPC een gratis kijkperiode aangekondigd vanwege het 1-jarig bestaan van Film1 Sport1.

Film1 ziet zich helaas gedwongen de 10-daagse gratis kijkperiode voor niet-Film1 Sport1 abonnees in te trekken. Film1 betreurt dit ten zeerste.

In de nacht van 25/26 en maandagavond 26 februari kunt u wel gratis kijken naar de live Oscar uitreiking en de samenvatting daarvan op Film1. De gratis kijkperiode voor Sport1 blijft onverminderd van kracht en u kunt dan ook o.a. live genieten van alle achtste finales van UEFA Champions League, de vijfde ronde van de FA Cup en natuurlijk het basketball NBA All Star weekend.

Wij realiseren ons dat het voor u zeer teleurstellend kan zijn om niet naar Film1 te kunnen kijken en zullen spoedig bij u terugkomen met een passend alternatief.

Wij bieden u onze excuses aan voor het ongemak.
Nu dus wel gratis naar de Oscar uitreiking kijken (zat eerst net niet in het aanbod)
  zondag 18 februari 2007 @ 17:25:46 #116
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_46431944
quote:
Op zondag 18 februari 2007 00:03 schreef nein het volgende:

[..]

Ik las gisteren dat film1 heeft besloten die actie niet door te laten gaan. Alleen de sportkanalen zullen het tijdelijk doen.
Het mocht niet van de commerciele zenders. Oneerlijke concurrentie. Er stond zaterdag een artikel hierover in het Eindhovens Dagblad. Film1 kan hier (voor 1 keer dan) niets aan doen.
  zondag 18 februari 2007 @ 18:39:27 #117
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_46433865
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 19:12 schreef Riparius het volgende:

[..]

Je kunt die Mediabox niet eens digitaal aansluiten?

Ik vind het werkelijk van de zotte dat de regering nog steeds niets doet tegen die Mediabox. Ik weet dat er verschillende acties zijn, waaronder een op Fok, tegen het toegestuurd krijgen van die dingen, maar er is nog steeds niemand die er werk van maakt dat UPC als enige in Nederland zijn eigen box verplicht stelt bij het kijken naar digitale tv.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 18 februari 2007 @ 18:53:20 #118
164571 Sneeuwvlok
Groetjes, veldmuis
pi_46434243
quote:
Op zondag 18 februari 2007 18:39 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ik vind het werkelijk van de zotte dat de regering nog steeds niets doet tegen die Mediabox. Ik weet dat er verschillende acties zijn, waaronder een op Fok, tegen het toegestuurd krijgen van die dingen, maar er is nog steeds niemand die er werk van maakt dat UPC als enige in Nederland zijn eigen box verplicht stelt bij het kijken naar digitale tv.
*ahum*FOK! gaat UPC pesten #3*ahum*
  zondag 18 februari 2007 @ 19:28:55 #119
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_46435228
quote:
Op zondag 18 februari 2007 18:53 schreef Sneeuwvlok het volgende:

[..]

*ahum*FOK! gaat UPC pesten #3*ahum*
Dat zeg ik: mensen, waaronder Fok, hebben acties tegen het ongevraagd opsturen. Maar ik wil digitale tv kunnen kijken binnen een UPC gebied met mijn eigen decoder.Dat is een ander probleem
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_49236283
Ik heb nu zon mediabox dvr. er zit ook een ethernet aansluiting op waar is dat ding voor?
Chicks with anorexia snort diet coke
PSN: Mones_NL
pi_49294782
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 18:53 schreef RAM_ het volgende:
Ik heb nu zon mediabox dvr. er zit ook een ethernet aansluiting op waar is dat ding voor?
Voorlopig nog nergens voor. Zit ook op de gewone mediabox.
pi_49295444
quote:
Op zondag 18 februari 2007 18:39 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

De zendera uit het basispakket worden FTC uitgezonden, deze kun je dus met elke DVB-C ontvanger ontvangen (zonder smartcard). Dit is al enkele maanden zo, maar het is nooit officieel door UPC naar buiten gebracht dus het is niet bekend of dit zo blijft. Maar voorlopig kun je je dure Loewe. TV dus wel voor 100% gebruiken
pi_49300960
Ik heb sinds kort mn chello internet laten omzetten naar een telefonie+internet combi pakket..

nou heb ik dus gisteren die nieuwe modem aangesloten enzo, en heb ik ook opeens die extra zenders van dat pluspakket weer op mn box? vaagheid..
(:
  zondag 24 juni 2007 @ 00:23:09 #124
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_50775864
Ik heb een tijdje terug een half jaar digitale tv uitgeprobeerd. Na een half jaar teruggestuurd dat het niet was wat ik had verwacht.

Nu werden we vandaag gebeld of we de digitale box met hdd recorder een half jaar uit willen proberen. Binnenkort dus weer een half jaar gratis digi tv .

Owja ik woon nu nog thuis en mijn ouders willen niet extra betalen voor digi tv, zodra ik op mezelf ga (als het meezit binnen nu en een paar weken) dan neem ik het sowieso .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_50784568
Ik heb net ontdekt dat via UPC on demand heel veel dingen gratis zijn. Concerten, series en kinderprogrammas (bassie en adriaan) zijn gewoon gratis te bekijken.
Ik ben benieuwd of dit voor altijd gratis is want tot nu toe vind ik het wel heel vet.
pi_50817970
ik wil ook on demand grrr. voorlopig alleen bepaalde delen van NL..
  maandag 25 juni 2007 @ 14:43:20 #127
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_50821012
Wij hebben thuis in Rotterdam ook UPC, maar mn ouders willen het niet digitaal

Nu wil ik dat zelf wel, maar dan voor mn huisje in Delft. Alleen daar is het weer niet te ontvangen volgens de lijst?

Ik vraag me alleen of of dat wel zo is? Bedoel, tussen Delft en Rotterdam ligt niet zo heel veel hoogbouw dus daar zou ik het signaal toch wel moeten ontvangen (ook al heeft Delft Casema als kabelaar).
Amaranta is een dropmuts!
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

Webicon maximum 100kB, geen 1.4MB. Removed by Jump
pi_50821591
quote:
Op maandag 25 juni 2007 14:43 schreef Nachtdier het volgende:

Nu wil ik dat zelf wel, maar dan voor mn huisje in Delft. Alleen daar is het weer niet te ontvangen volgens de lijst?

Ik vraag me alleen of of dat wel zo is? Bedoel, tussen Delft en Rotterdam ligt niet zo heel veel hoogbouw dus daar zou ik het signaal toch wel moeten ontvangen (ook al heeft Delft Casema als kabelaar).
Euh.. kabel tv gaat via kabels.. niet door de lucht, dus wat je met die hoogbouw moet begrijp ik niet . Casema biedt zelf toch ook Digitale TV aan? Het heeft niet de interactive functies van UPC, maar afgezien daarvan doet het niet onder voor de DTV van UPC.
pi_50822784
quote:
Op maandag 25 juni 2007 14:43 schreef Nachtdier het volgende:

Wees blij dat er in Delft geen UPC is.
  maandag 25 juni 2007 @ 19:16:55 #130
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_50830523
Ik heb geen klachten over UPC..

En met kabelaar bedoel ik dus het bedrijf dat de digitale diensten en infrastructuur heeft. In Delft is dat dus Casema, in Rotterdam UPC, enz.
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

maandag 25 juni 2007 @ 20:37:03 #131
153506 Captain_Fabulous
pi_50833575
quote:
Op maandag 25 juni 2007 19:16 schreef Nachtdier het volgende:
Ik heb geen klachten over UPC..

En met kabelaar bedoel ik dus het bedrijf dat de digitale diensten en infrastructuur heeft. In Delft is dat dus Casema, in Rotterdam UPC, enz.
Maar je opmerking over die hoogbouw slaat nog steeds als een lul op een drumstel, ben ik bang.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 22:10:33 #132
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_50876666
Swaffel jij op een drumstel? Gek!

Bij DVB-t (digitale tv dus) wordt het signaal uitgezonden via een zendmast. Door de lucht dus he? Als UPC dus via een mast uitzendt, maar in Delft geen 'rechten' heeft om uit te zenden, wil dat niet zeggen dat het signaal niet in Delft te ontvangen is. Hoogbouw die het tegenhoud is er in ieder geval niet echt.

pi_50878437
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 22:10 schreef Nachtdier het volgende:
Swaffel jij op een drumstel? Gek!

Bij DVB-t (digitale tv dus) wordt het signaal uitgezonden via een zendmast. Door de lucht dus he? Als UPC dus via een mast uitzendt, maar in Delft geen 'rechten' heeft om uit te zenden, wil dat niet zeggen dat het signaal niet in Delft te ontvangen is. Hoogbouw die het tegenhoud is er in ieder geval niet echt.
Digitale tv van UPC is geen DVB-T (terrestrial), maar DVB-C (cable) en heeft dus niks met zendmasten te maken. Het gaat via de kabel en niet via de ether. Ik denk dat je in de war bent met digitenne
pi_50879014
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 22:45 schreef Andyvie het volgende:

[..]

Digitale tv van UPC is geen DVB-T (terrestrial), maar DVB-C (cable) en heeft dus niks met zendmasten te maken. Het gaat via de kabel en niet via de ether. Ik denk dat je in de war bent met digitenne
Ik weet het wel zeker
  woensdag 27 juni 2007 @ 14:45:27 #135
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_50899418
In dat geval ben ik inderdaad in de war met digitenne. Ik dacht dat UPC dus ook via DVB-T hun eigen diensten aanbood.

Maar in dat geval ontgaat mij even wat de meerwaarde is van zo'n digitale tv dan? Enkel de extra mogelijkheden van de mediabox?

Qua beeldkwaliteit zou het niet uit moeten maken.

pi_50906284
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 14:45 schreef Nachtdier het volgende:
Maar in dat geval ontgaat mij even wat de meerwaarde is van zo'n digitale tv dan? Enkel de extra mogelijkheden van de mediabox?

Qua beeldkwaliteit zou het niet uit moeten maken.
Digitale TV via de kabel heeft wel degelijk meerwaarde, lees dit maar eens.
  donderdag 28 juni 2007 @ 22:35:46 #137
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_50953826
Het is digitaal, maar het verloopt via de kabel.

Hoezo extra beeldkwaliteit dan? Satelliet is de beste kwaliteit, maar dit loopt via de kabel zeggen ze in de posts hierboven..

donderdag 28 juni 2007 @ 22:44:41 #138
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_50954137
Ik heb sinds kort een DVR. Erg fijn. Lekker programma's pauzeren, verder- en terugspoelen, en natuurlijk opnemen. Ik heb alleen geen on demand meer, terwijl ik dat eerst (op mijn oude mediabox) wel had!
  donderdag 28 juni 2007 @ 23:01:58 #139
153506 Captain_Fabulous
pi_50954794
On demand hangt volgens mij niet af van welke decoder hioor. Tenzij ze iets hebben ingebouwd waardoor je geen on demand hebt, omdat je die dan zou kunnen opnemen...
  donderdag 28 juni 2007 @ 23:05:21 #140
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_50954903
Ik heb geen idee waarom ik het niet heb. Ik heb het idee dat ik het wel zou moeten kunnen gebruiken, maar dat er een storing ofzo is. Ik zal eens bellen. Denk niet dat ze het afschermen voor mensen met een DVR, trouwens. Daar heb ik verder ook nog nooit iets over gehoord, dat zou ook wel heel gek zijn aangezien dat hun paradepaardje is.
pi_50955623
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 23:05 schreef Aventura het volgende:
Ik heb geen idee waarom ik het niet heb. Ik heb het idee dat ik het wel zou moeten kunnen gebruiken, maar dat er een storing ofzo is. Ik zal eens bellen. Denk niet dat ze het afschermen voor mensen met een DVR, trouwens. Daar heb ik verder ook nog nooit iets over gehoord, dat zou ook wel heel gek zijn aangezien dat hun paradepaardje is.
Al eens de box gereset? Ik had ineens ook geen on demand meer, net zoals de programmaguide, na de instellingen weer terug gezet te hebben was het opgelost..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 28 juni 2007 @ 23:28:48 #142
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_50955789
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 23:24 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Al eens de box gereset? Ik had ineens ook geen on demand meer, net zoals de programmaguide, na de instellingen weer terug gezet te hebben was het opgelost..
Dat zal ik eens gaan proberen indd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')