abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42401828
quote:
UPC-klanten boos over verdwijnen muziekzenders

AMSTERDAM - Klanten van digitale tv bij UPC zijn boos over de verwijdering van enkele populaire clipzenders uit het UPC Extra Channel Pack. MTV2, VH1-Classic, MTV-Base en MTV-Hits verdwenen uit het pakket.

De zenders maken plaats voor vier andere muziekkanalen, MTV Brand New, Sterren.nl en twee kanalen van TMF. Daarnaast voegt het bedrijf onder meer nieuwskanaal NOS Journaal 24 en een horrorfilmzender aan het aanbod toe.

Veel UPC-klanten op internetforum chelloo.com reageren kwaad op de aanpassing. Ze zijn een online petitie begonnen om de zenders terug te krijgen.

UPC-woordvoerder Ronald van der Aart heeft begrip voor de protesten. Het bedrijf geeft echter de voorkeur aan de vier nieuwe zenders, omdat die Nederlands zijn en geen reclame uitzenden. "We kijken wel degelijk naar de wensen van het publiek, maar helaas is het niet mogelijk alle mensen tevreden te stellen."
pi_42401960
Net even zitten kijken en het is allemaal niet zo erg. MTV 2 vind ik wel een gemis, maar die andere zenders had ik nu wel gezien.

TMF Party is wel leuk om als achtergrond aan te hebben staan. TMF NL is ook wel aardig, sterren.nl is waarschijnlijk wel leuk als je in een melige bui bent of dronken thuis komt

Voordeel is inderdaad dat er geen reclame tussendoor komt. Wel irritant is die banner om op de rode knop te drukken en te stemmen voor de TMF awards iedere keer als je overschakelt.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 22:06:20 #53
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_42405305
Ik heb het nu dus ook

Werkt goed, beeldkwaliteit is wel wat beter. Zal hem binnenkort eens op de versterker aansluiten om te checken of de geluidskwaliteit echt beter is. Aangezien ik wel een aardige 'audiofiel' ben lijkt mij dit wel een leuke test
Verder nog niet echt minpunten kunnen ontdekken, maar ook niet echt vette pluspunten. Ik ben dan ook niet zo'n tv-kijker, maar als het gratis is Ik denk dat ie over 5 maanden gewoon weer terug gaat. Er zitten verder toch geen verplichtingen ofzo aan (zover ik gelezen heb...)? Of het geluid met een significante verbetering ten gehore brengen, wat ik mij niet voor kan stellen. Maar we wachten af. Anders heb ik er toch een paar maanden van kunnen 'genieten'
pi_42415069
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 17:52 schreef Bigs het volgende:

[..]

Dat is de pan-and-scan functie die geactiveerd wordt doordat je in de Mediabox hebt ingesteld dat je een 4:3 tv hebt. Dan zoomt hij bij breedbeelduitzendingen als het ware in. Als je dat niet wilt moet je de instelling op 'plat' zetten, dan krijg je gewoon letterbox (dus zwarte balken boven en onder) net als bij analoog.
Dit had ik ook al uitgevonden en het werkte prima.... tot gisteren. Nu heb ik, als het een breedbeeld uitzending betreft (ned3, filmkanaal) bovenaan het beeld een witte knipperende lijn (net boven het beeld zelf, dus onderaan de bovenste zwarte rand) Iemand die hier ook last van heeft? (en weet of er iets aan te doen is?)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_42415517
VH1 classic is wel een gemis zeg.
Ik heb laast het extra channel pack erbij gekocht ,nadat die proeftijd voorbij was.

Stelletje ratten .
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_42420113
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 10:01 schreef junkiexp het volgende:
VH1 classic is wel een gemis zeg.
Ik heb laast het extra channel pack erbij gekocht ,nadat die proeftijd voorbij was.

Stelletje ratten .
VH1 Classic begon nu na bijna en jaar ook wel te vervelen, met telkens die reclames voor de Green Card

Op sterren.nl zag ik gisteravond NL-talige classics van Doe Maar etc. met clips
pi_42420542
Hoe kan ik die gratis digitale televisie van UPC opzeggen?
Ik kan er niet echt vrolijk van worden...
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 13:24:06 #58
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_42420674
UPC bellen zou kunen werken denk ik...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 15:28:23 #59
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_42424275
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 13:19 schreef Roynaldinho het volgende:
Hoe kan ik die gratis digitale televisie van UPC opzeggen?
Ik kan er niet echt vrolijk van worden...
Wat is het probleem? Hoe lang heb je het al?
pi_42425765
Ik heb het nu een paar maanden, alleen ik gebruik het bijna nooit. Het zenderaanbod dat bij het proefpakket zit is niet echt geweldig en ik vind het maar een gedoe met het zappen via dat kastje.
Dus dan maar opzeggen voordat dat gratis half jaar voorbij is.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 16:47:00 #61
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_42426535
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 16:21 schreef Roynaldinho het volgende:
Ik heb het nu een paar maanden, alleen ik gebruik het bijna nooit. Het zenderaanbod dat bij het proefpakket zit is niet echt geweldig en ik vind het maar een gedoe met het zappen via dat kastje.
Dus dan maar opzeggen voordat dat gratis half jaar voorbij is.
Ja, dat vind ik nu ook precies. Ik heb het pas net dus hou het nog even. Konden we nu niet 1 maand dat pakket met al die extra zenders gratis proberen? Dat lijkt me wel leuk, of ja, vooral mijn vriendin lijkt dat leuk Ik kijk niet zoveel tv. Ben benieuwd naar de kwaliteit van de radiokanalen. Ik luister wel veel radio, dus misschien is dat een argument om UPS digital te houden. Eerst maar eens aansluiten op de versterker volgende week...
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 16:53:43 #62
153506 Captain_Fabulous
pi_42426718
Je kan volgens mij dat extra paket inderdaad aanvragen, en na een maand alweer opzeggen als je het niks vindt. Want juist die extra kanalen maken het de moeite waard, ik kijk tenminste het vaakst de kanalen die in het pretpaket zitten. Toen ik het twee maand geleden nam koste dat extra kanalen paket 2 euro per maand extra. Daarna wordt het 4 euro, als ik me niet vergis.

@roynaldinho: als je de ok knop indrukt, kun je al wel zappen door de beschrijving van wat nu op de andere kanalen is, dan heb je minder last van die overschakel tijd die je bij het zappen hebt.
pi_42426971
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 16:47 schreef leolinedance het volgende:
Ben benieuwd naar de kwaliteit van de radiokanalen. Ik luister wel veel radio, dus misschien is dat een argument om UPS digital te houden. Eerst maar eens aansluiten op de versterker volgende week...
De geluidkwaliteit is niets mis mee. Hopelijk houden ze dat aanbod wel, want al die kanalen zonder reclame zijn perfect.. voor elk moment van de dag een ander muziekje zonder gestoord te worden door nieuws of reclame
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 17:19:48 #64
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_42427400
Ik heb sinds een week digitale televisie van UPC inclusief extra pakket en het bevalt prima. Nu hadden we hiervoor digitenne en dat was echt bagger, dus het is sowiezo al een verbetering, maar ik vind het afgezien daarvan nog steeds ok.

Ik waardeer vooral de extra docu-zenders (4 discoveries, travel channel, etc.) en de muziekzenders. In eerste instantie was ik wat teleurgesteld dat we geen TMF party hadden, maar dat hebben ze gelukkig gecorrigeerd dus qua muziekzenders ben ik nu ook tevreden.

De beeldkwaliteit is echt wel beter dan de analoge kabel (en digitenne) en op een 37" TV zie je dat ook echt. Ik merk ook dat de TruSurround-functie van de TV het bij meer kanalen doet en het beeldformaat is ook beter afgesteld op het scherm. Via de analoge kabel komt het wel eens voor dat je bij een breedbeelduitzending aan alle kanten balken krijgt, terwijl het plaatje juist goed op het scherm zou moeten passen.

Het is alleen jammer we de ontvanger op de HD-recorder hebben aangesloten en nu dus geen digitale televisie kunnen kijken en opnemen tegelijk. Een twin-tuner was leuk geweest, maar daar komen ze vast wel een keer mee.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 18:27:15 #65
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_42429124
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 20:45 schreef DutchTrain het volgende:

[..]
gisteren was het er nog bij ons volgens mij, morgen als ik weer thuis ben toch eens checken; vuile ratten.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_42429354
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 17:19 schreef Miwe het volgende:

Het is alleen jammer we de ontvanger op de HD-recorder hebben aangesloten en nu dus geen digitale televisie kunnen kijken en opnemen tegelijk. Een twin-tuner was leuk geweest, maar daar komen ze vast wel een keer mee.
Als je het signaal van de decoder doorlust via de HD recorder naar de TV (één scart van decoder naar RGB in van HD recorder en één scart van RGB uit van de HD recorder naar je TV) dan kun je gewoon digitaal TV kijken en opnemen tegelijk, alleen niet gelijktijdig de ene digitale zender opnemen en naar een andere digitale zender kijken natuurlijk. Maar naar een andere analoge zender kijken (en analoog zappen) terwijl je een digitale zender opneemt gaat in ieder geval wel.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 20:15:21 #67
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_42431645
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 18:37 schreef Riparius het volgende:

[..]

Als je het signaal van de decoder doorlust via de HD recorder naar de TV (één scart van decoder naar RGB in van HD recorder en één scart van RGB uit van de HD recorder naar je TV) dan kun je gewoon digitaal TV kijken en opnemen tegelijk, alleen niet gelijktijdig de ene digitale zender opnemen en naar een andere digitale zender kijken natuurlijk. Maar naar een andere analoge zender kijken (en analoog zappen) terwijl je een digitale zender opneemt gaat in ieder geval wel.
Ja, dat bedoelde ik ook: iets anders digitaal kijken dan wat je digitaal aan het opnemen bent. Lijkt me wel logisch dat de HD-recorder ook aan de TV hangt, he. Anders kan ik toch nooit kijken wat ik heb opgenomen.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 14:15:08 #68
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_42452772
Ik heb nu een paar dagen de decoder thuis staan.

Het beeld is duidelijk beter, maar nog lang niet perfect.

Het opnemen op mijn HDD recorder vind ik vervelend. Als je even niet zit op te letten, heb je de verkeerde zender opgenomen.

Het liefste zou ik een Mediacenter PC nemen, met een soort van Tuner kaart erin (waarin ik dan de UPC smartcard kan stoppen). Mooi zou het zijn als deze tuner-kaart, beschikt over twee tuners (opnemen van kanaal x en kijken naar kanaal y). Ik heb even ge-googled, maar niet zoiets voor UPC gevonden, blijkbaar moet je altijd van de UPC tuner gebruik maken. Kan iemand me hier iets meer over vertellen? Waarom is dit zo?
pi_42477877
Mijn VH-1 Classic, wat doen ze?
Ik ga ze morgen eens opbellen.
objectief en betrouwbaar
*O* Partij voor de Dieren in de Kamer !! *O*
  zondag 8 oktober 2006 @ 15:40:46 #70
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_42480733
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:47 schreef kansloze_dertiger het volgende:
Mijn VH-1 Classic, wat doen ze?
Ik ga ze morgen eens opbellen.
Wat voor een zender is dat? (ik heb pas een week UPC digital, en ben nu bij mijn ouders dus kan niet checken )
pi_42486549
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 15:40 schreef leolinedance het volgende:
Wat voor een zender is dat? (ik heb pas een week UPC digital, en ben nu bij mijn ouders dus kan niet checken )
Muziekzender met voornamelijk jaren 80 en 90 muziek en clips. Veel ervan zie je ook op VH-1.
  zondag 8 oktober 2006 @ 19:46:46 #72
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_42488676
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 18:45 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Muziekzender met voornamelijk jaren 80 en 90 muziek en clips. Veel ervan zie je ook op VH-1.
Dat meen je niet

Ik vind dat echt goeie muziek! Heb ik net UPC digital, halen ze hem er dus af?!
  maandag 9 oktober 2006 @ 09:52:15 #73
153506 Captain_Fabulous
pi_42503726
quote:
Ik heb even ge-googled, maar niet zoiets voor UPC gevonden, blijkbaar moet je altijd van de UPC tuner gebruik maken. Kan iemand me hier iets meer over vertellen? Waarom is dit zo?
Omdat alleen de combinatie van een bepaalde decoder en smartcard beeld krijgt. Je kan bijvoorbeeld dus niet de smartcard van de buren in jouw decoder stoppen, dat werkt niet. Net als je kabelintermet alleen werkt als je modem aan de PC (of pc's) hangt die bij UPC op jouw abo geregistreerd staan.
  maandag 9 oktober 2006 @ 09:58:23 #74
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_42503831
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 09:52 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Omdat alleen de combinatie van een bepaalde decoder en smartcard beeld krijgt. Je kan bijvoorbeeld dus niet de smartcard van de buren in jouw decoder stoppen, dat werkt niet. Net als je kabelintermet alleen werkt als je modem aan de PC (of pc's) hangt die bij UPC op jouw abo geregistreerd staan.
Bij kabelinternet (net als bij ADSL) kan ik het MAC-adress van mijn PC in een router configureren en zodoende toch op andere PC's internet krijgen.

Is zo'n oplossing ook beschikbaar voor digitale TV?
  maandag 9 oktober 2006 @ 10:11:06 #75
153506 Captain_Fabulous
pi_42504017
Volgens mij niet. Hert punt is dat het signaal voor digitale TV maar voor 1 abo bruikbaar is. Omgeveer als dit (als mijn info nog klopt):
Je mediabox en smartcard worden herkend.
Vragen een bepaald kanaal aan bij het UPC netwerk, en ontvangen die stream.
Je kan nu wel een andere stream aanvragen (wat gebeurt als je aan het zappen bent, en wat de reden is waarom het een paar seconde kan duren) maar geen twee streams tegelijk!

De dernkfout die mensen maken, is dat niet alle kanalen tegelijk worden uitgezonden zoals op je analoge TV signaal wel gebeurt (dacht ik, toch? Analoge signalen zijn niet zo mijn sterke kant), maar alleen het signaal dat je aanvraagt. In feite is het TV on demand, dus.
  maandag 9 oktober 2006 @ 11:18:26 #76
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_42505353
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 10:11 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Volgens mij niet. Hert punt is dat het signaal voor digitale TV maar voor 1 abo bruikbaar is. Omgeveer als dit (als mijn info nog klopt):
Je mediabox en smartcard worden herkend.
Vragen een bepaald kanaal aan bij het UPC netwerk, en ontvangen die stream.
Je kan nu wel een andere stream aanvragen (wat gebeurt als je aan het zappen bent, en wat de reden is waarom het een paar seconde kan duren) maar geen twee streams tegelijk!

De dernkfout die mensen maken, is dat niet alle kanalen tegelijk worden uitgezonden zoals op je analoge TV signaal wel gebeurt (dacht ik, toch? Analoge signalen zijn niet zo mijn sterke kant), maar alleen het signaal dat je aanvraagt. In feite is het TV on demand, dus.
Klinkt op zich logisch.

Maar ... dan zou ik toch een decoder kaart in de PC met de smartcard van UPC kunnen gebruiken, mits je het "ID" van de decoder kaart gelijk kunt maken aan de "ID" van de UPC-decoder (geen idee of dit bestaat).
Ik kan dan inderdaad maar 1 programma te gelijk kijken. Het voordeel zou dan kunnen zijn dat ik een Mediacenter PC kan gebruiken die de kanalen kan omschakelen als ik meerdere programma's wil opnemen van verschillende zenders (achter elkaar). Nu kan ik dit niet, omdat ik dan handmatig de UPC-decoder moet omschakelen (lastig als je niet thuis bent).
  maandag 9 oktober 2006 @ 11:49:40 #77
153506 Captain_Fabulous
pi_42506234
Theoretisch heb je denk ik gelijk, de mediaboxen van UPC(en Casema etc ook denk ik) hebben echter niet zoals je PC 1 mac adres, maar meerdere, als ik me niet vergis. Dus het ID zit wat ingewikkelder in elkaar dan alleen het macadres kloppend krijgen.
Ik zou zeggen, kijk eens de site van de fabrikant hier op na. Kan dat zelf niet voor vanavond doen.

Trouwens, je kan wel reminders inschakelen als je met de box door dat menu'tje surft dat je krijgt als je de OK knop indrukt. Als die ook in de digitale TV gids kunnen, is dat dan niet te gebruiken?
  maandag 9 oktober 2006 @ 12:05:10 #78
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_42506640
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 11:49 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Theoretisch heb je denk ik gelijk, de mediaboxen van UPC(en Casema etc ook denk ik) hebben echter niet zoals je PC 1 mac adres, maar meerdere, als ik me niet vergis. Dus het ID zit wat ingewikkelder in elkaar dan alleen het macadres kloppend krijgen.
Ik zou zeggen, kijk eens de site van de fabrikant hier op na. Kan dat zelf niet voor vanavond doen.

Trouwens, je kan wel reminders inschakelen als je met de box door dat menu'tje surft dat je krijgt als je de OK knop indrukt. Als die ook in de digitale TV gids kunnen, is dat dan niet te gebruiken?
Volgens mij is de decoder van Thomson. Maar ik kan nergens info hierover vinden.

Is alleen maar een reminder, de box wordt niet overgeschakeld.
  maandag 9 oktober 2006 @ 12:27:02 #79
153506 Captain_Fabulous
pi_42507269
Je kan altijd nog het analoge signaal in je mediacentre prikken, en zo het normale aanbod opnemen. Maar je wil natuurlijk juist de digitale kanalen opnemen neemik aan...
  maandag 9 oktober 2006 @ 12:51:25 #80
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_42507948
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 12:27 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Je kan altijd nog het analoge signaal in je mediacentre prikken, en zo het normale aanbod opnemen. Maar je wil natuurlijk juist de digitale kanalen opnemen neemik aan...
YEP.

En ... ik heb nog geen Mediacenter.

Ik ben wel in het bezit van een Harddisk/DVD recorder. Omdat ik hiermee met hetzelfde probleem zit (UPC box omschakelen), is het misschien een optie om (eindelijk) een Mediacenter aan te schaffen.
  maandag 9 oktober 2006 @ 13:13:01 #81
153506 Captain_Fabulous
pi_42508463
UPC heeft op shows al hun decoder met ingebouwde hd recorder laten zien. Die zal vast geen exporteer mogelijkheden hebben om naar DVD te branden

Als ik nog een handleiding van die Thomson kan vinden waar de Id kwestie wat duidelijker van wordt, zal ik het laten weten...
  maandag 9 oktober 2006 @ 13:19:17 #82
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_42508605
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 13:13 schreef Captain_Fabulous het volgende:
UPC heeft op shows al hun decoder met ingebouwde hd recorder laten zien. Die zal vast geen exporteer mogelijkheden hebben om naar DVD te branden
Nee ... dat zal inderdaad niet. Zal wel een prul met 40GB harddisk worden. Kun je fijn 20 uur opnemen op redelijke kwaliteit. En verder kun je alleen maar wissen. Wat maken ze toch kleine stapjes elke keer.
quote:
Als ik nog een handleiding van die Thomson kan vinden waar de Id kwestie wat duidelijker van wordt, zal ik het laten weten...
THANKS!
pi_42575103
Ik dus UPC bellen om op te zeggen. Zegt de jongedame aan de telefoon: "weet u dat u binnenkort nog maar 8 zenders heeft op het huidge analoge kanaal?"
Maar wanneer dat precies is dat kon ze me niet vertellen. Volgens mij zijn het gewoon smoesjes zodat ik upc digital wel zou houden.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 13:59:15 #84
153506 Captain_Fabulous
pi_42575321
Ze zijn uiteindelijk wel van plan om het analoge signaal te verwijderen als iedereen een mediabox heeft, maar zolang je extra moet betalen voor digitaal, en niet heel Nederland aan de mediabox is, kan natuurlijk nooit zomaar het paket worden gestript, lijkt me.
Jij hebt een contract met ze afgesloten voor de levering van TV signalen, dat kan niet eenzijdig (van hun kant) zomaar worden opgezegd! Van 30 naar 8 zenders voor hetzelfde geld, dat lijkt me contractbreuk.
Opzeggen dus als je het zeker weet.
pi_42575500
Ja ik heb het dus ook opgezegd. Als het echt zo is van die 8 zenders dan kan ik het altijd nog nemen.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 14:22:36 #86
153506 Captain_Fabulous
pi_42576121
Precies. Gewoon bangmakerij van een telefoondoos.
pi_42592744
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 14:04 schreef Roynaldinho het volgende:
Ja ik heb het dus ook opgezegd. Als het echt zo is van die 8 zenders dan kan ik het altijd nog nemen.
De bedoeling was om alleen nog maar digitale kabel aan te bieden met een gratis mediabox. Dit mocht echter niet van de overheid en toen is het compromis gekomen dat het analoge signaal moet blijven bestaan en UPC heeft toen aangeboden om de mediaboxen toch gratis te verstrekken en vrijwel hetzelfde pakket dat je nu analoog hebt, voor dezelfde prijs digitaal aan te bieden. Dat is toch een stuk beter dan Casema, waar je moet betalen voor je decoder en ook extra betaalt voor meer kanalen.

Ik heb in ieder geval een contract dat ik voorlopig niet meer betaal voor het basispakket dan de prijs voor de analoge kabel, waarmee het dus gratis is. Ik betaal alleen die paar euro voor de extra kanalen.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 23:40:05 #88
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_42596241
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 18:27 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

gisteren was het er nog bij ons volgens mij, morgen als ik weer thuis ben toch eens checken; vuile ratten.
inmiddels gedaan ; vuile hoeren die het zijn.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_42612494
Ik heb die box net een uurtje geleden ontvangen, overal staat heel groot 'Eerste zes maanden gratis'. Maar in dat boekje staat nergens hoe ik het weer kostenloos kan terugsturen. In één of andere brief stond wel dat ik na 6 maanden gewoon alleen analoge TV kon houden.

Ik ben dus niet van plan ook maar iets extra te betalen, maar ik wil wel even dat ding checken. Maar waar staat nou zwart op wit dat ik hem morgen kan laten ophalen als ik niet meer wil?
pi_42612736
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 15:53 schreef 2xD het volgende:
Ik heb die box net een uurtje geleden ontvangen, overal staat heel groot 'Eerste zes maanden gratis'. Maar in dat boekje staat nergens hoe ik het weer kostenloos kan terugsturen. In één of andere brief stond wel dat ik na 6 maanden gewoon alleen analoge TV kon houden.
Analoge tv hou je altijd...
Na 5-6 maanden kreeg ik een brief van upc dat de proefperiode bijna ten einde was,daar stond in wat je moest doen als je de digitale tv niet meer wilde.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 16:05:03 #91
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_42612838
quote:

Heb je nog iets kunnen vinden?
pi_42613140
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 16:01 schreef corus het volgende:

[..]

Analoge tv hou je altijd...
Na 5-6 maanden kreeg ik een brief van upc dat de proefperiode bijna ten einde was,daar stond in wat je moest doen als je de digitale tv niet meer wilde.
Ok en heb je het gehoufen of laten gaan (en zoja, deden ze daar niet moeilijk over dan?)
pi_42613294
quote:
Ok en heb je het gehoufen of laten gaan (en zoja, deden ze daar niet moeilijk over dan?)
Ik heb het gehouden , bevalt echt heel goed.
Prima beeld en extra zenders , ik heb ook het extra pakket.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 16:20:04 #94
153506 Captain_Fabulous
pi_42613301
Wel iets, maar dat was een folder voor de verkoop, geen technisch verhaal. Niet voldoende om echt mee op te schieten, helaas. De oude Digitale TV boxen hadden voor iedere interface (ethernet, firewire etc) een apart MAC adres maar om het device uniek te identificeren werden ze natuurlijk niet allemaal gebruikt, het was een combinatie van Macadres en nog een id, als ik me niet vergis. Hoe dat in die Thomson zit is me nog steeds niet helemaal duidelijk. Ik zie binnenkort iemand die daar werkt, zal na wat bier eens navragen, ik kom zonder wat inside info nu even niet ver genoeg om je te helpen. Als ik wat weet stuur ik wel een pb of een forumbericht, afhankelijk hoe 'gevoelig' de informatie is
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 22:26:29 #95
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_42682401
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 16:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:

Ik zie binnenkort iemand die daar werkt, zal na wat bier eens navragen, ik kom zonder wat inside info nu even niet ver genoeg om je te helpen. Als ik wat weet stuur ik wel een pb of een forumbericht, afhankelijk hoe 'gevoelig' de informatie is
THANKS again!
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:09:57 #96
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_42741774
Dit lees ik net op NU.NL
quote:
Digitale videorecorder voor UPC-klanten

Uitgegeven: 17 oktober 2006 13:34

AMSTERDAM - Kabelmaatschappij UPC gaat haar klanten vanaf november voorzien van digitale videorecorders. De toestellen zijn uitgerust met een harde schijf waarop 65 uur televisie kan worden opgenomen.

Bovendien slaat de recorder automatisch 2,5 uur televisie op van het kanaal waar de kijker op heeft afgestemd. Daardoor is het mogelijk een uitzending te pauzeren of fragmenten te herhalen.

Het apparaat is niet gratis: klanten huren de recorder voor tien euro per maand van UPC. Anders dan de mediabox, UPC's normale decoder voor digitale televisie, wordt de digitale recorder niet ongevraagd verspreid.

Communicatie

UPC zegt de communicatie over de verspreiding van de mediabox te willen verbeteren. Het bedrijf oogstte de laatste tijd veel kritiek van onder meer de Consumentenbond en de Tweede Kamer. Die verweten het bedrijf agressieve verkoopmethoden: klanten zou niet voldoende duidelijk zijn dat ze de ongevraagd toegezonden decoders mochten weigeren of terugsturen.

UPC gaat nu onder meer pop-upschermen tonen bij ingebruikname van de decoder. Op die schermen, vergelijkbaar met de dialoogvensters met licentievoorwaarden bij de installatie van computerprogramma's, worden de rechten van de klant nog eens toegelicht.
Je gaat dit ding dus huren voor 10 euro per maand.

62 uur televisie, ik ben benieuwd in welke kwaliteit dat is...
pi_42752196
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 15:09 schreef pdiscs het volgende:
Dit lees ik net op NU.NL
[..]

Je gaat dit ding dus huren voor 10 euro per maand.

62 uur televisie, ik ben benieuwd in welke kwaliteit dat is...
TIEN EURI !!???
Dat is me echt te veel. Ik heb al een hd-recorder. Digitale-tv neem ik nooit op. Als ik een uitzending moet missen neem ik de analoge op, dan weet ik zeker dat het goed wordt opgenomen. Themakanalen zenden zo vaak herhalingen uit dat opnemen daarvan helemaal niet nodig is.
62 uur... mijn HDR heeft 160GB en neemt SP 67 uur op. (LP 103 uur).
Ik vraag me af of de stream rechtstreeks wordt opgenomen, of het gedecoeerde opnieuw wordt ge-MPG-t, dat zou wel erg stom zijn.
Nog meer over kwaliteit: een standaard DVD (4,7 GB ss) neemt op normale(=SP)kwalitiet 2 uur op. Vermenigvuldig dit grofweg met 32, dan kom je op 64 uur en 150 GB. Er is dus een 160GB HD, 10GB is nodig voor indexering, de rest voor video.
Ik huur dat ding niet, vind het veel te duur.
objectief en betrouwbaar
*O* Partij voor de Dieren in de Kamer !! *O*
pi_42759016
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 21:05 schreef kansloze_dertiger het volgende:

[..]

TIEN EURI !!???
Dat is me echt te veel. Ik heb al een hd-recorder. Digitale-tv neem ik nooit op. Als ik een uitzending moet missen neem ik de analoge op, dan weet ik zeker dat het goed wordt opgenomen.
Opnemen van een digitaal doorgegeven kanaal werkt bij mij ook prima en betrouwbaar. Ik programmeer dan alleen de timer van mijn decoder (Samsung, geen UPC dus) en zet de HD/DVD recorder in de synchro stand.
quote:
Themakanalen zenden zo vaak herhalingen uit dat opnemen daarvan helemaal niet nodig is.
Dat is in zijn algemeenheid niet juist. Als je iets van een themakanaal op wil nemen met de bedoeling het (duurzaam) te bewaren dan zul je het toch echt eenmaal moeten opnemen, ook al wordt het tig keer herhaald.
quote:
62 uur... mijn HDR heeft 160GB en neemt SP 67 uur op. (LP 103 uur).
Ik vraag me af of de stream rechtstreeks wordt opgenomen, of het gedecoeerde opnieuw wordt ge-MPG-t, dat zou wel erg stom zijn.
Dat is inderdaad een interessante vraag. Ik heb op internet de handleiding zitten doorploegen van een (nieuwe) Samsung decoder met ingebouwde 160 GB harddisk, en het is mij opgevallen dat daar niets over wordt gezegd, en dat er ook niet bij staat hoeveel uur je dan op zou kunnen nemen. Daaruit maak ik op dat de (maximale) opnameduur kennelijk variabel is en (dus) afhangt van de bitrate van de ontvangen signalen. Daaruit kun je weer opmaken dat dit apparaat de streams kennelijk zonder re-encoding opslaat. Op zich heel gunstig, want dan kan er ook geen kwaliteitsverlies zijn. Deze decoder is overigens uitgerust met een USB2 aansluiting waarmee je opgenomen bestanden kunt overzetten naar een externe harde schijf. Op de computer kun je daar dan met een geschikt programma - ook weer zonder re-encoding - een DVD van maken.
quote:
Nog meer over kwaliteit: een standaard DVD (4,7 GB ss) neemt op normale(=SP)kwalitiet 2 uur op. Vermenigvuldig dit grofweg met 32, dan kom je op 64 uur en 150 GB. Er is dus een 160GB HD, 10GB is nodig voor indexering, de rest voor video.
Dat klopt op zich wel, maar de bitrate van DVB-C hoeft niet overeen te stemmen met die van DVD in de SP stand, dus je conclusie dat er dan wel een 160 GB schijf in zal zitten is niet noodzakelijk juist.
quote:
Ik huur dat ding niet, vind het veel te duur.
Dat is een afweging die je alleen zelf kunt maken. Ik ben blij dat ik niet bij UPC zit en dat ik dus de keus heb uit allerlei gestandaardiseerde ontvangers die je gewoon in de winkel kunt kopen. Bij UPC heb je die keus niet.
pi_42762175
Op zich vind ik die 10 euro nog wel acceptabel.. de kwaliteit van zo'n digitaal opgelagen MPEG-stream is toch wel beter dan die van een signaal dat via composiet naar een losse HDR gestuurd is (geloof namelijk niet dat er veel HDR's met RGB-input zijn). Ik ben nog een beetje aan het twijfelen.. als je de opnames nou gewoon van die box naar je PC kon kopieeren dan was ik meteen over de streep, maar ik meen gehoord te hebben dat dat dus niet kon.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 10:46:15 #100
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_42764750
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 00:25 schreef Riparius het volgende:

[..]

Opnemen van een digitaal doorgegeven kanaal werkt bij mij ook prima en betrouwbaar. Ik programmeer dan alleen de timer van mijn decoder (Samsung, geen UPC dus) en zet de HD/DVD recorder in de synchro stand.
Dat kan zeker niet als je in het verzoringsgebied van UPC zit?
quote:
[...]
(nieuwe) Samsung decoder met ingebouwde 160 GB harddisk
[...]
Deze decoder is overigens uitgerust met een USB2 aansluiting waarmee je opgenomen bestanden kunt overzetten naar een externe harde schijf. Op de computer kun je daar dan met een geschikt programma - ook weer zonder re-encoding - een DVD van maken.
Het zou mooi zijn, als de UPC decoder dit ook zou hebben. Dan zou ik misschien wel die 10 euro per maand ervoor over hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')