abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39883960
als ik van die pistoletjes bijvoorbeeld in de oven doe, en daarna laat afkoelen voor 1uur, dan zijn ze vet hard... hoe kan dat ?

wat doe ik verkeerd.. die pistoletjes van de bakker zijn toch na een halve dag nog te eten
Nothing to see here, carry on
pi_39883981
De bakker is over het algemeen geen afbakbakker!
pi_39884004
Hoi veldmuis,

ik ga zo ook broodjes afbakken
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_39884058
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:53 schreef vosss het volgende:

Hoi veldmuis,

ik ga zo ook broodjes afbakken
Zoete broodjes bakken?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_39884083
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:55 schreef Lucille het volgende:

[..]

Zoete broodjes bakken?
Nee, gewone broodjes
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_39884182
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:52 schreef RijstNatie het volgende:
als ik van die pistoletjes bijvoorbeeld in de oven doe, en daarna laat afkoelen voor 1uur, dan zijn ze vet hard... hoe kan dat ?

wat doe ik verkeerd.. die pistoletjes van de bakker zijn toch na een halve dag nog te eten
Dat komt door de troep die er in die broodjes zit.
Je moet ze gelijk opeten, want als je ze even laat liggen worden ze inderdaad erg vies.
Ja, die met de ballen in de bek.
  zondag 16 juli 2006 @ 20:02:06 #7
17013 Killjoy
DOMOOOOOOO!!!!! ;)
pi_39884239
Ik heb net pistoletjes uit de oven op, die van 19 cent van de Bas.
10 minuten voorverwarmen, 10 minuten erin en klaar.
2 minuten beetje laten afkoelen, niet een uur, deze moet je warm eten

was lekker
SEMI-OFFICIELE ANTI-ZEUR
pi_39884268
Ik denk dat de bakker ook gebruik maakt van broodverbeteraar, een toevoeging die onder andere invloed heeft op de gluten en daardoor de broodstructuur.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  zondag 16 juli 2006 @ 20:03:23 #9
54403 Mr-Z
Makkers staakt uw wild geraas
pi_39884277
Die dingen moet je ook maar 1 keer verwarmen en binnen een kwartier opeten
pi_39884278
quote:
Op zondag 16 juli 2006 20:02 schreef Killjoy het volgende:
Ik heb net pistoletjes uit de oven op, die van 19 cent van de Bas.
10 minuten voorverwarmen, 10 minuten erin en klaar.
2 minuten beetje laten afkoelen, niet een uur, deze moet je warm eten

was lekker
Vroeger waren die hier 22 cent bij Bas en 24 cent bij de C1000.
Toen kwam de C1000 beweren dat ze de goedkoopste waren, en die maakte ze 17 cent. Dus werden ze bij Bas ook 17 cent.
Nu ging ik ze gisteren weer kopen en waren ze nog maar 16 cent.
Ja, die met de ballen in de bek.
  zondag 16 juli 2006 @ 20:03:53 #11
54403 Mr-Z
pi_39884297
En misschien de broodjes vochtig maken voor je ze in de oven legt wil wel werken misschien..
  zondag 16 juli 2006 @ 20:04:33 #12
35415 nightfall
sickminded
pi_39884311
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:52 schreef veldmuis het volgende:
De bakker is over het algemeen geen afbakbakker!
over het algemeen dus wel he..
  zondag 16 juli 2006 @ 20:05:20 #13
54403 Mr-Z
pi_39884325
quote:
Op zondag 16 juli 2006 20:04 schreef nightfall het volgende:

[..]

over het algemeen dus wel he..
Er zíjn ook goeie bakkers....
pi_39884576
quote:
Op zondag 16 juli 2006 20:03 schreef Mr-Z het volgende:
En misschien de broodjes vochtig maken voor je ze in de oven legt wil wel werken misschien..
Dat is alleen maar voor de kleur heur!
pi_39905222
Die goedkop afbakbroodjes kan je inderdaad niet een dag bewaren ofzo.
maar na een uurtje zijn die echt nog niet bikkelhard hoor...
  maandag 17 juli 2006 @ 13:46:05 #16
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_39905296
even wat offtopic verwijderd
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 17 juli 2006 @ 15:57:31 #17
54403 Mr-Z
pi_39909573
quote:
Op zondag 16 juli 2006 20:14 schreef pvc_boer het volgende:

[..]

Dat is alleen maar voor de kleur heur!
Nee hier worden ze ook iets krokanter van.
  maandag 17 juli 2006 @ 17:49:18 #18
37887 Dauthi
Progressive
pi_39913080
quote:
Op zondag 16 juli 2006 20:05 schreef Mr-Z het volgende:

[..]

Er zíjn ook goeie bakkers....
vrij weinig. Veel bakkers zijn tegenwoordig gewoon afbakkers. omdat ze te lui zijn om sochtends vroeg uit hun nest te komen en te werken voor een eerlijk product van hoge kwaliteit. maar ja das inmiddels de nationale mentaliteit geworden.

net als al die goede groenteboeren en slagers. Ze laten zichzelf het veld uitslaan door de supermarkten, als ze gewoon altijd goede kwaliteit zouden verkopen, zouden ze niet failliet gaan.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_39913274
Rol de broodjes na het afbakken in een vochtige theedoek. Worden ze lekker zacht.
  maandag 17 juli 2006 @ 18:04:49 #20
54403 Mr-Z
pi_39913530
quote:
Op maandag 17 juli 2006 17:49 schreef Dauthi het volgende:

[..]

vrij weinig. Veel bakkers zijn tegenwoordig gewoon afbakkers. omdat ze te lui zijn om sochtends vroeg uit hun nest te komen en te werken voor een eerlijk product van hoge kwaliteit. maar ja das inmiddels de nationale mentaliteit geworden.

net als al die goede groenteboeren en slagers. Ze laten zichzelf het veld uitslaan door de supermarkten, als ze gewoon altijd goede kwaliteit zouden verkopen, zouden ze niet failliet gaan.
Hierbij maak je wel de fout om de bakkers hier van de schuld te geven... Het is vooral de schuld van supermarkten die steeds verser brood en gebak leveren, van bakkerij Bart, Multivlaai en meer van dat soort zaakjes. Als er in de buurt van een ambachtelijke bakker een dergelijk bedrijf komt kan hij amper zijn hoofd boven water houden. Om ambachtelijke producten te maken is veel tijd (en dus geld) nodig, maar de consument neemt nou eenmaal meer genoegen met een vergelijkbaar product van de goedkopere concurent. Daardoor zijn bakkers sneller geneigd (ze kunnen niet anders) om kant en klaar poeders, half fabrikaten e.d. in te kopen.

Ik zelf vind dit ook jammer (ben bakker toevallig ).. Kijk maar eens in je omgeving. De afgelopen 10 jaar zijn de echte ambachtelijke kleine bakkertjes op de hoek van de straat gehalveerd! Stuk voor stuk gaan deze bakkerijen failliet omdat ze gewoon niet meer kunnen opboksen tegen de grote concurenten. Ik heb de meest luxe bakkerijen, die de mooiste producten maakten failliet zien gaan.

Ik ken zat bakkers (zo ongeveer iedere bakker die ik ken) die het geen probleem vinden om 's nachts te werken! Ook al die bakkers zien met pijn in hun hart hoe het oer ambachtelijke werk verdwijnt en daarvoor massa productie in de plaats komt!

Mijn grote droom/streven in de toekomst is dan ook om een echt ambachtelijk bakkerijtje te beginnen/over te nemen, die totaal geen half-fabrikaten/kant en klaar poeders gebruikt, maar alle producten zelf maakt! Ik denk (aan veel verhalen te horen) dat hier best weer markt voor is, want de consument is dat standaard, neutraal van smaak, simpel afgewerkte product van de massa productie bedrijven ook wel beu op den duur...

Dus ik hoop dat je je woorden terug neemt dat het de schuld van de 'bakkers' is dat ze 'afbakkers' zijn geworden
  maandag 17 juli 2006 @ 18:31:34 #21
37887 Dauthi
Progressive
pi_39914248
quote:
Op maandag 17 juli 2006 18:04 schreef Mr-Z het volgende:

[..]

[...]
De consument moet weer opgevoed worden, maar het probleem op dit moment is dat heel veel bakkers van die afbakkers zijn. Waarbij de kwaliteit van het brood in principe vergelijkbaar is als dat van de AH, en de smaak ook. Dus mensen doen totaal geen moeite meer om hun brood ergens te kopen als ze naast een knorr wereldbagger het brood in dezelfde shop kunnen kopen.

Ik vind zelf ook dat er een soort vereniging ter bescherming van het ambachtelijk vak moet komen. De ambachtelijk bakker die gewoon goed brood bakt, en niet van die gebakken lucht die je bij de AH koopt.

In belgië, in de ardennen heb je nog echt heel veel van dit soort ambachtelijk shops. Die echt brood maken.

Als de situatie die jij schetst echt waar is, wil ik best mijn woorden terug nemen. Maar ik vind wel dat de bakkers samen zouden moeten als een verenigd front tegen de afbakkers en neppers als de AH.
Want er zijn ook genoeg mensen die goed brood willen kopen, en die bakken het desnoods zelf omdat het brood tegenwoordig van steeds slechtere kwaliteit wordt.

Ik haal mijn brood ook al ruim 5 jaar bij de Bioshop hier in Den Haag of waar ik studeer in Maastricht. En als in België ben neem ik het mee uit de ardennen. Daar hebben ze een soort half zuurdesem half gist bruin brood wat gewoon heerlijk is Stevig brood dat je zelf moet snijden (blijft het ook langer goed:))

Maar bak jij als bakker nu ook zelf gewoon je brood ambachtelijk, zoja waar zit je als bakker ?:P
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_39915027
Misschien iets korter bakken ?
En na het bakken in alufolie verpakken, dan worden ze ook niet keihard.
  maandag 17 juli 2006 @ 19:24:45 #23
54403 Mr-Z
pi_39915596
quote:
Op maandag 17 juli 2006 18:31 schreef Dauthi het volgende:

[..]

De consument moet weer opgevoed worden, maar het probleem op dit moment is dat heel veel bakkers van die afbakkers zijn. Waarbij de kwaliteit van het brood in principe vergelijkbaar is als dat van de AH, en de smaak ook. Dus mensen doen totaal geen moeite meer om hun brood ergens te kopen als ze naast een knorr wereldbagger het brood in dezelfde shop kunnen kopen.
Inderdaad, maar hoe begin je aan heropvoeden van de consument? Een bakker die eenmaal is begonnen met het maken van brood met mixen kan moeilijk weer terug. Een brood wat door een bakker op ambachtelijke manier gemaakt is komt al gauw op 1 euro kostprijs. En dan maakt hij er nog niet eens winst op. Dus hijmoet zo'n brood voor 1.50 verkopen, terwijl voor een brood wat net zo zwaar is je bij een supermarkt 90 cent betaald..
De oplossing: (ik geloof dat vroeger deze regeling wel bestond, maar afgeschaft is) een minimum brood prijs! laat zeggen 1.50 euro! Hierdoor kunnen de bakkers concureren met de supermarkten door weer ECHT brood te bakken!
quote:
Ik vind zelf ook dat er een soort vereniging ter bescherming van het ambachtelijk vak moet komen. De ambachtelijk bakker die gewoon goed brood bakt, en niet van die gebakken lucht die je bij de AH koopt.
Er zijn wel verschillende verenigingen. Zo heb je het nbc (nederlands bakkerij centrum) die veel doet voor kleine bakkers.
Ook heb je verschillende inkoop organisaties. Zo heb je echte bakkers , topbakker en zo meer. Doordat deze bakkers gezamelijk grondstoffen, reclame materialen enz. inkopen kan de prijs een stuk omlaag.
quote:
In belgië, in de ardennen heb je nog echt heel veel van dit soort ambachtelijk shops. Die echt brood maken.
Ook in kleine dorpjes vind je vaak een goede bakker. En inderdaad in Belgie ga ik regelmatig in Postel heerlijk brood halen!
quote:
Als de situatie die jij schetst echt waar is, wil ik best mijn woorden terug nemen. Maar ik vind wel dat de bakkers samen zouden moeten als een verenigd front tegen de afbakkers en neppers als de AH.
Want er zijn ook genoeg mensen die goed brood willen kopen, en die bakken het desnoods zelf omdat het brood tegenwoordig van steeds slechtere kwaliteit wordt.
Laten we hopen dat er verandering in komt de komende tijd, maar tot nu toe is het alleen maar slechter geworden.
quote:
Ik haal mijn brood ook al ruim 5 jaar bij de Bioshop hier in Den Haag of waar ik studeer in Maastricht. En als in België ben neem ik het mee uit de ardennen. Daar hebben ze een soort half zuurdesem half gist bruin brood wat gewoon heerlijk is Stevig brood dat je zelf moet snijden (blijft het ook langer goed:))
In iedere stad zit er minimaal wel 1 bakker die ook wel zuurdesem maakt denk ik.. Als je goed zoekt vind je wel iets
quote:
Maar bak jij als bakker nu ook zelf gewoon je brood ambachtelijk, zoja waar zit je als bakker ?:P
Om eerlijk te zijn werk ik in een middelgrote bakkerij met 42 filialen.. (regio Eindhoven) Het is dus over het algemeen massa productie en veel lopende band werk. Dit is ook niet waar mijn hart ligt en als ik de kans krijg om naar een andere (kleinere) bakkerij te gaan doe ik dat dan ook meteen. Dit is ook dus niet waar ik voor opgeleid ben...

Oh ja.. ik bak geen brood.. ik ben banket bakker
  maandag 17 juli 2006 @ 21:15:19 #24
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_39919388
quote:
Op zondag 16 juli 2006 20:03 schreef Mr-Z het volgende:
Dat helpt als ze normaal al te hard uit de oven komen maar wat TS beschrijft is gewoon omdat ze uitdrogen. Je moet ze dus bakken en bijna gelijk op eten
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_39919429
Daarom heten ze ook harde broodjes
Twinning = boring
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')