abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39884528
Wat betreft het voorbeeld van mijn vriend zijn verjaardag? Dat is nou een voorbeeld van telepathie.
  zondag 16 juli 2006 @ 20:21:15 #77
81237 releaze
best of both worlds
pi_39884756
quote:
Op zondag 16 juli 2006 20:09 schreef Zuen het volgende:
Ja, maar zo kan je je van alles wel voorstellingen maken. Wat is het dan volgens jou als het geen toeval is, jij denkt dat het allemaal precies in elkaar valt ofzo?
en jij denkt dat het allemaal toeval is? jeetje zeg, wat kortzichtig! je hebt er nieteens bewijs voor!

wanneer je ervan uitgaat dat niet alles op toeval berust, dan is telepathie geen "speciale gave" meer, maar gewoon iets dat is en kan. Iedereen heeft dan die mogelijkheid, zie het als tekenen: iedereen kan tekenen, de ene beter dan de andere. Iedereen heeft de telepatische gave, de ene beter dan de andere. Even verschrikkelijk generaliserend zien heksen zichzelf niet als speciaal, maar gewoon als mensen die gebruik maken van de gaves die zij als mens hebben waar andere mensen deze onder het mom van "er is nog niks bewezen" het compleet links laten liggen.
pi_39884786
mensen denken niet dat ze heksen zijn, het is een geloof. niet echt een geloof, maar een soort levensbeschouwing. iedereen beleeft het op zijn eigen manier. sommigen geloven dat elk levend wezen en ziel heeft enzo. veel wicca's (zo heten die, toch?) doen ook rituelen erbij maar dat hoeft dus niet per se.
  zondag 16 juli 2006 @ 20:23:43 #79
137079 Chowi
Lonerism.
pi_39884828
quote:
Op zondag 16 juli 2006 20:07 schreef -Lillith- het volgende:
Ik noemde ook alles toeval voordat ik me in hekserij verdiepte. Inmiddels weet ik dat het niet zo is.
Oh, je wéét het ook echt? Vind ik knap.
[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]
  zondag 16 juli 2006 @ 20:24:18 #80
81237 releaze
best of both worlds
pi_39884842
quote:
Op zondag 16 juli 2006 20:22 schreef imported_sphinx het volgende:
mensen denken niet dat ze heksen zijn, het is een geloof. niet echt een geloof, maar een soort levensbeschouwing. iedereen beleeft het op zijn eigen manier. sommigen geloven dat elk levend wezen en ziel heeft enzo. veel wicca's (zo heten die, toch?) doen ook rituelen erbij maar dat hoeft dus niet per se.
wicca's en heksen zijn niet per definitie hetzelfde.
pi_39884918
quote:
Op zondag 16 juli 2006 20:24 schreef releaze het volgende:

[..]

wicca's en heksen zijn niet per definitie hetzelfde.
ik weet er ook niet alles van. maar hoezo niet dan? ik kan me niet echt voorstellen dat een heks nou iets doet dat niks met wicca te maken heeft.. ofzo
pi_39884960
quote:
Op zondag 16 juli 2006 20:22 schreef imported_sphinx het volgende:
Hekserij op zich is geen levensbeschouwing. Er zijn heksen die zich alleen maar bezighouden met de natuur. Daar op een positieve manier gebruik van maken (kruidenthee maken tegen hoofdpijn bijvoorbeeld). Andere heksen geloven in de God en de Godin of een variant daarop en maken ook gebruik van de natuur. De Wiccans zijn ook een soort heksen, die geloven in meerdere goden en de natuur, alleen volgen zij een bepaalde traditie. Meestal van Gardner. Gardner heeft omstreeks 1950 (exacte datum weet ik niet) een boek geschreven over hekserij, en de naam Wicca eraan gegeven (heel simpel uitgelegd.
  zondag 16 juli 2006 @ 20:44:11 #83
81237 releaze
best of both worlds
pi_39885276
quote:
Op zondag 16 juli 2006 20:27 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

ik weet er ook niet alles van. maar hoezo niet dan? ik kan me niet echt voorstellen dat een heks nou iets doet dat niks met wicca te maken heeft.. ofzo
wicca's zijn meestal coven gebonden, en met covens komen regeltjes, ditjes en datjes, inwijdingsrituelen etc. meestal gebaseerd op de ideen van gardner, maar ik geloof dat er nog een officiele wiccastroming is. je mag jezelf ook geen wicca noemen zolang je niet bent ingewijd, zover ik heb begrepen.

de hekserij is een stuk opener, veel meer ruimte voor solitaire heksen, eigen inbreng en inzichten.
geen verplichte inwijdingsrituelen, etc..
pi_39885359
quote:
Op zondag 16 juli 2006 20:44 schreef releaze het volgende:

[..]

wicca's zijn meestal coven gebonden, en met covens komen regeltjes, ditjes en datjes, inwijdingsrituelen etc. meestal gebaseerd op de ideen van gardner, maar ik geloof dat er nog een officiele wiccastroming is. je mag jezelf ook geen wicca noemen zolang je niet bent ingewijd, zover ik heb begrepen.

de hekserij is een stuk opener, veel meer ruimte voor solitaire heksen, eigen inbreng en inzichten.
geen verplichte inwijdingsrituelen, etc..
Er zijn ook meerdere Wiccans die solitair zijn. Zij hebben zichzelf ingewijd.

Even gekopieerd van m'n website:
Wicca:
Wicca is een duidelijk geloof in Godin, God of beide en volgen één van de volgende stromingen: Gerard Gardner, Alex Sanders, Tuata de Danan. Vaak zijn Wicca's meer in Covens georganiseerd welke ook één van voorgenoemde stomingen volgt. Een Wicca doorloopt 3 graden waarin hij/zij ook wordt ingewijd. Als een Wicca de derde graad heeft doorlopen, dan mag deze een eigen coven stichten. Wicca's doen meer magisch werk dan heksen en minder met kruiden. Ook viert deze groep pagans de volle manen en 8 jaarfeesten

Hekserij:
Deze religie gelooft in de kracht van de natuur en de elementen. Soms gaat dit gepaard met het geloof in Godin en God. Dit hoeft echter niet en veel Heksen doen dit namelijk ook niet.
Veel heksen werken meer met kruiden dan dat ze magisch werk doen. De meesten vieren veelal de volle manen en 8 jaarfeesten.
Veel heksen werken solo en zijn wat men noemt eclectische heksen. Dit houd in dat de heks in kwestie gebruikt wat hij/zij nodig denkt te hebben voor het doen van magisch werk.
pi_39885451
quote:
Op zondag 16 juli 2006 18:56 schreef Zuen het volgende:
Waarom denken sommige mensen dat ze heksen zijn? Hoe kom je er op dat je zo bent en waarom ben zo?
Hoe kom je op het idee dat je specialer bent dan andere mensen? Leg het me uit, pure nieuwsgierigheid.
Had niet eens in klaagbak gehoeven, maar ik wist ff niks anders
Aww komop al m'n vriendjes beamen dat m'n ma een heks is.
pi_39885509
quote:
Op zondag 16 juli 2006 20:21 schreef releaze het volgende:

[..]

en jij denkt dat het allemaal toeval is? jeetje zeg, wat kortzichtig! je hebt er nieteens bewijs voor!
Ik vind toeval meer bewijs dan dat je gelooft dat een of andere heidense God het allemaal regelt, ja.
zakelijk
pi_39887902
toeval bestaat ook niet, maar dat hoeft niks met iets paranormaals/bovennatuurlijks o.i.d. te maken te hebben.
  zondag 16 juli 2006 @ 22:46:52 #89
81237 releaze
best of both worlds
pi_39888705
quote:
Op zondag 16 juli 2006 20:55 schreef Zuen het volgende:

[..]

Ik vind toeval meer bewijs dan dat je gelooft dat een of andere heidense God het allemaal regelt, ja.
Uit '88 en nog redeneren als een kind van 3.
pi_39889481
quote:
Op zondag 16 juli 2006 22:46 schreef releaze het volgende:

[..]

Uit '88 en nog redeneren als een kind van 3.
Misschien is het omdat ik nuchter kan nadenken en jij nog in sprookjes gelooft.
zakelijk
  zondag 16 juli 2006 @ 23:15:35 #91
74582 ICTservice
Niets is zoals het lijkt..
pi_39889777
quote:
Op zondag 16 juli 2006 23:08 schreef Zuen het volgende:

[..]

En weer terug bij af..
Wat heb je precies WEL begrepen van dit Topic?
http://www.scholieren-online.nl
''Het ligt eraan van welke flat je het bekijkt..''
Fabeltjeskrant = l33t
pi_39889924
quote:
Op zondag 16 juli 2006 23:15 schreef ICTservice het volgende:

[..]

En weer terug bij af..
Wat heb je precies WEL begrepen van dit Topic?
Ja als zij kinderachtig gaat doen, ga ik dat ook doen.
zakelijk
  zondag 16 juli 2006 @ 23:20:14 #93
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39889945
Ik ken een paar hele leuke heksen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  zondag 16 juli 2006 @ 23:22:42 #94
81237 releaze
best of both worlds
pi_39890047
quote:
Op zondag 16 juli 2006 23:08 schreef Zuen het volgende:

[..]

nuchter, maar niet rationeel..
  zondag 16 juli 2006 @ 23:23:20 #95
132492 Honky
Rockster
pi_39890077
Knibbel knabbel kluisje, wie krabt er aan mijn kruisje?
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_39890281
quote:
Op zondag 16 juli 2006 23:20 schreef Sanne het volgende:
Ik ken een paar hele leuke heksen.
zakelijk
  Spellchecker maandag 17 juli 2006 @ 03:23:45 #97
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_39895417

een mooiere 'heks' kan ik me haast niet bedenken
Tevens -purist.
pi_39895732
doe ook eens aan magie joh, is leuk! en dan pas kun je er echt over oordelen natuurlijk
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_39897040
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:52 schreef Zuen het volgende:
Maar mensen die daadwerkelijk geloven dat ze magische krachten bezitten, en wat voor krachten zouden dit dan moeten zijn?
Soms hebben mensen er behoefte aan boven de massa uit te stijgen. Vandaar dat je veel van dit soort dingen ziet tegenwoordig. Ik heb zelf ook een tijd interesse gehad in dergelijke zaken en ging hierover veel boeken lezen, bezocht weleens paranormaal beurzen, ging naar winkeltjes zoals Himalaya. Ik vind het nog prettig om in zulke winkeltjes rond te lopen en hou ook van die rustgevende muziek, maar het zweverige gedoe eromheen daar doe ik niet meer aan mee.Toen me door een persoon op zo'n beurs werd verteld dat ik zelf ook bepaalde krachten bezat, geloofde ik dat op dat moment ook. Nu weet ik dat het geen speciale krachten zijn maar dat het meer mensenkennis en ervaring is wat mij maakt tot wie ik ben. En die krachten heeft ieder mens in zich, je voelt vaak aan of een situatie of persoon goed of slecht voor je is. Alleen luister je ook naar je innerlijke stem?
Een vriend van mij dacht altijd al dat hij bijzondere "gaven" had en had zo'n aantrekkingskracht op mensen, o.a. door zijn prettige uiterlijk dat ze ook voor raad en genezing naar hem toe kwamen. Hier was het hem eigenlijk om te doen, de aandacht van mensen. Omdat hij veel van psychologie wist, zei hij vaak de dingen die mensen willen horen en leek het erop dat hij door middel van zijn "gave" mensen op een goed spoor had gezet.
Door aandacht en warmte te geven aan mensen die daar behoefte aan hebben voelen ze zich beter. Als je een hand legt op iemands pijnlijke schouder en je doet dat met aandacht, kan die persoon jouw warmte voelen stromen in zijn lichaam, daar is eigenlijk niets bijzonders aan. Het wordt wel vaak als bijzonder uitgelegd. Kruiden werden altijd al gebruikt voor van alles, mijn oma wist ook allerlei middeltjes om je beter te maken, daar kwam geen hekserij aan te pas.Ze was op een boerderij midden in de natuur opgegroeid en wist niet beter.
pi_39903147
De kerk heeft mensen die met de natuur leefden als "heiden" bestempeld omdat ze niet de overtuigingen van de kerk naleefden. "Heiden" betekent in dit geval eigenlijk gewoon "iemand die op de heide leeft". Als ze enigzins vreemd bezig waren, niet naar de kerk gaan, werden ze door de heilige kerk veroordeeld. Een zware steen om je nek en dan maar verdrinken. Verbranden op de brandstapel. Koken in een grote pot met water. Als je een heks was wist je jezelf wel te redden namelijk, de duivel is namelijk je vriend.

Point being: heksen zijn geen kwaadaardige mensen, het zijn mensen die niet afhankelijk zijn van de waanbeelden en illusies die de kerk zoveel mensen voorhoudt.

Heksen zijn cool.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')