Once upon a time in the west muziekquote:Op zondag 16 juli 2006 14:35 schreef Kolkus het volgende:
Probeer deze componisten eens:
Philip Glass
Ennio Morriccone
Nino Rota
Yann Tiersen
Michael Nymann
Stuk voor stuk grootheden en de moeite waard!
Eh, de soundtrack van PotC 2 is van Hans Zimmer.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:30 schreef Metaalkop het volgende:
Ik ben gisteren naar Pirates of the Caribbean 2 geweest, en ik vond de muziek daarbij toch wel heel goed.
naar aanleiding daarvan dit topic. Wat vinden jullie de mooiste/beste filmmuziek, wat moet de muziek hebben om goed te zijn, past de muziek goed bij de film etc. Aan jullie de eer om het topic verder in te vullen.
Ik zelf vind de muziek van Lord of the Rings (van Howard Shore) erg goed, en natuurlijk de eerder genoemde Pirates of the Caribbean (geschreven door Klaus Babelt).
O ja, voor het geval dat er nog iemand gaat reageren, ik weet het, ik kan geen goede OP's maken.
O...gelijk maar ffies aangepast. Hij gaf hier aan dat het Klaus Babelt was.quote:Op zondag 16 juli 2006 21:52 schreef PDOA het volgende:
Eh, de soundtrack van PotC 2 is van Hans Zimmer.
Nee, de muziek van de 1e PotC is geschreven door Klaus. De 2e door Hans.quote:Op maandag 17 juli 2006 09:58 schreef Metaalkop het volgende:
[..]
O...gelijk maar ffies aangepast. Hij gaf hier aan dat het Klaus Babelt was.
En is mede geproduceerd door Hans Zimmer , en deze had ook wel een vinger in de pap, Wat ook wel te horen is.quote:Op maandag 17 juli 2006 10:02 schreef PDOA het volgende:
[..]
Nee, de muziek van de 1e PotC is geschreven door Klaus. De 2e door Hans.
Vette soundtrack ja, maar je moet echt de beelden erbij zien om het goed te kunnen waardaren, imho.quote:Op maandag 17 juli 2006 14:55 schreef Elegy het volgende:
* Akira Yamaoka, van Silent Hill. Veel muziek van de spellen is ook in de film gebruikt.
* De muziek van Savior, hoewel ik geen idee heb of dat ook op cd verschenen is, ik geloof het niet. Maar het nummer bij de aftiteling is erg mooi.
* Muziek van de film Akira.
* De soundtrack van Labyrinth, met David Bowie.
* Soundtrack van Terminator 2.
Er is ook een verschil tussen de filmmuziek en muziek van de film (euh...) Meestal wordt met de "score" de muziek bedoelt die voor de "ambient" zorgt. Als je bijvoorbeeld The Matrix Reloaded hebt (de 2 disc versie), dan zit er op disc 1 de verzamelmuziek die "past" bij de film, en cd 2 heeft de muziek uit de film.
Da's waar. Ik heb twee Akira soundtracks, op één staan een stuk of 12 nummers, op de andere staan er maar vier. Maar dat zijn vrij lange stukken, waar ook veel dialoog in zit (waar ik dan weer geen ruk van snap, want het is in het japansquote:Op maandag 17 juli 2006 16:07 schreef PDOA het volgende:
[..]
Vette soundtrack ja, maar je moet echt de beelden erbij zien om het goed te kunnen waardaren, imho.
Matrix Reloaded > Fluke: Zion >
Geniale muziek idd... kan echt perfect het gruwelijke sfeertje neerzetten dat je bij Silent Hill/ duistere shit in het algemeen kan verwachten.quote:Op maandag 17 juli 2006 14:55 schreef Elegy het volgende:
* Akira Yamaoka, van Silent Hill. Veel muziek van de spellen is ook in de film gebruikt.
Ga dan ook even zoeken naar de muziek van :quote:
Yep, vooral de soundtrack van SH3 is zwaar ok! Vooral omdat ie hier met meer 'echte' instrumenten werkt, zoals gitaar en drums. Werkt fantastisch bij die donkere instrumentale soundscapes!quote:Op maandag 17 juli 2006 16:14 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Geniale muziek idd... kan echt perfect het gruwelijke sfeertje neerzetten dat je bij Silent Hill/ duistere shit in het algemeen kan verwachten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |