Komt minder voor en dus al minder storend.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dan krijg je: " Zeg, ga je mee?" vroeg Piet.
Yep, dus die regel lost het ook niet op, Dagonetquote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dan krijg je: " Zeg, ga je mee?" vroeg Piet.
Zeg ik dat de spatie afgeschaft moet worden? Neuh, ik zeg alleen dat we het anders moeten verwoorden: elk woord begint met een spatie tenzij het aan het begin van een regel staat. Aanhalingstekens worden altijd aan het woord geschreven, voorafgaand aan de aanhaling staat een spatie.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:36 schreef Megumi het volgende:
Dagonetdieeentopicopentdatinonzinthuishoort.Langnietgezien.
Begin van de regel hè?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:59 schreef Tha_Erik het volgende:
behalve als het woord aan het begin van de zin staat of een aanhalingsteken/haakje,
En haakjes (want na een haakje komt ook geen spatie)quote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:04 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Mijn voorstel:
Een woord wordt voorafgegaan door een spatie, aanhalingstekens staan altijd tegen het woord aan geschreven.
Wel als na het haakje de zin gewoon verder gaat.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:08 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
En haakjes (want na een haakje komt ook geen spatie).
Ja, en dan nog de uitzondering als de zin aan het begin van de regel staatquote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:17 schreef Dagonet het volgende:
Een woord wordt voorafgegaan door een spatie, leestekens aan weerzijden van het woord of zinsdeel staan altijd tegen het woord aan.
quote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:18 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja, en dan nog de uitzondering als de zin aan het begin van de regel staat.
Het ging bij mij specifiek over het eerste haakje "(" dus. Dat had ik er dan weer bij meoten zetten misschien.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wel als na het haakje de zin gewoon verder gaat.
Je begint een regel toch niet met een spatie?quote:
Die kan je negeren, het vergroot alleen de marge met één spatie aangezien alle woorden alsnog op dezelfde positie zullen beginnen.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:18 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja, en dan nog de uitzondering als de zin aan het begin van de regel staat.
Op zich wel een goede manier, eigenlijk.
Maar zoals je ziet is dat voor sommigen al te moeilijk.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:38 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Zeg ik dat de spatie afgeschaft moet worden? Neuh, ik zeg alleen dat we het anders moeten verwoorden: elk woord begint met een spatie tenzij het aan het begin van een regel staat. Aanhalingstekens worden altijd aan het woord geschreven, voorafgaand aan de aanhaling staat een spatie.
Hoe zet jij een zin aan het begin van een regel?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:19 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Je begint een regel toch niet met een spatie?
Ik denk dat ik mijn eigen woorden niet meer snap, en vanalles door elkaar aan het gooien benquote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hoe zet jij een zin aan het begin van een regel?
Je hoeft niet te reageren.quote:Op maandag 14 augustus 2006 17:16 schreef Jimbo het volgende:
goh spuit11 heeft ook weer wat gelezen , ik word een beetje ziek van je m_w
Als je dit simpele spatiegebruik nog fout doet vraag ik me af hoe waardevol je teksten zijn.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:08 schreef Dagonet het volgende:
Minder uitzonderingsgevallen en men maakt niet meer van die fouten als "zeg , ga je mee ?".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |