abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39861700
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 21:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

. Boordcomputer

Op cruisecontrol, in zijn 5, bij 80 per uur, op een rechte weg geeft de BC aan, dat het verbruik 3,3 liter op 100 km is.
en als ie de koppeling intrapt verbruikt ie helemaal niks! Echt supper gewoon!
pi_39861708
het verbruik van een tdi is uiteindelijk lijkt me ook minder. Omdat je met een sdi waarschijnlijk meer toeren gaat maken dan dat je met een tdi gaat doen omdat deze meer koppel heeft.
Owja 1.9 tdi's heb je ook in verschillende uitvoeringen beginnend bij 90 pk en eindigd bij 130pk voor de auto die jij zoekt.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 22:17:04 #28
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_39862233
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 21:18 schreef Diepvriez het volgende:
meneer heeft amper zijn rijbewijs en wilt al op een wild paard....
Een 1.9 TDI met 90 PK noem ik geen wild paard.
pi_39862566
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 22:17 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Een 1.9 TDI met 90 PK noem ik geen wild paard.
snel genoeg hoor.
pi_39862658
De SDI is gewoon de ongeblazen versie, eigenlijk het oude concept diesel, technisch eenvoudiger dan een TDI, maar ook trager, en minder gewild op de markt, dat is zeker, maar net als schildpadden, ze gaan niet hard, maar kunnen heel oud worden.
Alleen moet je met een TDI even wat geduld hebben na een lange rit, even stationair laten draaien totdat de turbo stil staat. Maar een TDI is ook wel weer goed te chippen, dan heb je er zo 20 pk. bij.

Voorkeur: De TDI, maar hou wel je onderhoud in de gaten, olie, distributie, kunnen kritiek zijn.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
pi_39862674
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 20:13 schreef Sjonnjoop het volgende:
TDI: http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=17575&cache=no
SDI: http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=17572&cache=no

In een SDI wil je echt niet rijden tenzij je van heeeeeel erg rustig rijden houdt, iets anders kun je er namelijk niet mee
Er staat dat er 138gram per kilometer Co2 uitstoot is. Is dit niet wat veel?
quote:
CO2 uitstoot 138 g/km
Als je dan één op twintig rijdt, dan heb je 2.7Kilo Co2 uitstoot per liter diesel? Dit lijkt me vreemd, ik ga er dus vanuit dat ik het maar niet snap!
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
  zaterdag 15 juli 2006 @ 22:34:53 #32
8428 Racemol
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_39862745
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 22:28 schreef Repeat het volgende:

[..]

snel genoeg hoor.
Maar nogsteeds geen wild paard...

Ik rijd zelf ook een golf IV alleen dan de 1.6 benzine uitvoering met 100PK geloof ik. Is ook snel genoeg maar weer geen wild paard..
Wat een onzin, een signature..
  zaterdag 15 juli 2006 @ 22:35:37 #33
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_39862764
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 22:34 schreef Racemol het volgende:

[..]

Maar nogsteeds geen wild paard...
Wat hij zegt.
pi_39862947
Ik heb gehoord dat het verbruik van een TDI iets beter zou zijn dan bij een SDI, maar dat is maar van horen zeggen.Ik heb een bovengemiddeld rustige rijstijl aangezien een SDI toch niet vooruit te branden is, of je het gas nu intrapt of niet. Wanneer ik gewoon lekker rustig rij (wel maximale snelheden) haal ik 1:20 eenvoudig. Rij ik zo'n 100 km/h een paar honderd km achter elkaar dan wordt de 1:25 makkelijk gehaald. Maar dat vergt wel de nodige discipline

Richting vakantiebestemming hou ik meestal 130 km/h aan en dat gaat prima (vw polo 1.9 sdi uit 2000 welke netjes is onderhouden).
pi_39863527
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 19:58 schreef LegacyCode het volgende:
en SDI dacht ik Solenoid Direct Injectie.


Het is Suction Diesel Injection
I think I'm a banana tree
pi_39863707
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 22:32 schreef dahei het volgende:

[..]

Er staat dat er 138gram per kilometer Co2 uitstoot is. Is dit niet wat veel?
[..]

Als je dan één op twintig rijdt, dan heb je 2.7Kilo Co2 uitstoot per liter diesel? Dit lijkt me vreemd, ik ga er dus vanuit dat ik het maar niet snap!
ik snap het ook niet heeft wel wat met verbruik te maken, x liter diesel op x km stoot x g Co2 uit...
Staat hier wat over ; http://en.wikipedia.org/wiki/Low-energy_vehicle
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_39864823
Je hebt net je rijbewijs. Echt veel feeling voor rijden zul je nog niet hebben, dus ik denk dat je de eerste tijd toch niet echt zult merken dat je auto zo sloom is. Leer eerst eens rijden en dan ruil je hem over een jaar ofzo in voor een snellere
pi_39864925
TDi is zeker weten zuiniger dan SDi. 100% zeker weten.

Als je normaal optrekt zeker, als je met beide gaat knallen zal de TDi meer verbruiken, maar dat doet bijna niemand altijd dus zal de TDi zuiniger zijn. Bij normaal gebruik verbruikt een TDi wat minder dan een SDi doordat je hoger koppel hebt (je hoeft het pedaal heel wat minder diep in te trappen als je even wilt optrekken, bijv. om iemand in te halen.

Verder gaat een TDi ook heeeel lang mee, en de restwaarde van een TDi is heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel wat hoger dan een SDi, SDi's zijn bijna helemaal niet gewild, ze worden alleen gekocht door mensen met een laag leasebudget, die per se een Golf 4 willen (nieuw dan toendertijds), en verplicht moeten dieselen. Als een SDi net in het budget past moet het maar. Same story voor de nieuwkopers en de 2ehands kopers....

Dit verhaal geldt ook voor een BMW 316/316i, dat is gewoon een budget model voor mensen die per se een 3 serie willen rijden, maar eigenlijk maar net een 316i kunnen/willen betalen...
pi_39864989
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 21:25 schreef Repeat het volgende:

[..]

right, 1 op 30
Yep echt wel.... mijn TDI ook Leon doet het ook
pi_39865049
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:55 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Yep echt wel.... mijn TDI ook Leon doet het ook
Theoretisch of echt gemeten ?

WAnt niet alles is waar wat je boordcomputer zegt
pi_39865288
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:58 schreef yup het volgende:

[..]

Theoretisch of echt gemeten ?

WAnt niet alles is waar wat je boordcomputer zegt
Gemeten.... Na 100 km op een 80km snelweg te hebben gereden een keer getankt (en voor aanvang ook natuurlijk) en het verbruik was toen 1 op 28.6 (3.5 liter, bijna 3,6 op 100 km)
pi_39866199
Tdi zuiniger omdat deze een veel groter rendament heeft, ik heb zelf moeten rijden (lease, en geen keuze)in een Slome Diesel Irritatie seat ibiza, en ik kan je vertellen ik wil nooit mee in zo'n trage traktor zo'n mooi auto en dan zo'n trage strontmoter.
pi_39866615
Ghehe, zelfde als die sjonnies met zo'n gepimpte Golf met kameleon-lak, 19" spinners, spoilers, geblindeerde ramen etc. en dan zie je achterop SDI staan met bijbehorend tractorgeluid
pi_39866847
quote:
Op zondag 16 juli 2006 01:00 schreef Palomar het volgende:
Ghehe, zelfde als die sjonnies met zo'n gepimpte Golf met kameleon-lak, 19" spinners, spoilers, geblindeerde ramen etc. en dan zie je achterop SDI staan met bijbehorend tractorgeluid
een sjon koopt echt geen diesel hoor. Jij bedoelt de gofljes 1.6
pi_39867243
Echt wel diesel hoor, zijn ook vaak als ik het zie van die negerts die niet gehinderd zijn door enig verstand van autotechniek. Als het maar glimt he
pi_39870026
SDI staat voor Synchroon Diesel Injectie en is niet bepaald snel. En is wel zuiniger dan een TDI hoewel dit vrij weinig is.
Ga gewoon voor een TDI, meer fun, en voor gebruik maakt het op zich niet veel uit tenzij je constant aan het doortrappen bent
Told my girl I just had to forget her,
Rather buy me a new cartburettor,
So she made tracks sayin' ths is the end now,
Cars don't talk back they're just four wheeled friends now
pi_39870967
quote:
Op zondag 16 juli 2006 08:22 schreef E-ratic het volgende:
SDI staat voor Synchroon Diesel Injectie en is niet bepaald snel. En is wel zuiniger dan een TDI hoewel dit vrij weinig is.
Ga gewoon voor een TDI, meer fun, en voor gebruik maakt het op zich niet veel uit tenzij je constant aan het doortrappen bent
SDi is gewoon "sauge diesel (direct) injection" hoor.
pi_39871580
quote:
Op zondag 16 juli 2006 10:49 schreef yup het volgende:

[..]

SDi is gewoon "sauge diesel (direct) injection" hoor.
niet
Told my girl I just had to forget her,
Rather buy me a new cartburettor,
So she made tracks sayin' ths is the end now,
Cars don't talk back they're just four wheeled friends now
pi_39871797
quote:
Op zondag 16 juli 2006 11:26 schreef E-ratic het volgende:

[..]

niet
Sure.

Op de officiele Israelische Skoda site staat het notabene zelf:

http://www.skoda.co.il/app/techDictionary.asp (zoek maar naar SDi)

Heb helaas geen ander officieel site gevonden die het bevestigd, maar SDi is toch echt Sauge Diesel (direct) Injection.

En ik vind het gewoon een zeer domme benaming omdat een diesel per definitie injection is. Alleen er zijn direct en indirect ingespoten dieseltjes... Maarja TDi of SDi klinkt zo lekker vlot ofzo.

Dan heeft Ford nog een veel betere benaming: TDDi (Turbo diesel direct injection).
pi_39872166
Mn pa heeft ook een VW 1.9 SDi (VW Polo Variant). En ik kan je bevestigen dat ze niet snel optrekken. Maar het is zeker niet irritant traag. Als je een 'sportieve' rijstijl (:') ) hebt, is het niks.. Maar hij is behoorlijk zuinig: 1 op 15 / 1 op 20..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')