Ik weet ineens hoe ze aan ons email adres komen! Ik heb met die energieleverancier gemaild over de eindafrekening. Die hadden wij voldaan en 8 maanden later schreven ze ineens nog een bedrag af van onze rekening in Nederland. Dat heb ik laten storneren, en nog weer een half jaar later schreven ze weer een ander bedrag af. De omschrijvingenbij beide bedragen was: 'Voorschot periode blablabla'quote:Op zondag 13 april 2008 23:20 schreef Dirkh het volgende:
Een email lijkt me nou niet echt het middel om iemand een aanmaning te sturen, zeker niet als het al over een vordering zou gaan van een aantal jaren geleden. Zij kunnen niet weten of jij het email adres nog wel gebruikt.
Maar ach, ze kunnen het proberen.
Bestrijd je de vordering ook? Is het geen eindafrekening o.i.d.?
Geheel afhankelijk van de situatie, maar ik doe het soms.quote:Op zondag 13 april 2008 23:28 schreef ElizabethR het volgende:
Dirk, jij bent hier wel in thuis. Heb jij wel eens meegemaakt dat om zo'n relatief laag bedrag een deurwaarder in het buitenland werd gebruikt?? Ik ben reuze benieuwd.
Oh, als ze willen vinden ze je altijd wel, 99% dan. En ander soort adres is wel de laagste drempel.quote:Op zondag 13 april 2008 23:44 schreef ElizabethR het volgende:
Dankjewel Dirk.
Ik verwacht voor 122 euro (en dan zitten er al kosten bij dus voor Intrum) geen echte problemen. Erg raar dat er tot drie keer toe sprake is van andere bedragen trouwens!!! Mijn betalingsverleden is vlekkeloos bij die leverancier. Ze schreven altijd automatisch af en hebben nooit onvoldoende saldo aangetroffen. Dus ik maak me geen zorgen.
En ergens ben ik benieuwd of ze ons kunnen vinden aangezien ze hier niet met straatnamen huisnummers en postcodes werken.
Dat ga ik pas doen als ik een brief met de post krijg, eerder niet. Ik ga echt geen aandacht besteden aan een email als het om dergelijke zaken gaat. Dreigen met rechtsgang via een email die ze in feite ins Blaue hinein sturen, kom op zeg!!quote:Op maandag 14 april 2008 00:03 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Oh, als ze willen vinden ze je altijd wel, 99% dan. En ander soort adres is wel de laagste drempel.
Maar goed, vanuit de crediteur kant beken, zou ik adviseren een mailtje te sturen naar de leverancier (desnoods met een tijdelijk hotmail adres) met nogmaals een uitleg dat de vordering onterecht is, zij 14 dagen de tijd hebben om exact te melden waar de vordering vandaan komt en anders de zaak als gesloten beschouwd.
Als het terecht was geweest had ik het al nooit laten stornerenquote:Als het terecht is, is het terecht en ik zou je persoonlijk achtervolgen tot ... vul maar in,
Okéquote:maar als er ook maar een beetje twijfel is dan is het case closed.
Ja maar die is gewoon oneerlijk bezig dus, volkomen terecht dat je er zo een blijft zoeken.quote:Ik heb bijvoorbeeld een debiteur die voor een paar honderd euro (niet zo gek veel) bij mij terecht is gekomen, in de schuldhulp zat, daar zich vervolgens aan heeft ontrokken en verhuisd is. Vanwege privacy overweging mag de schuldhulp geen gegevens meer vrijgeven, maar die debiteur zet ooit eens een advertentie op marktplaats of hij maakt een ander foutje, hij is aan de beurt. Gelukkig heet ie geen Jansen.
bel ze op en zeg hun dat je geen klant bij hun bent en ze de verkeerde voor zich hebben.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 15:30 schreef GuitarJJ het volgende:
Kick.
Zijn er meer mensen die spam sms'jes krijgen van Intrum Justitia?
Ongeveer een half jaar geleden kreeg ik een paar sms'jes van hun dat ik geld moest betalen vanwege dossiernummer *nummer* voor het bedrijf ZIGGO. Moest binnen 3 dagen betaald worden. Heb natuurlijk niks gedaan en had ZIGGO een mail gestuurd. Die wisten van niks. (had ook nooit een abonnement o.i.d. bij hun gehad)
Nu gister werd ik opeens gebeld door die lui, het was 'zeer belangrijk'. Nja opgehangen, straks is het zo peperdure betaalde lijn. Vandaag kreeg ik weer een sms: "Dit is een belangrijk bericht van Intrum Justitia voor *** vanwege dossiernummer ***. Graag contact via 0704528735"
Weet iemand wat ik met die onzin moet. Word er zo langzamerhand een beetje gek van. Had wel gehoord dat meer mensen zulke berichten hebben gehad. Een kennis had zelfs een brief met acceptgiro thuis gehad.
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 21:10 schreef THEFXR het volgende:
[..]
bel ze op en zeg hun dat je geen klant bij hun bent en ze de verkeerde voor zich hebben.
Ja, dat mag je als particulier, en niet alleen in dit gevalquote:Op vrijdag 4 september 2009 10:46 schreef Schanulleke het volgende:
Ik zag ooit op Fok eens een link langskomen van een dienst die het opnemen van telefoongesprekken faciliteerde, mag zoiets in dit soort gevallen?
Wanneer precies in 2007? Als ze 2 jaar niets meer hebben laten horen is de vordering verjaard. Overigens kan je gewoon aan interim laten weten dat je de vordering betwist en dat je dit ook aan Orange hebt laten weten. In dat geval zal IJ niets meer doen, aangezien de rechter er dan over moet oordelen of de vordering terecht is.quote:Op vrijdag 4 september 2009 10:46 schreef Schanulleke het volgende:
Ik beschouw dit maar even als het centrale Intrum Justitia topic..
Intrum meent een vordering te hebben bij mij namens Orange voor een klein bedrag (¤ 20,- vermeerd met incassokosten, inmiddels totaal 91,62). Die vordering stamt uit 2007. Ik heb die toen bestreden (telefonisch) en het papieren bewijsstuk toegstuurd. Daarna niks meer gehoord dus de kous was af dacht ik.
Helaas zijn ze afgelopen juli weer van voren af aan begonnen. Eerst weer aanmanen en als ik bel zeggen ze me dat de procedure wordt stopgezet maar telkens valt weer vrolijk de volgende brief op de mat.
Net weer iemand aan de telefoon gehad en als ik vraag om schriftelijke bevestiging van wat er besproken is dan krijg ik nul op het rekest. Wel haar naam genoteerd in ieder geval.
Wat is wijsheid, hoe kan ik nu het beste zorgen dat ik bewijs krijg van de gemaakte afspraken en de gedane toezeggingen?
Ik zag ooit op Fok eens een link langskomen van een dienst die het opnemen van telefoongesprekken faciliteerde, mag zoiets in dit soort gevallen?
Vragen, vragen, vragen.
En nog iets. Waarom hebben die lui nog geen e-mail?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |