Toch wel bijna 90° denk ik, maar dat branden bedoel je dan zeker met acyteleen? of zou dat ook gaan met een gewoon gasbrandertje van de gamma?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:18 schreef john6 het volgende:
ligt eraan hoever je hem moet buigen, goede hulp hierbij is om de buis warm te branden, alleen zal je dit blijven zien op rvs, buig je hem tever zal ie opgeven moment een platte knik krijgen
Nou het liefst moet het gewoon uit 1 buis zijn.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:20 schreef dahei het volgende:
Kan je niets met een hoek(knel)koppeling?
Als je verteld waarvoor je het eigenlijk moet doen?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:24 schreef Smoked het volgende:
[..]
Toch wel bijna 90° denk ik, maar dat branden bedoel je dan zeker met acyteleen? of zou dat ook gaan met een gewoon gasbrandertje van de gamma?
Ligt eraan hoeveel graden je deze buis hebt gebogen.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:10 schreef deom het volgende:
RVS is een redelijk zacht materiaal om te buigen. Ik denk dat we nog wel even moeten weten wat de wanddikte is. Met 0,9 mm is het wel te doen. 3 mm kun je vergeten. In dat geval kun je misschien even langs de lokale loodgieter om te vragen of je de buis mag buigen op een hydrolische pijpenbuiger. Heb ik van de week ook gedaan. Dan is het buigen echt een eitje, terwijl ik er met een handbuiger en heetstoken niets mee kon beginnen.
en hoe scherp je de pijp wil buigenquote:Op zondag 16 juli 2006 01:16 schreef john6 het volgende:
[..]
Ligt eraan hoeveel graden je deze buis hebt gebogen.
Kom je tegen de negentig graden, krijg je toch een zwakke plek in de buis, dit doordat het materiaal gerekt word
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |