Nouja, precies. Ik heb nog wel wat losse pedalen, en hoewel dat gekut met snoertjes en adapters wel irritant is, vind ik het fijner omdat je een wat evenwichtiger geluid hebt. Denk ik, althans. Die Pod heeft zoveel tweakerij d'r op....ik merk dat ik live toch een meer rechttoe-rechtaan gitarist ben. Dan heb ik genoeg aan clean-scheur-solo, een reverb/delay, en evt. een tremolo of phaser. En misschien een wah.quote:
Dat zou redelijk mee moeten vallen áls je je multieffect tenminste goed programmeert. Losse pedaaltjes leveren een veel groter risico op dat je cumulatief signaal verliest (multieffecten doen dat in één keerquote:Op woensdag 19 juli 2006 12:07 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Nouja, precies. Ik heb nog wel wat losse pedalen, en hoewel dat gekut met snoertjes en adapters wel irritant is, vind ik het fijner omdat je een wat evenwichtiger geluid hebt. Denk ik, althans.
Edit je post effe met de pedalen die erinzitten van input naar output aub!!quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:39 schreef sXe het volgende:
Als je je effecten in een koffer bouwt heb je al dat gedoen met kabels en adapters niet meer. Dit is de mijne...
[afbeelding]
Gedaan...quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:39 schreef sXe het volgende:
Als je je effecten in een koffer bouwt heb je al dat gedoen met kabels en adapters niet meer. Dit is de mijne...
[afbeelding]
Ik zou geneigd zijn om de noise suppressor en overdrive niet in de loop maar voor de versterker te zetten.quote:
Ehm, geen idee. Ik weet ook niet wat inserts zijn. Heb het al tijden zo, en dat klinkt primaquote:Op woensdag 19 juli 2006 13:00 schreef Thomzzzzz het volgende:
Leg effe uit, waarom heb je een EQ, een overdrive en een noise suppressor in je loop zitten?? Dat zijn inserts, die moeten toch juist in serie, en niet parallel?
Veel te veel gedoe, heb het nou net mooi in 1 kofferquote:Op woensdag 19 juli 2006 12:59 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik zou geneigd zijn om de noise suppressor en overdrive niet in de loop maar voor de versterker te zetten.
Het hangt natuurlijk van de versterker af of je effectsloop serieel of parallel isquote:Op woensdag 19 juli 2006 13:00 schreef Thomzzzzz het volgende:
Dat zijn inserts, die moeten toch juist in serie, en niet parallel?
Als je die overdrive als compressor gebruikt zit hij uiteraard prima, en dingen die je bijna nooit aan hebt staan mogen natuurlijk overalquote:Op woensdag 19 juli 2006 13:03 schreef sXe het volgende:
[..]
Veel te veel gedoe, heb het nou net mooi in 1 koffer
Overigens gebruik ik die overdrive als compressor en staat mijn noisegate bijna nooit aan
Noisegate is voor als er ergens iets heel erg mis is met de stroomvoorziening en om de effectloop een beetje clean te houden.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:04 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als je die overdrive als compressor gebruikt zit hij uiteraard prima, en dingen die je bijna nooit aan hebt staan mogen natuurlijk overal.
Het is toch een loop? Bestaan die ook parallel dan?quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:03 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het hangt natuurlijk van de versterker af of je effectsloop serieel of parallel is.
Je loopt bij extreme settings het risico dat je signaal wat teveel versterkt wordt, maar tenzij je een versterker uit het jaar nul hebt is het enige echte risico dat je toon minder mooi wordt dan je had gewild. Dat is overduidelijk niet het gevalquote:Op woensdag 19 juli 2006 13:08 schreef sXe het volgende:
Wat voor problemen zou dat moeten opleveren dan?
Dat klopt uiteraard wel, maar met de meeste reverb en delay kan je instellen in hoeverre je het originele geluid wil terughoren (en als je ze als aux gebruikt zet je het effectgeluid dus op 100%) dus een parallelle loop is niet strikt noodzakelijk voor hetzelfde effect.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:10 schreef Thomzzzzz het volgende:
dit is bijvoorbeeld bij reverb, delay en in sommige gevallen flanger en chorus de "goede" manier van toepassen (als auxiliary)
Ik heb de gainknop nagenoeg dicht zitten, want ik gebruik gewoon de distortion van mijn top.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:10 schreef Litpho het volgende:
[..]
Je loopt bij extreme settings het risico dat je signaal wat teveel versterkt wordt, maar tenzij je een versterker uit het jaar nul hebt is het enige echte risico dat je toon minder mooi wordt dan je had gewild. Dat is overduidelijk niet het geval. Niks mis met creatief "regels" breken dus.
Ah, dan is hij paralllel en heb je hem met de knop op effectief serieel gezetquote:Op woensdag 19 juli 2006 13:12 schreef sXe het volgende:
de knop van de loop helemaal open.
niet noodzakelijk, maar ik ben opgeleid in studioverband, en een delay is een aux en de output is 100% wet en dus loop... maar wat ik al zei, er is geen goed en fout, die knop met dry/wet of mix zit er niet voor niets op!quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:13 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat klopt uiteraard wel, maar met de meeste reverb en delay kan je instellen in hoeverre je het originele geluid wil terughoren (en als je ze als aux gebruikt zet je het effectgeluid dus op 100%) dus een parallelle loop is niet strikt noodzakelijk voor hetzelfde effect.
Maak je geen zorgen, wij leggen je gerust uit wat je fout doet zodat je weer iets hebt om te negerenquote:Op woensdag 19 juli 2006 13:15 schreef sXe het volgende:
Ik ben meer van het luisteren dat het goed is dan van het daardwerkelijk begrijpen wat je aan het doen bent
Voor het oppeppen van solo's? Rechtstreeks (of in de loop met de knop vol open) vlak voor de eindversterker.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:20 schreef sXe het volgende:
Mijn EQ gebruik ik alleen om af en toe een solo te spelen zodat het signaal iets harder wordt en er een beetje laag afgehaald wordt. Maar die zou dus ook beter rechtstreeks kunnen?
quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:29 schreef sXe het volgende:
Whehe, ik heb de volgorde van de pedalen op mijn effectboard ook meer laten afhangen van het gemak waarmee ik er dan op kan trappen dan van de uitwerking die het heeft op het geluid...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |