abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 juli 2006 @ 13:01:49 #251
138862 sXe
If I would, could you?
pi_39971825
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 13:00 schreef Thomzzzzz het volgende:
Leg effe uit, waarom heb je een EQ, een overdrive en een noise suppressor in je loop zitten?? Dat zijn inserts, die moeten toch juist in serie, en niet parallel?
Ehm, geen idee. Ik weet ook niet wat inserts zijn. Heb het al tijden zo, en dat klinkt prima
Look in my heart, kind friends, and tremble,
Since there your elements assemble
  woensdag 19 juli 2006 @ 13:03:30 #252
138862 sXe
If I would, could you?
pi_39971876
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 12:59 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ik zou geneigd zijn om de noise suppressor en overdrive niet in de loop maar voor de versterker te zetten.
Veel te veel gedoe, heb het nou net mooi in 1 koffer
Overigens gebruik ik die overdrive als compressor en staat mijn noisegate bijna nooit aan
pi_39971881
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 13:00 schreef Thomzzzzz het volgende:
Dat zijn inserts, die moeten toch juist in serie, en niet parallel?
Het hangt natuurlijk van de versterker af of je effectsloop serieel of parallel is .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_39971913
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 13:03 schreef sXe het volgende:

[..]

Veel te veel gedoe, heb het nou net mooi in 1 koffer
Overigens gebruik ik die overdrive als compressor en staat mijn noisegate bijna nooit aan
Als je die overdrive als compressor gebruikt zit hij uiteraard prima, en dingen die je bijna nooit aan hebt staan mogen natuurlijk overal .
  woensdag 19 juli 2006 @ 13:05:45 #255
138862 sXe
If I would, could you?
pi_39971955
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 13:04 schreef Litpho het volgende:

[..]

Als je die overdrive als compressor gebruikt zit hij uiteraard prima, en dingen die je bijna nooit aan hebt staan mogen natuurlijk overal .
Noisegate is voor als er ergens iets heel erg mis is met de stroomvoorziening en om de effectloop een beetje clean te houden.
  woensdag 19 juli 2006 @ 13:08:02 #256
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_39972009
een overdrive moet nooit in je loop, levert alleen maar problemen op. een eq zou ik dan weer uist wel in de loop doen, hoe later hij in de chain zit, hoe meer controle je hebt over het uiteindelijke resultaat.
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
  woensdag 19 juli 2006 @ 13:08:49 #257
138862 sXe
If I would, could you?
pi_39972034
Wat voor problemen zou dat moeten opleveren dan? Heb er zowel live als met opnames nooit problemen mee gehad.
pi_39972081
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 13:03 schreef Litpho het volgende:

[..]

Het hangt natuurlijk van de versterker af of je effectsloop serieel of parallel is .
Het is toch een loop? Bestaan die ook parallel dan?

Enne sXe... de bedoeling van een EQ, een distortion/ overdrive enzo zijn gebruik je om je gehele signaal te vervormen. Het signaal gaat volledig in het pedaal, wordt vervormd en komt volledig vervormd naar buiten. (als insert)

Als je 'm in een parallele FXloop zet, behoud je je originele geluid. Signaal gaat via de "normale" gitaar - versterker - geluid. Er wordt een aftakking van het geluid naar de pedalen in de FXloop geleid en dit geluid wordt toegevoegd aan het rechtstreekse geluid... dit is bijvoorbeeld bij reverb, delay en in sommige gevallen flanger en chorus de "goede" manier van toepassen (als auxiliary)

Maar alles kan natuurlijk, er is niet 1 manier goed of slecht... just a tip: play with it!!
pi_39972103
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 13:08 schreef sXe het volgende:
Wat voor problemen zou dat moeten opleveren dan?
Je loopt bij extreme settings het risico dat je signaal wat teveel versterkt wordt, maar tenzij je een versterker uit het jaar nul hebt is het enige echte risico dat je toon minder mooi wordt dan je had gewild. Dat is overduidelijk niet het geval . Niks mis met creatief "regels" breken dus.
  woensdag 19 juli 2006 @ 13:12:27 #260
138862 sXe
If I would, could you?
pi_39972156
Hm, heb eigenlijk altijd gewoon alles via de loop gehad (behalve m'n wah) en dan de knop van de loop helemaal open.
pi_39972170
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 13:10 schreef Thomzzzzz het volgende:
dit is bijvoorbeeld bij reverb, delay en in sommige gevallen flanger en chorus de "goede" manier van toepassen (als auxiliary)
Dat klopt uiteraard wel, maar met de meeste reverb en delay kan je instellen in hoeverre je het originele geluid wil terughoren (en als je ze als aux gebruikt zet je het effectgeluid dus op 100%) dus een parallelle loop is niet strikt noodzakelijk voor hetzelfde effect.
  woensdag 19 juli 2006 @ 13:13:43 #262
138862 sXe
If I would, could you?
pi_39972188
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 13:10 schreef Litpho het volgende:

[..]

Je loopt bij extreme settings het risico dat je signaal wat teveel versterkt wordt, maar tenzij je een versterker uit het jaar nul hebt is het enige echte risico dat je toon minder mooi wordt dan je had gewild. Dat is overduidelijk niet het geval . Niks mis met creatief "regels" breken dus.
Ik heb de gainknop nagenoeg dicht zitten, want ik gebruik gewoon de distortion van mijn top.
Overigens gebruik ik mijn whammy ook uitsluitend als chorus
pi_39972191
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 13:12 schreef sXe het volgende:
de knop van de loop helemaal open.
Ah, dan is hij paralllel en heb je hem met de knop op effectief serieel gezet .
pi_39972232
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 13:13 schreef Litpho het volgende:

[..]

Dat klopt uiteraard wel, maar met de meeste reverb en delay kan je instellen in hoeverre je het originele geluid wil terughoren (en als je ze als aux gebruikt zet je het effectgeluid dus op 100%) dus een parallelle loop is niet strikt noodzakelijk voor hetzelfde effect.
niet noodzakelijk, maar ik ben opgeleid in studioverband, en een delay is een aux en de output is 100% wet en dus loop... maar wat ik al zei, er is geen goed en fout, die knop met dry/wet of mix zit er niet voor niets op!
  woensdag 19 juli 2006 @ 13:15:15 #265
138862 sXe
If I would, could you?
pi_39972235
Ik ben meer van het luisteren dat het goed is dan van het daadwerkelijk begrijpen wat je aan het doen bent

[ Bericht 2% gewijzigd door sXe op 19-07-2006 13:20:32 ]
pi_39972274
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 13:15 schreef sXe het volgende:
Ik ben meer van het luisteren dat het goed is dan van het daardwerkelijk begrijpen wat je aan het doen bent
Maak je geen zorgen, wij leggen je gerust uit wat je fout doet zodat je weer iets hebt om te negeren .
  woensdag 19 juli 2006 @ 13:20:00 #267
138862 sXe
If I would, could you?
pi_39972416
Ik zal het tzt wel eens gaan proberen trouwens. Ben wel benieuwd hoe die overdrive klinkt als ik hem gewoon rechtstreeks in mijn top plug. Mijn EQ gebruik ik alleen om af en toe een solo te spelen zodat het signaal iets harder wordt en er een beetje laag afgehaald wordt. Maar die zou dus ook beter rechtstreeks kunnen?
pi_39972549
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 13:20 schreef sXe het volgende:
Mijn EQ gebruik ik alleen om af en toe een solo te spelen zodat het signaal iets harder wordt en er een beetje laag afgehaald wordt. Maar die zou dus ook beter rechtstreeks kunnen?
Voor het oppeppen van solo's? Rechtstreeks (of in de loop met de knop vol open) vlak voor de eindversterker.
  woensdag 19 juli 2006 @ 13:29:26 #269
138862 sXe
If I would, could you?
pi_39972785
Whehe, ik heb de volgorde van de pedalen op mijn effectboard ook meer laten afhangen van het gemak waarmee ik er dan op kan trappen dan van de uitwerking die het heeft op het geluid...
Mocht ik ooit nog eens bekend worden en interviews met Total Guitar doen dan moet ik maar gaan zorgen dat ik dat een beetje op orde heb
pi_39973166
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 13:29 schreef sXe het volgende:
Whehe, ik heb de volgorde van de pedalen op mijn effectboard ook meer laten afhangen van het gemak waarmee ik er dan op kan trappen dan van de uitwerking die het heeft op het geluid...
ja dat is een goed idee... misschien moet je toch eens nadenken over hoe en wat, er zal een wereld voor je opengaan, zeker met deze hoeveelheid pedalen!

Verder maakt het niet uit, gelukkig ben je een hippe dude, mensen die op 18 januari jarig zijn, zijn geweldig!
  woensdag 19 juli 2006 @ 13:49:30 #271
138862 sXe
If I would, could you?
pi_39973494
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 13:39 schreef Thomzzzzz het volgende:

[..]

ja dat is een goed idee... misschien moet je toch eens nadenken over hoe en wat, er zal een wereld voor je opengaan, zeker met deze hoeveelheid pedalen!

Verder maakt het niet uit, gelukkig ben je een hippe dude, mensen die op 18 januari jarig zijn, zijn geweldig!
Dat dacht ik!
Maar eens een keertje rustig voor gaan zitten en uitproberen. En dan voor de derde keer een nieuwe koffer maken
  woensdag 19 juli 2006 @ 15:25:55 #272
139113 Neidropje
Tiny purple fishes...
pi_39976887
pedalboards roelen.

voor power gebruik ik een visual sound 1spot, dikke adapter van 1000mA geloof ik. Nog mooier is om een voodoo power II power supply erin te hebben of een burkey flatliner, maar die zijn dan ook weer 200 euro. Bij mij wordt alleen de memory man apart gevoed, want die heeft 24 V nodig. Gebruik ook vooral goede patchkabels, scheelt ongelovelijk veel tonesuck (zag ik nou van die goedkope gekleurde langskomen op het vorige pedalboard? probeer eens GeorgeL, hoef je niet te solderen en uitstekende kwaliteit, google er maar eens op)

de mijne op dit moment:

en een oudere maar daar staan de lampjes aan:P (geven in het echt veel meer licht als op de foto:)

op dit moment:

gitaar -> JhWah -> Marshall JH1 -> Ibanez Ts9 -> Rocktron tsunami -> Memory man -> MXR phase90 -> HWA clean sanchez -> A/B naar Tuner en Amp

Tuner op het eind is verre van ideaal maar ik meot binnenkort maar weereens een ruimer, groeter pedalboard in elkaar zetten, er komen waarschijnlijk nog wel pedaaltjes bij.
De memory man wordt ooit nog eens vervangen door een T-rex replica en ik wil nog een flanger, ander overdrivepedaal, Fuzz, Pedalpower II, Kort tunerpedaal, en als ik rijk wordt wil ik alle pedalen van MOOG.:P

het leuke met een pedalboard is dat je nooit klaar bent, althans ik niet

oh en niks in de loop, want ik heb niet altijd zin om mijn eigen versterker mee te nemen, ik maak in de toekomst nog weleens een patchbay.

[ Bericht 4% gewijzigd door Neidropje op 19-07-2006 15:28:02 (typtyp) ]
  woensdag 19 juli 2006 @ 15:35:09 #273
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_39977205
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 15:25 schreef Neidropje het volgende:
pedalboards roelen.

voor power gebruik ik een visual sound 1spot, dikke adapter van 1000mA geloof ik. Nog mooier is om een voodoo power II power supply erin te hebben of een burkey flatliner, maar die zijn dan ook weer 200 euro. Bij mij wordt alleen de memory man apart gevoed, want die heeft 24 V nodig. Gebruik ook vooral goede patchkabels, scheelt ongelovelijk veel tonesuck (zag ik nou van die goedkope gekleurde langskomen op het vorige pedalboard? probeer eens GeorgeL, hoef je niet te solderen en uitstekende kwaliteit, google er maar eens op)

de mijne op dit moment:

[afbeelding]

en een oudere maar daar staan de lampjes aan:P (geven in het echt veel meer licht als op de foto:)

[afbeelding]

op dit moment:

gitaar -> JhWah -> Marshall JH1 -> Ibanez Ts9 -> Rocktron tsunami -> Memory man -> MXR phase90 -> HWA clean sanchez -> A/B naar Tuner en Amp

Tuner op het eind is verre van ideaal maar ik meot binnenkort maar weereens een ruimer, groeter pedalboard in elkaar zetten, er komen waarschijnlijk nog wel pedaaltjes bij.
De memory man wordt ooit nog eens vervangen door een T-rex replica en ik wil nog een flanger, ander overdrivepedaal, Fuzz, Pedalpower II, Kort tunerpedaal, en als ik rijk wordt wil ik alle pedalen van MOOG.:P

het leuke met een pedalboard is dat je nooit klaar bent, althans ik niet

oh en niks in de loop, want ik heb niet altijd zin om mijn eigen versterker mee te nemen, ik maak in de toekomst nog weleens een patchbay.
Nice

Wat is een patchbay?
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  woensdag 19 juli 2006 @ 15:38:43 #274
139113 Neidropje
Tiny purple fishes...
pi_39977329
klein kastje met in en outputs waar je in en outputs op uit komen zegmaar heheh ehm das niet echt een duidelijke uitleg. kan ook even niks duidelijkers bedenken:P in ieder geval dat je met het simpel omzetten van een kabeltje kan kiezen voor in de loop of uit de loop:)
  woensdag 19 juli 2006 @ 15:40:09 #275
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_39977383
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 15:38 schreef Neidropje het volgende:
klein kastje met in en outputs waar je in en outputs op uit komen zegmaar heheh ehm das niet echt een duidelijke uitleg. kan ook even niks duidelijkers bedenken:P in ieder geval dat je met het simpel omzetten van een kabeltje kan kiezen voor in de loop of uit de loop:)
Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt. Je maakt als het ware verlengsnoeren naar de amp input en effectloop-poorten zodat je die makkelijk in één kastje bij elkaar hebt?
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  woensdag 19 juli 2006 @ 15:43:57 #276
139113 Neidropje
Tiny purple fishes...
pi_39977518
mmm ja ik dnek dat we nu hetzelfde bedoelen.
  woensdag 19 juli 2006 @ 15:59:07 #277
139113 Neidropje
Tiny purple fishes...
pi_39978019
dit plaatje zocht ik, rode boxje rechtsboven
  woensdag 19 juli 2006 @ 16:36:08 #278
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_39979195
ik heb een probleempje met m'n versterker, ik weet niet of iemand anders ook een Line 6 Spider II heeft toevallig? Als ik switch tussen verschillende channels, zit er automatisch phaser en echo op, ook als beide knoppen op 'off' staan. Dan moet ik ze eerst een eindje open en weer dicht draaien wil het weg zijn, en dat duurt veel te lang als ik tijdens een liedje bijv. van clean naar metal wil ofzo. Heeft iemand hier toevallig wat op gevonden?
pi_39980821
http://www.feedback.nl/?id=55&b=E09M

, als de feedback hier in de buurt zat was ik er meteen heengegaan om hem te kopen
pi_39982072
Op dit moment een POD2 voor 79 euro als occasion bij Feedback Rotterdam, het wordt steeds aanlokkelijker om hem toch maar te halen, een tijdje terug was hij nog 100 euro.
We'll keep on whispering our mantras.
  woensdag 19 juli 2006 @ 18:06:23 #281
122535 ViolentGod
Accelerated Evolution
pi_39982492
Cool! Pedalboard foto's.
Die van mij is vrij basic:

Zonet ook nog maar effe wat foto's van m'n gitaren gemaakt:

pi_39982707
Een RG7420?
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  woensdag 19 juli 2006 @ 18:18:34 #283
122535 ViolentGod
Accelerated Evolution
pi_39982814
Jup, maar dan de standaard elementen vervangen door DiMarzio Blaze II.

Maar eerlijk gezegd vind ik m'n Peavey eigenlijk beter spelen en klinken.
pi_39982932
Ik heb er ook een maar dan in Magenta Crush (roze )
It has to mean something
  woensdag 19 juli 2006 @ 18:28:07 #285
122535 ViolentGod
Accelerated Evolution
pi_39983392
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 18:28 schreef ViolentGod het volgende:
Woei...
Foto?

In de hoek, de bovenste dus.
En ja, die foto had ik ook best even kunnen draaien.
It has to mean something
pi_39983647
Ik blijf die Dimebag gitaar van je mooi vinden Niet dat ik em zelf zou kopen maar hij heeft wel iets
......Signature-loos......
  woensdag 19 juli 2006 @ 18:52:35 #288
122535 ViolentGod
Accelerated Evolution
pi_39983718
Mwoa, die roze ziet er nog niet eens zo extreem roze uit. Daar kan je je best mee vertonen volgens mij. Die Washburn is inderdaad gaaf.
pi_39984116
Oh, ik zou me ook met een helemaal roze gitaar wel durven vertonen hoor
It has to mean something
  woensdag 19 juli 2006 @ 19:08:17 #290
126098 VaderJacob
Ik krijg nog geld van je!!
pi_39984206
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 19:05 schreef Cynic het volgende:
Oh, ik zou me ook met een helemaal roze gitaar wel durven vertonen hoor
Gatveredamme

Heb wel ooit bij de feedback op een hello kitty gespeelt
Maar jongens ik heb geen geld... tis echt waar!!
pi_39984539
hm mijn hals was een beetje schuin dus en die mocht ik zelf (eerste keer) gaan stellen en nu klinkt het weer.

(onbeschofte mensen bij rockpalace trouwens)
pi_39984703
Hey jongens, jullie hebben een snaar te veel op jullie gitaren... is dat een ingebouwde reserve snaar?

Waarom pedalboards?? Waarom je geluid zo veranderen met EQ's, compressors en distortions/overdrives? Waarom niet wat meer tijd en geld uittrekken voor een versterker die de sound geeft die je wil hebben? Dan kun je dat geklungel met die kuttige pedalen ook achterwege laten!

(* Thomzzzzz is purist en heeft per ongeluk alleen een delay... eigenlijk tegen de principes in)

(maar ik vind delay wel heel erg mooi, en het voegt toe, het verandert niet!)
pi_39984773
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 19:26 schreef Thomzzzzz het volgende:

Waarom pedalboards?? Waarom je geluid zo veranderen met EQ's, compressors en distortions/overdrives? Waarom niet wat meer tijd en geld uittrekken voor een versterker die de sound geeft die je wil hebben? Dan kun je dat geklungel met die kuttige pedalen ook achterwege laten!

(* Thomzzzzz is purist en heeft per ongeluk alleen een delay... eigenlijk tegen de principes in)

(maar ik vind delay wel heel erg mooi, en het voegt toe, het verandert niet!)
Ik heb die extra variatie in geluiden echt nodig voor de muziek die we maken. Ik speel niet in een bluesbandje ofzo, dat ik er genoeg aan heb af en toe de tone-knop van mijn gitaar terug te draaien
Overdaad schaadt, maar af en toe subtiel (of wat minder subtiel) een effectje mag best vind ik.
It has to mean something
  woensdag 19 juli 2006 @ 19:30:44 #294
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_39984801
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 19:20 schreef Doodmetaal het volgende:
(onbeschofte mensen bij rockpalace trouwens)
Waddan?
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_39984961
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 19:29 schreef Cynic het volgende:

[..]

Ik heb die extra variatie in geluiden echt nodig voor de muziek die we maken. Ik speel niet in een bluesbandje ofzo, dat ik er genoeg aan heb af en toe de tone-knop van mijn gitaar terug te draaien
Overdaad schaadt, maar af en toe subtiel (of wat minder subtiel) een effectje mag best vind ik.
Extra variatie nodig? WHY? Je hebt toch een sound, een bepaalde intonatie van gitaar en versterker die fijn is? Dan ga je toch niet elke keer op allerhande pedalen lopen meppen om je geluid te "variëren", want (niet persoonlijk tegen jou) de meeste mensen die ik ken met effect kunnen er niet mee omgaan... en zelfs al kun je dat wel, dan nog zie ik het nu niet van een heel pedalboard met meer dan 3 pedalen... een delay, een drive, een effect... er hoeven toch geen 10 bakkies op te staan??

Sorry hoor maar er zijn echt te veel mensen die niet weten wat de knoppen op een pedaal doen of hoe ze ermee moeten werken... en dan vooral zo'n multieffect/floorboard van Boss, zo'n GT6 of GT8 , hou eens op alsjeblieft!! Ja er zitten 50 versterkers in, maar ze klinken allemaal niet zo mooi als 1 goeie, die je had moeten kopen van het geld dat je over zou houden als je die troep niet zou kopen!
pi_39985356
Ja als je bij een band komt spelen die al 2 cd's uit heeft kan je wel lekker zeggen dat je die geluiden niet gaat gebruiken maar zo werkt het natuurlijk net niet helemaal. En inmiddels zie ik echt wel in dat je met een paar (want zoveel effecten heb ik eigenlijk niet) effecten je nummers net wat leuker en afwisselender kan maken. Het is ook niet zo dat je de hele tijd met al je effecten aan speelt
Ik heb 2 basisgeluiden, clean en distortion, en af en toe gooi ik daar een effectje over.
It has to mean something
  woensdag 19 juli 2006 @ 20:11:09 #297
139113 Neidropje
Tiny purple fishes...
pi_39985932
mja als je meerdere stijlen speelt heb je meerdere geluiden nodig:) Ik vind ook dat de beste overdrives uit versterkers komen maar heb de ideale combinatie nog niet gevonden (Fender clean zoals ik nu heb en een dikke scheur die ik niet kan omschrijven maar alleen weet als ik hem hoor:P keep searching:) en daarbij, effecten zijn gewoon leuk!

leuk spul hoor: phasers, flangers, ring modulators, delays, kan je veel leuks mee bereiken
pi_39985969
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 20:11 schreef Neidropje het volgende:
mja als je meerdere stijlen speelt heb je meerdere geluiden nodig:) Ik vind ook dat de beste overdrives uit versterkers komen maar heb de ideale combinatie nog niet gevonden (Fender clean zoals ik nu heb en een dikke scheur die ik niet kan omschrijven maar alleen weet als ik hem hoor:P keep searching:) en daarbij, effecten zijn gewoon leuk!
Twee versterkers en een A/B switch...

Hoef je gelijk voor je meerdere stijlen geen effecten te kopen
pi_39986142
Ja, da's ook wel een beetje met een kanon op een mug schieten.
It has to mean something
  woensdag 19 juli 2006 @ 20:18:26 #300
139113 Neidropje
Tiny purple fishes...
pi_39986194
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 20:12 schreef Thomzzzzz het volgende:

[..]

Twee versterkers en een A/B switch...

Hoef je gelijk voor je meerdere stijlen geen effecten te kopen
ehhhh ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

wel een idee, heb alleen dus de versterker met de voor mij perfecte scheur nog niet gevonden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')