abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 december 2006 @ 17:28:44 #151
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_44228893
Die veiligheidsfoam is ook niet alles, het is tegenwoordig wel verplicht bij een aantal trackdays maar je moet nog steeds een helm op. Ik weet niet of jullie Ben Lovejoy kennen (bekend van de nurburgring) maar die heeft al eens een nachtje in het ziekenhuis doorgebracht met zoiets. Stoote zijn hoofd tegen de kooidelen bij een crash, met helm op. Als hij geen helm op had gehad dan had hij het waarschijnlijk niet meer naverteld.

Het is misschien een stoer gezicht voor op straat een rolkooi, maar er zouden voor mij te veel praktische bezwaren aan kleven.

Wat je wel kan doen is een halve rolbeugel achter de stoelen, geen delen om de voorstoelen heen, dan heb je dat risico wat minder.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_44229208
Zou ook nog kunnen ja en dan bijvoorbeeld bij de deur posten onder langs
pi_44229329
Ja what ever

Kooi is For SHOOOOWWWWW als je nog niet eens zoveel pk's hebt, en je praat dan wel weer over een 2000euro om een complete kooi te hebben, ook niet bepaald weinig geld
  donderdag 7 december 2006 @ 17:47:03 #154
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_44229485
Mag je wel eens een andere kooienbouwer zoeken, 500-800 heb je kooien zat.

Als je zonde cerificering gaat dan kan je voor 300-400 euro klaar zijn bij messink bijvoorbeeld.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_44230002
Dat is echt gelul, voor een 100% gekeurde ( dus ook voor circuit ) ben je inclu buigen / zagen en erin lassen rond de 2000e kwijt bij een prof. bedrijf

Zo is dat ook wel is gedaan voor iemand bij Supras.nl ( het kan goedkoper, maar dan is de kwaliteit ook een stuk minder )
  donderdag 7 december 2006 @ 18:38:14 #156
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_44230796
Dan ben je goed genaaid imho kooi voor de ZAC heb je al vanf 700 euro (FIA annex J) en een kooi voor internationale evenementen vanaf 850 bij een gecertificeerde bouwer.

Kant en klare schroefkooi van een bedrijf als Wiechers kosten zelfs nog iets minder terwijl je er gewoon een FIA certificaat bij krijgt. Kan je nog kiezen of je ST52, alu of CrMo wil

Maar het is natuurlijk weer via via van een vage bekende bij Supras.nl dus zal het wel waar wezen
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_44231495
Ja maar Schroef is niet officieel FIA gekeurd, Het moet volledig gelast zijn met zelfs een bepaalde diameter

en ik ben niet genaaid want ik heb geen kooi, de Toyota MK2 Dragster wel, maar ik weet wel de kosten voor een 100% goedgekeurde kooi

Maar aanegzien Noidea die er toch niet in plaatst, kan dit onderdeel ook weer gesloten worden

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2006 19:24:36 ]
  donderdag 7 december 2006 @ 21:45:01 #158
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_44234688
quote:
Op donderdag 7 december 2006 19:23 schreef Estolan het volgende:
Ja maar Schroef is niet officieel FIA gekeurd, Het moet volledig gelast zijn met zelfs een bepaalde diameter

en ik ben niet genaaid want ik heb geen kooi, de Toyota MK2 Dragster wel, maar ik weet wel de kosten voor een 100% goedgekeurde kooi

Maar aanegzien Noidea die er toch niet in plaatst, kan dit onderdeel ook weer gesloten worden
wat is jouw opleiding en ding eik en wat doe en heb je zelf op auto gebied???

niet om je aan te vallen maar ben benieuwd
pi_44236487
Wat heeft dat nou weer met Noidea's project topic te maken!
  donderdag 7 december 2006 @ 22:54:39 #160
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_44236592
quote:
Op donderdag 7 december 2006 22:50 schreef Estolan het volgende:
Wat heeft dat nou weer met Noidea's project topic te maken!
dan laat maar hangen hoor


voor de TS is hij er al uit welke kleur hij wordt ? en ga je het interieur nog afwerken ?
  donderdag 7 december 2006 @ 22:56:26 #161
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_44236650
Een schroefkooi is trouwens wel gewoon FIA gekeurd/gecertificeerd. Misschien niet toegestaan bij OSL/DHRA voor de tijden die die Supra rijd, maar raceklassen ala de ZAC mogen er gewoon mee rijden
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_44236708
Dat zou ook best kunnen, maar voor dit moment is het voor Ricers


Kleur is en blijft wit ( front moet er alleen nog op ), interieur word niks aan gedaan, eventueel zwart tapijt zodat je de draden niet ziet

maar zover ik weet No ICE
  vrijdag 8 december 2006 @ 11:44:53 #163
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_44245576
quote:
Op donderdag 7 december 2006 22:58 schreef Estolan het volgende:
Dat zou ook best kunnen, maar voor dit moment is het voor Ricers


Kleur is en blijft wit ( front moet er alleen nog op ), interieur word niks aan gedaan, eventueel zwart tapijt zodat je de draden niet ziet

maar zover ik weet No ICE
maar er is een verschil tussen ice en een fatsoenlijk uitziende auto nofi dit ziet er niet uit losse kabels gaten in het dash
pi_44245692
quote:
Op donderdag 7 december 2006 18:05 schreef Estolan het volgende:
Dat is echt gelul, voor een 100% gekeurde ( dus ook voor circuit ) ben je inclu buigen / zagen en erin lassen rond de 2000e kwijt bij een prof. bedrijf

Zo is dat ook wel is gedaan voor iemand bij Supras.nl ( het kan goedkoper, maar dan is de kwaliteit ook een stuk minder )
Dit is echt niet waar hoor. Er zijn meerdere kooienbouwers die gekeurde kooien kunnen maken voor je auto. Model naar keuze, Fia keur, buizen zonder naad chromoly of niet, wat je wilt voor dik onder de 2000 euro.
pi_44247195
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 11:48 schreef Tommeh het volgende:

[..]

Dit is echt niet waar hoor. Er zijn meerdere kooienbouwers die gekeurde kooien kunnen maken voor je auto. Model naar keuze, Fia keur, buizen zonder naad chromoly of niet, wat je wilt voor dik onder de 2000 euro.
"Jullie" hebben in de Porsche en de BMW toch ook een FIA kooi zitten?
pi_44252375
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:37 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

"Jullie" hebben in de Porsche en de BMW toch ook een FIA kooi zitten?
Fia gekeurde kooien inderdaad.
pi_44252419
Idd, alles moet FIA, of KNAF gekeurd zijn..

Hebben wij ook, een gelaste KNAF kooi, door biesheuvel autosport in de Rally Kalos.. (op kenteken dus)
pi_44253604
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 11:48 schreef Tommeh het volgende:

[..]

Dit is echt niet waar hoor. Er zijn meerdere kooienbouwers die gekeurde kooien kunnen maken voor je auto. Model naar keuze, Fia keur, buizen zonder naad chromoly of niet, wat je wilt voor dik onder de 2000 euro.
tadah, weer bergje bullshit van estolan ontkracht.
pi_44256920
Tuurlijk, Jaloers ofzo?

Btw, ik heb al gezegd dat dat een kooi compleet was in een auto gelast voor die prijs. BOEIEND OF HET GOEDKOPER KAN, Noidea wilt toch geen kooi

DUS KAPPEN MET OFFTOPIC!!!


Btw, die gaten in dash moet nog een AEM A/F meter in komen, vandaar, en dashboard kastje moet nog erin, maar dat kan pas als de AEM EMS ergens anders geplaatst is,

maar dat zijn allemaal minder belangrijke punten

Gaat niet om de Looks, maar om de snelheid
pi_44257050
Nee niet jaloers, wilde alleen aangeven dat dat nogal een hoge prijs is aangezien dat dus voor minder kan, inderdaad ook in de auto gelast. Maar inderdaad ontopic...

Ik zou een A/F meter niet als een minder belangrijk punt willen benoemen. Als er iets belangrijk is, is het dat wel samen met Boost, EGT, Koptemp, olie druk, temp en water temp.
pi_44257099
Koptemp?

A/F / EGT / OIL Temp / Boost, dat zijn de enige die belangrijk zijn, maar aangezien de A/F erg netjes is bij deze auto, is die meter nog niet van belang ( zeker niet bij een stock blok )
pi_44257148
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 17:28 schreef Estolan het volgende:
Koptemp?

A/F / EGT / OIL Temp / Boost, dat zijn de enige die belangrijk zijn, maar aangezien de A/F erg netjes is bij deze auto, is die meter nog niet van belang ( zeker niet bij een stock blok )
CHT, cilinder head temperature.
pi_44257188
Daar ken ik tot nu toe nog niemand mee, die zo'n meter heeft, EGT ( in uitlaatspruitstuk ) zegt al voldoende
  vrijdag 8 december 2006 @ 18:23:12 #174
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_44257872
Denk dat Tommeh meters bedoeld voor een echte raceauto. A/F wil je daar eigenlijk wel in hebben ook al heb je niet al te veel mods, als je bijvoorbeeld fuel starvation krijgt in bochten dan heb je kans dat hij daardoor veel te arm loopt. CHT kan ook aardig oplopen als je continu heel veel toeren draait, ook omdat een competitieauto vaak al vrij arm afgesteld is, en dus aardig heet lopen.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_44258139
Aha, maar dat zou bij deze auto nodg niet nodig zijn ( ook aangezien die meter 250e kost ), tis gewoon en rappe wagen die volledig stock is, en het meeste word gebruikt als dagelijks vervoer van en naar werk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')