abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44021307
Idd
pi_44028666
hoezo? ik reageer toch in het topic over ene auto die door hun getuned is

dan moet niet iemand anders reclame gaan maken als "importeur"
pi_44028816
Whehe, relax man.... Ik gaf alleen maar 'n tip... Geld verdienen doe ik wel ergens anders mee.
pi_44028906
interessante tip, maar nee dank u, ik weet wel een betere
  vrijdag 1 december 2006 @ 08:50:13 #105
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_44046425
Die RWHP waarden van Rica moet je niet naar kijken. Hun meten met een andere load als bijvoorbeeld een Dynojet bank en dus kloppen die waarden niet. Kan je meteen zien dat RWHP flauwekul waarden zijn

Bijvoorbeeld een E36 M3 3.2 zoals die van mij deed 273 RWHP op een Dynojet bank en bij Rica's maar iets van 220 RWHP. Hun gecorrigeerde waarden voor krukas PK's kloppen wel gewoon.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_44060564
volgens de eigenaar scheelt het 1pk op de wielen ( de afstelling van hun bank )

we zien wel als hij een keer in Goes op een Dyno geweest is
pi_44071701
Wat een kutopmerking van Estolan zeg
t0n bied zijn kennis van zaken/handelen aan en het wordt echt totaaal verkeerd begrepen.
Echt, hef jezelf op
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_44073920
Word er hier gevraagd naar Kennis/Zakenhandel? Nee. Er is al een zaak waar alle spullen vandaan komen en waar alles gedaan word, en dat weet iedereen. En wat begrijp ik verkeerd dan?

En om nou 3 dagen na dat verhaal nog een reactie neer te zetten, nee das echt nodig

Ontopic weer?
pi_44077757
Goeie bank bij verhoeventuning.nl

die ruled enorm...
pi_44078078
Ga ik liever naar Tovami TestCentre in Goes
pi_44079168
t0n, bespaar jezelf de moeite, Estolan weet alles toch beter
pi_44079494
Wie zegt dat? ik vroeg toch niet om advies ofzo
pi_44084972
Dude, je valt iedereen aan.. het is goed bedoeld hoor..

Inzicht van sommige mensen
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_44085593


Je kan best goed tegen opbouwende kritiek en advies of niet?
  zaterdag 2 december 2006 @ 19:38:18 #115
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_44086047
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 14:52 schreef Estolan het volgende:
Wie zegt dat? ik vroeg toch niet om advies ofzo
ja dat heb je met een open forum he. dat mensen hun mening geven.
post dan de zooi op een website als je geen tegenspraak of opmerkingen duld.
pi_44086687
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 08:50 schreef Five_Aces het volgende:
Die RWHP waarden van Rica moet je niet naar kijken. Hun meten met een andere load als bijvoorbeeld een Dynojet bank en dus kloppen die waarden niet. Kan je meteen zien dat RWHP flauwekul waarden zijn

Bijvoorbeeld een E36 M3 3.2 zoals die van mij deed 273 RWHP op een Dynojet bank en bij Rica's maar iets van 220 RWHP. Hun gecorrigeerde waarden voor krukas PK's kloppen wel gewoon.
het kan aan mij liggen hoor, maar pk aan het wiel is het enige wat je écht kan meten, voor gecorrigeerde krukas pk's moet je altijd gaan rekenen (tenzij je die motor los aan een testbank hangt).

pi_44086722
Ik vind het ook zo overkomen... chil een beetje.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_44087893
Klopt RWHP meten ze altijd, krukas na formule etc

En btw reactie op TJabbo: ( sorry )

En als ik negatief commentaar geef krijg ik gelijk een Ban en worden al mn reacties verwijderd


schoon dit topic dan ook is op!

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2006 17:59:04 ]
  zaterdag 2 december 2006 @ 20:54:09 #119
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_44088288
jacco komt niet in dit topic
pi_44089316
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 20:42 schreef Estolan het volgende:
schoon dit topic dan ook is op!
Al jou replies er uit?
pi_44091029
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 20:42 schreef Estolan het volgende:
Klopt RWHP meten ze altijd, krukas na formule etc

En btw reactie op Jacco:

En als ik negatief commentaar geef krijg ik gelijk een Ban en worden al mn reacties verwijderd


schoon dit topic dan ook is op!
ja precies, dus rwhp zou het meeste moeten zeggen.
  zondag 3 december 2006 @ 17:43:34 #122
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_44108613
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 20:03 schreef Repeat het volgende:

[..]

het kan aan mij liggen hoor, maar pk aan het wiel is het enige wat je écht kan meten, voor gecorrigeerde krukas pk's moet je altijd gaan rekenen (tenzij je die motor los aan een testbank hangt).

Je kan sowieso alleen PK's meten als je motor op een testbank staat, dat gelul over die wiel PK's slaat meestal kant nog wal. Als jij hem in zijn 3 zet dan heb je bijvoorbeeld minder wiel PK's als in zijn 5. Oorzaak hiervan is dat je engine internals in zijn 3 sneller moeten opspinnen als in zijn 5. Dat kost je dus inertia en dan is je RWHP waarde dus al anders als in zijn 5.

Daarom wil een tuner graag in een zo hoog mogelijke versnelling dyno'en, om jou een zo hoog mogelijke waarde mee naar huis te geven. Maar als je RWHP waarde per versnelling al anders is, wat heb je dan aan dat getal? Of trek je altijd weg uit zijn 5 of 6? Bovendien moet de load op de dyno alweer percies gelijk zijn, meer load is ook meer RWHP omdat je engine internals en driveline minder snel hoeven op te spinnen en je dus ook minder verliest.

Hieruit volgt dus ook dat de RWHP waarde op een bank niet gelijk is aan wat je op de weg gebruikt. Als jij in zijn 5 van 140 naar 250 trekt bijvoorbeeld dan gaat dat lang niet zo snel als op een dyno en dus heb je minder inertia verlies, en zou je dus al meer op de weg zetten als op een dyno.

Enige waar een dyno functioneel voor is is om een auto af te stellen, het getalletje wat er uit komt is alleen goed als referentiewaarde voor de tuner omdat hij kan bepalen of hij meer of minder vermogen haalt met een modificatie. Maar dat geld dus alleen voor 1 auto, je kan de RWHP waarde van de ene auto om die reden al niet 1:1 vergelijken met die van een andere auto of een andere bank.

De tuner lacht zich dood om die indianenverhalen, elke zaterdag een dynodag, en die bank is snel terugbetaald. Kan je mooi op een forum je RWHP nummer posten Enige wat ik wil weten op een dyno is het verloop van de koppelkromme, of het verder 260 of 280 RWHP is dat zal mij een worst wezen. Verliezen meten door middel van uitrollen is de enige manier om je vliegwiel PK's te meten, en dat getal is wel interressant omdat die constant is.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_44109015
Je moet daarom ook anar een echte Dyno-bank gaan en in zn 1ner hoogste versnelling testen, dan kloppend e resultatenw el, en kan je dat vergelijken
  zondag 3 december 2006 @ 18:27:23 #124
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_44109680
quote:
Op zondag 3 december 2006 18:00 schreef Estolan het volgende:
Je moet daarom ook anar een echte Dyno-bank gaan en in zn 1ner hoogste versnelling testen, dan kloppend e resultatenw el, en kan je dat vergelijken
dan nog niet dan telle er nog tig 100 andere factoren mee die de uitslag medebepalen.

tis een leuk richt getal of leuk om te zien of een aanpassing op je blok echt effect heeft.

een motor is pas echt te testen op een vermogenstest bank met een water of electrorem.
  zondag 3 december 2006 @ 19:03:48 #125
46960 StefanP
polemicist
pi_44110596
Echte auto's dynoen in z'n 4, omdat de 5 en de 6 de dyno naar z'n kloten helpt.

RWHP zegt trouwens wel alles, krukas PKs zijn Mickey Mouse PKs. Je weet met krukas PKs nog niets omdat je je hele aandrijflijn uit de vergelijking haalt. Het maakt inderdaad weldegelijk uit of je in z'n 3 of 5 versnelt, maar dat weet iedereen die een auto heeft die de moeite waard is.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')