abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39847514
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 12:46 schreef Monidique het volgende:
Israël maakt zich nu schuldig aan terrorisme, zoveel is mij wel duidelijk.
Omdat ?

Ik steun de acties van Israel niet maar terrorisme is heel iets anders dan burgerslachtoffers bij aanvallen op militair strategische doelen.
pi_39847529
Zijn huis hadden ze platgegooid, even later verklaarde hij oorlog aan Israel op TV.

Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
  zaterdag 15 juli 2006 @ 12:48:47 #28
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_39847543
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 12:46 schreef _The_General_ het volgende:
Waarin ik ze wel een beetje gelijk geef aangezien Libanon jarenlang zelf de opdracht heeft gehad om Hezbollah te ontwapenen. Ik kan me voorstellen dat Israel ze nu wilt uitroeien.
Mee eens. Jammer dat ze eerst een hele infrastructuur mee moeten nemen (met alle gevolgen van dien).
pi_39847546
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 12:47 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Omdat ?

Ik steun de acties van Israel niet maar terrorisme is heel iets anders dan burgerslachtoffers bij aanvallen op militair strategische doelen.
Ze hadden haast een ziekenhuis platgegooid, dat noem ik geen militair strategisch doel meer.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
  zaterdag 15 juli 2006 @ 12:49:23 #30
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_39847565
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 12:45 schreef mrcool het volgende:
VS!
Ik snap je gevoel wel enigszins, maar ik hoop dat je ook begrijpt dat verzoeken, ingediend in de Veiligheidsraad (bv. resoluties), evenwichtige tekst moeten bevatten. Het geweld aan beide zijden moet natuurlijk worden veroordeeld. Een eenzijdige reprimande door de Veiligheidsraad aan bijvoorbeeld Israël is geen (structurele) oplossing van het conflict.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 12:49:34 #31
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_39847571
quote:
wat een akelig eenzijdige visie...
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_39847581
AP: Israeli official warns Hizbollah could attack Tel Aviv with rockets.
Sky news: Israeli official: Iran helped Hizbollah hit Israeli ship.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_39847591
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 12:48 schreef mrcool het volgende:

[..]

Ze hadden haast een ziekenhuis platgegooid, dat noem ik geen militair strategisch doel meer.
Een ziekenhuis is geen militair doel idd, waar heb je dat gelezen ?
pi_39847602
quote:

[..]

Omdat ?
Omdat het niets met militair strategische doelen te maken heeft, zoals jij beweert. Wegen, bruggen, vliegvelden, energiecentrales. Het is bedoeld om de regering onder druk te zetten, om duidelijk te maken dat Israël zich met alle mogelijke middelen zal verdedigen en als signaal naar eigen soldaten toe. Maar geen strategisch militaire doelen. En daarom zijn er nu vijftig of honderd burgers omgekomen. Onschuldige mannen en vrouwen en kinderen die Israël heeft vermoord. Ik vind dat Israël Hezbollah mag aanpakken, ze mogen hun sodlaten terugkrijgen, ze mogen wta mij betreft Libanon bestoken, maar niet op deze wijze. Dit, tezamen met wat er in Gaza gebeurt, is terrorisme.
pi_39847605
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 12:49 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wat een akelig eenzijdige visie...
Waarom is het eenzijdig?
pi_39847606
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 12:46 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Waarin ik ze wel een beetje gelijk geef aangezien Libanon jarenlang zelf de opdracht heeft gehad om Hezbollah te ontwapenen. Ik kan me voorstellen dat Israel ze nu wil uitroeien.
Ja, ook dat. Hopelijk komt het op z'n minst tot een conventionele oorlog, als het al zo moet verlopen.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_39847609
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 12:49 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik snap je gevoel wel enigszins, maar ik hoop dat je ook begrijpt dat verzoeken, ingediend in de Veiligheidsraad (bv. resoluties), evenwichtige tekst moeten bevatten. Het geweld aan beide zijden moet natuurlijk worden veroordeeld. Een eenzijdige reprimande door de Veiligheidsraad aan bijvoorbeeld Israël is geen (structurele) oplossing van het conflict.
Je hebt volkomen gelijk maar ik moet zeggen dat ik een beetje moe wordt van het feit dat de VS altijd het handje boven het hoofd houd bij Israel, zal wel een goede reden voor zijn...
pi_39847623
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 12:50 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Een ziekenhuis is geen militair doel idd, waar heb je dat gelezen ?
http://www.rtl.nl/videotext/rtl4/pag112/01
  zaterdag 15 juli 2006 @ 12:52:57 #39
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_39847642
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 12:51 schreef Monidique het volgende:
Waarom is het eenzijdig?
Omdat je hier wel commentaar op Israël mag hebben, maar pas wanneer je eerst alle ellende van Hamas en Hezbollah hebt veroordeeld, anders snappen ze het niet meer.
pi_39847646
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 12:34 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Ik ben het grotendeels met je eens, maar met een kanttekening. Er zijn in de geschiedenis genoeg vrijheidsstrijders/verzetsstrijders geweest die legitieme militaire doelen van hun vijand aanvielen. Als Hezbollah en Hamas Israels leger had aangevallen de afgelopen jaren en niet haar burgers dan hadden ze veel meer begrip en respect geoogst in de wereld.
Maar noem er eens een voorbeeld waarbij toen nooit burgers zijn gesneuveld ?
  zaterdag 15 juli 2006 @ 12:53:05 #41
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_39847647
quote:
Er bestaan internationaal erkende normen voor die kwalificatie, maar in een subjectieve beleving kan je dat zo ervaren.
Ik zou het hooguit het schenden van het internationaal recht willen benoemen, echter dat in de Veiligheidsraad niet als dusdanig erkend.
pi_39847668
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 12:53 schreef damian5700 het volgende:

echter dat in de Veiligheidsraad niet als dusdanig erkend.
Dat moet geen verbazing wekken.
pi_39847672
quote:
Staatsterrorisme
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_39847676
Monidique, ik vind het wel legitieme militaire doelen. ( zeker bij een inval van een land val je zulke doelen aan ) en kan het daarom geen terrorisme noemen.

Maar ik ben het met je eens dat het een slechte keus van Israel is om deze doelen aan te vallen omdat ze de Hezbollah daar niet mee krijgen. Daarnaast vergeet Israel dat iedere Libanese dode een familie oplevert die hoogstwaarschijnlijk pro Hezbollah zal worden, als ze dat al niet zijn.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 12:55:04 #45
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_39847691
quote:
bijna
pi_39847704
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 12:54 schreef _The_General_ het volgende:
Daarnaast vergeet Israel dat iedere Libanese dode een familie oplevert die hoogstwaarschijnlijk pro Hezbollah zal worden, als ze dat al niet zijn.
Ook dat!
  zaterdag 15 juli 2006 @ 12:55:45 #47
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_39847709
Om precies te zijn hebben de Joden 5 jaar achteréén geleden gedurende het helse regime van ploertendoder Adolf, ze zijn vergast, ze zijn getransporteerd, er zijn een goede paar miljoen van hen in Auswitch gestorven, des te meer doet het mij, als objectief man, pijn om te zien dat dit volk, of in ieder geval de leiders van hen, niets maar dan ook niets hebben geleerd van deze destijds geschiedde gruwelijkheden.

Hoe is het toch mogelijk dat "israël" ongestraft massavernietigingswapens mag hebben, atoombommen mag produceren en zoveel verdragen en VN resoluties aan hun laars mag lappen???

En als je denkt dat je alles gehad hebt komt Amerika om de hoek kijken met hun vetorecht (ook iets belachelijks eigenlijk).

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_39847722
quote:

[..]

Omdat ?

Welke militaire doelen probeerde ze precies te raken dan ?

Reed er bv een Tank op die snelweg of steeg er net een Jet op van dat vliegveld ?
  zaterdag 15 juli 2006 @ 12:56:17 #49
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_39847723
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 12:55 schreef mrcool het volgende:

[..]

Ook dat!
dus maar gewoon in alle stilte accepteren dat een stel honden aan de zuidgrens raketten op je land afschieten, al jaren?
  zaterdag 15 juli 2006 @ 12:56:27 #50
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_39847726
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 12:51 schreef mrcool het volgende:

[..]

Je hebt volkomen gelijk maar ik moet zeggen dat ik een beetje moe wordt van het feit dat de VS altijd het handje boven het hoofd houd bij Israel, zal wel een goede reden voor zijn...
Dat de resoluties tegen Israël, die vaak door de Verenigde Staten worden gevetood, wel worden gesteund door China stoort mij ook.
Vooral omdat China voor haar energiecomsumptie voor ruim 80% afhankelijk is van bronnen uit het Midden-Oosten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')