Omdat ?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:46 schreef Monidique het volgende:
Israël maakt zich nu schuldig aan terrorisme, zoveel is mij wel duidelijk.
Mee eens. Jammer dat ze eerst een hele infrastructuur mee moeten nemen (met alle gevolgen van dien).quote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:46 schreef _The_General_ het volgende:
Waarin ik ze wel een beetje gelijk geef aangezien Libanon jarenlang zelf de opdracht heeft gehad om Hezbollah te ontwapenen. Ik kan me voorstellen dat Israel ze nu wilt uitroeien.
Ze hadden haast een ziekenhuis platgegooid, dat noem ik geen militair strategisch doel meer.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:47 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Omdat ?
Ik steun de acties van Israel niet maar terrorisme is heel iets anders dan burgerslachtoffers bij aanvallen op militair strategische doelen.
Ik snap je gevoel wel enigszins, maar ik hoop dat je ook begrijpt dat verzoeken, ingediend in de Veiligheidsraad (bv. resoluties), evenwichtige tekst moeten bevatten. Het geweld aan beide zijden moet natuurlijk worden veroordeeld. Een eenzijdige reprimande door de Veiligheidsraad aan bijvoorbeeld Israël is geen (structurele) oplossing van het conflict.quote:
wat een akelig eenzijdige visie...quote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:46 schreef Monidique het volgende:
Een ziekenhuis is geen militair doel idd, waar heb je dat gelezen ?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:48 schreef mrcool het volgende:
[..]
Ze hadden haast een ziekenhuis platgegooid, dat noem ik geen militair strategisch doel meer.
Omdat het niets met militair strategische doelen te maken heeft, zoals jij beweert. Wegen, bruggen, vliegvelden, energiecentrales. Het is bedoeld om de regering onder druk te zetten, om duidelijk te maken dat Israël zich met alle mogelijke middelen zal verdedigen en als signaal naar eigen soldaten toe. Maar geen strategisch militaire doelen. En daarom zijn er nu vijftig of honderd burgers omgekomen. Onschuldige mannen en vrouwen en kinderen die Israël heeft vermoord. Ik vind dat Israël Hezbollah mag aanpakken, ze mogen hun sodlaten terugkrijgen, ze mogen wta mij betreft Libanon bestoken, maar niet op deze wijze. Dit, tezamen met wat er in Gaza gebeurt, is terrorisme.quote:
Waarom is het eenzijdig?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:49 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat een akelig eenzijdige visie...
Ja, ook dat. Hopelijk komt het op z'n minst tot een conventionele oorlog, als het al zo moet verlopen.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:46 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Waarin ik ze wel een beetje gelijk geef aangezien Libanon jarenlang zelf de opdracht heeft gehad om Hezbollah te ontwapenen. Ik kan me voorstellen dat Israel ze nu wil uitroeien.
Je hebt volkomen gelijk maar ik moet zeggen dat ik een beetje moe wordt van het feit dat de VS altijd het handje boven het hoofd houd bij Israel, zal wel een goede reden voor zijn...quote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:49 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik snap je gevoel wel enigszins, maar ik hoop dat je ook begrijpt dat verzoeken, ingediend in de Veiligheidsraad (bv. resoluties), evenwichtige tekst moeten bevatten. Het geweld aan beide zijden moet natuurlijk worden veroordeeld. Een eenzijdige reprimande door de Veiligheidsraad aan bijvoorbeeld Israël is geen (structurele) oplossing van het conflict.
http://www.rtl.nl/videotext/rtl4/pag112/01quote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:50 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Een ziekenhuis is geen militair doel idd, waar heb je dat gelezen ?
Omdat je hier wel commentaar op Israël mag hebben, maar pas wanneer je eerst alle ellende van Hamas en Hezbollah hebt veroordeeld, anders snappen ze het niet meer.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:51 schreef Monidique het volgende:
Waarom is het eenzijdig?
Maar noem er eens een voorbeeld waarbij toen nooit burgers zijn gesneuveld ?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:34 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Ik ben het grotendeels met je eens, maar met een kanttekening. Er zijn in de geschiedenis genoeg vrijheidsstrijders/verzetsstrijders geweest die legitieme militaire doelen van hun vijand aanvielen. Als Hezbollah en Hamas Israels leger had aangevallen de afgelopen jaren en niet haar burgers dan hadden ze veel meer begrip en respect geoogst in de wereld.
Er bestaan internationaal erkende normen voor die kwalificatie, maar in een subjectieve beleving kan je dat zo ervaren.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:46 schreef Monidique het volgende:
Dat moet geen verbazing wekken.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:53 schreef damian5700 het volgende:
echter dat in de Veiligheidsraad niet als dusdanig erkend.
Staatsterrorismequote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:46 schreef Monidique het volgende:
bijnaquote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:52 schreef mrcool het volgende:
[..]
http://www.rtl.nl/videotext/rtl4/pag112/01
Ook dat!quote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:54 schreef _The_General_ het volgende:
Daarnaast vergeet Israel dat iedere Libanese dode een familie oplevert die hoogstwaarschijnlijk pro Hezbollah zal worden, als ze dat al niet zijn.
Welke militaire doelen probeerde ze precies te raken dan ?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:47 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Omdat ?
Ik steun de acties van Israel niet maar terrorisme is heel iets anders dan burgerslachtoffers bij aanvallen op militair strategische doelen.
dus maar gewoon in alle stilte accepteren dat een stel honden aan de zuidgrens raketten op je land afschieten, al jaren?quote:
Dat de resoluties tegen Israël, die vaak door de Verenigde Staten worden gevetood, wel worden gesteund door China stoort mij ook.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:51 schreef mrcool het volgende:
[..]
Je hebt volkomen gelijk maar ik moet zeggen dat ik een beetje moe wordt van het feit dat de VS altijd het handje boven het hoofd houd bij Israel, zal wel een goede reden voor zijn...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |