Vetjes zijn lekkâh!
Waar ik van moet kotsen/kokhalzen?
Moek diep graven, maar vroeger zwaaide mijn moesje de pollepel thuis, we hebben minstens 25 soorten van zuurkool klaarmaken gehad. Die draadjes die zo in je keel blijven hangen met die zure baggersmaak, yegh. Doorheen leren eten zonder kotsen op den duur. Maak het nooit meer klaar.
En dan het volgende: in Ghana is er een soort basisvoedsel dat kenkey heet. Is een soort elastische stamppot van cassave en gefermenteerde (lees: gegiste, en daardoor gezuurde) maïs. Dat wilde mijn gastvrouw mij niet onthouden, zulks een cultuurvoedsel. De andere elastische stamppotsoorten (fufu) vond ik echt lekker, maar bij de eerste hap van deze meuk kreeg ik spontaan zuurkoolflashbacks, tranen in mijn ogen en antiperistaltische spasmen. Maar ja, je hele gastgezin staat glunderend toe te kijken hoe de blanke studente zit te integreren, dus je kan het niet terugspugen onder walgende geluiden. Met de tranen in de ogen opgegeten...
Heb me verder aldaar niet laten kennen en heb 20cm grote slakken -in soep- en kebabvorm- gegeten en wat al niet. Ben echt geen zeikerd, heus!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team