Ik ben een beetje verdrietig vandaag, ik las vandaag op een forum dat een van de vrouwen die ik ken van de zwangerschapsgym gisteren is bevallen van een prachtig meisje dat tijdens het inleiden van de bevalling is overleden.
Ze was op dezelfde dag als ik uitgerekend, (13 december) en was dus al erg lang over tijd.
Ze was zo ontzettend gewenst en welkom, wat is het leven soms vreselijk hard en onrechtvaardig
Met onze Bo gaat alles goed. Ze drinkt de fles erg goed en slaapt veel. Ze is zooooooo lief. Ik kan soms niet stoppen met haar te knuffelen. Sinds gisteren heeft ze een mooie box. heeft ze van ome Dop gehad. (suikeroom:) ) Daar ligt ze nu heerlijk in te slapen. En op het wipstoeltje in de box vind ze ook prachtig.
Met mijzelf is het weer even iets minder. Heb nu ook een zware blaasontsteking ( waarschijnlijk van het cateteriseren) Maar ja antibiotica gekregen, en maar hopen dat het daarna weer over is.
Vandaag ook voor het eerst wezen wandelen met de kleine buiten. Ze lag heerlijk te slapen in de wagen.
Het zitten gaat steeds beter bij mij maar nog wel irritant. De andere dames ook zo last van gehad????
Nou groetjes weer , doei doei
Enne gaoxing, voor jou word het ook spannend nu he!!!!!
Nausicaa: knuffeltje voor jouw hummeltje! Wat een pech, maar toch weer een geluk bij een ongeluk dat je met de eerdere beschrijving van Lois een stukje verder bent gekomen.
Jessie: yep, 35 weken nu, en counting.... Vandaar, waarschijnlijk, dat ik hier om 4 uur 's nachts achter de pc zit
Buikkie lijkt al iets te zijn gezakt, maar maakt vooralsnog nog geen serieuze indaalpogingen. Net genoeg om nu en bij m'n blaas, en bij m'n maag en ribben te kunnen.
Rewimo: klopt, m'n onderdruk stijgt nog niet de pan uit, maar het was wel weer een stijging. Bovendien schijnen ze hier toch ook meer om bovendruk te geven dan in NL. Een anti-stress-test (ik dacht tenminste dat dat bij jullie ook zo heet) betekent dat je 20 tot 30 minuten aan een monitor komt te liggen, om te kijken hoe het kleintje zich over een langere periode houdt, ipv een paar seconden met dat dopplerding te luisteren.
Wat betekent ontzwangeren eigenlijk? Zijn Lois en Nausicaa al ontzwangerd en zo ja of nee, hoe weet je dat dan?
quote:Ach Dinus, wat vreselijk verdrietig...
Op zondag 30 december 2001 18:00 schreef Dinus het volgende:
Ik ben een beetje verdrietig vandaag, ik las vandaag op een forum dat een van de vrouwen die ik ken van de zwangerschapsgym gisteren is bevallen van een prachtig meisje dat tijdens het inleiden van de bevalling is overleden.
Ze was op dezelfde dag als ik uitgerekend, (13 december) en was dus al erg lang over tijd.Ze was zo ontzettend gewenst en welkom, wat is het leven soms vreselijk hard en onrechtvaardig
quote:Aha, een CTG (kon toch maar niet op de naam komen en ik heb er toch tig gehad
Op zondag 30 december 2001 19:05 schreef Gaoxing het volgende:Rewimo: klopt, m'n onderdruk stijgt nog niet de pan uit, maar het was wel weer een stijging. Bovendien schijnen ze hier toch ook meer om bovendruk te geven dan in NL. Een anti-stress-test (ik dacht tenminste dat dat bij jullie ook zo heet) betekent dat je 20 tot 30 minuten aan een monitor komt te liggen, om te kijken hoe het kleintje zich over een langere periode houdt, ipv een paar seconden met dat dopplerding te luisteren.
En verder ziet alles er perfect uit: het hartje heeft 4 kamers, Buikkie houdt er twee niertjes en een flinke kop vol hersenen op na, de ruggewervels zien er goed uit, etc. Hij ligt met z'n koppie naar beneden, en heel schattig met twee kleine knuistjes bij z'n gezicht. Hij heeft nog altijd een grote mond en volgens mij een beetje een wipneusje, en het geslacht is heel duidelijk hetgeen me ook vorige keer verteld is.
Oh, en dan is het nu een mooie tijd om jullie allemaal een goed 2002 te wensen. Mogen alle humpeltjes maar gezond ter wereld komen, de al geboren humpeltjes gezond blijven (of worden, en wel snel Jorden!), en degenen die dat willen verrast worden met een groeiend humpeltje in hun buik.
Manon
quote:* Lois sluit zich hier volledig bij aan*
Op maandag 31 december 2001 08:29 schreef Gaoxing het volgende:Oh, en dan is het nu een mooie tijd om jullie allemaal een goed 2002 te wensen. Mogen alle humpeltjes maar gezond ter wereld komen, de al geboren humpeltjes gezond blijven (of worden, en wel snel Jorden!), en degenen die dat willen verrast worden met een groeiend humpeltje in hun buik.
Allemaal ontzettend bedankt voor jullie ontroerende verhalen, jullie medeleven en jullie raad en advies.
Zonder jullie was zwanger zijn, bevallen en een babietje hebben lang zo speciaal niet.
Ik ben gloeiend trots op deze groep mensen die allemaal zo open, eerlijk en liefdevol met elkaar omgaan.
* Lois word er helemaal emotioneel van* (ontzwangeren!)
Dikke kus voor alle babies, mama's en papa's, as. mama's en papa's, de mensen die proberen zwanger te worden (in 2002 gaat het gewoon lukken!) en alle meelezers en raadgevers in dit topic
!
Allemaal een hele goede jaarwisseling gewenst, alle gezonheid en geluk voor 2002!!
Voor de kleintjes: goed groeien en je best doen!!
Voor de a.s. moeders: Nog even doorbijten, die laatste loodjes he... maar straks hebben jullie ook zo'n mooi hummeltje
Karin, dikke knuf!! Moussy: weet je al wat?????
enne, Kleintje, Catoot, Barb... hier zitten namen tussen die ik eerder verwacht dan over drie jaar... stom he?
quote:Hehehehe, ik ook
Op maandag 31 december 2001 12:58 schreef E.T. het volgende:enne, Kleintje, Catoot, Barb... hier zitten namen tussen die ik eerder verwacht dan over drie jaar... stom he?
Als lurker wens ik jullie ook allemaal een heel goed 2002 toe.
En Jorden heel veel beterschap
Enne E.T...... mijn laatste loodjes zijn nog niet in zicht hoor
.
Gao, geniet van het laatste oud en nieuw met zijn tweetjes, meid.
En alle meiden met een kinderwens: jullie doen toch wel rustig aan met de champagne, toch!?.. stel je toch eens voor ![]()
Tis jullie iig van harte gegund en ik hoop dan ook dat dit topic in het nieuwe jaar meer dan eens opgevrolijkt zal worden met het meest heuglijke nieuws wat je je maar kunt indenken!!
..En dat we wederom mogen meeleven met en meegenieten van een boel nieuwe zwangerschapsperikelen, namelijk die van jullie
quote:Verwacht jij maar een eind weg bij mij. Maar 2002 in ieder geval niet! Sorry!
Op maandag 31 december 2001 12:58 schreef E.T. het volgende:
enne, Kleintje, Catoot, Barb... hier zitten namen tussen die ik eerder verwacht dan over drie jaar... stom he?
Met Jorden gaat het eigenlijk wel een beetje beter (ben een beetje voorzichtig geworden, want als je heel erg hoopt dat iets beter gaat, dan meen je dat ook te zien).
Hij hoest nog wel erg, maar het lijkt wat minder vast te gaan zitten. En het spugen wordt ook minder.
Maar zijn humeur: dat is heeeel erg veel beter geworden! Echt, hij heeft een energie en een pret, niet normaal! Ik denk dat dat een beetje komt door het homeopathische medicijn Drosera Complex, waardoor Eva van Lois het ook zoveel beter doet! Maar of dat nou door de Drosera, of door het oplosmiddel alcohol komt ...
Nee serieus, ik denk echt dat het werkt! Hulde aan Lois, die mij die tip gaf!
(en nog talloze andere tips trouwens, waarvoor ook mijn heel hartelijke dank!).
Morgen of zo meer!
Dit is een prachtig eeuwigdurend topic, met een lach en een traan net als het leven zelf!! Dat we maar heel veel mogen uitwisselen in het nieuwe jaar!!
Ik voel sinds een dag of 3 blubjes en gemorrel...
da's erg vroeg toch??? Kan dat wel? Ik ben nu ruim 15 weken zwanger.
quote:euhm het gevoel alsof er wat aan het "vlinderen"is zeg maar?
Op woensdag 02 januari 2002 14:48 schreef Leah het volgende:
* Leah heeft even advies nodig van de "ervaren" zwangeren!Ik voel sinds een dag of 3 blubjes en gemorrel...
Het kan heel goed hoor. Tis maar net hoe bewust je van je eigen lichaam bent.
oh ja, ik ben nog steeds overtijd , ik zal er binnenkort maar eens een testje tegen aan gooien, maar zelf heb ik niet het gevoel zwanger te zijn , ik denk dat ik daarom geen testdrang heb
Over dat testen, ze zeggen dat iedere zwangerschap anders aanvoelt, dus wie weet??? Je was toch al wel weer een keer ongesteld geweest en min of meer op tijd?
Dan ben je al behoorlijk lang overtijd, ik ben benieuwd hoor!
quote:yw
Op woensdag 02 januari 2002 15:21 schreef Leah het volgende:
Tnx Moussy!
quote:Na de miskraam was ik al 1x ongesteld geweest ja. Een dag of 5 "te laat" Vandaar dat ik ook een flinke tijd wacht met het testen. Ik ben nu psies 25 dagen overtijd. Maar denk zelf dat ik gewoon een cyclus oversla of zo. Na een eerdere miskraam was ik weer gewoon netjes en met regelmaat ongesteld. Maar vóór die zwangerschap heb ik het eens 3 maanden over geslagen. Daar word je knetter gek van als je zwanger wilt worden trouwens.
Over dat testen, ze zeggen dat iedere zwangerschap anders aanvoelt, dus wie weet??? Je was toch al wel weer een keer ongesteld geweest en min of meer op tijd?Dan ben je al behoorlijk lang overtijd, ik ben benieuwd hoor!
quote:Bij mij begon het ook precies bij 15,5 week, inderdaad heel vroeg, dus wie weet Leah
Ik voel sinds een dag of 3 blubjes en gemorrel...da's erg vroeg toch??? Kan dat wel? Ik ben nu ruim 15 weken zwanger.
quote:'t Is vroeg, maar het kan wel. Ik voelde Christan voor het eerst met 18 weken. Maar vanaf toen ook echt elke dag
* Leah heeft even advies nodig van de "ervaren" zwangeren!Ik voel sinds een dag of 3 blubjes en gemorrel...
quote:"Vlinderen" vind ik de lading ook niet dekken, maar hoe ik het wel moet noemen weet ik ook niet.
Op woensdag 02 januari 2002 17:26 schreef Gaoxing het volgende:[..]
iets wat ik erg moeilijk kon definieren.
Duwtjes lijken het wel, of iets wat langs de binnenkant van mijn buik glijdt....
Ben blij om te horen dat het volgens jullie dus wel kan. Zou wel extreem vreemd en veel darmgerommel zijn anders
.
quote:Mannen!
Op woensdag 02 januari 2002 18:32 schreef Gaoxing het volgende:
Ik heb het nog geprobeerd met "als je een schaduw kon voelen, dan is het dat", maar dat vond hubby ook niet zo duidelijk
![]()
PS1 Fijn dat de tums helpen!
PS2 Iemand ooit nog wat van Knorretje vernomen? Of heb ik haar mails helemaal over het hoofd gezien?
quote:Hahaha, zeg maar gewoon dat je Catoot bedoelt hoor, we denken allemaal hetzelfde volgens mij
Op maandag 31 december 2001 12:58 schreef E.T. het volgende:
enne, Kleintje, Catoot, Barb... hier zit een naamtussen die ik eerder verwacht dan over drie jaar... stom he?
Maak ik meteen even van de gelegenheid gebruik om iedereen alle goeds te wensen voor het komende jaar, wees lief voor jezelf en voor elkaar, doe het rustig aan en maak je geen zorgen.
quote:Vin IK heel duidelijk, hoor Gao!!! Lijkt op dat glijden van mij
Op woensdag 02 januari 2002 18:32 schreef Gaoxing het volgende:
Ik heb het nog geprobeerd met "als je een schaduw kon voelen, dan is het dat", maar dat vond hubby ook niet zo duidelijk
quote:Heee!!!
Op woensdag 02 januari 2002 19:23 schreef Barb het volgende:[..]
Hahaha, zeg maar gewoon dat je Catoot bedoelt hoor, we denken allemaal hetzelfde volgens mij
Hier gaat er in ieder geval niks verwekt worden in 2002 en eigenlijk ook niet in 2003 en in 2004.
Maak ik meteen even van de gelegenheid gebruik om iedereen alle goeds te wensen voor het komende jaar, wees lief voor jezelf en voor elkaar, doe het rustig aan en maak je geen zorgen.
quote:WE hebben het verteld in de nieuwjaarsnacht !!!
Op dinsdag 25 december 2001 23:54 schreef hollandse_drop het volgende:
Help! Kan mijn moeder dwars door me heen kijken ?
Wij weten net een paar daagjes dat ik zwanger ben (ga nu de 6e !! week in).Vandaag zei ze op een gegeven moment gewoon tegen me: Goh, ik had echt gedacht dat je me vandaag zou vertellen dat je zwanger bent, ik ben een beetje teleurgesteld.... (!!!???) Ik heb haar verteld dat ik niet zwanger ben. We hadden besloten nog ffies te wachten tot de 10e week of zo...
Jeetje, dit was schrikken zeg.
Inmiddels ben ik terug van een paar daagjes Praag. Het was heerlijk maar de terugreis door de nacht was erg zwaar. Ik heb een hele avond erg rare buikpijn gehad. Gelukkig gaat het nu prima. Over 2 weken gaan we voor het eerst naar de dokter. We zijn benieuwd wat er allemaal komen gaat......
Even op Catootjes opmerking terugkomen over ontzwangeren. Tsja geen idee wanneer dat over is. Ik heb soms nog steeds last van 'moodswings'en ben veel emotioneler dan normaal. Voel me ook veel kwetsbaarder, heel vreemd. TV en krantenberichtjes over kindjes dringen meteen heel diep binnen.
Ik krijg nu pas last van haaruitval (schijnt er ook bij te horen). Ik heb ook nog steeds een zwangerschapsstreep (een gepigmenteerde streep verticaal over mijn buik) en ik vraag me af of die ooit zal verdwijnen.
Ach, het zal er allemaal wel bij horen!
Leah wat leuk dat je de baby al voelt! Ik omschreef het altijd alsof een heel klein handje heeeel zachtjes over de binnenkant van mijn buikwand zat te kriebelen.
Speciaal gevoel is het he? Net een klein binnenpretje.
[edit=toevoeging]
Ik wilde nog iets vragen aan alle inmiddels bevallen dames hier:
Hoe staan jullie nu tegenover een bevalling? Zou je het nog eens willen en durven meemaken?
Ik vraag dit omdat ik maanden lang riep: "Dit NOOIT meer". Inmiddels is dat aan het veranderen. Raar maar waar, ik sta er wat minder negatief tegenover. Ik wil nog geen 2e (eerst mateloos genieten van Evaatje) maar ik kan me wel voorstellen dat die dag weer komt.
[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 03-01-2002 13:29]
quote:Ja hoor, maar dan wil ik wel meteen een keizersnee en niet pas na zo'n 24 uur
Op donderdag 03 januari 2002 13:19 schreef Lois het volgende:[edit=toevoeging]
Ik wilde nog iets vragen aan alle inmiddels bevallen dames hier:Hoe staan jullie nu tegenover een bevalling? Zou je het nog eens willen en durven meemaken?
Ik vraag dit omdat ik maanden lang riep: "Dit NOOIT meer". Inmiddels is dat aan het veranderen. Raar maar waar, ik sta er wat minder negatief tegenover. Ik wil nog geen 2e (eerst mateloos genieten van Evaatje) maar ik kan me wel voorstellen dat die dag weer komt.
De bevalling was niet leuk, maar als je me vraagt: zou je het nog eens doen? Een volmondig ja. Al denk ik niet dat het er nog van komt
quote:ik heb nooit geroepen nooit meer, maar brulde alleen maar , dat ik er nog 1 wilde, maar dat was al wel duidelijk hier
Op donderdag 03 januari 2002 13:19 schreef Lois het volgende:
Ik wilde nog iets vragen aan alle inmiddels bevallen dames hier:Hoe staan jullie nu tegenover een bevalling? Zou je het nog eens willen en durven meemaken?
[Dit bericht is gewijzigd door moussy op 03-01-2002 15:23]
quote:Tijdens en gedurende een aantal weken na de bevalling had ik ook zoiets van echt noooooooit meer. Maar ja, ik kom zelf uit een gezin van vier en ms vandaar dat ik Jillian een broertje of zusje gewoonweg niet wil onthouden puur en alleen om het feit dat ik de bevalling niet zie zitten.
Op donderdag 03 januari 2002 13:19 schreef Lois het volgende:
Niet dat ik zelf ook vier kids wil hoor
, op zich zou ik het zeker niet betreuren als het alleen bij Jillian blijft, maar voor haar lijkt het me gewoon gezellig en leuk om op te groeien met een broertje of zusje om haar heen. Enne, wie zegt dat een volgende bevalling ook zo zwaar zal zijn.. vaak hoor je toch dat een tweede bevalling vlotter verloopt.
Een ander punt is wanneer je aan een tweede kindje 'wilt' beginnen. Aangezien je een zwangerschap niet kunt plannen en het ruim een jaar geduurd heeft eer ik zwanger was van Jillian, betrap ik mezelf er steeds vaker op dat ik nu toch al aan een tweede hummel denk. Maar voorlopig niets concreets hoor, tis voor mij en ook voor Jillian natuurlijk nog veel te vroeg om nu al aan een tweede kindje te beginnen. Maaruh, niets staat in de weg om alvast aan 't 'oefenen' te slaan
, nie waar.. ![]()
En Lois, zoals jij ook al zegt, eerst genieten van de hummel die nu al onze zorg en aandacht nodig heeft. Immers, het moederschap vergt behoorlijk wat, maar 't is ook zo mooi, mooier dan ik me ooit had kunnen voorstelen
Je merkt het, de hormonen zijn behoorlijk veranderd sinds de zwangerschap. En nog een kindje.... Ja graag dus....
En hoe lang dat nog gaat duren? Only time will tell. Ik heb niet een lichaam dat bij de eerste de beste keer zwanger raakt (duurde ongeveer een half jaar). Ik heb het al eerder geschreven: het is en blijft een loterij, met elke maand ongeveer 20 procent kans.
We hebben in elk geval nog geen concrete plannen voor een tweede!
[Dit bericht is gewijzigd door Nausicaa op 03-01-2002 20:58]
Lois,
Voor mij staat me bevalling nog iets te dicht bij om te objectief te denken aan een volgende zwangerschap. Tijdens de bevalling dacht ik nooit meer. En nog denk ik dit regelmatig. Ik lig nog vaak wakker van mijn bevalling en beleef het regelmatig opnieuw. Heel eng is dat. Toch kan ik de pijn niet echt meer herinneren, wel het machteloze gevoel, de vervelende gynecologen, en verpleegkunidge, de moeheid enz. Toch vond ik het zwanger zijn wel heerlijk en dat zou ik best nog een keer mee willen maken. Voor mij is het al heel wat dat ik het 1 keer mee mocht maken of er een 2e keer in zit weet ik niet. Nu moet ik nog niet denken aan nog een bevalling, maar wie weet denk ik er later anders over. Nog een kleintje erbij zie ik weer wel zitten.
Met Bo gaat het de laatste dagen wat minder. Hoe rustig ze de eerste 2 weken was, hoe onrustig ze de laatste 3 dagen is. Ze huilt heel veel. We hebben haar nu 2 dagen ingebakert en dat werkt goed. Ze krijgt goed haar rust zo. Wel doe ik dit met een brok in me keel want het ziet er zo ontzettend zielig uit, maar ja voor haar is het waarschijnlijk een veilig gevoel. Hebben jullie ervaring met inbakeren en hoe vinden jullie dat?
Met eten ook wat probleempjes. Ze geeft steeds eten op, maar slikt het dan ook wel weer terug. Hier heeft ze wel pijn van denk ik (denk dat het voelt als brandend maagzuur) Soms heeft ze dit 2 uur na haar voeding dat het omhoog komt, en soms komt er ook wat mee, het is dan al wat dikker geworden. Maandag maar even consultatieburo bellen denk ik want ik maak me er toch wel zorgen om.
Nog een vraagje over luiers. We gebruiken nu new born luiers, maar wanneer stap je over naar mini? In principe kan dit volgens het gewicht al want Bo was bij de geboorte al bijna 4 kilo en de minis beginnen bij 3 kilo en de newborn eindigen bij 5 kilo. Ze past ze nog wel, maar echt ruim zitten ze niet. Wanneer zijn jullie op de mini overgeschakelt?
Hoelang waren jullie nog moe enzo na de bevalling? Ik ben af en toe nog bekaf. Ook heb ik een soort beurs gevoel bij mijn liezen, maar ja dat zal allemaal wel slijten. Mijn kuur voor de blaasontsteking is over, maar de pijn heb ik nog dus ook maar even een afpsraak bij de huisarts maken. Wat een gedoe allemaal.
We kregen vandaag het ziekenfondskaartje van Bo binnen, meisje stond erbij, vonden wij zo lief staan!!!!! Tja dat emotionele he, haha soms huil ik en kan ik niet meer stoppen. Soms om een zielige film maar soms, nee vaak eigenlijk ook helemaal om niks.
Vandaag nog even met man en kleine op winkelcentrum met de wandelwagen gelopen. Jammer genoeg kwamen we geen bekenden tegen. Wel wat leuke kleertjes voor de kleine gekocht. Alhoewel ik inmiddels zelf ook wel weerwat leuks kan gebruiken lijkt dit toch minder belangrijk te worden
quote:Als Bo er goed op reageert, is er niets zieligs aan, het ligt er gewoon aan dat je het zelf niet gewend bent Jessie. Ik heb een paar jaar in een weeshuis in China gewerkt, en keek in het begin een beetje wantrouwend naar al die gebakerde kindjes. Mits het goed gebeurt en het kind het prettig vindt, is er echter niets slechts aan en maakt het de kinderen heel rustig en tevreden. Je maakt eigenlijk de wereld even een beetje kleiner voor ze.
Op donderdag 03 januari 2002 22:30 schreef jessie het volgende:
We hebben haar nu 2 dagen ingebakert en dat werkt goed. Ze krijgt goed haar rust zo. Wel doe ik dit met een brok in me keel want het ziet er zo ontzettend zielig uit, maar ja voor haar is het waarschijnlijk een veilig gevoel. Hebben jullie ervaring met inbakeren en hoe vinden jullie dat?
quote:Wat dat eten betreft, vraag of de huisarts kijkt naar de mogelijkheid van reflux, en je doorverwijst naar de kinderarts. Daar zijn goede medicijnen tegen. Wat je in elk geval kunt proberen is het hoofdeinde van haar bedje een beetje hoger zetten (telefoonboek eronder).
Op donderdag 03 januari 2002 22:30 schreef jessie het volgende:
Met eten ook wat probleempjes. Ze geeft steeds eten op, maar slikt het dan ook wel weer terug. Hier heeft ze wel pijn van denk ik (denk dat het voelt als brandend maagzuur) Soms heeft ze dit 2 uur na haar voeding dat het omhoog komt, en soms komt er ook wat mee, het is dan al wat dikker geworden. Maandag maar even consultatieburo bellen denk ik want ik maak me er toch wel zorgen om.
Nog een vraagje over luiers. We gebruiken nu new born luiers, maar wanneer stap je over naar mini? In principe kan dit volgens het gewicht al want Bo was bij de geboorte al bijna 4 kilo en de minis beginnen bij 3 kilo en de newborn eindigen bij 5 kilo. Ze past ze nog wel, maar echt ruim zitten ze niet. Wanneer zijn jullie op de mini overgeschakelt?
De luiers, goh, dat weet ik niet echt meer. Gewoon een maatje groter kopen als het pak leeg is, lijkt me. Die luiermaten overlappen elkaar allemaal een eindje. Christan zit nu in de Maxi + van Kruidvat. Voor ons nog steeds de meest geschikte luiers
Met die luiers: ik herinner me dat ik maar een of twee pakken newborn gebruikt heb. Vrij snel overgestapt naar de mini. Ik vind dat je de maximum gewichten op de pakken luiers met een flinke korrel zout moet nemen, want die zijn wel behoorlijk positief ingeschat. Jorden weegt nu ongeveer 8 kilo, en zou daarom nog prima in de midi-luiers moeten passen (4-10 kilo). Nou, laatst per ongeluk zo'n pak meegenomen (we waren eik al over op de grotere maat maxi), maar die midi was geen succes hoor! Elke luier lekte!
Ik vind de luiers van de Etos prima, 's nachts gebruiken we Pampers. Ik ben persoonlijk niet zo kapot van de luiers van het Kruidvat, omdat de "vulling" daarvan wel eens lijkt los te laten met veel plas in de luier. Dan zitten er allemaal kleine witte bolletjes op Jordens billetjes.
Maar ik heb wel gemerkt dat iedereen weer zijn eigen voorkeuren heeft voor luiers. Sommige zweren bij die van de Aldi. Gewoon uitproberen dus. En ken je deze site al: www.watkostenluiers.nl ? Daarop kun je zien welke luiers waar in de aanbieding zijn.
Sterkte met Bo, hoop dat het gauw beter gaat!
Over de luiers: Jillian zit sinds 5 weken al in de mini luiers. Ik vond de newborns al vrij snel aan de krappe kant zitten en een wat ruimere luier zit toch wat comfortabeler voor zo'n kleintje. De maten kunnen onderling echter nogal verschillen. Zo vallen Kruidvat luiers iets kleiner dan Etos luiers bv.
Doei doei
*wijsneusmode weer uit*
quote:Voordat ik hier gepost had had ik heel macho kunnen reageren met "Dat zullen we nog wel eens zien"
Op woensdag 02 januari 2002 19:23 schreef Barb het volgende:Hier gaat er in ieder geval niks verwekt worden in 2002 en eigenlijk ook niet in 2003 en in 2004.
quote:Jammer Swets, je hele imago aan diggelen. Niet te vaak doen, van die lieve posts
Op zaterdag 05 januari 2002 23:34 schreef Swetsenegger het volgende:
Voordat ik hier gepost had had ik heel macho kunnen reageren met "Dat zullen we nog wel eens zien"
Het laatste nieuws van hier: geen. Buikkie zit nog hoog en droog, en komt nog niet veel verder dan af en toe een kopbal tegen m'n blaas.
Wat dacht je van dagelijkse meldingsplicht in dit stadium?
* Leah vindt het allemaal heel spannend worden
.
Ben je er trouwens al uit of je inderdaad jouw kleintje in je buik voelde?
quote:moet je je kindje wat meer omhoog laten zitten tijdens het voeden. kan zijn dat het maagklepje nog niet helemaal goed sluit.
Op zaterdag 22 december 2001 21:33 schreef Dinus het volgende:
Vraagje voor de moeders:Vonden/vinden jullie het ook eng als je baby zich verslikt tijdens het drinken? Esther verslikt zich nogal eens en dan geeft ze ook wel eens voeding terug door haar neusje. Ik vind dat zo eng af en toe, krijg het er zelf spaans benauwd van.
Ze maakt dan een paar benauwde geluiden en is dan een paar seconden stil, ademt daarna gewoon weer verder en wil ook meteen verder drinken, ik ben dan bang dat ze zich weer verslikt maar laat haar wel drinken als ze dat wil.Misschien heel overdreven dat ik me er druk over maak, maar ik kan er niets over vinden tot nu toe op internet.
Ik hoop op een paar reacties, bedankt alvast!
quote:
Op zaterdag 05 januari 2002 23:34 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Voordat ik hier gepost had had ik heel macho kunnen reageren met "Dat zullen we nog wel eens zien"
quote:Dat telefoonboek moet dan wel aan het HOOFDeinde
Op zondag 06 januari 2002 23:08 schreef Petra-tje het volgende:[..]
en in het bedje aan het voeteneind een telefoonboek leggen wil ook nog welleens helpen tegen overgeven.
Ik had nog een vraagje. Hoe kan je het beste beginnen met een broodje eten bij die kleintjes? We hebben dit weekend een broodje geprobeerd (droog en toen dat niet lukte in melk gesopt) maar Eva vindt het ongelooflijk vies. Ze zit helemaal te kokhalzen. Ik denk dat ze er nog niet klaar voor is maar misschien heeft iemand handige tips hoe ik dat het beste kan aanpakken de volgende keer.
quote:een broodje met kaas soppen in de thee misschien ?
Op maandag 07 januari 2002 13:38 schreef Lois het volgende:
Ik had nog een vraagje. Hoe kan je het beste beginnen met een broodje eten bij die kleintjes? We hebben dit weekend een broodje geprobeerd (droog en toen dat niet lukte in melk gesopt) maar Eva vindt het ongelooflijk vies. Ze zit helemaal te kokhalzen. Ik denk dat ze er nog niet klaar voor is maar misschien heeft iemand handige tips hoe ik dat het beste kan aanpakken de volgende keer.
het klinkt ranzig maar is best lekker
quote:Bedankt voor je tip, maar je bedoelt denk ik aan het hoofdeinde ???
Op zondag 06 januari 2002 23:08 schreef Petra-tje het volgende:[..]
moet je je kindje wat meer omhoog laten zitten tijdens het voeden. kan zijn dat het maagklepje nog niet helemaal goed sluit.
en in het bedje aan het voeteneind een telefoonboek leggen wil ook nog welleens helpen tegen overgeven.
(stond er al zie ik net)
[Dit bericht is gewijzigd door Dinus op 07-01-2002 18:20]
quote:Gewoon af en toe een stukje geven. Korstje zodat ze er lekker aan kan kluiven. Christan vond het eerst ook niks, maar nu eet hij ze volop
Op maandag 07 januari 2002 13:38 schreef Lois het volgende:
Alleen wil hij nu geen warm eten meer
Tenminste... de afgelopen dagen wilde hij absoluut geen groenvoer. Moet ik wel zeggen dat het toevallig allemaal potjes waren. Maar tot voor kort smulde hij daarvan. Vandaag andere taktiek geprobeerd: met extra vol bord voor zijn neus gaan zitten (meneertje in de box). Begon gelijk te brullen dat ie ook wilde!
Heeft dus heerlijk mee zitten happen van mijn bord. Naderhand nog een bak yoghurt en voila! Een complete maaltijd voor meneer
Tja, en dus zal ik de komende dagen braaf moeten koken...
Geen meldingsplicht, wat heb ik toch een slechte ideeen...
En ja, volgens mij is het toch echt de baby, voel het regelmatig nu, moet er steeds van grinniken!
Brood geven dat al een paar dagen oud is.Vers brood is erg klef.Eventueel soppen in melk(als dat dan nog nodig is)
Idd een korstje geven Lois, en zelf aan laten rommelen. Ze gaat vanzelf meer eten als ze eraan gewend is.
Kokhalzen is niet vreemd, brood heeft een hele andere structuur als wat ze tot nu toe gewend was.
Hoe staan de moeders hier tegenover de verschillende vaccinaties en de voor- en nadelen hiervan? Hebben jullie strict het ent-schema gevolgd of toch gekozen voor een zelf te bepalen volgorde van de toediening van de verschillende vaccinaties? Hebben jullie kindjes veel napijntjes gehad van de vaccinaties en dan met name de eerste? En hebben jullie eventuele tips om die napijntjes te kunnen voorkomen/behandelen?
quote:Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar van een vriendinnetje hoorde ik dat zij gewoon een wat langer wachten met de inentingen. Zij vinden dat het lichaam van hun kindje eerst de kans moet krijgen zelf een beetje weerstand op te bouwen.
Op maandag 07 januari 2002 22:33 schreef Meaghan het volgende:
Jillian zal eerdaags haar eerste vaccinatie toegediend krijgen en ik maak me hier toch wel enigszins zorgen om. Je hoort en leest veel nare berichten omtrent het vaccineren en nu de leeftijd van 3 naar 2 maanden is vervroegd, vind ik het behoorlijk wat voor zo'n kleintje om dan al die chemische stoffen in haar lichaampje te krijgen. Op zich wil ik haar zeker laten inenten, maar ik vraag me af of het ms beter en/of raadzaam is om dit later te doen, zeg met 6 maanden.Hoe staan de moeders hier tegenover de verschillende vaccinaties en de voor- en nadelen hiervan? Hebben jullie strict het ent-schema gevolgd of toch gekozen voor een zelf te bepalen volgorde van de toediening van de verschillende vaccinaties? Hebben jullie kindjes veel napijntjes gehad van de vaccinaties en dan met name de eerste? En hebben jullie eventuele tips om die napijntjes te kunnen voorkomen/behandelen?
quote:Leuk he?
Op maandag 07 januari 2002 21:09 schreef Leah het volgende:
En ja, volgens mij is het toch echt de baby, voel het regelmatig nu, moet er steeds van grinniken!
Vraagje voor de moeders: heeft een van jullie misschien een keer tijd het huidige Nederlandse vaccinatieschema te posten? Ik wil het graag een keer vergelijken met dat van hier....
quote:Alsjeblieft
Op dinsdag 08 januari 2002 12:49 schreef Gaoxing het volgende:
Vraagje voor de moeders: heeft een van jullie misschien een keer tijd het huidige Nederlandse vaccinatieschema te posten? Ik wil het graag een keer vergelijken met dat van hier....
En ja, Treintje is 3 maanden en ja, we komen net terug van het CB, en ja, hij is zoooooooooooooo zielug
quote:Arme Treintje... Knuffel maar lekker met hem!
Op dinsdag 08 januari 2002 15:08 schreef No Nick het volgende:[..]
En ja, Treintje is 3 maanden en ja, we komen net terug van het CB, en ja, hij is zoooooooooooooo zielug
quote:Nou, gelukkig viel het dit keer mee
Op dinsdag 08 januari 2002 19:19 schreef Rewimo het volgende:[..]
Arme Treintje... Knuffel maar lekker met hem!
Sinds twee avonden krijgt hij pap als laatste fles, en potverdorie da's lekker man!
Normaal kreeg hij rond 23 uur 23.30 zijn laatste fles, maar nu al rond 21.00 uur... en slapen dattie doet ![]()
En nu ligt hij te "zingen" in de box.. práchtig
Wij zijn inmiddels 8 weken zwanger en vragen ons af vanaf hoeveel weken je je moet melden bij een verloskundige ?
Tot nu toe weten we nog helemaal niets. Over 2 weken heb ik wel een afspraak met de huisarts ? Vertel hij ons wat me allemaal moeten doen, of is het dan al te laat ? (10 wkn)
quote:Hey zwangere!
Op woensdag 09 januari 2002 10:18 schreef hollandse_drop het volgende:
Beste zwangeren en bevallenenWij zijn inmiddels 8 weken zwanger en vragen ons af vanaf hoeveel weken je je moet melden bij een verloskundige ?
Tot nu toe weten we nog helemaal niets. Over 2 weken heb ik wel een afspraak met de huisarts ? Vertel hij ons wat me allemaal moeten doen, of is het dan al te laat ? (10 wkn)
Je eerste bezoek aan de verloskundige is rond de 11de week, je zou nu wel moeten bellen voor een afspraak...
quote:Ja, dan moet ik dat maar doen voordat ik naar de huisarts ga... zeg, ik vraag me nog iets af. Ik lees hier en daar over miskramen en lege vruchtzakjes... kun je m.b.v. een nieuwe test ontdekken of je nog zwanger bent ja of nee?
Op woensdag 09 januari 2002 10:20 schreef No Nick het volgende:[..]
Hey zwangere!
GefeliciteerdJe eerste bezoek aan de verloskundige is rond de 11de week, je zou nu wel moeten bellen voor een afspraak...
En als je een dood kindje in je hebt, blijft de pijn in de borsten enz. dan toch aanhouden totdat het vruchtje wordt afgestoten ?
Ben niet hevig ongerust of zo, maar dat vraag ik me wel af, opdat ik het in de gaten kan houden....
quote:Wauw ik had al veel sites ontdekt maar dit is beslist DE site !! hier kan ik echt ALLES vinden
Op woensdag 09 januari 2002 10:51 schreef No Nick het volgende:
Hier kun je van alles lezen, ook over miskramen enzo...
hartstikke bedankt voor de tip!
quote:Nix te danken hoor
Op woensdag 09 januari 2002 11:46 schreef hollandse_drop het volgende:[..]
Wauw ik had al veel sites ontdekt maar dit is beslist DE site !! hier kan ik echt ALLES vinden
hartstikke bedankt voor de tip!
quote:Mag ik je dan ook niet bedanken voor de vaccinatie-info?
Op woensdag 09 januari 2002 11:47 schreef No Nick het volgende:
Nix te danken hoor
Het was overigens het begin van veel uitzoekwerk vandaag, want er zitten toch wel wat verschillen tussen. Hetgeen me het meeste zorgen baart is het feit dat sinds dit jaar wordt aangeraden dat alle pasgeborenen binnen 12 uur na de geboorte tegen hepatitis B worden ingeent. Voor het geval de moeder het heeft en zou overdragen.
Ja daaaaaag!!! Weer een typisch geval van Amerikaanse anti-rechtzaak geneeskunde. Toevallig stond er vandaag ook een artikel over in de krant. Een quote daaruit: "While there's been no known increase in infants infected with hepatitis B, vaccinating them before they leave the hospital "just makes good sense", Cooper said". Idioot gedoe!
Ik zorg er dus morgen bij de gyn voor dat ik gecontroleerd wordt op Hep B, en dan blijven ze mooi uit de buurt van Buikkie met die spuit. Wat ik met de rest doe weet ik nog niet, er gaat iig vandaag nog een mailtje naar onze bedrijfsarts (die ook mijn vaccinaties bijhoudt), om met hem te overleggen.
quote:LOL
Op woensdag 09 januari 2002 12:25 schreef Gaoxing het volgende:[..]
dan blijven ze mooi uit de buurt van Buikkie met die spuit.
quote:Daar moet je je niet druk om maken joh, maar gewoon lekker zwangeren
Op woensdag 09 januari 2002 10:39 schreef hollandse_drop het volgende:[..]
Ja, dan moet ik dat maar doen voordat ik naar de huisarts ga... zeg, ik vraag me nog iets af. Ik lees hier en daar over miskramen en lege vruchtzakjes... kun je m.b.v. een nieuwe test ontdekken of je nog zwanger bent ja of nee?
En als je een dood kindje in je hebt, blijft de pijn in de borsten enz. dan toch aanhouden totdat het vruchtje wordt afgestoten ?
Ben niet hevig ongerust of zo, maar dat vraag ik me wel af, opdat ik het in de gaten kan houden....
Meestal voel je zelf wel aan je eigen lijf hoe of wat. Ook al is het je eerste zwangerschap.
Ik werd er erg onrustig van, en ging me alleen maar meer zorgen maken.
Mijn ervaring is dat je ook TE veel info tot je kunt nemen!
Tip; Koop 1 boek, en gebruik dat als "steuntje". De mijne is "Veilig Zwanger" van Beatrijs Smulders en ik kan hem je aanraden.
Oh en Gao, groot gelijk hoor! Geen spuiten in Buikkie, het arme kind
. Heb je trouwens al gevraagd of ze ook hielprikken daar op Guam?
quote:Koop dan gelijk "Veilig bevallen" er ook bij, dat was zo'n beetje mijn bijbel de laatste weken.
Op woensdag 09 januari 2002 14:24 schreef Leah het volgende:
Tip; Koop 1 boek, en gebruik dat als "steuntje". De mijne is "Veilig Zwanger" van Beatrijs Smulders en ik kan hem je aanraden.
quote:Heb ik geleend in de bieb
Op woensdag 09 januari 2002 20:53 schreef Lois het volgende:[..]
Koop dan gelijk "Veilig bevallen" er ook bij, dat was zo'n beetje mijn bijbel de laatste weken.
Ik vind Beatrijs wat te vroedvrouwerig naar mijn zin, als ik 'r op tv zie tenminste, maar over haar boeken ben ik zeer te spreken.
quote:Oe, ik weet ineens zomaar een leuk cadeautje.
Op woensdag 09 januari 2002 21:38 schreef Leah het volgende:Heb ik geleend in de bieb
als ze hem de laatste weken van mijn zwangerschap niet hebben koop ik 'm alsnog.
Ik heb 'm mijn zus ook cadeau gedaan, kan ik hem ook leuk aan mijn schoonzus geven
[Dit bericht is gewijzigd door Leah op 09-01-2002 22:36]
quote:Oe, mag ik ook komen
Op woensdag 09 januari 2002 20:55 schreef just me het volgende:
Ik ben momenteel bezig met een congres over borstvoeding te organiseren en Beatrijs Smulders zal een van de spreeksters zijn!!
quote:Ik kan er anders ook heel wat over vertellen hoor. Maar serieus, homos moeten geen kinderen MOGEN hebben, ofwel?
Op woensdag 09 januari 2002 20:55 schreef just me het volgende:
Ik ben momenteel bezig met een congres over borstvoeding te organiseren en Beatrijs Smulders zal een van de spreeksters zijn!!
quote:beetje gerustgesteld *goed voelt*
Op woensdag 09 januari 2002 13:37 schreef moussy het volgende:[..]
Daar moet je je niet druk om maken joh, maar gewoon lekker zwangeren
Meestal voel je zelf wel aan je eigen lijf hoe of wat. Ook al is het je eerste zwangerschap.
Ik vind het leuk om ervaringen met jullie te delen OOK HIER HOOR
!!
Groetjes een heel veel sterkte en succes allemaal
!!!
Ik heb gezien dat dat nu voorlopig opgelost is. ![]()
Ik heb vannacht besloten dat ik morgen de huisarts ga bellen. Ik wil een verwijzing. Ik ben nu 2,5 maand aan 't temperaturen, Swets z'n achtergrond is in het medische cicuit bekend. (wou eigenlijk vandaag al bellen, maar kwam er voor tienen niet aan toe)
Ik heb 't er al een keer met de huisarts over gehad, die heeft toen gezegd dat ik mocht komen als ik 't zat was. ('t is tenslotte toch een beetje uitzichtloze situatie in ons geval).
Morgen ga ik bellen! Dus dan zal ik maandag of dinsdag wel daar zitten. ![]()
Aan de ene kant wel een opluchting zo'n besluit, er gaat wat gebeuren.. Aan de andere kant (stom eigenlijk) 't wordt wel 'echt' 'definitief' nu, en dat vind ik best wel een beetje eng. Maar we komen er wel!
quote:Doe maar gewoon zoals je altijd doet.. (op de een of andere manier komt er altijd wel minimaal een glimlach bij jouw posts
Op donderdag 10 januari 2002 12:53 schreef Catootje het volgende:
Succes ET.....*mantra's zingt humt en doet voor ET...Hmmm: of zal ik gewoon maar duimen?*
Ik denk dat de huisarts weinig zal doen. Hooguit naar m'n temperatuur-staten kijken.. en een verwijzing geven.
En tja, de wachtlijst voor de gyneacoloog is 5 weken.. Dus 't duurt nog wel ff
quote:Succes! Ook al duurt het nog wel een tijdje voor de molen op gang komt, ik hoop dat het idd in 2002 gaat lukken!
Op donderdag 10 januari 2002 12:49 schreef E.T. het volgende:
Zow, na vannacht weinig geslapen te hebben (ik lag te piekeren, en kwaad te zijn, te huilen en weet ik veel niet allemaal meer.. Elk topic dat ik opende de afgelopen tijd kwam ik weer een uitspraak tegen die het er allemaal nog eens ff lekker inwreef, in alle mogelijke fora hier op fok.)Ik heb gezien dat dat nu voorlopig opgelost is.
Ik heb vannacht besloten dat ik morgen de huisarts ga bellen. Ik wil een verwijzing. Ik ben nu 2,5 maand aan 't temperaturen, Swets z'n achtergrond is in het medische cicuit bekend. (wou eigenlijk vandaag al bellen, maar kwam er voor tienen niet aan toe)
Ik heb 't er al een keer met de huisarts over gehad, die heeft toen gezegd dat ik mocht komen als ik 't zat was. ('t is tenslotte toch een beetje uitzichtloze situatie in ons geval).Morgen ga ik bellen! Dus dan zal ik maandag of dinsdag wel daar zitten.
Aan de ene kant wel een opluchting zo'n besluit, er gaat wat gebeuren.. Aan de andere kant (stom eigenlijk) 't wordt wel 'echt' 'definitief' nu, en dat vind ik best wel een beetje eng. Maar we komen er wel!
[Ik wilde zeggen *spreekt ET's buik vermanend toe, maar daar ligt het niet aan en om nou te schrijven *spreekt edele delen Swetsenegger vermanend toe
]
quote:Tnx!
Op donderdag 10 januari 2002 13:23 schreef Brighteyes het volgende:[..]
Succes! Ook al duurt het nog wel een tijdje voor de molen op gang komt, ik hoop dat het idd in 2002 gaat lukken!
(Hopelijk duurt het niet zo lang maar al doe je pas een positieve test op 31 December, dan nog...)[Ik wilde zeggen *spreekt ET's buik vermanend toe, maar daar ligt het niet aan en om nou te schrijven *spreekt edele delen Swetsenegger vermanend toe
]
Maar ja, misschien ben ik vanbinnen ook wel niet helemaal ok.. en is er met Swets nix meer aan de hand.. Zou kunnen natuurlijk.
Dus ik ga weer vrolijk verder met mijn buik vermanend toe te spreken
quote:Even uit pure belangstelling .Ben niet helemaal op de hoogte van daar mijn vraag.
Op donderdag 10 januari 2002 13:31 schreef E.T. het volgende:[..]
Tnx!
Maar ja, misschien ben ik vanbinnen ook wel niet helemaal ok.. en is er met Swets nix meer aan de hand.. Zou kunnen natuurlijk.
Dus ik ga weer vrolijk verder met mijn buik vermanend toe te spreken
quote:Dan zet ik je op mijn *ik hoop het oprecht-lijsje, waar Moussy ook op staat (en gezondheid, amar nietvoor een babietje)
Op donderdag 10 januari 2002 12:57 schreef E.T. het volgende:[..]
Doe maar gewoon zoals je altijd doet.. (op de een of andere manier komt er altijd wel minimaal een glimlach bij jouw posts
)
Ik denk dat de huisarts weinig zal doen. Hooguit naar m'n temperatuur-staten kijken.. en een verwijzing geven.
En tja, de wachtlijst voor de gyneacoloog is 5 weken.. Dus 't duurt nog wel ff
quote:Gezondheid, kijk even op blz. 2 van dit topic:
Op donderdag 10 januari 2002 14:16 schreef gezondheid het volgende:[..]
Even uit pure belangstelling .Ben niet helemaal op de hoogte van daar mijn vraag.
Wat is er met swets aan de hand????
quote:
Op zondag 23 december 2001 23:53 schreef Swetsenegger het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |