abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator zaterdag 29 december 2001 @ 21:07:14 #101
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_2644123
Nausicaa en Marco, heeel veel sterkte Ik hoop dat Jorden snel weer opknapt. Arm jochie
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 30 december 2001 @ 12:36:08 #102
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_2649462
Arme Jorden, ook al zo ziek... Beterschap jochie!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_2653164
Allereerst een dikke knuf voor Jorden en ook namens mij heel veel beterschap!

Ik ben een beetje verdrietig vandaag, ik las vandaag op een forum dat een van de vrouwen die ik ken van de zwangerschapsgym gisteren is bevallen van een prachtig meisje dat tijdens het inleiden van de bevalling is overleden.
Ze was op dezelfde dag als ik uitgerekend, (13 december) en was dus al erg lang over tijd.

Ze was zo ontzettend gewenst en welkom, wat is het leven soms vreselijk hard en onrechtvaardig

Zolang er was is, is er leven.
pi_2653375
Nausicaa wat een getob met Jorden he!!! Geef hem maar een beterschapsknuf van mij. Jij en Lois tobben wat af nu he met die hummeltjes. Hopen dat het nieuwe jaar een heeeeeeeeeel gezond jaar word voor jullie kleintjes.
Dinus, wat vreselijk he om te horen. Soms is alles zo oneerlijk!!
Catootje, jij wil nog wel hoor!! Ook na mijn bevallingsverhaal
Kleintje leuk dat jullie datum enzo vaststaat. Ga je ook in jurk enzo? Is leuk kan je dalijk lekker gaan passen enz.

Met onze Bo gaat alles goed. Ze drinkt de fles erg goed en slaapt veel. Ze is zooooooo lief. Ik kan soms niet stoppen met haar te knuffelen. Sinds gisteren heeft ze een mooie box. heeft ze van ome Dop gehad. (suikeroom:) ) Daar ligt ze nu heerlijk in te slapen. En op het wipstoeltje in de box vind ze ook prachtig.
Met mijzelf is het weer even iets minder. Heb nu ook een zware blaasontsteking ( waarschijnlijk van het cateteriseren) Maar ja antibiotica gekregen, en maar hopen dat het daarna weer over is.
Vandaag ook voor het eerst wezen wandelen met de kleine buiten. Ze lag heerlijk te slapen in de wagen.
Het zitten gaat steeds beter bij mij maar nog wel irritant. De andere dames ook zo last van gehad????

Nou groetjes weer , doei doei

Enne gaoxing, voor jou word het ook spannend nu he!!!!!

De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  zondag 30 december 2001 @ 19:05:32 #105
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_2653721
Wat triest Dinus, iets anders is er eigenlijk niet over te zeggen

Nausicaa: knuffeltje voor jouw hummeltje! Wat een pech, maar toch weer een geluk bij een ongeluk dat je met de eerdere beschrijving van Lois een stukje verder bent gekomen.

Jessie: yep, 35 weken nu, en counting.... Vandaar, waarschijnlijk, dat ik hier om 4 uur 's nachts achter de pc zit Buikkie lijkt al iets te zijn gezakt, maar maakt vooralsnog nog geen serieuze indaalpogingen. Net genoeg om nu en bij m'n blaas, en bij m'n maag en ribben te kunnen.

Rewimo: klopt, m'n onderdruk stijgt nog niet de pan uit, maar het was wel weer een stijging. Bovendien schijnen ze hier toch ook meer om bovendruk te geven dan in NL. Een anti-stress-test (ik dacht tenminste dat dat bij jullie ook zo heet) betekent dat je 20 tot 30 minuten aan een monitor komt te liggen, om te kijken hoe het kleintje zich over een langere periode houdt, ipv een paar seconden met dat dopplerding te luisteren.

pi_2653826
Dames wat een getob hier (Dinus, echt een vreselijk rotverhaal, wat een afschuwelijk idee dat dit mensen overkomt)...zieke kindjes, zieke moeders...iedereen veel succes met alles!

Wat betekent ontzwangeren eigenlijk? Zijn Lois en Nausicaa al ontzwangerd en zo ja of nee, hoe weet je dat dan?

DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 30 december 2001 @ 21:12:17 #107
13151 crew  Rewimo
pi_2655374
quote:
Op zondag 30 december 2001 18:00 schreef Dinus het volgende:
Ik ben een beetje verdrietig vandaag, ik las vandaag op een forum dat een van de vrouwen die ik ken van de zwangerschapsgym gisteren is bevallen van een prachtig meisje dat tijdens het inleiden van de bevalling is overleden.
Ze was op dezelfde dag als ik uitgerekend, (13 december) en was dus al erg lang over tijd.

Ze was zo ontzettend gewenst en welkom, wat is het leven soms vreselijk hard en onrechtvaardig

Ach Dinus, wat vreselijk verdrietig... Zo gewenst, en dan gebeurt er zo'n drama bij de geboorte. Als ik zulke berichtjes lees ben ik altijd zo dankbaar dat Christan gezond en wel ter wereld is gekomen. Ik krijg dan altijd de neiging om hem nog eens heel stevig te knuffelen... Sterkte!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 30 december 2001 @ 21:22:35 #108
13151 crew  Rewimo
pi_2655546
quote:
Op zondag 30 december 2001 19:05 schreef Gaoxing het volgende:

Rewimo: klopt, m'n onderdruk stijgt nog niet de pan uit, maar het was wel weer een stijging. Bovendien schijnen ze hier toch ook meer om bovendruk te geven dan in NL. Een anti-stress-test (ik dacht tenminste dat dat bij jullie ook zo heet) betekent dat je 20 tot 30 minuten aan een monitor komt te liggen, om te kijken hoe het kleintje zich over een langere periode houdt, ipv een paar seconden met dat dopplerding te luisteren.

Aha, een CTG (kon toch maar niet op de naam komen en ik heb er toch tig gehad ). Nee, dat noemen ze hier dus niet zo Wat je bloeddruk betreft, ik denk dat ze daar hier niet zo'n punt van zouden maken met deze waarden. Maar ja, ze kunnen je beter in de gaten houden voor alle zekerheid toch?
  maandag 31 december 2001 @ 08:29:07 #109
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_2660349
Zal ik even wat goed nieuws doen? Buikkie is inderdaad wat aan de stevige kant, maar gelukkig lang niet zo groot als gedacht werd. Hij werd nu op ongeveer 7 (Amerikaanse) pond geschat, volgens mij komt dat neer op ruim 6 pond 3 ons op z'n nederlands. Vrijwel mijn gewicht toen ik geboren werd. Uiteindelijk werd de 'due date' geschat op 19 januari, dus een kleine drie weken van nu.

En verder ziet alles er perfect uit: het hartje heeft 4 kamers, Buikkie houdt er twee niertjes en een flinke kop vol hersenen op na, de ruggewervels zien er goed uit, etc. Hij ligt met z'n koppie naar beneden, en heel schattig met twee kleine knuistjes bij z'n gezicht. Hij heeft nog altijd een grote mond en volgens mij een beetje een wipneusje, en het geslacht is heel duidelijk hetgeen me ook vorige keer verteld is.

Oh, en dan is het nu een mooie tijd om jullie allemaal een goed 2002 te wensen. Mogen alle humpeltjes maar gezond ter wereld komen, de al geboren humpeltjes gezond blijven (of worden, en wel snel Jorden!), en degenen die dat willen verrast worden met een groeiend humpeltje in hun buik.

Manon

Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 31 december 2001 @ 11:19:07 #110
13151 crew  Rewimo
pi_2660847
Goed nieuws over Buikkie Hartstikke mooi. Ook wij wensen jullie allemaal een fantastisch 2002, met vooral veel gezondheid en geluk! En veel nieuwe kindjes voor degenen die dat wensen
  Jubileum moderator maandag 31 december 2001 @ 12:54:07 #111
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_2661271
quote:
Op maandag 31 december 2001 08:29 schreef Gaoxing het volgende:

Oh, en dan is het nu een mooie tijd om jullie allemaal een goed 2002 te wensen. Mogen alle humpeltjes maar gezond ter wereld komen, de al geboren humpeltjes gezond blijven (of worden, en wel snel Jorden!), en degenen die dat willen verrast worden met een groeiend humpeltje in hun buik.

* Lois sluit zich hier volledig bij aan*

Allemaal ontzettend bedankt voor jullie ontroerende verhalen, jullie medeleven en jullie raad en advies.
Zonder jullie was zwanger zijn, bevallen en een babietje hebben lang zo speciaal niet.
Ik ben gloeiend trots op deze groep mensen die allemaal zo open, eerlijk en liefdevol met elkaar omgaan.
* Lois word er helemaal emotioneel van* (ontzwangeren!)

Dikke kus voor alle babies, mama's en papa's, as. mama's en papa's, de mensen die proberen zwanger te worden (in 2002 gaat het gewoon lukken!) en alle meelezers en raadgevers in dit topic !

Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 31 december 2001 @ 12:58:11 #112
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_2661308
Als stevig lurker in dit topic en hopelijk binnenkort ook fervent poster..

Allemaal een hele goede jaarwisseling gewenst, alle gezonheid en geluk voor 2002!!

Voor de kleintjes: goed groeien en je best doen!!
Voor de a.s. moeders: Nog even doorbijten, die laatste loodjes he... maar straks hebben jullie ook zo'n mooi hummeltje
Karin, dikke knuf!! Moussy: weet je al wat?????

enne, Kleintje, Catoot, Barb... hier zitten namen tussen die ik eerder verwacht dan over drie jaar... stom he?

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_2661404
quote:
Op maandag 31 december 2001 12:58 schreef E.T. het volgende:

enne, Kleintje, Catoot, Barb... hier zitten namen tussen die ik eerder verwacht dan over drie jaar... stom he?

Hehehehe, ik ook
Ze gaan binnenkort vast allemaal vertellen dat ze zwanger zijn
En ik hoop jij ook ET

Als lurker wens ik jullie ook allemaal een heel goed 2002 toe.

FOK!fossiel maandag 31 december 2001 @ 13:53:48 #114
2628 Karin
pi_2661918
Ook ik wil iedereen een heel gezond en gelukkig nieuwjaar wensen. En dat er maar vele Fok!kertjes gezond geboren mogen worden in 2002!

En Jorden heel veel beterschap

maandag 31 december 2001 @ 16:10:50 #115
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_2663368
Ook ik wens jullie een goed, en indien van toepassing, hééél vruchtbaar 2002!

Enne E.T...... mijn laatste loodjes zijn nog niet in zicht hoor .

Gao, geniet van het laatste oud en nieuw met zijn tweetjes, meid.

Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_2664332
Alle mamma's, pappa's, kindjes, zwangeren, bijna-zwangeren en overige lezers van dit topic een heel gezond, gelukkig en voorspoedig 2002 toegewenst!!!

En alle meiden met een kinderwens: jullie doen toch wel rustig aan met de champagne, toch!?.. stel je toch eens voor

Tis jullie iig van harte gegund en ik hoop dan ook dat dit topic in het nieuwe jaar meer dan eens opgevrolijkt zal worden met het meest heuglijke nieuws wat je je maar kunt indenken!! ..En dat we wederom mogen meeleven met en meegenieten van een boel nieuwe zwangerschapsperikelen, namelijk die van jullie

pi_2669012
Ben benieuwd hoe het met de kleine Jorden gaat??????
Groetjes Ingrid>>>>>>>
Een dag geen zorgen:is een dag niet geleefd?????.
pi_2671853
Iedereen een fantastisch mooi, liefdevol, gezond en eurotisch 2002 toegewenst!
Dat het maar goed mag gaan met alle ouders, aankomende ouders, babietjes en babietjes die binnenkort uit de moeders komen floepen
quote:
Verwacht jij maar een eind weg bij mij. Maar 2002 in ieder geval niet! Sorry!
pi_2673970
Ook van mij natuurlijk de allerbeste wensen, en ik hoop dat 2002 zal brengen wat je ervan hoopt!

Met Jorden gaat het eigenlijk wel een beetje beter (ben een beetje voorzichtig geworden, want als je heel erg hoopt dat iets beter gaat, dan meen je dat ook te zien).
Hij hoest nog wel erg, maar het lijkt wat minder vast te gaan zitten. En het spugen wordt ook minder.

Maar zijn humeur: dat is heeeel erg veel beter geworden! Echt, hij heeft een energie en een pret, niet normaal! Ik denk dat dat een beetje komt door het homeopathische medicijn Drosera Complex, waardoor Eva van Lois het ook zoveel beter doet! Maar of dat nou door de Drosera, of door het oplosmiddel alcohol komt ...
Nee serieus, ik denk echt dat het werkt! Hulde aan Lois, die mij die tip gaf! (en nog talloze andere tips trouwens, waarvoor ook mijn heel hartelijke dank!).

Morgen of zo meer!

pi_2673998
Ik wens ook iedereen die hier leest een heel fijn en gezond en gelukkig en vruchtbaar EnEnEn.... enz. 2002!!

Dit is een prachtig eeuwigdurend topic, met een lach en een traan net als het leven zelf!! Dat we maar heel veel mogen uitwisselen in het nieuwe jaar!!

woensdag 2 januari 2002 @ 08:41:24 #121
12560 dice
Koffiekoffiekoffiekoffiekoffie
pi_2676654
Uiteraard ook van deze kant iedereen een gezond en vruchtbaar nieuw jaar toegewenst
namens Kay, Mijzelf en Mw Dice
'Kots' zei het paard. 'Grote kots !' Maak het verhaal af en kleur de plaatjes.
pi_2676919
Alle babietjes gezondheid, alle moeders volop energie, en alle toekomstige babietjes : you gooo!!!!!! Gelukkig nieuwjaar!
DANYEL EN THIJS
  woensdag 2 januari 2002 @ 13:27:11 #123
2432 Nimue
keep your magic
pi_2678550
Als meelezer wil ik iedereen, alle zwangeren, alle moeders, vaders, kinders en kinders in de maak een gelukkig, gezond en voorspoedig 2002 toewensen.
It takes all sorts to make the world (Keri Hulme, The bone people)
  woensdag 2 januari 2002 @ 14:48:42 #124
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_2679584
* Leah heeft even advies nodig van de "ervaren" zwangeren!

Ik voel sinds een dag of 3 blubjes en gemorrel... da's erg vroeg toch??? Kan dat wel? Ik ben nu ruim 15 weken zwanger.

† In Memoriam † woensdag 2 januari 2002 @ 14:51:17 #125
7074 moussy
kuttekop
pi_2679632
quote:
Op woensdag 02 januari 2002 14:48 schreef Leah het volgende:

Ik voel sinds een dag of 3 blubjes en gemorrel... da's erg vroeg toch??? Kan dat wel? Ik ben nu ruim 15 weken zwanger.

euhm het gevoel alsof er wat aan het "vlinderen"is zeg maar?

Het kan heel goed hoor. Tis maar net hoe bewust je van je eigen lichaam bent.

oh ja, ik ben nog steeds overtijd , ik zal er binnenkort maar eens een testje tegen aan gooien, maar zelf heb ik niet het gevoel zwanger te zijn , ik denk dat ik daarom geen testdrang heb

Je zou er haast een boek over schrijven!
  woensdag 2 januari 2002 @ 15:21:29 #126
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_2680081
Tnx Moussy!

Over dat testen, ze zeggen dat iedere zwangerschap anders aanvoelt, dus wie weet??? Je was toch al wel weer een keer ongesteld geweest en min of meer op tijd?

Dan ben je al behoorlijk lang overtijd, ik ben benieuwd hoor!

† In Memoriam † woensdag 2 januari 2002 @ 15:41:44 #127
7074 moussy
kuttekop
pi_2680331
quote:
Op woensdag 02 januari 2002 15:21 schreef Leah het volgende:
Tnx Moussy!
yw
quote:
Over dat testen, ze zeggen dat iedere zwangerschap anders aanvoelt, dus wie weet??? Je was toch al wel weer een keer ongesteld geweest en min of meer op tijd?

Dan ben je al behoorlijk lang overtijd, ik ben benieuwd hoor!

Na de miskraam was ik al 1x ongesteld geweest ja. Een dag of 5 "te laat" Vandaar dat ik ook een flinke tijd wacht met het testen. Ik ben nu psies 25 dagen overtijd. Maar denk zelf dat ik gewoon een cyclus oversla of zo. Na een eerdere miskraam was ik weer gewoon netjes en met regelmaat ongesteld. Maar vóór die zwangerschap heb ik het eens 3 maanden over geslagen. Daar word je knetter gek van als je zwanger wilt worden trouwens.
pi_2681014
Moussy, ik ga me nogmaals een rsi zitten duimen hier, ik gun je het zo!!!!!!!
DANYEL EN THIJS
  woensdag 2 januari 2002 @ 17:26:02 #129
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_2681584
quote:
Bij mij begon het ook precies bij 15,5 week, inderdaad heel vroeg, dus wie weet Leah Op een goed moment, over een paar weken, krijg je wel een duidelijke tik, dan weet je het zeker. Ik had rond die tijd niet het gevoel dat ik blubjes voelde ofzo, had het over 'onrust in m'n buik', iets wat ik erg moeilijk kon definieren.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 2 januari 2002 @ 18:13:34 #130
13151 crew  Rewimo
pi_2682071
quote:

't Is vroeg, maar het kan wel. Ik voelde Christan voor het eerst met 18 weken. Maar vanaf toen ook echt elke dag
  woensdag 2 januari 2002 @ 18:20:28 #131
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_2682126
quote:
Op woensdag 02 januari 2002 17:26 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

iets wat ik erg moeilijk kon definieren.

"Vlinderen" vind ik de lading ook niet dekken, maar hoe ik het wel moet noemen weet ik ook niet.

Duwtjes lijken het wel, of iets wat langs de binnenkant van mijn buik glijdt....

Ben blij om te horen dat het volgens jullie dus wel kan. Zou wel extreem vreemd en veel darmgerommel zijn anders .

pi_2682149
En ik heb het ook al veel langer gevoeld, maar wist het steeds niet zeker.
Zeker in het begin voelde het als lucht die zich in je darmen aan het verplaatsen was. Dat vlindergevoel heb ik nooit gehad. Maar tis maar net hoe je het voor jezelf omschrijft.
  woensdag 2 januari 2002 @ 18:32:28 #133
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_2682260
Ik heb het nog geprobeerd met "als je een schaduw kon voelen, dan is het dat", maar dat vond hubby ook niet zo duidelijk
pi_2682310
quote:
Op woensdag 02 januari 2002 18:32 schreef Gaoxing het volgende:
Ik heb het nog geprobeerd met "als je een schaduw kon voelen, dan is het dat", maar dat vond hubby ook niet zo duidelijk
Mannen!

PS1 Fijn dat de tums helpen!
PS2 Iemand ooit nog wat van Knorretje vernomen? Of heb ik haar mails helemaal over het hoofd gezien?

woensdag 2 januari 2002 @ 19:23:20 #135
3498 Barb
Graduated Fool
pi_2682792
quote:
enne, Kleintje, Catoot, Barb... hier zit een naam tussen die ik eerder verwacht dan over drie jaar... stom he?
Hahaha, zeg maar gewoon dat je Catoot bedoelt hoor, we denken allemaal hetzelfde volgens mij Hier gaat er in ieder geval niks verwekt worden in 2002 en eigenlijk ook niet in 2003 en in 2004.

Maak ik meteen even van de gelegenheid gebruik om iedereen alle goeds te wensen voor het komende jaar, wees lief voor jezelf en voor elkaar, doe het rustig aan en maak je geen zorgen.

When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  woensdag 2 januari 2002 @ 19:44:41 #136
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_2683092
quote:
Op woensdag 02 januari 2002 18:32 schreef Gaoxing het volgende:
Vin IK heel duidelijk, hoor Gao!!! Lijkt op dat glijden van mij .
pi_2683131
quote:
Op woensdag 02 januari 2002 19:23 schreef Barb het volgende:

[..]

Hahaha, zeg maar gewoon dat je Catoot bedoelt hoor, we denken allemaal hetzelfde volgens mij Hier gaat er in ieder geval niks verwekt worden in 2002 en eigenlijk ook niet in 2003 en in 2004.

Maak ik meteen even van de gelegenheid gebruik om iedereen alle goeds te wensen voor het komende jaar, wees lief voor jezelf en voor elkaar, doe het rustig aan en maak je geen zorgen.

Heee!!! (we bedoelen jou hoor!)
DANYEL EN THIJS
pi_2683691
quote:
Op dinsdag 25 december 2001 23:54 schreef hollandse_drop het volgende:
Help! Kan mijn moeder dwars door me heen kijken ?
Wij weten net een paar daagjes dat ik zwanger ben (ga nu de 6e !! week in).

Vandaag zei ze op een gegeven moment gewoon tegen me: Goh, ik had echt gedacht dat je me vandaag zou vertellen dat je zwanger bent, ik ben een beetje teleurgesteld.... (!!!???) Ik heb haar verteld dat ik niet zwanger ben. We hadden besloten nog ffies te wachten tot de 10e week of zo...
Jeetje, dit was schrikken zeg.

WE hebben het verteld in de nieuwjaarsnacht !!!
Gelukkig nieuwjaar oma !
Tranen met tuiten natuurlijk

Inmiddels ben ik terug van een paar daagjes Praag. Het was heerlijk maar de terugreis door de nacht was erg zwaar. Ik heb een hele avond erg rare buikpijn gehad. Gelukkig gaat het nu prima. Over 2 weken gaan we voor het eerst naar de dokter. We zijn benieuwd wat er allemaal komen gaat......

________
Blaat
  Jubileum moderator donderdag 3 januari 2002 @ 13:19:22 #139
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_2690124
Even een klein berichtje van deze kant.
Hier gaat alles prima! Eva is ontzettend opgeknapt en is weer enorm vrolijk en zonnig. Je hoort haar helemaal niet meer piepen of zagen, ze hoest niet meer en brabbelt wat af.
Wij hebben 1 kat die behoorlijk kan miauwen. Die loopt werkelijk de hele dag te brullen (soms heel zenuwslopend). Eva vindt dat helemaal geweldig en kan hem nu al feilloos nadoen. Hele concerten worden er hier gegeven .
Het kind kan eerder miauwen als praten .

Even op Catootjes opmerking terugkomen over ontzwangeren. Tsja geen idee wanneer dat over is. Ik heb soms nog steeds last van 'moodswings'en ben veel emotioneler dan normaal. Voel me ook veel kwetsbaarder, heel vreemd. TV en krantenberichtjes over kindjes dringen meteen heel diep binnen.
Ik krijg nu pas last van haaruitval (schijnt er ook bij te horen). Ik heb ook nog steeds een zwangerschapsstreep (een gepigmenteerde streep verticaal over mijn buik) en ik vraag me af of die ooit zal verdwijnen.

Ach, het zal er allemaal wel bij horen!

Leah wat leuk dat je de baby al voelt! Ik omschreef het altijd alsof een heel klein handje heeeel zachtjes over de binnenkant van mijn buikwand zat te kriebelen.
Speciaal gevoel is het he? Net een klein binnenpretje.

[edit=toevoeging]
Ik wilde nog iets vragen aan alle inmiddels bevallen dames hier:

Hoe staan jullie nu tegenover een bevalling? Zou je het nog eens willen en durven meemaken?

Ik vraag dit omdat ik maanden lang riep: "Dit NOOIT meer". Inmiddels is dat aan het veranderen. Raar maar waar, ik sta er wat minder negatief tegenover. Ik wil nog geen 2e (eerst mateloos genieten van Evaatje) maar ik kan me wel voorstellen dat die dag weer komt.

[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 03-01-2002 13:29]

Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 3 januari 2002 @ 14:05:09 #140
13151 crew  Rewimo
pi_2690562
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 13:19 schreef Lois het volgende:

[edit=toevoeging]

Hoe staan jullie nu tegenover een bevalling? Zou je het nog eens willen en durven meemaken?

Ik vraag dit omdat ik maanden lang riep: "Dit NOOIT meer". Inmiddels is dat aan het veranderen. Raar maar waar, ik sta er wat minder negatief tegenover. Ik wil nog geen 2e (eerst mateloos genieten van Evaatje) maar ik kan me wel voorstellen dat die dag weer komt.

Ja hoor, maar dan wil ik wel meteen een keizersnee en niet pas na zo'n 24 uur

De bevalling was niet leuk, maar als je me vraagt: zou je het nog eens doen? Een volmondig ja. Al denk ik niet dat het er nog van komt

† In Memoriam † donderdag 3 januari 2002 @ 14:42:37 #141
7074 moussy
kuttekop
pi_2690955
quote:

ik heb nooit geroepen nooit meer, maar brulde alleen maar , dat ik er nog 1 wilde, maar dat was al wel duidelijk hier

[Dit bericht is gewijzigd door moussy op 03-01-2002 15:23]

pi_2692708
quote:

Tijdens en gedurende een aantal weken na de bevalling had ik ook zoiets van echt noooooooit meer. Maar ja, ik kom zelf uit een gezin van vier en ms vandaar dat ik Jillian een broertje of zusje gewoonweg niet wil onthouden puur en alleen om het feit dat ik de bevalling niet zie zitten.

Niet dat ik zelf ook vier kids wil hoor , op zich zou ik het zeker niet betreuren als het alleen bij Jillian blijft, maar voor haar lijkt het me gewoon gezellig en leuk om op te groeien met een broertje of zusje om haar heen. Enne, wie zegt dat een volgende bevalling ook zo zwaar zal zijn.. vaak hoor je toch dat een tweede bevalling vlotter verloopt.

Een ander punt is wanneer je aan een tweede kindje 'wilt' beginnen. Aangezien je een zwangerschap niet kunt plannen en het ruim een jaar geduurd heeft eer ik zwanger was van Jillian, betrap ik mezelf er steeds vaker op dat ik nu toch al aan een tweede hummel denk. Maar voorlopig niets concreets hoor, tis voor mij en ook voor Jillian natuurlijk nog veel te vroeg om nu al aan een tweede kindje te beginnen. Maaruh, niets staat in de weg om alvast aan 't 'oefenen' te slaan , nie waar..

En Lois, zoals jij ook al zegt, eerst genieten van de hummel die nu al onze zorg en aandacht nodig heeft. Immers, het moederschap vergt behoorlijk wat, maar 't is ook zo mooi, mooier dan ik me ooit had kunnen voorstelen

pi_2695254
Tja, bij mij viel de bevalling me reuze mee (ik kan er ook niets aan doen hoor!), dus ik dacht eigenlijk al in het kraambed dat ik het best nog wel een keertje wilde meemaken. En ik kan zo onberedeneerbaar "jaloers" (dat klinkt zo naar, maar ik bedoel het goed) zijn op vrouwen die zwanger zijn! Dat ontzettend bijzondere gevoel, de prestatie die je levert om je kind te laten groeien en te baren... Ik zou het heel graag nog een keer willen meemaken, al zal het wel anders zijn dan bij de eerste. Hoort misschien bij het ontzwangeren, waarmee ik officieel nog steeds bezig ben. Ook ik schiet nog steeds vol bij kleine dingen die me soms heel erg aangrijpen.

Je merkt het, de hormonen zijn behoorlijk veranderd sinds de zwangerschap. En nog een kindje.... Ja graag dus....

En hoe lang dat nog gaat duren? Only time will tell. Ik heb niet een lichaam dat bij de eerste de beste keer zwanger raakt (duurde ongeveer een half jaar). Ik heb het al eerder geschreven: het is en blijft een loterij, met elke maand ongeveer 20 procent kans.

We hebben in elk geval nog geen concrete plannen voor een tweede!

[Dit bericht is gewijzigd door Nausicaa op 03-01-2002 20:58]

pi_2696799
Leah,
Leuk he dat gekriebel in je buik! Bij mij voelde het net alsof me darmen op hol waren geslagen. ook ik dacht zou dit het zijn. Tot je het steeds vaker en duidelijker gaat voelen dan denk je yes!! dit is het.

Lois,
Voor mij staat me bevalling nog iets te dicht bij om te objectief te denken aan een volgende zwangerschap. Tijdens de bevalling dacht ik nooit meer. En nog denk ik dit regelmatig. Ik lig nog vaak wakker van mijn bevalling en beleef het regelmatig opnieuw. Heel eng is dat. Toch kan ik de pijn niet echt meer herinneren, wel het machteloze gevoel, de vervelende gynecologen, en verpleegkunidge, de moeheid enz. Toch vond ik het zwanger zijn wel heerlijk en dat zou ik best nog een keer mee willen maken. Voor mij is het al heel wat dat ik het 1 keer mee mocht maken of er een 2e keer in zit weet ik niet. Nu moet ik nog niet denken aan nog een bevalling, maar wie weet denk ik er later anders over. Nog een kleintje erbij zie ik weer wel zitten.

Met Bo gaat het de laatste dagen wat minder. Hoe rustig ze de eerste 2 weken was, hoe onrustig ze de laatste 3 dagen is. Ze huilt heel veel. We hebben haar nu 2 dagen ingebakert en dat werkt goed. Ze krijgt goed haar rust zo. Wel doe ik dit met een brok in me keel want het ziet er zo ontzettend zielig uit, maar ja voor haar is het waarschijnlijk een veilig gevoel. Hebben jullie ervaring met inbakeren en hoe vinden jullie dat?
Met eten ook wat probleempjes. Ze geeft steeds eten op, maar slikt het dan ook wel weer terug. Hier heeft ze wel pijn van denk ik (denk dat het voelt als brandend maagzuur) Soms heeft ze dit 2 uur na haar voeding dat het omhoog komt, en soms komt er ook wat mee, het is dan al wat dikker geworden. Maandag maar even consultatieburo bellen denk ik want ik maak me er toch wel zorgen om.
Nog een vraagje over luiers. We gebruiken nu new born luiers, maar wanneer stap je over naar mini? In principe kan dit volgens het gewicht al want Bo was bij de geboorte al bijna 4 kilo en de minis beginnen bij 3 kilo en de newborn eindigen bij 5 kilo. Ze past ze nog wel, maar echt ruim zitten ze niet. Wanneer zijn jullie op de mini overgeschakelt?
Hoelang waren jullie nog moe enzo na de bevalling? Ik ben af en toe nog bekaf. Ook heb ik een soort beurs gevoel bij mijn liezen, maar ja dat zal allemaal wel slijten. Mijn kuur voor de blaasontsteking is over, maar de pijn heb ik nog dus ook maar even een afpsraak bij de huisarts maken. Wat een gedoe allemaal.
We kregen vandaag het ziekenfondskaartje van Bo binnen, meisje stond erbij, vonden wij zo lief staan!!!!! Tja dat emotionele he, haha soms huil ik en kan ik niet meer stoppen. Soms om een zielige film maar soms, nee vaak eigenlijk ook helemaal om niks.
Vandaag nog even met man en kleine op winkelcentrum met de wandelwagen gelopen. Jammer genoeg kwamen we geen bekenden tegen. Wel wat leuke kleertjes voor de kleine gekocht. Alhoewel ik inmiddels zelf ook wel weerwat leuks kan gebruiken lijkt dit toch minder belangrijk te worden

Het voelt heerlijk!!!!
  donderdag 3 januari 2002 @ 22:58:22 #145
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_2697093
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 22:30 schreef jessie het volgende:
We hebben haar nu 2 dagen ingebakert en dat werkt goed. Ze krijgt goed haar rust zo. Wel doe ik dit met een brok in me keel want het ziet er zo ontzettend zielig uit, maar ja voor haar is het waarschijnlijk een veilig gevoel. Hebben jullie ervaring met inbakeren en hoe vinden jullie dat?
Als Bo er goed op reageert, is er niets zieligs aan, het ligt er gewoon aan dat je het zelf niet gewend bent Jessie. Ik heb een paar jaar in een weeshuis in China gewerkt, en keek in het begin een beetje wantrouwend naar al die gebakerde kindjes. Mits het goed gebeurt en het kind het prettig vindt, is er echter niets slechts aan en maakt het de kinderen heel rustig en tevreden. Je maakt eigenlijk de wereld even een beetje kleiner voor ze.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 4 januari 2002 @ 14:51:03 #146
13151 crew  Rewimo
pi_2703379
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 22:30 schreef jessie het volgende:
Met eten ook wat probleempjes. Ze geeft steeds eten op, maar slikt het dan ook wel weer terug. Hier heeft ze wel pijn van denk ik (denk dat het voelt als brandend maagzuur) Soms heeft ze dit 2 uur na haar voeding dat het omhoog komt, en soms komt er ook wat mee, het is dan al wat dikker geworden. Maandag maar even consultatieburo bellen denk ik want ik maak me er toch wel zorgen om.
Nog een vraagje over luiers. We gebruiken nu new born luiers, maar wanneer stap je over naar mini? In principe kan dit volgens het gewicht al want Bo was bij de geboorte al bijna 4 kilo en de minis beginnen bij 3 kilo en de newborn eindigen bij 5 kilo. Ze past ze nog wel, maar echt ruim zitten ze niet. Wanneer zijn jullie op de mini overgeschakelt?
Wat dat eten betreft, vraag of de huisarts kijkt naar de mogelijkheid van reflux, en je doorverwijst naar de kinderarts. Daar zijn goede medicijnen tegen. Wat je in elk geval kunt proberen is het hoofdeinde van haar bedje een beetje hoger zetten (telefoonboek eronder).

De luiers, goh, dat weet ik niet echt meer. Gewoon een maatje groter kopen als het pak leeg is, lijkt me. Die luiermaten overlappen elkaar allemaal een eindje. Christan zit nu in de Maxi + van Kruidvat. Voor ons nog steeds de meest geschikte luiers

pi_2708772
Vervelend Jessie, van dat eten! Rewimo's raad lijkt me het beste: doorverwijzing naar een kinderarts (en als het cb je niet wil doorverwijzen ("ach, dat gaat wel over" of zoiets), dan gewoon even via je huisarts).
Nog een "raad": soms wordt voor spugende baby's aangeraden nutriton (Johannesbroodpitmeel) toe te voegen, dan blijft de melk wat beter in het buikje zitten. Kijk daar mee uit hoor, want de melk wordt net behangplaksel. En bovendien: dat spul heeft de neiging om zeker aan het eind van een fles samen te gaan klonteren, en dan verstopt het gaatje van de speen. Als ik dat spul toevoeg aan Jordens melk, dan geef ik altijd een papspeen. Maar dat kan met hele kleintjes weer niet (veel te groot gat).

Met die luiers: ik herinner me dat ik maar een of twee pakken newborn gebruikt heb. Vrij snel overgestapt naar de mini. Ik vind dat je de maximum gewichten op de pakken luiers met een flinke korrel zout moet nemen, want die zijn wel behoorlijk positief ingeschat. Jorden weegt nu ongeveer 8 kilo, en zou daarom nog prima in de midi-luiers moeten passen (4-10 kilo). Nou, laatst per ongeluk zo'n pak meegenomen (we waren eik al over op de grotere maat maxi), maar die midi was geen succes hoor! Elke luier lekte!

Ik vind de luiers van de Etos prima, 's nachts gebruiken we Pampers. Ik ben persoonlijk niet zo kapot van de luiers van het Kruidvat, omdat de "vulling" daarvan wel eens lijkt los te laten met veel plas in de luier. Dan zitten er allemaal kleine witte bolletjes op Jordens billetjes.

Maar ik heb wel gemerkt dat iedereen weer zijn eigen voorkeuren heeft voor luiers. Sommige zweren bij die van de Aldi. Gewoon uitproberen dus. En ken je deze site al: www.watkostenluiers.nl ? Daarop kun je zien welke luiers waar in de aanbieding zijn.

Sterkte met Bo, hoop dat het gauw beter gaat!

pi_2717925
Jessie, ik had hetzelfde probleem met Jillian. Na iedere voeding gaf ze behoorlijk veel terug en ze raakte hier zo van over haar toeren dat we in overleg met het CB overgestapt zijn op Nutrilon A.R 1. Dit is een speciale voeding die spugen tegengaat doordat er Johannesbroodpitmeel is toegevoegd die de voeding dikker maakt. Sindsdien geen last meer van spugen met als gevolg een zeer tevreden baby
En zoals Nausicaa al zei, de voeding is dikker en hiervoor heb je een speen nodig met een groter gaatje. Ik gebruik Difrax flessen (die met die knik) en hier heb ik een medium speen opgezet en dit werkt perfect. Voeding voor spugertjes heb je trouwens ook van het merk Frisolac, Frisolac Comfort 1 om precies te zijn.

Over de luiers: Jillian zit sinds 5 weken al in de mini luiers. Ik vond de newborns al vrij snel aan de krappe kant zitten en een wat ruimere luier zit toch wat comfortabeler voor zo'n kleintje. De maten kunnen onderling echter nogal verschillen. Zo vallen Kruidvat luiers iets kleiner dan Etos luiers bv.

pi_2718823
Bedankt voor jullie reakties. Woensdag moeten we toch naar de kinderarts, want na haar geboorte vond deze dat ze teveel overstrekte en wilde haar over 2 weken weer zien. Dit zijn er 3 en half geworden. Jaja ze is morgen alweer 3 weken. Maar als we er dan toch zijn kan ik dat van dat spugen gelijk even voorleggen. Het is trouwens niet echt spugen, ze geeft het op en slikt het dan weer terug. Het komt dus wel omhoog. die frisolac comfort hebben we in huis. Hadden we gekocht toen we uit het kraamhotel kwamen omdat de kerst er tussen zat en in de kraamweek had ze een aantal keer echt gespuugd ( een meter ver )Maar achteraf hadden we daar dus niks aan i.v.m die speciale speen begrijp ik nu Maar woensdag dus maar even overleggen.
Wij hebben trouwens ook die babybjorn draagzak gekocht ( omdat we hier een trap in huis hebben .... ja die waar ik afgevallen was.... )dus leek me wel handig. Ik heb Lois en Nausicaa geloof ik er toen ook over gehoord dat die zo fijn was. Nou dat is ie zeker. Ze word er wel rustig in als ze huilt en ik loop een stukje met haar, ze valt er soms zelfs van in slaap.
Nou ik ga lekker pitten,

Doei doei

Het voelt heerlijk!!!!
  Jubileum moderator zaterdag 5 januari 2002 @ 23:31:54 #150
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_2719315
Jessie even heel kort (want ik wil ook zo naar bed) babietjes mogen pas vanaf 6 weken in de babybjorn. Het heeft te maken met de sterkte van hun rug- en nekspieren.
Ze mogen wel vanaf de geboorte in zo'n draagzak waarin ze kunnen liggen maar niet in een draagzak waarin ze verticaal 'hangen'.
De babybjorn is echt ideaal (heb maanden met Eva rondgelopen, perfect bij een krampjesbaby) maar niet te vroeg doen hoor!

*wijsneusmode weer uit*

Eva ♥ en Iris ♥
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 januari 2002 @ 23:34:37 #151
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_2719351
quote:
Op woensdag 02 januari 2002 19:23 schreef Barb het volgende:

Hier gaat er in ieder geval niks verwekt worden in 2002 en eigenlijk ook niet in 2003 en in 2004.

Voordat ik hier gepost had had ik heel macho kunnen reageren met "Dat zullen we nog wel eens zien"
  zondag 6 januari 2002 @ 01:05:18 #152
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_2720330
quote:
Op zaterdag 05 januari 2002 23:34 schreef Swetsenegger het volgende:
Voordat ik hier gepost had had ik heel macho kunnen reageren met "Dat zullen we nog wel eens zien"
Jammer Swets, je hele imago aan diggelen. Niet te vaak doen, van die lieve posts

Het laatste nieuws van hier: geen. Buikkie zit nog hoog en droog, en komt nog niet veel verder dan af en toe een kopbal tegen m'n blaas.

zondag 6 januari 2002 @ 21:31:13 #153
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_2727250
Hee Gao!

Wat dacht je van dagelijkse meldingsplicht in dit stadium?

* Leah vindt het allemaal heel spannend worden .

zondag 6 januari 2002 @ 23:05:06 #154
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_2728545
Leah: neeeeej!!! Ik merkte nou net dat ik mezelf een beetje rustig moest praten, want ik was alleen nog maar bezig met bevallen-en-daarna, in plaats van het hier en nu van het zwangeren. Bovendien moet ik 'officieel' nog 4 weken, dus je weet nooit.....

Ben je er trouwens al uit of je inderdaad jouw kleintje in je buik voelde?

pi_2728583
quote:
Op zaterdag 22 december 2001 21:33 schreef Dinus het volgende:
Vraagje voor de moeders:

Vonden/vinden jullie het ook eng als je baby zich verslikt tijdens het drinken? Esther verslikt zich nogal eens en dan geeft ze ook wel eens voeding terug door haar neusje. Ik vind dat zo eng af en toe, krijg het er zelf spaans benauwd van.
Ze maakt dan een paar benauwde geluiden en is dan een paar seconden stil, ademt daarna gewoon weer verder en wil ook meteen verder drinken, ik ben dan bang dat ze zich weer verslikt maar laat haar wel drinken als ze dat wil.

Misschien heel overdreven dat ik me er druk over maak, maar ik kan er niets over vinden tot nu toe op internet.

Ik hoop op een paar reacties, bedankt alvast!

moet je je kindje wat meer omhoog laten zitten tijdens het voeden. kan zijn dat het maagklepje nog niet helemaal goed sluit.
en in het bedje aan het voeteneind een telefoonboek leggen wil ook nog welleens helpen tegen overgeven.
Bijdehandje
  maandag 7 januari 2002 @ 00:27:38 #156
3498 Barb
Graduated Fool
pi_2729453
quote:
Op zaterdag 05 januari 2002 23:34 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hoi Swetsie
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 7 januari 2002 @ 07:34:50 #157
13151 crew  Rewimo
pi_2730786
quote:
Op zondag 06 januari 2002 23:08 schreef Petra-tje het volgende:

[..]

en in het bedje aan het voeteneind een telefoonboek leggen wil ook nog welleens helpen tegen overgeven.

Dat telefoonboek moet dan wel aan het HOOFDeinde
  Jubileum moderator maandag 7 januari 2002 @ 13:38:53 #158
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_2732949
Vandaag is mijn eerste echte officiële ouderschapsverlofdag! Heeeerlijk. Een jaar lang elke maandag thuis!
Afgelopen zaterdag bracht de postbode wel heel raar nieuws, de aanvraag voor mijn wao-uitkering. Omdat ik vanaf maart ziek ben moet ik nu mijn uitkering aanvragen . Ik denk dat er iets mis is gegaan met het beter melden bij personeelszaken na mijn zwangerschapsverlof . Morgen maar even verhaal halen.

Ik had nog een vraagje. Hoe kan je het beste beginnen met een broodje eten bij die kleintjes? We hebben dit weekend een broodje geprobeerd (droog en toen dat niet lukte in melk gesopt) maar Eva vindt het ongelooflijk vies. Ze zit helemaal te kokhalzen. Ik denk dat ze er nog niet klaar voor is maar misschien heeft iemand handige tips hoe ik dat het beste kan aanpakken de volgende keer.

Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † maandag 7 januari 2002 @ 14:32:24 #159
7074 moussy
kuttekop
pi_2733534
quote:
Op maandag 07 januari 2002 13:38 schreef Lois het volgende:
Ik had nog een vraagje. Hoe kan je het beste beginnen met een broodje eten bij die kleintjes? We hebben dit weekend een broodje geprobeerd (droog en toen dat niet lukte in melk gesopt) maar Eva vindt het ongelooflijk vies. Ze zit helemaal te kokhalzen. Ik denk dat ze er nog niet klaar voor is maar misschien heeft iemand handige tips hoe ik dat het beste kan aanpakken de volgende keer.
een broodje met kaas soppen in de thee misschien ?

het klinkt ranzig maar is best lekker

pi_2736721
quote:
Op zondag 06 januari 2002 23:08 schreef Petra-tje het volgende:

[..]

moet je je kindje wat meer omhoog laten zitten tijdens het voeden. kan zijn dat het maagklepje nog niet helemaal goed sluit.

Bedankt voor je tip, maar je bedoelt denk ik aan het hoofdeinde ???

(stond er al zie ik net)

[Dit bericht is gewijzigd door Dinus op 07-01-2002 18:20]

pi_2736739
oeps!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 7 januari 2002 @ 20:43:15 #162
13151 crew  Rewimo
pi_2738013
quote:
Op maandag 07 januari 2002 13:38 schreef Lois het volgende:
Gewoon af en toe een stukje geven. Korstje zodat ze er lekker aan kan kluiven. Christan vond het eerst ook niks, maar nu eet hij ze volop Vandaag 2,5 boterham op de creche!

Alleen wil hij nu geen warm eten meer Tenminste... de afgelopen dagen wilde hij absoluut geen groenvoer. Moet ik wel zeggen dat het toevallig allemaal potjes waren. Maar tot voor kort smulde hij daarvan. Vandaag andere taktiek geprobeerd: met extra vol bord voor zijn neus gaan zitten (meneertje in de box). Begon gelijk te brullen dat ie ook wilde! Heeft dus heerlijk mee zitten happen van mijn bord. Naderhand nog een bak yoghurt en voila! Een complete maaltijd voor meneer Tja, en dus zal ik de komende dagen braaf moeten koken...

maandag 7 januari 2002 @ 21:09:38 #163
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_2738450
Gao; OK, calm down,
da's niet goed voor je aanstaande zog .

Geen meldingsplicht, wat heb ik toch een slechte ideeen...

En ja, volgens mij is het toch echt de baby, voel het regelmatig nu, moet er steeds van grinniken!

pi_2738627
[/quote]

Brood geven dat al een paar dagen oud is.Vers brood is erg klef.Eventueel soppen in melk(als dat dan nog nodig is)

U kijkt toch ook?
  maandag 7 januari 2002 @ 21:28:57 #165
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_2738743
* Leah heeft heel vaak kindertjes brood leren eten.

Idd een korstje geven Lois, en zelf aan laten rommelen. Ze gaat vanzelf meer eten als ze eraan gewend is.
Kokhalzen is niet vreemd, brood heeft een hele andere structuur als wat ze tot nu toe gewend was.

pi_2739837
Jillian zal eerdaags haar eerste vaccinatie toegediend krijgen en ik maak me hier toch wel enigszins zorgen om. Je hoort en leest veel nare berichten omtrent het vaccineren en nu de leeftijd van 3 naar 2 maanden is vervroegd, vind ik het behoorlijk wat voor zo'n kleintje om dan al die chemische stoffen in haar lichaampje te krijgen. Op zich wil ik haar zeker laten inenten, maar ik vraag me af of het ms beter en/of raadzaam is om dit later te doen, zeg met 6 maanden.

Hoe staan de moeders hier tegenover de verschillende vaccinaties en de voor- en nadelen hiervan? Hebben jullie strict het ent-schema gevolgd of toch gekozen voor een zelf te bepalen volgorde van de toediening van de verschillende vaccinaties? Hebben jullie kindjes veel napijntjes gehad van de vaccinaties en dan met name de eerste? En hebben jullie eventuele tips om die napijntjes te kunnen voorkomen/behandelen?

Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 8 januari 2002 @ 07:04:19 #167
13151 crew  Rewimo
pi_2741874
Tips: neem een koud nat washandje mee, en vooral: een tube srl-gelei. Meteen na het prikken goed insmeren, dat verkoelt lekker. Ook vantevoren de plekken masseren waar ze gaan prikken helpt. Beide bovenbeentjes masseren, ermee beginnen zodra je met uitgekleed kind bij de dokter/verpleegkundige zit, tot ze daadwerkelijk gaan prikken. Eenmaal thuis, als ze het toelaat, fietsbewegingen maken met de beentjes. En zorg dat je zetpilletjes paracetamol in huis hebt. De reactie komt na 3 uur. Wees dus niet verbaasd als je een lachend kind mee naar huis neemt, en ze 3 uur later ineens ontroostbaar is. Bij Christan vielen alle reacties tot nu toe erg mee. Vooral de eerste keer dus flink huilen na 3 uur (gelukkig was ik gewaarschuwd), en een beetje verhoging. Met een paracetamolletje was het leed de volgende morgen geleden. Van de andere prikken weinig last. Maar eind van de maand komt de BMR, en dat schijnt een nare te zijn, met een reactie na een week. Sterkte hoor, het is niet fijn als iemand gaatjes in je kind prikt...
  dinsdag 8 januari 2002 @ 08:29:30 #168
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_2741976
quote:
Op maandag 07 januari 2002 22:33 schreef Meaghan het volgende:
Jillian zal eerdaags haar eerste vaccinatie toegediend krijgen en ik maak me hier toch wel enigszins zorgen om. Je hoort en leest veel nare berichten omtrent het vaccineren en nu de leeftijd van 3 naar 2 maanden is vervroegd, vind ik het behoorlijk wat voor zo'n kleintje om dan al die chemische stoffen in haar lichaampje te krijgen. Op zich wil ik haar zeker laten inenten, maar ik vraag me af of het ms beter en/of raadzaam is om dit later te doen, zeg met 6 maanden.

Hoe staan de moeders hier tegenover de verschillende vaccinaties en de voor- en nadelen hiervan? Hebben jullie strict het ent-schema gevolgd of toch gekozen voor een zelf te bepalen volgorde van de toediening van de verschillende vaccinaties? Hebben jullie kindjes veel napijntjes gehad van de vaccinaties en dan met name de eerste? En hebben jullie eventuele tips om die napijntjes te kunnen voorkomen/behandelen?

Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar van een vriendinnetje hoorde ik dat zij gewoon een wat langer wachten met de inentingen. Zij vinden dat het lichaam van hun kindje eerst de kans moet krijgen zelf een beetje weerstand op te bouwen.
Mij lijkt dat eng, maar aan de andere kant, zij redeneert naar hoe het was toen zij zelf klein waren en toen duurde het nog langer.
  dinsdag 8 januari 2002 @ 12:49:41 #169
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_2743558
quote:
Op maandag 07 januari 2002 21:09 schreef Leah het volgende:
En ja, volgens mij is het toch echt de baby, voel het regelmatig nu, moet er steeds van grinniken!
Leuk he? Het maakt 'm nog 'aanweziger'.

Vraagje voor de moeders: heeft een van jullie misschien een keer tijd het huidige Nederlandse vaccinatieschema te posten? Ik wil het graag een keer vergelijken met dat van hier....

dinsdag 8 januari 2002 @ 15:08:07 #170
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_2744802
quote:
Op dinsdag 08 januari 2002 12:49 schreef Gaoxing het volgende:

Vraagje voor de moeders: heeft een van jullie misschien een keer tijd het huidige Nederlandse vaccinatieschema te posten? Ik wil het graag een keer vergelijken met dat van hier....

Alsjeblieft

En ja, Treintje is 3 maanden en ja, we komen net terug van het CB, en ja, hij is zoooooooooooooo zielug

Fok!hokker... en NietKlieker.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 8 januari 2002 @ 19:19:23 #171
13151 crew  Rewimo
pi_2747657
quote:
Op dinsdag 08 januari 2002 15:08 schreef No Nick het volgende:

[..]

En ja, Treintje is 3 maanden en ja, we komen net terug van het CB, en ja, hij is zoooooooooooooo zielug

Arme Treintje... Knuffel maar lekker met hem!
  woensdag 9 januari 2002 @ 09:45:12 #172
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_2753809
quote:
Op dinsdag 08 januari 2002 19:19 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Arme Treintje... Knuffel maar lekker met hem!

Nou, gelukkig viel het dit keer mee
Hij heeft er deze keer weinig last van, de eerste keer kreeg hij hoge koorts en was hij constant aan het brullen van de pijn
Maar nu dus niet..

Sinds twee avonden krijgt hij pap als laatste fles, en potverdorie da's lekker man!
Normaal kreeg hij rond 23 uur 23.30 zijn laatste fles, maar nu al rond 21.00 uur... en slapen dattie doet

En nu ligt hij te "zingen" in de box.. práchtig

pi_2754104
Beste zwangeren en bevallenen

Wij zijn inmiddels 8 weken zwanger en vragen ons af vanaf hoeveel weken je je moet melden bij een verloskundige ?

Tot nu toe weten we nog helemaal niets. Over 2 weken heb ik wel een afspraak met de huisarts ? Vertel hij ons wat me allemaal moeten doen, of is het dan al te laat ? (10 wkn)

________
Blaat
  woensdag 9 januari 2002 @ 10:20:48 #174
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_2754121
quote:
Op woensdag 09 januari 2002 10:18 schreef hollandse_drop het volgende:
Beste zwangeren en bevallenen

Wij zijn inmiddels 8 weken zwanger en vragen ons af vanaf hoeveel weken je je moet melden bij een verloskundige ?

Tot nu toe weten we nog helemaal niets. Over 2 weken heb ik wel een afspraak met de huisarts ? Vertel hij ons wat me allemaal moeten doen, of is het dan al te laat ? (10 wkn)

Hey zwangere!
Gefeliciteerd

Je eerste bezoek aan de verloskundige is rond de 11de week, je zou nu wel moeten bellen voor een afspraak...

pi_2754342
quote:
Op woensdag 09 januari 2002 10:20 schreef No Nick het volgende:

[..]

Hey zwangere!
Gefeliciteerd

Je eerste bezoek aan de verloskundige is rond de 11de week, je zou nu wel moeten bellen voor een afspraak...

Ja, dan moet ik dat maar doen voordat ik naar de huisarts ga... zeg, ik vraag me nog iets af. Ik lees hier en daar over miskramen en lege vruchtzakjes... kun je m.b.v. een nieuwe test ontdekken of je nog zwanger bent ja of nee?

En als je een dood kindje in je hebt, blijft de pijn in de borsten enz. dan toch aanhouden totdat het vruchtje wordt afgestoten ?

Ben niet hevig ongerust of zo, maar dat vraag ik me wel af, opdat ik het in de gaten kan houden....

________
Blaat
  woensdag 9 januari 2002 @ 10:51:10 #176
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_2754444
Hier kun je van alles lezen, ook over miskramen enzo...
pi_2754898
quote:
Op woensdag 09 januari 2002 10:51 schreef No Nick het volgende:
Hier kun je van alles lezen, ook over miskramen enzo...
Wauw ik had al veel sites ontdekt maar dit is beslist DE site !! hier kan ik echt ALLES vinden

hartstikke bedankt voor de tip!

________
Blaat
  woensdag 9 januari 2002 @ 11:47:49 #178
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_2754919
quote:
Op woensdag 09 januari 2002 11:46 schreef hollandse_drop het volgende:

[..]

Wauw ik had al veel sites ontdekt maar dit is beslist DE site !! hier kan ik echt ALLES vinden

hartstikke bedankt voor de tip!

Nix te danken hoor
  woensdag 9 januari 2002 @ 12:25:39 #179
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_2755321
quote:
Op woensdag 09 januari 2002 11:47 schreef No Nick het volgende:
Nix te danken hoor
Mag ik je dan ook niet bedanken voor de vaccinatie-info?

Het was overigens het begin van veel uitzoekwerk vandaag, want er zitten toch wel wat verschillen tussen. Hetgeen me het meeste zorgen baart is het feit dat sinds dit jaar wordt aangeraden dat alle pasgeborenen binnen 12 uur na de geboorte tegen hepatitis B worden ingeent. Voor het geval de moeder het heeft en zou overdragen.

Ja daaaaaag!!! Weer een typisch geval van Amerikaanse anti-rechtzaak geneeskunde. Toevallig stond er vandaag ook een artikel over in de krant. Een quote daaruit: "While there's been no known increase in infants infected with hepatitis B, vaccinating them before they leave the hospital "just makes good sense", Cooper said". Idioot gedoe!

Ik zorg er dus morgen bij de gyn voor dat ik gecontroleerd wordt op Hep B, en dan blijven ze mooi uit de buurt van Buikkie met die spuit. Wat ik met de rest doe weet ik nog niet, er gaat iig vandaag nog een mailtje naar onze bedrijfsarts (die ook mijn vaccinaties bijhoudt), om met hem te overleggen.

pi_2755881
quote:
Op woensdag 09 januari 2002 12:25 schreef Gaoxing het volgende:

[..]
dan blijven ze mooi uit de buurt van Buikkie met die spuit.

LOL
________
Blaat
  † In Memoriam † woensdag 9 januari 2002 @ 13:37:32 #181
7074 moussy
kuttekop
pi_2756085
quote:
Op woensdag 09 januari 2002 10:39 schreef hollandse_drop het volgende:

[..]

Ja, dan moet ik dat maar doen voordat ik naar de huisarts ga... zeg, ik vraag me nog iets af. Ik lees hier en daar over miskramen en lege vruchtzakjes... kun je m.b.v. een nieuwe test ontdekken of je nog zwanger bent ja of nee?

En als je een dood kindje in je hebt, blijft de pijn in de borsten enz. dan toch aanhouden totdat het vruchtje wordt afgestoten ?

Ben niet hevig ongerust of zo, maar dat vraag ik me wel af, opdat ik het in de gaten kan houden....

Daar moet je je niet druk om maken joh, maar gewoon lekker zwangeren

Meestal voel je zelf wel aan je eigen lijf hoe of wat. Ook al is het je eerste zwangerschap.

woensdag 9 januari 2002 @ 14:24:11 #182
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_2756652
Ik heb in het begin van mijn zwangerschap domweg mijn kop in het zand gestoken, en alle hoofdstukken over miskramen overgeslagen.......

Ik werd er erg onrustig van, en ging me alleen maar meer zorgen maken.
Mijn ervaring is dat je ook TE veel info tot je kunt nemen!

Tip; Koop 1 boek, en gebruik dat als "steuntje". De mijne is "Veilig Zwanger" van Beatrijs Smulders en ik kan hem je aanraden.

Oh en Gao, groot gelijk hoor! Geen spuiten in Buikkie, het arme kind . Heb je trouwens al gevraagd of ze ook hielprikken daar op Guam?

Jubileum moderator woensdag 9 januari 2002 @ 20:53:47 #183
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_2761421
quote:
Op woensdag 09 januari 2002 14:24 schreef Leah het volgende:

Tip; Koop 1 boek, en gebruik dat als "steuntje". De mijne is "Veilig Zwanger" van Beatrijs Smulders en ik kan hem je aanraden.

Koop dan gelijk "Veilig bevallen" er ook bij, dat was zo'n beetje mijn bijbel de laatste weken.
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † woensdag 9 januari 2002 @ 20:55:55 #184
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_2761457
Ik ben momenteel bezig met een congres over borstvoeding te organiseren en Beatrijs Smulders zal een van de spreeksters zijn!!
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  woensdag 9 januari 2002 @ 21:38:32 #185
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_2762142
quote:
Op woensdag 09 januari 2002 20:53 schreef Lois het volgende:

[..]

Koop dan gelijk "Veilig bevallen" er ook bij, dat was zo'n beetje mijn bijbel de laatste weken.

Heb ik geleend in de bieb als ze hem de laatste weken van mijn zwangerschap niet hebben koop ik 'm alsnog.

Ik vind Beatrijs wat te vroedvrouwerig naar mijn zin, als ik 'r op tv zie tenminste, maar over haar boeken ben ik zeer te spreken.

pi_2762895
quote:
Op woensdag 09 januari 2002 21:38 schreef Leah het volgende:

Heb ik geleend in de bieb als ze hem de laatste weken van mijn zwangerschap niet hebben koop ik 'm alsnog.

Oe, ik weet ineens zomaar een leuk cadeautje.

Ik heb 'm mijn zus ook cadeau gedaan, kan ik hem ook leuk aan mijn schoonzus geven

woensdag 9 januari 2002 @ 22:30:33 #187
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_2763100
Kom je me er dan ook uit voorlezen tijdens de bevalling:+ ?

[Dit bericht is gewijzigd door Leah op 09-01-2002 22:36]

pi_2763128
quote:
Op woensdag 09 januari 2002 20:55 schreef just me het volgende:
Ik ben momenteel bezig met een congres over borstvoeding te organiseren en Beatrijs Smulders zal een van de spreeksters zijn!!
Oe, mag ik ook komen ?? Heb tot 6 maanden borstvoeding gegeven (toch nog trots....)
  donderdag 10 januari 2002 @ 00:55:55 #189
16928 Fortuyndiscussie
www.fortuyndiscussie.nl
pi_2765075
quote:
Op woensdag 09 januari 2002 20:55 schreef just me het volgende:
Ik kan er anders ook heel wat over vertellen hoor. Maar serieus, homos moeten geen kinderen MOGEN hebben, ofwel?
Discusseer over Pim op het geheel vernieuwde [url=http://www.fortuyndiscussie.nl]Pim Fortuyn Forum[/url]. Binnen 10 dagen de grootste politieke site van Nederland!
pi_2766354
quote:
Op woensdag 09 januari 2002 13:37 schreef moussy het volgende:

[..]

Daar moet je je niet druk om maken joh, maar gewoon lekker zwangeren

Meestal voel je zelf wel aan je eigen lijf hoe of wat. Ook al is het je eerste zwangerschap.

beetje gerustgesteld *goed voelt*
vanacht ook eerste droom over babietje gehad....zooo lief... *verheug*
vandaag is week 8 aangebroken
________
Blaat
pi_2766518
Zijn er nog meer vrouwen/meiden pas kort zwanger ?
Misschien is het leuk om eens te chatten op msn of icq ?!
mijn msn is dropjes@msn.com
icq# (thuis) staat in mijn userdetails !!

Ik vind het leuk om ervaringen met jullie te delen OOK HIER HOOR !!

Groetjes een heel veel sterkte en succes allemaal !!!

________
Blaat
  donderdag 10 januari 2002 @ 12:49:28 #192
3011 E.T.
pi_2768295
Zow, na vannacht weinig geslapen te hebben (ik lag te piekeren, en kwaad te zijn, te huilen en weet ik veel niet allemaal meer.. Elk topic dat ik opende de afgelopen tijd kwam ik weer een uitspraak tegen die het er allemaal nog eens ff lekker inwreef, in alle mogelijke fora hier op fok.)

Ik heb gezien dat dat nu voorlopig opgelost is.

Ik heb vannacht besloten dat ik morgen de huisarts ga bellen. Ik wil een verwijzing. Ik ben nu 2,5 maand aan 't temperaturen, Swets z'n achtergrond is in het medische cicuit bekend. (wou eigenlijk vandaag al bellen, maar kwam er voor tienen niet aan toe)
Ik heb 't er al een keer met de huisarts over gehad, die heeft toen gezegd dat ik mocht komen als ik 't zat was. ('t is tenslotte toch een beetje uitzichtloze situatie in ons geval).

Morgen ga ik bellen! Dus dan zal ik maandag of dinsdag wel daar zitten.

Aan de ene kant wel een opluchting zo'n besluit, er gaat wat gebeuren.. Aan de andere kant (stom eigenlijk) 't wordt wel 'echt' 'definitief' nu, en dat vind ik best wel een beetje eng. Maar we komen er wel!

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_2768334
Succes ET.....*mantra's zingt humt en doet voor ET...Hmmm: of zal ik gewoon maar duimen?*
DANYEL EN THIJS
  donderdag 10 januari 2002 @ 12:57:44 #194
3011 E.T.
pi_2768387
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 12:53 schreef Catootje het volgende:
Succes ET.....*mantra's zingt humt en doet voor ET...Hmmm: of zal ik gewoon maar duimen?*
Doe maar gewoon zoals je altijd doet.. (op de een of andere manier komt er altijd wel minimaal een glimlach bij jouw posts )

Ik denk dat de huisarts weinig zal doen. Hooguit naar m'n temperatuur-staten kijken.. en een verwijzing geven.
En tja, de wachtlijst voor de gyneacoloog is 5 weken.. Dus 't duurt nog wel ff

donderdag 10 januari 2002 @ 13:23:09 #195
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_2768677
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 12:49 schreef E.T. het volgende:
Zow, na vannacht weinig geslapen te hebben (ik lag te piekeren, en kwaad te zijn, te huilen en weet ik veel niet allemaal meer.. Elk topic dat ik opende de afgelopen tijd kwam ik weer een uitspraak tegen die het er allemaal nog eens ff lekker inwreef, in alle mogelijke fora hier op fok.)

Ik heb gezien dat dat nu voorlopig opgelost is.

Ik heb vannacht besloten dat ik morgen de huisarts ga bellen. Ik wil een verwijzing. Ik ben nu 2,5 maand aan 't temperaturen, Swets z'n achtergrond is in het medische cicuit bekend. (wou eigenlijk vandaag al bellen, maar kwam er voor tienen niet aan toe)
Ik heb 't er al een keer met de huisarts over gehad, die heeft toen gezegd dat ik mocht komen als ik 't zat was. ('t is tenslotte toch een beetje uitzichtloze situatie in ons geval).

Morgen ga ik bellen! Dus dan zal ik maandag of dinsdag wel daar zitten.

Aan de ene kant wel een opluchting zo'n besluit, er gaat wat gebeuren.. Aan de andere kant (stom eigenlijk) 't wordt wel 'echt' 'definitief' nu, en dat vind ik best wel een beetje eng. Maar we komen er wel!

Succes! Ook al duurt het nog wel een tijdje voor de molen op gang komt, ik hoop dat het idd in 2002 gaat lukken!
(Hopelijk duurt het niet zo lang maar al doe je pas een positieve test op 31 December, dan nog...)

[Ik wilde zeggen *spreekt ET's buik vermanend toe, maar daar ligt het niet aan en om nou te schrijven *spreekt edele delen Swetsenegger vermanend toe ]

donderdag 10 januari 2002 @ 13:31:39 #196
3011 E.T.
pi_2768802
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 13:23 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Succes! Ook al duurt het nog wel een tijdje voor de molen op gang komt, ik hoop dat het idd in 2002 gaat lukken!
(Hopelijk duurt het niet zo lang maar al doe je pas een positieve test op 31 December, dan nog...)

[Ik wilde zeggen *spreekt ET's buik vermanend toe, maar daar ligt het niet aan en om nou te schrijven *spreekt edele delen Swetsenegger vermanend toe ]

Tnx!

Maar ja, misschien ben ik vanbinnen ook wel niet helemaal ok.. en is er met Swets nix meer aan de hand.. Zou kunnen natuurlijk.

Dus ik ga weer vrolijk verder met mijn buik vermanend toe te spreken

pi_2769389
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 13:31 schreef E.T. het volgende:

[..]

Tnx!

Maar ja, misschien ben ik vanbinnen ook wel niet helemaal ok.. en is er met Swets nix meer aan de hand.. Zou kunnen natuurlijk.

Dus ik ga weer vrolijk verder met mijn buik vermanend toe te spreken

Even uit pure belangstelling .Ben niet helemaal op de hoogte van daar mijn vraag.
Wat is er met swets aan de hand????
Een dag geen zorgen:is een dag niet geleefd?????.
pi_2769420
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 12:57 schreef E.T. het volgende:

[..]

Doe maar gewoon zoals je altijd doet.. (op de een of andere manier komt er altijd wel minimaal een glimlach bij jouw posts )

Ik denk dat de huisarts weinig zal doen. Hooguit naar m'n temperatuur-staten kijken.. en een verwijzing geven.
En tja, de wachtlijst voor de gyneacoloog is 5 weken.. Dus 't duurt nog wel ff

Dan zet ik je op mijn *ik hoop het oprecht-lijsje, waar Moussy ook op staat (en gezondheid, amar nietvoor een babietje)
DANYEL EN THIJS
  donderdag 10 januari 2002 @ 14:29:21 #199
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_2769525
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 14:16 schreef gezondheid het volgende:

[..]

Even uit pure belangstelling .Ben niet helemaal op de hoogte van daar mijn vraag.
Wat is er met swets aan de hand????

Gezondheid, kijk even op blz. 2 van dit topic:
quote:
Op zondag 23 december 2001 23:53 schreef Swetsenegger het volgende:
pi_2770653
quote:
Op maandag 24 december 2001 11:34 schreef E.T. het volgende:Zwanger met uitgerekende datum:

2 februari 2002 : Gaoxing
8 mei 2002 : Knorretje
23 juni 2002 : Leah
september 2002: hollandse drop

Ik ben inmiddels erachter dat ik de 29e augustus officieel uitgeteld ben...
________
Blaat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')