dit is het vervolg op Zwangerschap en kindertjes...deel 7
Met moeder en kind gaat het prima
jessie is nu nog in het kraam hotel waar geen internet is
maandag komt ze thuis
en ik denk dat ze jullie dan snel helemaal bij praat
[Dit bericht is gewijzigd door dop op 22-12-2001 16:09]
(ja gezondheid ik ben helemaal gezond en jij ook hoop ik?)
Helaas werd vanaf dat moment mijn ongesteldheid (na 3 mnd met de pil gestopt te zijn) zeeer onregelmatig. Ik werd ongesteld en 2 weken later weer, dit ging 3 mnd zo door, er was dus geen sprake van een goed cyclus. Hierna ging het voor het eerst wel goed. Mijn cyclus was weer 28 dgn.
Op de verwachte datum werd ik ongesteld. Vanaf dat moment zijn we de vruchtbaarheidsdatum gaan bijhouden. Dit was voor mij op 5 Dec. Ik was hartstikke ziek maar de kinderwens was hevig dus op 6 dec heb ik tegen mijn man gezegd dat ik het hoe dan ook toch wilde doen omdat er anders weer een maand verstreek.
En blijkbaar was het raak...ziek of niet ziek, het maakte voor mij niets uit.
Dat was een beetje het verhaal. We zijn dus naar ons inzien snel in verwachting geraakt. (2 mnd na een goede cyclus)
Ik wil maandag direct naar de dokter gaan
ben zo benieuwd ....
Zwanger met uitgerekende datum:
2 februari 2002 : Gaoxing
14 februari 2002 : SignOTheTimes
8 mei 2002 : Knorretje (komt "ergens" in april al de wereld verkennen)
23 juni 2002 : Leah
20 augustus 2002 : Moussy
29 augustus 2002 : hollandse drop
Babietjes die "hier" geboren zijn:
10 maart 2001 : Annabel, dochter van Mees
23 mei 2001 : Jorden, zoon van Nausicaa
23 mei 2001 : Eva Sophie, dochter van Lois
29 september 2001: Duco Yannik, zoon van NoNick & Kozzmic
14 november 2001: Jillian Delphine, dochter van Meaghan
November 2001: Kay, zoon van dice
5 december 2001 : Esther Paula, dochter van Dinus
16 december 2001: Bo, dochter van Jessie
Edit: ik ben de mooiste baby vergeten :
19 oktober 2000: Christan Maurits, zoon van Rewimo & qltel
Ben ik nou niemand vergeten?
[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 14-01-2002 12:33]
Vonden/vinden jullie het ook eng als je baby zich verslikt tijdens het drinken? Esther verslikt zich nogal eens en dan geeft ze ook wel eens voeding terug door haar neusje. Ik vind dat zo eng af en toe, krijg het er zelf spaans benauwd van.
Ze maakt dan een paar benauwde geluiden en is dan een paar seconden stil, ademt daarna gewoon weer verder en wil ook meteen verder drinken, ik ben dan bang dat ze zich weer verslikt maar laat haar wel drinken als ze dat wil.
Misschien heel overdreven dat ik me er druk over maak, maar ik kan er niets over vinden tot nu toe op internet.
Ik hoop op een paar reacties, bedankt alvast!
Het is heel erg eng maar het gaat gelukkig weer over. Het hield bij mij op toen het aantal voedingen minder werd, en mijn melkproductie evenredig afnam.
Eva's boventand is door!! Na 2 dagen spuitende luiers en wederom rode billen (niet zo erg als de vorige keer dankzij de tip van rewimo) is dat kreng nu eindelijk door.
Ze heeft er weer behoorlijk last van, ze slaapt nog steeds niet.
Hmmm dat zal toch niet de reden zijn dat ze vannacht, voor het eerst in 3 maanden, ineens doorsliep tot de ochtend?
Ik vroeg het me eigenlijk af omdat ik na 7 maanden (nadat ik Eva had gezien, iedereen waarschuwde al) met de pil gestopt te zijn nog niet zwanger ben. 7 maanden is natuurlijk hartstikke kort nog maar omdat het in mijn familie allemaal na 1 x onbeschermd te vrijen raak is valt het me eerlijk gezegd wel een beetje tegen. Ik weet dat het bij sommige stellen wat langer duurt en dat pas een bepaald percentage pas na een jaar pas raak is maar toch.... (en als ik iets wil moet het altijd gisteren, ben ietwat ongeduldig)
Ik heb nu een paar keer op TV stellen gezien die met IVF bezig zijn en dat beangstigd me toch wel een beetje. Wat lijkt me dat moeilijk zeg. Tuurlijk is het nog laaaaaang niet zover maar als je het ziet ga je toch denken: wat als ons dat overkomt? En hoever in de medische molen wil je gaan?
Lang getwijfeld of ik het wel bekend wil maken dat we bezig zijn om zwanger te worden maar ik hoop eigenlijk op een paar bemoedigende woorden en/of tips.
quote:Bij deze Karin
Op zaterdag 22 december 2001 23:49 schreef Karin het volgende:
Lang getwijfeld of ik het wel bekend wil maken dat we bezig zijn om zwanger te worden maar ik hoop eigenlijk op een paar bemoedigende woorden en/of tips.
Ik heb het al vaker verteld: wij zijn twee jaar (23 maanden geloof ik eigenlijk) bezig geweest met 'oefenen' zonder resultaat. Nu kan ik zo af en toe nog vol verwondering naar Buikkie in m'n buik kijken en denken 'tjee, hij zit er nog steeds'
Inmiddels hadden we wel afgesproken dat als onze verhuizing van China naar Guam voorbij zou zijn en we gesettled waren, we maar eens de medische molen in zouden gaan. Niet als aanloop naar IVF, maar gewoon om meer zekerheid te hebben, of om er misschien achter te komen dat het makkelijk op te lossen was. Maar daar is het dus niet van gekomen: het eerste weekend in ons nieuwe huis is Buikkie 'gebouwd'
Echt tips kan ik je dus niet geven, behalve dat je goed voor jezelf moet zorgen: goed eten, goed slapen, niet roken, niet teveel drinken kan natuurlijk alleen maar helpen. En het is nog veeeeeeeeel te vroeg om de hoop op te geven!
quote:Gelukkig voor je (catootje)ik ben heel blij voor je.
Op zaterdag 22 december 2001 16:08 schreef Catootje het volgende:
(ja gezondheid ik ben helemaal gezonden jij ook hoop ik?)
Tip: koop anders mooie kleren voor jezelf, in de maat die je nu hebt...besluit dat je dus voorlopig niet zwanger zult worden, en bedenk waar je heengaat met vakantie van de zomer. Ik kan me ook voorstellen dat onbewust je steeds rekening houdt met: jaaaaa, als ik nu dit doe en stel je voor dat ik nu zwanger ben, dan..... Hmmm, gooi dat idee es overboord! (en succes met alle)
Valt niet mee hè, dat wachten... Ik heb hier een url voor je waar je denk ik wel nuttige informatie kunt opdiepen. Misschien ken je hem wel, maar ja... dan is ie voor anderen wellicht ook interessant:
http://www.voet.nu/vruchtbaarheid/index.html
Ik hoop voor jullie dat het gauw lukt! Ik duim
Renée
Ik had gisteravond gewoon eventjes een dipje.
Gaoxing: jeetje 23 maanden, wat zeur ik dan met mijn 7? Lijkt me heel erg moeilijk zeg. En dan zeker in zo'n vreemd land waar je niet gewoon eventjes langs de huisarts kan gaan al is het alleen maar om je eventjes gerust te stellen. Lijkt mij toch iets vriendelijker dan meteen naar een ziekenhuis.
Gezondheid: dankjewel! (en ik las jouw topics altijd hoor, ik wist alleen nooit zo goed hoe ik moest reageren).
Catootje: voor jou ook spannend zeg. We zijn inderdaad al bezig met vakantieplannen voor de zomer (ik wil alleen nu nog niet boeken, we doen wel een last-minute). Ik ben ook sinds 4 weken gaan sporten, als ik dan zwanger ben zien we dan wel weer, dan gooi ik desnoods mijn 10-rittenkaart weg.
Oe! nieuwe kleren, dit is pas een goed excuus
Rewimo: bedankt voor de link. Ik was hem inderdaad al eens tegengekomen. Ik vind temperaturen enzo nog iets waar ik (nog) niet aan begin. Het wordt wel heel erg medisch allemaal dan. Misschien over een paar maanden als ik het echt niet meer zie zitten.
Teunisbloemolie
Teunisbloemolie is rijk aan de essentiele vetzuren linolzuur en gammalinoleenzuur (gla). Deze essentiele vetzuren bevorderen een normale en regelmatige menstruatie waardoor het een onregelmatige cyclus verhelpt en helpt tegen ongemakken voorafgaand aan de menstruatie. Daanaast heeft teunisbloemolie een zuiverende invloed op de huid.
Ik kan verder (nog) geen tips geven over het wel of niet snel zwanger raken...
De eerste keer ben ik door de pil heen zwanger geraakt.. de tweede keer na 2 maanden en de derde keer ook na 2 maanden.
quote:Bloos
Op zaterdag 22 december 2001 20:57 schreef Lois het volgende:
Lijstje:
Edit: ik ben de mooiste baby vergeten :
19 oktober 2000: Christan Maurits, zoon van Rewimo
Ik weet niet of je wat aan mijn tip hebt, van dag 10 tot dag 20 van je cyclus, iedere dag vrijen. En er steeds 36 uur tussen laten zitten dus de ene keer 's avonds en de andere dag 's ochtends.
Dit naar aanleiding van een artikel in Santé, waar een vriendin mij op wees.
Volgens de theorie "moest" het dan raak zijn, en dat was het inderdaad. Aan het eind van de rit was ik het wel spuugzat trouwens.
Maar goed, 7 maanden is dus echt niet lang, hoor.
En die familie van jou doet het gemiddelde geen goed .
'T is gelukt!! Schoonzus had een positieve test! Weet nog niks verder (hoor ik straks allemaal wel) Ik ga straks even m'n sokjes en rompertje brengen dat ik als kleinigheidje had gekocht voor 't geval dat...
*heel erg blij is*
Karin je hebt mail..
[Dit bericht is gewijzigd door E.T. op 23-12-2001 19:18]
quote:Awwwwwwww....
Op zondag 23 december 2001 17:30 schreef E.T. het volgende:
ff tussendoor..'T is gelukt!! Schoonzus had een positieve test! Weet nog niks verder (hoor ik straks allemaal wel) Ik ga straks even m'n sokjes en rompertje brengen dat ik als kleinigheidje had gekocht voor 't geval dat...
*heel erg blij is*
Karin ik mail je vanavond even..
quote:[dommevraagmode]mag je niet sporten dan, als je zwanger bent?[/dommevraagmode]
Op zondag 23 december 2001 12:08 schreef Karin het volgende:
Ik ben ook sinds 4 weken gaan sporten, als ik dan zwanger ben zien we dan wel weer, dan gooi ik desnoods mijn 10-rittenkaart weg.
quote:Je weet nooit of je te misselijk of moe bent om te gaan sporten (daar ga ik niet vanuit hoor maar je weet het nooit).
Op zondag 23 december 2001 17:38 schreef bixister het volgende:[..]
[dommevraagmode]mag je niet sporten dan, als je zwanger bent?[/dommevraagmode]
ET wat geweldig nieuws!!!! Heerlijk om te horen dat het gelukt is!
Leah bedankt voor de tip! Ik zal hem hier in de groep gooien! Het wordt dan wel vreselijk verplicht vrijen (wat het ondertussen toch al een beetje is geworden eigenlijk). Dat vind ik wel behoorlijk jammer hoor.
Gemiddeld een jaar, ja dat had ik ook al eens gehoord. Vreselijk hoor, hebben wij eindelijk die knoop doorgehakt duurt het nog zo lang.
Dus Catootje, Barb en Kleintje, niet te lang wachten hoor!! Je weet nooit hoelang het duurt voordat je zwanger bent.
Ik zag trouwens in "Hoe bevalt Nederland" dat er wel vreselijk op gehamerd wordt om jong moeder te worden, duurt korter om zwanger te worden en veel minder kans op complicaties. Je meest vruchtbare leeftijd ligt tussen de 24 en 28 als ik het goed begrepen heb.
Serie gaat over hoe kinderen taal ontdekken, aflevering over hoe pasgeborene, baby en peuter van 2.5 taal horen, zich eigen maken en al zelf kleine zinnetjes kunnen maken
Lijkt me alleraardigst voor de zojuist bevallen dames en de spoedig te bevallen dames.
Verder een dikke voor Gaoxing
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |