Sinds kort hebben wij een eigen huisje. En naast de 56 mokken, 512 handdoeken in alle kleuren van de regenboog en 3 peper-en-zoutstelletjes hebben we ook wat planten cadeau gekregen.
Ik ben alleen niet zo goed met planten, geloof ik. Ik heb zelfs een vetplantje in 3 dagen tijd om zeep weten te helpen, ik weet niet eens hoe.
Van een heel goede vriendin die zag in wat voor moordend tempo mijn planten het begeven, heb ik een Franse geranium cadeau gekregen. Omdat die niet kapot zou kunnen gaan.
Nou.
Na 3 weken begon de geranium bloemblaadjes te verliezen. 'Niets aan de hand', zij mijn schoonmoeder, 'ik help het beestje er wel weer bovenop.' Een dag later verloor de plant in één keer alle bloemblaadjes.
Mijn buurvrouw heeft me vervolgens keihard uit staan lachen toen ze de geranium zag. Maar ze zei dattie nog wel te redden was. Pal in de zon zetten, veel water, dan zou ie het wel trekken.
De plant heeft inmiddels al twee weken een voorkeursbehandeling. Zo af 'n toe praat ik met hem enzo. De plant heeft te kennen gegeven dat ie Gerard heet, en dat vind ik best tof, voor een geranium dan. Maar inmiddels is er alleen nog een soort van stengel over: ook alle groene blaadjes zijn inmiddels verdwenen.
Kreeg ik straks een mail van de vriendin die me die geranium cadeau heeft gedaan. Ze wil weer eens op visite komen, en kijken hoe mijn geranium het maakt.
Kan ik nog iets doen om die plant er weer bovenop te helpen?