vi, gedit, kate, Crimson Editor, Eclipse. Afhankelijk van het type project en het besturingssysteem waarop ik het schrijfquote:Op vrijdag 28 juli 2006 02:22 schreef Libris het volgende:
Even een vraagje tussendoor:
Wat voor editor of ontwikkelomgeving (IDE) gebruiken jullie voor PHP?
Zend Studio, of Eclipse. Alleen Eclipse heeft nog niet zulke goeie plugins.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 02:22 schreef Libris het volgende:
Welke plugin gebruik je?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 08:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zend Studio, of Eclipse. Alleen Eclipse heeft nog niet zulke goeie plugins.
PHPEclipse, maar op de 1 of andere manier ligt het mij nog niet zo. Was wel een half jaar geleden, zal binnenkort het wel weer een keer oppakken denkquote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:09 schreef Libris het volgende:
[..]
Welke plugin gebruik je?
-edit- Issue is dat ik een cursus voor 700 studenten aan het voorbereiden ben en we een kleine discussie over de ontwikkelomgeving hebben.
Ik gebruik jedit, een java-based editor die voor alle gewone talen (java, php, c++, javascript, html, css, etc.) gebruikt kan worden. Hij is wel vrij zwaar, maar heeft ( voor mij althans ) genoeg optiesquote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:09 schreef Libris het volgende:
[..]
Welke plugin gebruik je?
-edit- Issue is dat ik een cursus voor 700 studenten aan het voorbereiden ben en we een kleine discussie over de ontwikkelomgeving hebben.
dreamweaver en notepadquote:Op vrijdag 28 juli 2006 02:22 schreef Libris het volgende:
Dat gaat je niet op een mooie manier lukken. Ik zal je twee suggesties geven:quote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:17 schreef splendor het volgende:
Even een klein vraagje.
Ik heb een tabel met een aantal "status-en" erin. 1 betekent offline, 2online, 3inactive, enz..
Nu lees ik dat uit met mysql en doe een ORDER BY wat verder allemaal klopt, maar ik zou graag dat ie offline en online omdraaide maar de rest wel op volgorde doet. Is dat in mysql netjes op te lossen in de ORDER BY? Of moet dat echt in php gebeuren, en hoe dan?
(Ik wil dus niet die offline gewoon 1 maken en online 0 in de database want dan moet ik overal teveel aanpassen en dit werkt net iets mooier)
Toch nog ff laten zien hoe het wel kan:quote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:22 schreef JeRa het volgende:
[..]
Dat gaat je niet op een mooie manier lukken.
1 2 3 | FROM mytable ORDER BY CASE status WHEN 0 THEN 1 WHEN 1 THEN 0 ELSE status END |
Dat moet volgens mij prima lukken, zolang je de verandering in één keer doet en niet in tussentijdse stapjes bepaalde waardes uit de ENUM gaat weglatenquote:Op zaterdag 29 juli 2006 12:09 schreef SuperRembo het volgende:
Kan je die enum later nog makkelijk aanpassen zodat de volgorde anders wordt?
Ja, zo heb ik het wel gedaan. Ze komen dan ook gewoon in de $_POST-array terecht, dus het afhandelen is heel makkelijk.quote:Op zondag 30 juli 2006 22:24 schreef mschol het volgende:
hoe werkt het idee van een preview button eigenlijk???
2x een submit button met verschillende namen ofzo?
Zo heb ik het inderdaad ook gedaan.quote:Op zondag 30 juli 2006 22:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, zo heb ik het wel gedaan. Ze komen dan ook gewoon in de $_POST-array terecht, dus het afhandelen is heel makkelijk.
je kan ook het .sql file openen, ctrl+a, ctr+c, dan naar phpmyadmin en daar de sql-qeury uitvoerenquote:Op maandag 31 juli 2006 11:10 schreef Oldbie het volgende:
Als ik een .sql file wil importeren zie ik in phpmyadmin dat de maximale grootte 2048kb is.
Ik heb zojuist een backup van mijn database gemaakt en die is 2514kb. Hoe krijg ik die dan weer draaiend als er wat fout gaat?
Je moet eerst weten wat een session precies is. Het is in feite niets meer dan wat data gekoppeld aan een unieke identifier, de session ID. Voor die session ID wordt heel vaak de md5- of sha1-hash van een hoop random input genomen. Die session ID is het énige wat je van je sessies als cookie opslaat bij de gebruiker.quote:Op maandag 31 juli 2006 13:01 schreef fokME2 het volgende:
Sessiemanagement via een database (MySQL). Hier wil ik me graag in verdiepen, heeft iemand wat goede resources (buiten google) voor me?
Of wat uitleg?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |