quote:Op woensdag 26 juli 2006 15:59 schreef Roonaan het volgende:
@qu
Regel 8 van de eerste zou denk ik moeten zijn:
$Inhoud1 .="". $Inhoud1_temp[$i]."<br />\n";
Je wilt dus waarden uit een textfile naar bestaande records importeren? Volgens mij gaat dat niet, zul je handmatig moeten doen.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 16:37 schreef qu63 het volgende:
LOAD DATA INFILE 'test.txt' INTO TABLE mms (Inhoud1)
en
INSERT INTO mms (Locatie, Datum, Onderwerp, Inhoud1, Inhoud2, Inhoud3, Bijlage1, Bijlage2, Bijlage3) VALUES('$dir_name','$cur_time','$onderwerp','$Inhoud1','$Inhoud2','$Inhoud3','$Bijlage1','$Bijlage2','$Bijlage3')
hoe kan ik deze nou combineren? of kan ik bij de LOAD DATA INTO ook een "WHERE Id=mysql_insert_id()" er achter plakken en deze dus na de INSERT uitvoeren?
daar was ik ook al aan begonnen en dat is nu ook geluktquote:Op woensdag 26 juli 2006 16:03 schreef JeRa het volgende:
[..]
Je wilt dus waarden uit een textfile naar bestaande records importeren? Volgens mij gaat dat niet, zul je handmatig moeten doen.
Je moet de COUNT() aggregate functie uitvoeren op de kolom die je wilt tellen. Je groepeert op op_ID, en je wilt bijvoorbeeld het aantal reactie-ID's tellen. Dan doe je dus COUNT(id) AS aantal (oid)quote:Op donderdag 27 juli 2006 00:11 schreef qu63 het volgende:
SELECT op_ID, COUNT(*) FROM reacties WHERE op_ID = ".$row['ID']."GROUP BY op_ID
deze code werkt niet, daar ben ik ondertussen ook al achter
de bedoeling is alsvolgt:
ik wil het aantal reacties laten zien op een bericht. (in cijfers dus)
iemand enig idee hoe ik het wel werkend kan krijgen?
maar eenquote:Op donderdag 27 juli 2006 01:02 schreef JeRa het volgende:
[..]
Je moet de COUNT() aggregate functie uitvoeren op de kolom die je wilt tellen. Je groepeert op op_ID, en je wilt bijvoorbeeld het aantal reactie-ID's tellen. Dan doe je dus COUNT(id) AS aantal (oid)
dan krijg ik:quote:Op donderdag 27 juli 2006 12:42 schreef Siegfried het volgende:
SELECT COUNT(op_ID) FROM reacties WHERE op_ID = ".$row['ID']."GROUP BY op_ID
Zo?
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'BY op_ID' at line 1quote:Op donderdag 27 juli 2006 13:03 schreef Darkomen het volgende:
$result2 = mysql_query("SELECT COUNT(op_ID) FROM reacties WHERE op_ID = .$row['ID']."GROUP BY op_ID") or die (mysql_error());
r80 $row2 = mysql_fetch_assoc($result2);
Probeer het ff zo, en laat dan de foutmelding weten
dat lost idd die melding op, alleen de uitkomst klopt nu nietquote:Op donderdag 27 juli 2006 13:13 schreef SuperRembo het volgende:
Dan ontbreekt er waarschijnlijk een spatie voor GROUP BY.
1 2 3 4 5 | 1 1 Test Hoi! 2 1 Jan Jan! 3 2 123 123 4 2 456 456 |
quote:Op donderdag 27 juli 2006 13:13 schreef SuperRembo het volgende:
Dan ontbreekt er waarschijnlijk een spatie voor GROUP BY.
die staan om .$row['ID'] en de laatste is een aflsuiter voor de mysql_queryquote:Op donderdag 27 juli 2006 13:26 schreef Siegfried het volgende:
Waarom die aanhalingstekens om GROUP BY?
Zeg, als je toch een WHERE op_ID = zoveel doet, waarom dan niet gewoon zónder GROUP BY?quote:Op donderdag 27 juli 2006 13:30 schreef qu63 het volgende:
[..]
die staan om .$row['ID'] en de laatste is een aflsuiter voor de mysql_query
1 |
thanksquote:Op donderdag 27 juli 2006 14:31 schreef JeRa het volgende:
[..]
Zeg, als je toch een WHERE op_ID = zoveel doet, waarom dan niet gewoon zónder GROUP BY?
[ code verwijderd ]
En geen aanhalingstekens waar dan ook, het zijn getallen en geen strings.
vi, gedit, kate, Crimson Editor, Eclipse. Afhankelijk van het type project en het besturingssysteem waarop ik het schrijfquote:Op vrijdag 28 juli 2006 02:22 schreef Libris het volgende:
Even een vraagje tussendoor:
Wat voor editor of ontwikkelomgeving (IDE) gebruiken jullie voor PHP?
Zend Studio, of Eclipse. Alleen Eclipse heeft nog niet zulke goeie plugins.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 02:22 schreef Libris het volgende:
Welke plugin gebruik je?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 08:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zend Studio, of Eclipse. Alleen Eclipse heeft nog niet zulke goeie plugins.
PHPEclipse, maar op de 1 of andere manier ligt het mij nog niet zo. Was wel een half jaar geleden, zal binnenkort het wel weer een keer oppakken denkquote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:09 schreef Libris het volgende:
[..]
Welke plugin gebruik je?
-edit- Issue is dat ik een cursus voor 700 studenten aan het voorbereiden ben en we een kleine discussie over de ontwikkelomgeving hebben.
Ik gebruik jedit, een java-based editor die voor alle gewone talen (java, php, c++, javascript, html, css, etc.) gebruikt kan worden. Hij is wel vrij zwaar, maar heeft ( voor mij althans ) genoeg optiesquote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:09 schreef Libris het volgende:
[..]
Welke plugin gebruik je?
-edit- Issue is dat ik een cursus voor 700 studenten aan het voorbereiden ben en we een kleine discussie over de ontwikkelomgeving hebben.
dreamweaver en notepadquote:Op vrijdag 28 juli 2006 02:22 schreef Libris het volgende:
Dat gaat je niet op een mooie manier lukken. Ik zal je twee suggesties geven:quote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:17 schreef splendor het volgende:
Even een klein vraagje.
Ik heb een tabel met een aantal "status-en" erin. 1 betekent offline, 2online, 3inactive, enz..
Nu lees ik dat uit met mysql en doe een ORDER BY wat verder allemaal klopt, maar ik zou graag dat ie offline en online omdraaide maar de rest wel op volgorde doet. Is dat in mysql netjes op te lossen in de ORDER BY? Of moet dat echt in php gebeuren, en hoe dan?
(Ik wil dus niet die offline gewoon 1 maken en online 0 in de database want dan moet ik overal teveel aanpassen en dit werkt net iets mooier)
Toch nog ff laten zien hoe het wel kan:quote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:22 schreef JeRa het volgende:
[..]
Dat gaat je niet op een mooie manier lukken.
1 2 3 | FROM mytable ORDER BY CASE status WHEN 0 THEN 1 WHEN 1 THEN 0 ELSE status END |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |