ik denk toch dat een gewone lijmklem dan niet gaat passen. Er bestaan wel andere lijmklemmen maar daar kan ik zo geen afbeelding van vinden.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:23 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Mits de klemmen goed genoeg vastzitten kan dat nog wel eens lukken.
Waar gebruik je die balk eigenlijk voor dat-ie op zo'n manier belast wordt en aan de bovenkant gescheurd is?
Spanbandjes zou ook nog kunnen.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:24 schreef Conflict het volgende:
ik denk toch dat een gewone lijmklem dan niet gaat passen. Er bestaan wel andere lijmklemmen maar daar kan ik zo geen afbeelding van vinden.
Het is een onderdeel van een boot-trailer,quote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:23 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Mits de klemmen goed genoeg vastzitten kan dat nog wel eens lukken.
Waar gebruik je die balk eigenlijk voor dat-ie op zo'n manier belast wordt en aan de bovenkant gescheurd is?
Als je dat doet is er de kans dat het op een onder punt ingaat scheuren omdat het middenstuk vele malen stijver is dan de rest. Waar de opgelaste plaatjes ophoudt is dan een nieuw knippunt geworden. Over de gehele lengte dichtlassen is een veel beter idee. Kan dan alleen nog zijn dat de draad blak zo stijf is geworden dat het geheel niet genoeg meer veert. Dit kun je weer ondervangen (als dat nodig is) door de vering tussen de as en de draagconstructie te verbeteren of b.v. dvm bladveren tussen deze nu ingeschuerde balk en de dragers van de boot. Iemand met verstand van lassen kan dit ter plekke het beste beoordelen. Stijfer / steviger is niet altijd beter.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:50 schreef DiaZePaM het volgende:
Ik wilde mij even aansluiten bij stardust. Door de zijkanten te verstevigen krijg je een veel steviger constructie.
Ik ben het met _VoiD_ eens, het materiaal dat het verst weg staat van de neutrale lijn doet het meeste in de stijfheid. Gewoon dichtlassen en er is niks meer aan de hand. Stardust en DiaZePaM zouden gelijk hebben wanneer je op torsie zou belasten, dan zou het fijn zijn wanneer je een koker zou vormen.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:38 schreef _VoiD_ het volgende:
de buigcapaciteit van H en I balken wordt grotendeels bepaald door de flenzen. Als deze niet doorlopen dan heb je dus een extreme reductie.
Verticale platen werken ook wel mee, maar minder dan de flensplaten. Het doel van de lijfplaten (verticale platen) bij H balken is er voor om de dwarskracht op te nemen, en om de flenzen zover mogelijk uit elkaar te zetten. Meer materiaal buiten je buigingslijn (zwaartelijn) = stijvere constructie.
Ik zou zeggen, gewoon dicht laten lassen ergens.
Maak je ook voor en na foto's?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 16:05 schreef Tony_Teletext het volgende:
Bedankt voor de tips, dat lassen gaat helemaal goed komen.
En een maat van me zegt dat hij klemmen gevonden heeft, ben benieuwd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |